Diskuse k článku

Karel Schwarzenberg nám vysvětlil, jak se živí politické strany

Karel Schwarzenberg mluví jako pragmatik, jemuž prkotiny jako neprůhledné zbrojní zakázky spojené s jeho stranou nebrání ve vládním angažmá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65a78n 67K35u26l43i63h50r29a50c23h 9303722327516

Nemáte pravdu, pan kniže si účelově vybíral jen co se mu hodilo
Ne, nemáte pravdu. Pan kníže nepopslat realitu - popsal ten její výsek, který se mu v současných okolnostech nejvíce hodil. A jistě to v tomto případě nebylo proto, že by znal jen tento výsek a nevěděl, že celý obrázek zahrnuje to, že většina západních zemí se z minulosti poučila, že jím popsaná realita minulosti  měla a dodnes má politické dopady, vč. odchodů nejvyšších představitelů z politiky a odchodů účastníků zakázek za mříže, a že většina vyspělých zemí hlavně v posledních 10-15 letech přijala opatření, která u nás nemáme, a ani se je TOP09 nesnaží protlačit. (Vždyť nás se nepoužívaly ani mechanismy NATO, které nám bez problémů byly k dispozici!)Můžeme se přít, jestli zcela účelové vytrhávání informací z kontextu je lepší než přímá lež, ale na takovou diskuzi nemám čas.
0/0
14.7.2012 8:28
Foto

J98a17n 76K89u63l14i25h21r29a52c79h 9313552497296

Dokonalý příklad, že člověk má umět včas odejít
Rozhovory v HN i na ČT byly bez nadsázky strašné - odstrašující, do nebe volající.Karel Schwarzenberg skutečně býval mimořádně chytrým a moudrým člověkem, schopným vidět věci v souvislostech, vidět širší obraz v nadhledu, perspektivě. Byl také opravdu skromným a čestným mužem a byl za to ctěn a vyhledáván. Jak v Rakousku, kde dlouhou dobu ikonou zůstal, tak v širokém okolí po jeho návratu do Česka. Morální obraz si poprvé poškodil v době čunkiády a jeho vystupování v posledních týdnech ho srazilo až na samé dno.V obou rozhovorech "jaksi" zapomněl říci, že většina vyspělých zemí (řekněme zemí OECD) se ze zkušenosti, že zbrojní zakázky mají nadprůměrný sklon k tomu být "cinknuté", poučila a už nejméně desetiletí zpřísňuje podmínky, za kterých se vypisují a udělují. Pro příklady ani nemusíme chodit daleko a jistě nejsou mimo akční rádius pana ministra: německá politická ikona, exkancléř Kohl - člověk, který měl našlápnuto vejít do historie jako jeden ze dvou největších německých politiků poválečné éry,  dobrovolně a s trpkou ostudou opustil politický život kvůli podezření z korupce ve zbrojních zakázkách. Němci navíc zgruntu překopali systém "oceňování" a udělování zbrojních zakázek, aby podobná rizika omezili. Rakousko 70.-90. let, o kterém pravdivě mluvil - ovšem byla to země neutrální, zbrojních zakázek nebyl velký objem, nicméně těžký klientelismus platil i mimo zbrojní oblast -  se od ledové sprchy od voličů v podobě nástupu heiderovců také výrazně změnilo.   V posledních zhruba dvou letech se navíc ukazuje, že i někdejší vysoce nadprůměrné intelektuální schopnosti pana Schwarzenberga, jeho schopnost pojmout  informace, vidět je v kontextu a s nadhledem, trpce ohlodalo stáří a enormní fyzická zátěž shonu, stresu a neustálého cestování, které nese jeho funkce. Padesátník tento životní styl zvládá s obtížemi a stárne rychleji než vrstevníci, natož sedmdesátník po těžké operaci srdce. Toho si je dobře vědomo mnoho světových státníků jeho věku a podobné funkce spojené s nadměrným cestováním obvykle berou "jen na přechodné období" a většinou v nich nesetrvávají ani 4 roky, někdy je ovšem i tak opouštějí rovnou na hřbitov. Lidé znalí mezinárodního prostředí si mnoho jmen dosadí sami;  poslednímu světově známému příkladu, Richardu Holbrookovi, bylo jen 69.  Karel Schwarzenberg se neprokázal jako nadpřirozená bytost, ale jako normální člověk, pro kterého platí "kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem". Jen charakter jeho práce proces návratu do dětství urychlil. Intelektuální degresi je lidské pochopit, morální úpadek pochopit nelze, natož omluvit. Karlu Schwarzenbergovi se splnil jeho životní sen: žít uprostřed mezinárodní politiky na nejvyšším poli, a dokonce mít  možnost ji částečně ovlivňovat. Bohužel tento sen ho chytil natolik,  že neumí odejít, přestože už ničím, opravdu ničím neprospívá ani Česku, ani své straně, a už vůbec ne sám sobě. Toto se mi píše strašně težce, protože si Karla Schwarzenberga jako člověka zasluhujícího si mimořádného respektu a naslouchání dobře pamatuji.Dokonalý příklad, že součástí velikosti osobnosti je i umění odejít včas...
0/0
14.7.2012 8:16
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
KNíže nikde neřekl, že se krást smí, nebo dokonce má... Prostě jen suše popsal realitu, která zkrátka není jako z nedělní škody. JEn trochu zrelativizoval tu až nesnesitelnou tzv. protikorupční hysterii, která neuvěřitelně opanovala hlavně zdejší média, jako by nic jiného důležitého na světě nebylo. Zasadil skutečnost do mezinárodního rámce, protože to z médií skutečně může vypadat, jako že žijeme v nějaké příšerné zemi uprostřed samých slušných a zcela nekorupčních států. To není o schvalování, ale o konstataci faktu, jak to prostě na světě chodí. Politické strany zprava i zleva potřebují peníze a někde si je prostě vezmou. Když ne na zbrojních provizích, tak na provizích za něco jiného. Občas může být někdo dílčí odhalen, ale systém se nikdy nezmění a kníže nemá potřebu se pokrytecky pohoršovat, protože to prostě ví a může si dovolit nehrát si na blbého...
0/0
14.7.2012 7:13
Foto

