Diskuse k článku

Kdo je a není Rom? Návod České školní inspekce.

Na počátku byl boj o lidská práva diskriminovaných Romů, který se ale nyní povede jejich povinným sčítáním a prazvláštní selekcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Petr H.

Postup by měl být dle
Postup by měl být dle definice asi takový: přijde vyšetřujcí osoba a zeptá žáků kdo se považuje za Roma. Pak asi nechá o každém žáku hlasovat zda jej považují za Roma a tady taková malá nejasnost - co je to významná část okolí? Víc jak polovina? A potom ty antropologické, kulturní a sociální znaky. Copak zatím je? Na kytartu hrají, černé vlasy vlají...Nejveselejší na tom je, že určování kdo je a není Rom bude zcela na subjektivním základě každého ředitele či inpektora, podle toho jakou on má představu, že vypadá "cigán" to spočítá...
0/0
29.9.2013 17:51
Foto

souhlas
školní léta jsem prožil v  kritizované "lidové demokracii"  v mé třídě byla jedna cikánka, v sousedních třídách  několik, do našich vzájemných vztahů se to nijak nepromítalo.  Kdyby tehdy do školy přišel podobný ferman, bylo by to přijato s údivem. Od nacismu v době mého dětství neuplynulo mnoho vody. 
0/0
27.9.2013 2:11
Foto

Lsd

Pilař, Pilař... není to ten
Pilař, Pilař... není to ten pán, který deset let vedl na MŠMT odbor, co měl tuto tématiku na starosti? I ten štrasburský rozsudek, ze kterého to všechno vychází, je padá tak nějak na jeho hlavu. Pokud si dobře pamatuji, byl k úlevě mnohých odejit z MŠMT poté, co se stal ministrem Ondřej Liška. Od té doby pan Pilař kudy chodí, tudy na MŠMT plive. 
0/0
26.9.2013 11:12
Foto

V54í38t 45P92á90t96e41k 8966491219687

Tohle jednou vejde do dějin.
Jak se takzvaná ochrana lidských práv - ve skutečnosti něco, co s původním názvem má pramálo společného a z podstatné části je to tvořeno (euro)dotačním byznysem a/nebo lukrativními (euro)úřednickými "šolichy" -  "propracovala" až k rasové selekci. Místo původní relativně správné (a etnicky naprosto neutrální) myšlenky, že dítě s nějakým sociálním handicapem ale víceméně normálními vzdělávacími předpoklady nemá co dělat ve škole vyčleněné pro děti mentálně handicapované, které v našem podfinancovaném školství bohužel nejsme schopni vzdělávat jinak než odděleně od ostatních, se "podařilo" dojít do stavu, kdy se dodržení této myšlenky kontroluje a hlídá pouze u dětí, které podle nějakého záhadného kritéria, evidentně příbuzného s "Norimberskými zákony", byly označeny jako Romové, zatímco dítě takto neoznačené a "pouze" sociálně handicapované patrně podle tvůrců, hlasatelů a prosazovatelů této absurdity mezi mentálně handicapovanými klidně zůstat může.
0/0
26.9.2013 11:01
Foto

J37a34r17o98s11l56a71v 42T31í26n11e71k 9329459688294

Tak o tom,kdo je a není Rom
si rozhodují Romové sami a jejich organizace. Důvod, jak bezpracně žít a nic nedělat. Všechny mezilidské problémy oni totiž okamžitě překlopí do polohy rasizmu.Normálního člověka to nezajímá, ten rozlišuje lidi na slušné a neslušné.Kéž by jednou provždy skočilo to dělení na Romy a ty ostatní.
0/0
26.9.2013 9:56
Foto

Značky
Školství jde řadu let od deseti k pěti a v této situaci neví nic lepšího než spočítat cikány ? Ještě by měli zavést jejich fyzické označování, nějakou nášivkou. Na tvar a výrobu těch nášivek by měli vyhlásit výběrové řízení, aby nějaký úředník mohl dostat úplatek. Je to všechno k smíchu, učitelům, kteří se s cikány trápí ve třídách stejně nic nepomůže. Ledaže by za každého cikána dostali pětikilo k výplatě, pak by s nimi chodili i na procházky.
0/0
26.9.2013 7:38
Foto

Veronikar

S touhle logikou ovšem rasoví inspektoři budou muset i na ZŠ
Původním úkolem by mělo být  zjistit, které dítě je na  zvláštní, tedy praktické škole a přitom má mentální kapacitu na školu základní.Což je to, co nám EU vyčítá .Na zjištění něčeho takového  je pochopitelně milion odborných nástrojů,  praktické školy na to mají speciální pedagogy a psychology (pravda, museli by přiznat, že při přijetí dítěte dělali chyby). A samozřejmě, že existují i romské děti co na praktické školy  v rámci současného systému patří. Při  dobře navrženém testování ovšem  etnicita (ať už to je cokoliv) nehraje roli a stát by nemusel vymýšlet kokotiny v přímém rozporu s listinou základních práv a svobod A ještě jedna věc - pokud tedy nebudou zjišťovat jak je to s těmi kognitivními dovednostmi,, ale budou se soustředit na to, jestli je na praktických školách nějaké příliš vysoké číslo  Romů, oproti jejih rozložení v populaci školních dětí, tak budou nutně muset začít řešit  etnické seznamy i základních školách, coby srovnávací skupině.  Tedy pokud autor směrnice umí alespoň základy tvorby tabulek a statistiky, když pedagogice zjevně nerozumí ani za mák.
0/0
26.9.2013 7:14
Foto

