Diskuse k článku

Karel Schwarzenberg nám vysvětlil, jak se živí politické strany

Karel Schwarzenberg mluví jako pragmatik, jemuž prkotiny jako neprůhledné zbrojní zakázky spojené s jeho stranou nebrání ve vládním angažmá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Vrah Smrt

póvl
Póvl volí stále dokola zloděje (další póvl) a říká, že tak to prostě je a nedá se s tím nic dělat a vlastně proč s tím něco dělat.Je schopen právník toto pochopit? Asi ne když je v tom až po uši.
0/0
24.1.2013 12:09
Foto

Murdoch

No, Murdoch opravdu nejsem,
No, Murdoch opravdu nejsem, máte recht:-)) Ale raději zůstávám v anomymitě, mé příjmení by Vám stejně nic neřeklo a já zastávám názor, že není radno na sebe příliš upozorňovat.  Email spolek-spolku@seznam.cz
0/0
16.7.2012 13:45
Foto

Gustafa 9915646115871

Děkuji za vysvětlení,
Děkuji za vysvětlení, doktore, teď konečně vím, jak to chodí. Jen mě zaráží, že tu necitujete paragrafy trestního zákona, se kterými je toto jednání v rozporu. Vy, takový právní puritán a estét :-). Nebo snad nechcete říci, že pravidla platí pouze pro lidi typu Smetana..?
0/0
16.7.2012 8:34
Foto

Judr. Marek Kalina

re:
Já napsal, že extrémisty v reakci na nespokojenost s politikou, natož na provize za zbrojní zakázky, může jen póvl... Na tom nemám co měnit...
0/0
15.7.2012 20:06
Foto

Selinux

vyložil jste si to po svém
vyložil jste si to po svém jak se Vám to hodí, nic proti provizím za zprostředkování služeb, to jste si špatně vyložil můj příspěvek, takže znova........Kšefty se zbraněma "zabaleno do státního, či vojenského tajemství" musí vydělávat minimálně stejně velké snad i větší prachy než byznys s bílým masem nebo drogama. Jen se to dá před voličem lépe a "státnicky" obhájit. ;-(..........jste študovaný člověk ;-),  je zbytečné, abyste to manipuloval na společenský povl, není Vás to hodno, nebo snad ano?
0/0
15.7.2012 18:30
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Volit Heidera nebo podobný ksindl může jen společenský póvl. Provize ze zbraní budou prostě vždy a myslet si, že chytré řešení je volit extrémisty - toť skutečně geniální počin...
0/0
15.7.2012 17:57
Foto

Selinux

obávám se, že
pan kníže pouze sdělil krutou realitu, proč Rakušáci svého času volili Heidera? To samozřejmě neomlouvá způsob a skutečnost "tohoto dění". Kšefty se zbraněma "zabaleno do státního, či vojenského tajemství" musí vydělávat minimálně stejně velké snad i větší prachy než byznys s bílým masem nebo drogama ;-(. Jen se to dá před voličem lépe a "státnicky" obhájit.
0/0
15.7.2012 15:41
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Max. ještě Svobodní, ale není naděje jít přes 5%, takže je třeba vybrat to nejlepší z reálného výběru, čili ODS nebo TOPku, nikdy jiný nezaručí s vyšší pravděpodobností rozumnou politiku, aspoň v mezích možností...
0/0
15.7.2012 12:13
Foto

ale je
jen to nechce vybírat z profláknutých zapracovaných matadorů, ale těch kdo skutečně nabídne racionální veřejnou službu. A když zklamou, tak vyhodit a další prosím.
0/0
15.7.2012 12:07
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
S tímhle reálně opravdu nic. Reálně opravdu nic. Můžete jedny nahradit jinými, ale systém poběží vždy dál... Jen přestaňte vydávat za hrdinu Michálka, který případné odhalení údajné korupce zcela zhudlařil svou partyzánštinou. Jeho tvrzení nebyla nikdy prokázána, hlavně že se stále drží v mediálním prostoru. Místo aby jako řádný úředník řešil údajnou korupci řádnou cestou, tak se spolčil s Radkem Johnem, čili potažmo VB a některými novináři. Výsledek celé blamáže je znám...
0/0
15.7.2012 11:32
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Ale u voleb lepší alternativa není...
0/0
15.7.2012 11:25
Foto