Ctenarcp

Kalino, Kalino,
krást se nesmí. Zakazují to zákony ze stejné sbírky, ve které se píše, že se nesmíme vzájemně zabíjet. Ale pokud bychom se rozhodli být liberály, jako jste Vy, mohlo by se notně "opotřebovanému" knížeti stát, že by uslyšel volání obyčejných smrtelníků "pověste ho vejš" a "hrrr, na ně". Já bych tu drobotu podzámeckou chápal - a asi bych jí i ukázal  nejkratší cestu, aby zbytečně nebloudila. Jeho vystoupení ve včerejších Událostech a komentářích  jasně ukázalo, že je poněkud přešlechtěný a z aristokratického fundamentu mu zbyla pouze pohrdavá povýšenost (moc pěkně hovořil o tom obyčejném "policajtovi"). Přeji Vám, aby se pan kníže stal Vaším prezidentem. Ale jenom Vaším, prosím, abyste nemusel být konfrontován s mým přesvědčením, že za svobodu je třeba bojovat a nejde-li to jinak ...
0/0
14.7.2012 6:43
Foto

Judr. Marek Kalina

¨RE:
Kníže nic neschvaluje, prostě popsal, jak to chodí po celém světě. Je dobře, že to řekl, neboť neználci a novináři (často to jedno jest) vytvořili v poslední dojem, že ČR je jakousi nejzkorumpovanější zemí na světě, že se provize ze zbrojních zakázek vyplácejí pomalu jen u nás a společenskou náladu i toto táhlo ke dnu. Kníže pouze naznačil, že toho sebemrskačství už je příliš, a že k němu není důvod. Provoze ze zbrojních zakízek jsou zcela běžné i v nejrozvinutějších zemích západní a severní Evropy... To se ale nehodí zdejší protikorupčním křižákům, kteří si na boji proti údajně typicky české korupční hydře, chtějí vybudovat vlastní mocenské kariéry a začít patrně kasírovat sami... A že jich u nás je. Někteří jsou naivně nebo záměrně opakovaně velebeni i na tomto serveru...
0/0
14.7.2012 6:33
Foto

