Diskuse k článku

Karel Randák byl obviněn kvůli zveřejnění odměn premiérovy poradkyně

Obvinění se týká výplatní pásky Jany Nagyové, jejíž mimořádné odměny z ledna a března loňského roku letos v lednu zveřejnil deník Insider.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Martins

1) Je dokonale jedno, jestli
1) Je dokonale jedno, jestli se poctivě podepíši psedonymem, anebo nějakým jménem a příjmením, o kterém stejně nebudete vědět, komu patří a zda taková osoba existuje, resp. zda jsem to já. 2) Nemohu rozlišovat při své kritice osoby podle toho, jestli se s nimi zrovna znáte nebo ne. Jednak to nevím, druhak je to naprosto jedno.  Randák špicloval za soukromé peníze jiné soukromé osoby (fyzické, právnické) a zveřejněním bojoval za soukromé zájmy.  A vadí mi právě to, co jste naznačil - že se nějakému soukromému špiclovi "dostanou na ucho" ryze soukromé informace. Co se nimi dělá, nevíte Vy ani já. Možná nic. Možná si je šetří na horší časy. Možná už s nimi nějak pracuje. Jen tak mě napadá hypotéza (a berte to tak, že je to zcela nepodložená úvaha toho, co by se mohlo, ale nemuselo stát), že už vím, jak bude Randákův chlebodárce "spasitel" Janeček přesvědčovat poslance a senátory, aby schválili jím prosazovanou změnu volebního systému... Že se stavím na stranu lumpů je hodně laciný výkřik! Já se stavím na stranu všech, kdo chtějí mít v této zemi soukromí - a chtějí, aby jej mohl porušovat za podmínek stanovených zákonem jen a jen stát. Vaše argumentace je stejná, jako byste obvinil obhájce ve věcech trestních, že se staví na stranu lumpů jen proto, že odmítá nezákonné shromažďování důkazů - ano, možná se tím nějakému lumpovi pomůže, ale taky mnoha slušným lidem. 3) Bush a Randák šéfovali zpravodajské službě. Randák je dnes soukromý podnikatel v oblasti shromažďování informací. Sám připustil, že minimálně v nedaleké minulosti pracoval na zakázku - prostě "zpravodajský žoldák." Co dělal Bush nevím - ale že by dělal tohle, o tom jsem NIKDY neslyšel. A i kdyby - opakuji, že mi je celkem jedno, co dělal prezident CIZÍ země. 4) Ale prd. Já nejsem cynik. Ale takové žvanění, jaké zveřejnil Janeček třeba v tom placeném inzerátu před 2 týdny ve všech celostátních sobotních novinách, to jsem byl zvyklý slýchávat tak v 16 od stejně starých kamarádů někdy ve 4 nad ránem po hodně nápojích a kuřivu... Já ho nemusím dehonestovat, on se dehonestuje sám. Já jen říkám, co vidím, co čtu, co slyším. 
0/0
5.11.2012 14:09
Foto

Urvisu

Všechny profesory a docenty lze v diskuzi na ČP vygůglovat a identifikovat i podle nicku, ne vždy se tito lidé totiž předvádí se svými vědomostmi, se svým postavením, které by je odhalilo, je docela dobře možné, že mezi VIP rejpaly patří i Vladimír1950… JENŽE TO JÁ NEVÍM! :) Svůj žoviální tón rozhovoru a nesmyslné repetice bych zcela jistě omezil, kdybych věděl, s kým hovořím, ale to už by nebyl net, tenhle druh pseudo rovnostářství je v něčem i zábavný. Až se prozradíte, kdoví – třeba mě polije pot, Vladimíre :)
0/0
2.11.2012 17:01
Foto

Vladimir1950

....
Ač to bude znít divně, zřejmě jsem ten "nepatrný" rozdíl mezi tvůrčím myšlením a pohybem mezi mantinely a glajchšajtem pochopil:-)A s tím Kalouskem je to záhada nad záhady, z darebáka a lháře, který prošel několika stranami (KDS, KDU-ČSL) se stal pro dnešní establishment "nepostradatelným"..To může znamenat jen buď:a) je opravdový genius- ekonom, který "na to má" (čemuž nevěřím)b) nebo má ve vládě kolem sebe, včetně pana premiéra, samé hlupáky, kteří tomu nerozumí, jen věří ..A opět můj oblíbený citát: U našich politiků si může člověk vybrat jen ze dvou variant. Buď je to neskonalý blbec nebo extrémně drze lže..Kam patří Kalousek, ať si každý znalý odpoví sám..
0/0
2.11.2012 16:47
Foto