Co má kníže společného s Ivanem Horníkem?
Je to jako v kopané. Ty dva světy mají nesmírně mnoho podobností a analogií a navíc jsou, minimálně na komunální úrovni, prorostlé jako slanina masem.  V obou to „tak prostě je“. V obou se setkáváte se shovívavými úsměvy insiderů, když jim kladete pitomé otázky. Vy jste ten, kdo tomu nerozumí. Vzpomínám si, jak kdysi Ivan Hašek, když ještě nebyl předsedou, dotázán na svůj názor na Ivana „Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit“ Horníka, jehož sláva tehdy zrovna ještě začínala, odpověděl, „že I. H. fotbalu rozumí“. Později už tázán nebyl, a asi by odpověděl jinak. Ale čemu to Ivanové vlastně rozuměli? Levé noze fenomenálního Honzy nebo tomu, jak se s tím vším kšeftuje? (A jak ten Hašek zase zmizel…, pozn.2012)Nejde ani o postup Pavla, ani o levou nohu Honzy. U obou, u fotbalu i politiky, platí, že nikdo na ničem nevydělává (všechny kluby jsou v podstatě prodělkové, žádná politická strana není nikdy za vodou) ale všichni kolem mají spoustu peněz, vily a drahá auta (v tom připomínají ještě české filmové producenty, z nichž rovněž ještě nikdo na žádném filmu nevydělal, dostihové koně ale mají téměř všichni). U filmu je to technicky dost jednoduché, ten existuje díky sponzorům a tam platí prostý a špatně odhalitelný systém vratek, ty mně osm milionů na film, já tobě na manželku tři nebo čtyři nebo i šest, velmi zjednodušeně řečeno. Netuším, jak se to dělá v politice, ale nebude to od toho daleko. Dokud „to tak prostě bude“, mohou Michálkové tohoto světa dělat, co budou chtít, leč nic se opravdu nikam neposune. Vstanou noví Drobilové. Prostě proto, že to tak je. Strana a klub musí žít. Ale co s tím? 
0/0
15.7.2012 11:12
Foto

Vladimir1950

Re:
Co se týká náhrad církvím, mám stejný pohled..Navíc církev ne vždy čistou cestou získávala majetek-viz inkviziční soudy.  Ale co se týká vládního konání  včetně církev. restitucí,  vidím je jako pohrdání občany-voliči. Když jsem slyšel vyjádření kuního ksichtu, Nečase o občanech, opět mi toto potvrdil. Jen doufám, že voliči nejsou tupé stádo a u voleb si na toto vzpomenou.  
0/0
15.7.2012 10:46
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Já neřekl, že se nedá nic dělat s ničím. NAopak, s většinou svinstva se něco dělat dá. Ale zrovna s tím, že politické strany závislé na volbách budou vždy potřebovat víc peněz než mají, a že si je vždy budou stahovat z nějakých zakázek, v tomto případě zbrojních, to je prostě integrální součást parlamentní demokracie a v podstatě cena za něj. Co se týká církevních restitucí, jí jsem extrémně proti. Vnímám to jako cenu za tuto koalici, kterou se v součtu ještě stále ale vyplatí zaplatit, protože socani s komunisty, což je jediná alternativa, by předvedli něco daleko a daleko děsivějšího. Já osobně bych církvi nedal nic, možná jen nějaké sakrální stavby a přestal je okamžitě platit i z rozpočtu. Ať si je platí věřící, když jsou pro ně důležité. Podle mě jsou totéž co třeba spolek včelařů. Navíc jejich vliv na společnost považuji za krajně škodlivý, protože ohrožují liberální podstatu státu. A chudá církev = slabá církev...
0/0
15.7.2012 9:32
Foto