Marek Kyncl

Smíšené pocity
Pan kníže se s námi nepodělil o pravdu, ale pouze o způsob svého vidění světa. Zbrojní zakázky jsou možná cinknuté všude, ale vzhledem k nákupním cenám České republiky, které jsou vyšší, než jinde, jsou u nás cinknuté pořádně. Pokud pan kníže cítí potřebu nazývat věci, pravými jmény, měl by to dělat jako soukromá osoba a ne jako ministr vlády. Protože, pokud se o dané věci ví a mlčí, existuje alespoň naděje, že dojde k její nápravě, až mlčet možné nebude. Jestliže ministr veřejně schvaluji chování, které zřejmě je obyčejným trestným činem, napadá tím samotné základy státu, protože je nikoliv jeho občanem, ale jeho představitelem. Pan kníže rozhodně není morální autoritou. Nevím nic o tom, jetsli má zapotřebí to, či ono, nicméně se funkce drží jako štěnice a je ochoten podpořit každou lumpárnu.Krátce a jednoduše: česká politika je žumpa. Výroky ana knížete jsou žumpou absolutní.
0/0
14.7.2012 5:40
Foto

Honzadědek

adoptovaný
Jestli je někdo adoptovaný, pak je to Karel "kníže". Orlická větev byla vždy ta výrazně chudší. A i když by se s jejich "chudobou" jistě každý jiný spokojil, náš Karel se již vícekráte nechal slyšet, jak jejich rod ta první republika ochudila - že pak neměli dost peněz na udržování svých zámků. Díky adopci - v dospělém věku - se teprve stal tím opravdu bohatým, tehdy zejména v Rakousku. Nyní majetek již údajně převedl na svého syna, takže si nebude moci ani financovat svou prezidentskou kampaň.
0/0
14.7.2012 4:27
Foto

Judr. Marek Kalina

Schwarzenberg má pravdu
Tak to prostě je. Kníže prostě popsal realitu, která je známá a odmítl hrát pokryteckou hru na to, kdo se nejvíce morálně pohorší a kdo silněji prohlásí, v jakémže to bahně se Česko nachází. Přitom je to něco, co je zrovna tak ve všech nejvyspělejších západních zemí /Rakousko, UK, Švédsko/. Za povšimnutí stojí, že největší provize rozdává finská Patria a Finsko - toť zdejší údajně protikorupční vzor. Malí novináři se už chytili a plísní knížete, který opravdu nemá zapotřebí hrát zdejší pokrytecké protikorupční hry a může si dovolit nazývat věci pravými jmény. Jak osvěžující ve zdejším čase pokryteckých morálních pohoršení...
0/0
14.7.2012 0:08
Foto

J46a22n 18S10c98h80n85e41i38d28e22r 3284688776296

Jejich spory na moji hlavu!
Opravdu se v tom nevyznám, a nijak zoufalý z toho nejsem. Nicméně, sestřenka asi ví, o čem hovoří - a není to pomluva, ať už je v jejich sporu pravda kdekoliv.
0/0
13.7.2012 21:56
Foto

Murdoch

Já to právě z úst jeho
Já to právě z úst jeho sestřenky slyšel v TV před 2-3 týdny:-) Právě v kontextu toho, že se ona adoptivní sestra s choťěm nemůže dostat k majetku hlubocké větve...
0/0
13.7.2012 19:33
Foto

J81a50n 92S25c53h12n35e24i57d16e61r 3814758326626

Nene,
o té Vídni to říkali jeho rakouští příbuzní, a už kdysi dávno.
0/0
13.7.2012 19:21
Foto