stále totéž
jeden starší  vtip. Baví se dva dirigenti. Sovětský  se ohrazuje: To je stále řečí, že u nás je antisemitismus. Máme v orchestru 23 židů, dobře hrají a zacházíme s nimi stejně jako s ostatními.  Anglický rozpačitě:  No, u nás jistě také hrají, ale, ehm,  nemáme je spočítané.  ------------------------------Díky pane Rychlíku. 
0/0
26.9.2013 7:09
Foto

Skipper

na tom není nic špatného, jde
na tom není nic špatného, jde jen o zjištění statistických dat.Nakonec lidskoprávní mafie zakázala statiskou evidenci pachatelů trestných činů podle etnické různosti.Tak je znemožněn výzkum trestné činnosti jednotlivých etnik a to jen proto, že se někomu nelíbilo, že by v kolonkách byl " cikán, neboli rom".Co třeba rozmístit cikány do redakcí všech tiskovin?Jsou to novináři, kteří je milují a kteří nás nutí, abychom je také milovali a obdivovali jejich přírodní temperanment, který jako majorita stále neumíme pochopit,jak to bude úžasné až děti ( cikáni a gadžové) usednou společně do školních  lavic.Mám návrh.Co začít u našich presstitutů pod heslem" Společně v redakcích". Na jednoho redaktora jednoho cikána a uvidíme jak dlouho to novináři vydrží......
0/0
26.9.2013 5:11
Foto

Kecálek

Na pomoc cikánům (romům)
tu máme státní agenturu na jejich začlenění, vládní a EU dekádu romské inkluze, téměř tisíc neziskových organizací s ročním rozpočtem ze státní pokladny více než 5 miliard Kč. Na druhou stranu, jediná "oficiální" informace o počtu cikánů (romů) na území ČR,  je ze sčítání lidu - ta říká, že se k romskému etniku na území ČR hlásí něco přes 13.000 jedinců. Jakékoliv další pokusy o zjišťování počtu romů, příslušnosti toho kterého jedince k tomuto etniku, jsou provázeny obrovským povykem aktivistů z Agentury a neziskovek. Takže - nepřijde Vám 5 miliard a více než 10.000 aktivistů na péči o 13.000 jedinců tohoto etnika trochu moc?  Mě ano. Navíc všichni ti aktivisti atd. tvrdí, že s cikány (romy) žádné problémy nejsou - proč jim tedy jakkoliv pomáhat v začleňování a živit celou tu armádu "aktivistů" = neužitečných parazitů? Nebylo by snažší prostě říct, že všichni v ČR jsou si před zákonem rovni a lidi členit pouze podle toho, zda dodržují či nedodržují platná pravidla soužití (včetně těch sociálních a hygienických) - a ti co nejsou ochotni či schopni ta pravidla dodržovat jsou buď zločinci (pak patří do vězení) a nebo jsou to lidé nesvéprávní a potřebují speciální dohled (ať už nějakého pečovatele, nebo někde v ústavu).
0/0
26.9.2013 2:39
Foto

P53a12v31e61l 39M20i51c50h75a66l 9403915173

Marasmus demence již na ministerstvu
Zdraví či funkční lidé jsou schopni žít s biologickou rozmanitostí. Kdo nemá alzheimera, pozná záchod od skříně v ložnici a nemusí na to mít extra navigační systém. Příklad mi není cizí, jako somnabulní chlapec předškolák jsem jednou skutečně šel močit do skříně, po návratu z docela odlišného prostředí, kde se močilo půl roku před domem. Umím si představit, co mne snad ještě čeká stářím. Představuji si jej v rozvojové zemi, kde je docela fuk, kam kdo močí. Když ale chybí schopnost žít v otevřeném plastickém světě, začíná se úřadovat. Někdo jako nacista, někdo jako komunista řídí spravuje a vylepšuje svět, zajišťuje východ Slunce správným úsvitem. Mužná reakce je snad přátelskou fackou, jež není násilím, ale posledním pokusem druhého probudit. Ovšem škola by měla vědět, jak civilizované, z jakého prostředí, jakých zvyků a tradic má žáky, zda halal, zda kashrut. Třeba pro zavedení tureckých záchodů, aby muslim nešlapal po prkýnku, protože dosednout si pro emoční blok nemůže. Ale to není rasa, národ, etnická skupina, ... možná ale je to politicky nekorektní. Až budu poradcem ministra, tak to zjednoduším, otázka jen numerická, kolik lidí v rodině spí v jedné posteli. Ale to by moc byrokratů šlo na pracák a odtud třeba dělat asistenty kantorům, co je potřebují.
0/0
25.9.2013 22:56