Vladimir1950

Re:
Obecně by podle vás platilo,na všechno se vykašlat i na takové pozici,v jaké je K.Sw. Ale to by znamenalo,že neodvratně by šlo vše do haj..u. Třeba teď by měl možnost kníže něco udělat,třeba nesouhlasit s restitucí církví ale zase se pos..l v síni a odsouhlasil je a tím zadlužil vás, mne a naše děti a další potomstvo na hodně dlouho..Kdybych byl mladší, už bych dávno v tomhle bordelu nebyl.Problém jsou kuní ksicht Nečas( tak se mu říká ve sněmovně), hulvát Kalousek a prďola Schw., ostatní ve vládě jsou měkoty a couvli by..Doufám, že tu 101 v parlamentu po nepochybném vrácení zákona o círk. restitucích ze senátu nedostanou..A ovlivní to podzimní komunální volby, někteří poslanci se po nich můžou chytnout za nos..S tím neúnosným stavem se dá něco dělat,ale musel by to udělat někdo viditelný a na vysokém postu.. Můža být, že přijde pokus o změnu i brutálnější cestou, naštvání obyčejných lidí je vysoké..ale to bych si nepřál.
0/0
15.7.2012 8:38
Foto

J89a46n 66K43u23l28i79h13r60a10c73h 9573662107636

Díky
Díky.Ano, souhlasím, proto píšu "většina vyspělých zemí " Někde přišlo to poučení z vlastních chyb později a také netvrdím, že přesně vím, jak to chodí v Jižní Koreji nebo Chile.
0/0
14.7.2012 14:38
Foto

J56a68n 56K29u90l86i35h49r69a73c40h 9463222327376

Palec nahoru
Krásné! Palec nahoru.Jen nechovám jistotu, že pan doktor Váš příspěvek pochopí.
0/0
14.7.2012 14:06
Foto

Jan Novak 5895986850690

 Výborně pane doktore,
 Výborně pane doktore, naprosto souhlasím. V tom rozporu mezi realitou a těmi tzv. morálními standardy je chyba na straně těch standardů, ne na straně reality, ta je neměnná a odpovídá neměnné lidské povaze. Co můžeme změnit jsou ty standardy. Ty, které nám po staletí prostřednictvím tzv.  světové literatury podstrkávaly a do dnes podstrkávají tzv „morální autority“ už dávno neplatí, pokud kdy vůbec platily. Ty pouze lidi matou a vytvářejí životní nerovnováhu a frustraci. Jsou totiž založeny na staré veteši jako je desatero a „křesťanská láska“  (kdo po mně kamenem, já po něm chlebem, miluj bližního svého jako sebe samého a podobné blbosti). Tyto staré  standardy je třeba nahradit standardy moderními, odrážejícími současné potřeby a cíle lidí. Je třeba změnit především výchovu nových generací, našich dětí. Místo podstrkování nesmyslných, nepraktických pohádek neférově stranicí jakémusi pofidernímu  a nudnému dobru vítězícímu  nad jakýmsi údajným zlem, obludně vykresleným a démonizovaným. Je třeba dát naším dětem praktičtější, realističtější   příběhy  a přiklady pro jejich úspěšný život. K tomu všemu je třeba vyměnit naše vzory chování a jejich představitele. Hlavně ty z minulosti. Nahradit ty tzv. „morální autority“, které vytvářely nebo se spolupodílely na vytváření nebo alespoń vytrubování oněch pokryteckých standardů, kvůli kterým tak dnes trpíme.  Je třeba nahradit K.H. Borovského Sabinou, T.G. Masaryka Emanuelem Moravcem, Karla Čapka Rysem Rozsévačem atd., tj. lidmi, kteří daleko lépe rozpoznali realitu doby a  přirozené potřeby a cíle lidí (především moc, peníze). Je třeba poučit především naše děti (my už ledacos víme)  a uvést i praktické prostředky, které k těmto cílům efektivně vedou. Je třeba jim vysvětlit, že krást možná není správné, ale je to normální! Lze jim uvést i odtrašující příklady, např pohádku  „Jak poctivý chudák k ještě větší bídě přišel“ atp. Zkrátka pane doktore Vy jste na to kápnul. Už dlouho Vás sleduji a jen kvůli Vám chodím na Českou pozici číst. Jste tak osvěžující ......jen tak dále. Na ty malé české pohoršlivé novináře z České Pozice nic nedejte!
0/0
14.7.2012 13:31
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
S některým svinstvem prostě nic neuděláte a kníže jako jeden z mála nehraje pokryteckou frašku, jak se o to strašně snaží... Ví, že je to předem prohraný boj s větrnými mlýny...
0/0
14.7.2012 12:39
Foto