Urvisu

Platí to, Vladimíre, platí… ale jen velmi vnímavý člověk pochopí, že nikoho neurážím, když uvádím, že učenost devastuje libido a změní osobnost, platí to stejně pro muzikanta jako pro matematika, vzdělanostní drill má dvě strany mince, rozšiřuje obrovsky exaktní rozměr myšlení, ale přiškrtí ventily obyčejné spontaneity. To ale nevadí, každému co jeho jest a čeho si žádal, člověk nemůže chtít od života vše. Dnes  dávali nějaký archivní dokument s Kalouskovým rykem v parlamentu na obhajobu Ludmily Müllerové z roku cca nevím, když okradla stát o 400.000… Kalousek je naprosté hovado, psychopat, psychicky narušený člověk, to byla absurdní podívaná – já nechápu, jak se dokázal s takovou diagnózou udržet v politice 10 nebo kolik let. Kalina je v pohodě… takový Filip Sklenář, kdo jej znal, tak s tímhle člověkem to nebylo v pohodě. Dnes už je Sklenář po smrti, spáchal sebevraždu uprostřed rozjetého chatu.
0/0
1.11.2012 22:57
Foto

Vladimir1950

Zajímavý názor
Předkládáte zajímavý názor, který obecně možná platí. Ano, někdy je na závadu tzv sešněrování pravidly, případně glajchšajt.. Ale jsou i jedinci, kteří se vymykají z řady, kde ambice převládají nad schopnostmi..Myslím tím třeba "kreativního" jedince Kalouska. Ten, nevzdělán v ekonomickým oboru, už dokázal, co to znamená. Chytnout se jen některých ekonomických pravidel a neznat teorii a souvislosti, podle toho pak vypadá naše ekonomika..Kalouska bych pasoval  na škůdce národa českého..a spolu s ním i Nečase..A co se týká tzv"JUDr.Kaliny"..třeba jen trpí velikášstvím a to trestné není..A předstírání  je jedním z módních trendů dnešní doby..
0/0
1.11.2012 22:23
Foto

Urvisu

Jsem typ hráče, který občas mívá poslední slovo, ale skutečně jen občas, protože mým úkolem je pobíhat po netu a lomcovat korunami stromů, občas jako anděl, jindy jako uličník. Někdo lpí na popisném způsobu psaní, někdo holduje nepopisné, surrealisticky pojaté tvorbě textů podobně, jak protichůdně malují obrazy třeba Max Švabinský anebo Jackson Pollock, dva různé přístupy v těsné blízkosti tvoří Babylónskou věž. Ani nevím, kdy jsem to zkusil poprvé, ale v ten okamžik začala proudit mezi dvěma lidmi čistá energie, oproštěná od obsahu, stal se malý zázrak. Každý, kdo se zajímá, dobře ví, že Picasso začínal kresbami sice krásných, reálných, ale nudných portrétů, dělal totéž, co dokáže obyčejný fotoaparát. Teprve později se naučil zobrazit energii, nebylo to vlastně vůbec složité, postačilo se osvobodit od cizích očekávání a věřit toliko vlastním pocitům, instinktům. Jste případně na tahu, monsieur.
0/0
1.11.2012 21:38
Foto