Murdoch

Říká ta jeho adoptovaná
Říká ta jeho adoptovaná nevlastní sestra, genealogicky sestřenka, zoufalá z toho, že na "její" Hluboká nad Vltavou nevztahují restituce, že?:-)  Nerad bych se pletl, ale kdesi na webu jsem četl, že knížepán patří k jedněm z největších soukromých vlastníků zemědělské půdy a lesů v ČR. Že byl v mládí lvem salónů, což většinou není v souladu s prací dobrého hospodáře, to je asi pravda a on sám to jako zmoudřelý stařec nepopírá:-)  A těm, kdož ho pranýřují, že o tom vím a nijak proti tomu nebojuje - on mluví o tom, že to tak chodívá i jinde, mluví o Rakousku, včera zde v článku byl zmíněn Kohl v Německu, laskavý čtenář si zajisté pamatuje, že stejný problém měl i Sarkozy. Což neznamená, že bychom se s tím měli smířit jen kvůli tomu, že tentokrát ta špínička dopadá na jeho spolustraníky. Kdyby byl čipernější a oportunista, mohl by toho využít a s Gazdíkem Kalouse ušatého odklonit od žlabu...
0/0
13.7.2012 18:44
Foto

Urvisu

A sakra… maně jsem nahradil několik slovíček, ale mně ta citace jakoby zazněla z úst prozměnu Miroslava Kalouska na výroční schůzi Omnipolu. Takové fráze pan ministr zvládá možná lépe, než samotný Abrhám :)
0/0
13.7.2012 16:58
Foto

Filias

Vývoj charakterů v politice
Na příkladu Schwarzenberg vs Popíšil je krásně vidět jak dlouhodobá činnost v politice odhalí charakter člověka. Zda si ze svých chyb dokáže vzít poučení a snaží se zlepšit alespoň něco, zda se jen veze a to že se okolo něj krade mu nevadí (a ještě se tváří jakoby to mělo být něco tolerovatelného).Nebo v tom prostě jede od začátku do konce a naplno: Nečas a Kalousek. Je tu jen takový ''"malý problém" - aktivněji ji sleduje (za hranici televizních Událostí) jen pár lidí a to ještě část z nich je tak zhnusená, že na každém hledá chyby a pak stejně k volbám nechodí. Zbytek jedná jen podle toho co mu utkvělo v hlavě a co ještě nezapomněl. Proto se tam budou vracet totálně zdiskreditované zombie a la Zeman nebo Dlouhý a většina národa jim bude žrát, že jsou strašně cool a velcí bojovníci proti korupci.
0/0
13.7.2012 16:47
Foto

Vladimir1950

.."potěš Pánbu"..
Lidový Schwarzenberg? Jak může člen vlády,která si zakládá na mýtu,že je odpovědná, pouze konstatovat vzniklý,nevábný stav našich cinklých státních zakázek?  Je to sice jeho lidový projev,ale kde potom zůstal odpovědný politik? Jak to, že se nesnaží, jak to má jako člen vlády ve vládní odpovědnosti, uvedený špatný stav nakládání se státními, potažmo našimi penězi, změnit? Už teď víme, že ty penězovody, které jdou ze státní kasy do kapes spřátelených kmotrovských individuí nás stojí hrubým odhadem ročně 100mld.Kč. A Nečasova vláda jen pořád dokola "mapuje" situaci..ale v zásadě nic nedělá. Tak to za ni spustili první odvážní z policie..jen se modlím,aby je někdo "nesejmul".  Ale spíš ne, začíná se to všechno svinstvo dostávat na  veřejnost, která,jak doufám , vystaví zjevným lumpům v lumpostranách účet ve volbách..Schwarzenberg mi svým chováním připomíná "spící pannu v bordelu"..Dobrý článek..
0/0
13.7.2012 16:00
Foto