Ctenarcp

Zbraně, vraždy, Háva, Šťáva, Kašák, Schwarzenberg
 Ono se to Mirkovi drolí pod rukama už nějaký čas. A asi už to lepší nebude. Bratr pomstil zbrojaře Muselu, který věděl o Pandurech. Zavraždil dva manažeryhttp://zpravy.ihned.cz/c1-53600080-bratr-pomstil-zbrojare-muselu-ktery-vedel-o-pandurech-zavrazdil-dva-manazery  -------------------------------------------- Tragický příběh bratří Muselových: zbraně, peníze a vlivní lidé http://zpravy.idnes.cz/tragicky-pribeh-bratri-muselovych-zbrane-penize-a-vlivni-lide-p6x-/domaci.aspx?c=A111111_1683236_domaci_kot  ---------------------------------------------Proč Česko koupilo pandury tak draze? Vojáci ani politici neumějí odpovědět http://zpravy.idnes.cz/proc-cesko-koupilo-pandury-tak-draze-vojaci-ani-politici-neumeji-odpovedet-16j-/domaci.aspx?c=A100221_211219_domaci_abr---------------------------------------------- Klíčový svědek o pandurech nic nepoví, ochrnul při podivné nehodě na lovu http://zpravy.idnes.cz/klicovy-svedek-o-pandurech-nic-nepovi-ochrnul-pri-podivne-nehode-na-lovu-1oy-/domaci.aspx?c=A100222_081334_domaci_jw ----------------------------------------------(Generální ředitel České zbrojovky Uherský Brod ing. Miroslav DUDA "vyskočil" nebo "vypadl" v roce 1995  z okna v hotelu v německém Norimberku, kde pobýval coby účastník tamního mezinárodního veletrhu...) pokračování příště.   
0/0
14.7.2012 12:08
Foto

Vladimir1950

Blábol..
Jde o to, že  vaše  obhajoba Karla zu Schwarzenberg je na nic. Vůbec se ani trochu nepokusil o nějakou nápravu,  na vládě pospává, takový politik je na dvě věci..na nic a na pragma faulo..(=ho..o). Co je na tom pozitivního, že dokáže svinstvo pojmenovat a ví o něm a nemá ani návrh řešení, jak z něj ven?A čím dál, tím víc věřím verzi, že strana TOP09 stejně jako VV je  podnikatelský projekt, při kterém se stranaTOP09 snaží maximálně zhodnotit do ní vložené investice. A Kalousek nad tím vším drží ochrannou ruku..
0/0
14.7.2012 11:35
Foto

Urvisu

Počkáme si na second service pana knížete
Lidé jsou od toho lidmi, aby se lišili v úhlech svých pohledů… to jen zvířata se učí tím, že se vzájemně napodobují. Je moc dobře, že snášíme na hromadu různé úhly pohledu, ztotožňujeme se s různými komentáři a podle mne se tak vzájemně inspirujeme k přemýšlení… pokud se jedná o srovnatelné protihráče, důležitý je vzájemný respekt. Kdyby srovnatelní protihráči přiznali barvu, možná byste se divil, pane Murdochu, jak velké osobnostní rozdíly anebo typy vyznání mezi námi budou – a přesto se nerveme, jeden druhému často i pozorně nasloucháme, sem tam nějaká technická anebo na chvíli tichá domácnost, když dostanu zásah. Možná ani netušíte, jak docela rád bych věděl, kdo je to Murdoch, to není vaše příjmení a originál nositele tohoto příjmení mám rád asi jako koprovou omáčku :) Nejsem špicl, jen by mne zajímalo, s kým mluvím, máte hodně velký rozhled, na ten svůj včetně instinktu si nestěžuji, ale mám respekt, mám podezření, že bych se mohl dočkat docela překvapení :) Postačí obyčejné RE ivan.ducar(zavináč)idstudio.cz, já s tím nebudu dále nijak nakládat.
0/0
14.7.2012 11:24
Foto

Murdoch

Ovšem tím, že řekl, že si
Ovšem tím, že řekl, že si nedovede představit stávající vládu bez jejího motoru a hlavy Kalouse ušatého jasně dal najevo, že o načechrání peří Kalousovi ušatému ani v nejmenším neuvažuje:-( Lessy má smsku, možná i detektor, Kalousek se vytasí s 3 bratry v triku a tím to mrzne. Byl to smutný pohled, kdyby alespoň řekl, že s ním bude mít vážný pohovor, že mu vřele doporučí podstoupit test na detektoru etc., ale zrovna u něj mě takové lavírování zabolelo. Pročež se shoduji s komentářem kulihracha. V těžkých dobách se lámou charaktery a knížepán neobstál na lépe než 3-. A to jsem k němu ještě hodně shovívavý:-( 
0/0
14.7.2012 10:35
Foto

Urvisu

Zatím pořád jen šachová partie
Schwarzenberg podpořil Kalouska, ale i Lessyho (Kalouska formálně o něco víc)… takže explicitně dal najevo, že hledá smír v těžké situaci. Šestým smyslem bylo možné odezírat určité potlačované sebezapření, Schwarzenberg věděl, že balancuje na hraně účelově pronášených lží v rámci politického řemesla. Jsem schopen mu to odpustit. Pokud dojde k reálnému postihu plukovníka Lessyho, začnu se pídit po organizátorech občanských nepokojů, anebo se je pokusím sám vyvolávat.
0/0
14.7.2012 9:49
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Protože to žádné reálné řešení nemá a kníže to ví a může si dovolit ten luxus, že se nemusí naoko mravně pohoršovat a pokrytecky žvanit. Jistě, jsou a budou některé dílčí odhalení, ale systém je neměnný, strany, jakékoli, budou vždy potřebovat víc peněz než mají... Navíc za ty roky každý na někoho něco ví, není v ničím zájmu a ani v ničí síle to totálně změnit. Když to nebudou provize ze zbreojních zakázek, budou to provize z jiných věcí. Důležitá je nějaká míra a to, aby země fungovala, což u nás v rámci možností je... Kníže si nepotřebuje pokrytecky hrát na posledního spravedlivého...
0/0
14.7.2012 9:39
Foto

Murdoch

Super shrnutí, dávám palec.
Super shrnutí, dávám palec. Jen s doplněním, že Sarkozyho předvolební "potíž" asi nezapadá do onoho 10 letého rámce, ale jinak souhlasím.
0/0
14.7.2012 9:25
Foto

Vladimir1950

Jednoduchá otázka..
Pane Kalino,dám vám jednoduchou otázku. Proč člen  vlády "rozpočtově odpovědnosti"  konstatuje pouze současnou realitu, a vůbec se nestará o to,  jak tento neúnosný stav řešit?
0/0
14.7.2012 9:25
Foto

Murdoch

Myslím, že v tomto sporu
Myslím, že v tomto sporu právě knížepán projevil nonšalanci Starých časů, kdy na rozdíl od své sestřenky svou příbuznou nepeskoval přes média, neoznačoval jí jako nesvéprávnou, pouze se omezil na politování a konstatování toho, na co se restituční zákon vztahuje a na co, bohužel pro sestřenku, ne.   Jakkoli jsem zklamán z jeho rozhovoru v HN i z večerního vystoupení v ČT, teze "není to pomluva..." se mi zdá trochu plytká, právě proto, že se týká této konkrétní věci. V opačném případě máme nesvéprávného ministra zahraničí a šéfa partaje a nikomu krom sestřenky to pranic nevadí?!
0/0
14.7.2012 9:21
Foto

Murdoch

Tak se zdá, že má naivní idea
Tak se zdá, že má naivní idea nebyla knížepánem vyslyšena, viděl jsem ho na ČT24 a je zřejmě příliš stár a flegmatický na to, aby oportunisticky využíval příležitosti a zbavil se stranického dinosaura... Prohlásil, že si nedovede představit vládu bez Kalouse ušatého a ještě se překvapivě nechal vyvézt z míry redaktorem, který třikrát po sobě položil vpodstatě tutéž otázku...
0/0
14.7.2012 9:11
Foto

Murdoch

Ano, orlická větev byla
Ano, orlická větev byla podstatně chudší než hlubocká, ale díky svým vlasteneckým postojům nepřišla o majetek po válce, ale až znárodněním v roce 1948. Proto má adoptovaná sestřenka v ČR smůlu a patří jí jen třeboňská hrobka, zatímco knížepán restituční požadavky vznésti mohl... Možná i on byl adoptován rakouskou odnoží, toť možné, ale opakuji, na české poměry je jedním z největších soukromých vlastníků polností a lesů, a byť správu už svěřil potomstvu, na vejminku s dřevěnou mísou a lžící asi nepobývá:-) 
0/0
14.7.2012 8:55