J70a42n 64S61c57h37n31e74i47d28e65r 3484768286726

Úplně ve mně hrklo.
Schwarzenberg se mi totiž přiřadil ke Stoklasovi. Uznejte ale, že tu Alexejovu noblesu nemá. Možná měl, i když si nejsem jist, zda i to není jen hýčkaný mýtus. Dnešní Schwarzenbergovo vystoupení v rozpravě ale bylo dosti stoklasovské. Brutál. Klišé. Spánek. Fakt je mi líto: spíše Stoklasa.Ale díky za připomínku. Tohoto filmu si cením nad jiné!"Jezme a pijme. Dejte sem krmi. Tučný sýr. Zvěřinu, ptáky. Vše, co se rodí živé, a vše, co se líhne z vejce. Dejte sem vše, co zraje jedlého, vše co je oploutveno a všechny druhy plžů, kteří se požívají ve vzdělaných zemích." Nádhera.
0/0
13.7.2012 14:21
Foto

Urvisu

Kníže Alexandr Megalrogov
Mně ta situace evokuje film Konec starých časů, pane Schneidere… on je prostě rozdíl v chování zbohatlého burana Stoklasy a knížete Alexeje, který si vystačí s jedním sluhou a vzpomínkou na maminku Perchtu :)
0/0
13.7.2012 13:38
Foto

Ctenarcp

Velikost majetku nerozhoduje o poctivosti
A pokud to bude pro Schwarzenberga "výhodné", jistě opět uvítá pracovní síly z pracovního tábora v Letech, jako jeho předkové, http://www.policejniveteran.cz/files/Jak%20vznikl%20t%C3%A1bor%20LETY.pdf  
0/0
13.7.2012 13:28
Foto

J54a39n 35S94c38h98n74e32i38d43e85r 3924518926286

Jeho majetek bych nepřeceňoval.
Jeho příbuzní se nechali slyšet, že kdyby ho neodstavili od jeho "hospodaření" na jeho rakouských majetcích, už by mu tam nepatřilo nic. Ani tady radši nehospodaří, asi ví dobře, proč tu starost nechal jiným. Takže tento důvod jeho "nezkorumpovatelnosti" je pro mne více než hypotetický.
0/0
13.7.2012 13:17
Foto

Urvisu

"Pokud by on se konečně rozhodl"… však jsem to uvedl jako RE na vaši poznámku vedle v chatu. Schwarzenberg si ale nepřeje levicovou vládu v předčasných volbách, takže tiše (a občas už i hlučněji) trpí a pozoruje situaci. Teda, pane Murdoch?!… voni jsou ale pěknej sprosťák :)
0/0
13.7.2012 13:03
Foto

Murdoch

Přesně tak, jak píšete. On je
Přesně tak, jak píšete. On je člověk, který i v době aféry Veverek říkal to, co si myslel: tj. veverky z ABL špízlovali politiky ODS, ale na práci si je najali jiní modroptáci v rámci vnitrostranického boje, Škárka 7 let buduje stranu/sektu po boku superguru a pak najednou prozře. I u Pospíšila se vyjádřil jasně a stručně... Pokud by on se konečně rozhodl praštit do stolu, je to dle mého jediná možnost, jak skolit Kalouska a udržet stávající vládu u koryt, jinak se Čistá Špína nerozhoupe, ani kdyby si Kalous ušatý šolíchal vylízka pod sv. Václavem:-)
0/0
13.7.2012 12:44
Foto

Pedrosanchez

bojím se
abyste nemlčel už jednou pro vždy... :-)
0/0
13.7.2012 12:33
Foto

Urvisu

Kalousek vs. Schwarzenberg
Souhlas… ale rozdíl mezi knížetem a Miroslavem Kalouskem je kromě intenzity emocí podstatný – Schwarzenberg možná nic měnit na zaběhnutých pořádcích nehodlá, ale on sám je prakticky nezkorumpovatelný, vzhledem ke svému majetku to nemá zapotřebí. To však na vašich poznámkách samozřejmě nic nemění, pane Pokorný.
0/0
13.7.2012 12:19
Foto

J14a65n 15S64c51h85n13e25i71d88e59r 3754548966876

Bude jednodušší,
když se pokusíme definovat, na co se diskutované "osobnosti" hodí. Já tedy zatím přemýšlím. Když na něco (důstojného) přijdu, ozvu se.
0/0
13.7.2012 11:53