J42a48n 88S65c77h14n75e57i11d20e75r 3224118676756

Vida, vida,
najednou jsou vám příměry o špatnostech druhých dobré a hned se jimi zaštiťujete (ad3). No, přiznám se, že nejsem cenzor, tudíž nečtu všechny diskusní příspěvky a tudíž mi mohlo leccos uniknout. Vadí mi, když se nějaký anonym (nebo pseudoosoba) naváží do mě, anebo do lidí, které znám. K Randákovi bych mohl mít výhrady, ale rozhodně ne onoho moralistního typu, jaký předvádíte. Randák - pokud vím - nepublikoval žádné ložnicové aféry, ale kauzy, týkající se veřejných peněz. A to je, jestli vám to ještě nedošlo, řádný rozdíl. Vy se stavíte na stranu lumpů a používáte k tomu pseudomorální argumentaci, jako by se někdo hrabal v jejich soukromí. To je docela laciná fintička, která ani nemůže fungovat. A jen tak zcela mimochodem - kdyby Randák chtěl publikovat všechny ty choulostivé poznatky, které se mu dostanou "na ucho", asi by šel náklad Blesku rapidně dolů.Srovnávám srovnatelné. Bush i Randák řídíli rozvědnou agenturu. Čím vším se zabýval Bush potom, nevíme, můžeme se jen dohadovat. Znovu platí ten můj stesk nad tím, jak se na vás podepsal Bilakův zákaz cestovat, totiž ve vaší idealizaci západu. Tušíte, že tam asi není všechno zlato, co se třpytí, že na těch bolševickejch kecech o "západním pozlátku" bohužel něco je (a oni nás ti pitomci nepustili na západ, abychom se přesvědčili, že mají v mnohém pravdu - no mohli vůbec ti blbci jako režim přežít?). A tak zavíráte oči s tím, že vám je to jedno. Opravdu statečný postoj!Proti tzv.spasitelskému syndromu, kterýmžto žvástem jste zřejmě už předem zdeformován, ať už je skutečnost jakákoliv, stavím váš syndrom rádoby světáckého cynika. Proti jisté naivitě váš kazišukismus. No, snad chápete, že jste trapný. Někoho se snažíte dehonestovat, ale sám nic nenabídnete, kůžičku na trh nepřinesete, jen jste přemoudřele cynický. No, ovzduší tím otravujete pořádně, a celkem to k ničemu není, ty vaše prázdné - a snad i trochu závistivé - řeči.Nadto jste dost domýšlivý, když postulujete, zda něco je jen a jen otázkou mé víry. Víte kulové, co vím, co se oprávněně domnívám, co se jenom domnívám a čemu jen věřím. Mluvte za sebe.
0/0
1.11.2012 11:34
Foto

J13a52n 25S94c22h32n76e19i25d75e87r 3954658136986

Nu,
hlavně, jestli se vám ulevilo. Věcně není reagovat na co, ale to už je takovým vaším průvodním jevem. Kromě argumentačního vakua a paskřivých novotvarů. Ani za urážku nestojíte, ačli se velmi snažíte.
0/0
1.11.2012 11:14
Foto

Murdoch

Milý Martine Shenare, až se
Milý Martine Shenare, až se probudíte ze svého růžového snu o tom, jak triviální je v Čechách podat jako insider trestní oznámení, tak si nastudujte případ Sitta mladší/ Neograph. Ikdyž myslím, že by Vám kamarádi z MSB mohli udělat nějakou rychlonalejvárnu:-) Co jsem naposled zaznamenal v tisku, tak jediný trestně stíhaný je pouze on sám, o tom, že DPP vyhrožoval žalobou pro pomluvu a dále že podal návrh k soudu pro porušení mlčenlivosti soudního znalce Sitty juniora ani nemluvě.  Určitě mi budete chtít sdělit, že všem těmto peripetiím by předešel, kdyby tuto kauzu nemedializoval, jen jako řádný občan podal oznámení a s rukama v klíně čekal, co se bude dít, respektivě v českých poměrech, kdy si pro něj přijdou:-) Máte pravdu, Martine Shenare, líbíte se, líbíte:-))
0/0
1.11.2012 10:39
Foto

Urvisu

Doporučuji podat trestní oznámení na vyhledávač Google (Silicon Valley) z důvodu zatajování řádně nabytého akademického titulu Marka Kaliny.
0/0
1.11.2012 5:45
Foto

Urvisu

Titul do nicku si může zvolit jen naprostý debil, MartineS, protože není nic snazšího, než usvědčit ze lži člověka, který předstírá vzdělání. To vůbec neznamená, že velký rozhled je podmíněný pouze oficiálně nabytým vzděláním… ovšem mezi "velkým rozhledem" a "oficiálně nabytým vzděláním" je zásadní rozdíl, velký rozhled vnáší do myšlení kreativitu a svobodu, kterou dokáže využít například umělec; oficiálně nabyté vzdělání devastuje libido a vyvolá změnu osobnosti – to vše ku prospěchu výkonu praxe, kde jsou salónní manýry naopak nežádoucí. Mezi rozumnými lidmi panuje všeobecná shoda, že poznatky o řádném vzdělání se netýkají takzvaných politologů… politologové jsou postmoderně zmutovaná hovada, předstírající oficiálně nabyté vzdělání za účelem šíření BSE (nemoci šílených krav) v doposud psychicky nepodlomené části lidské populace. S nástupem postmodernismu svět opustil klasické vnímání krásy a rozlišování mezi černou a bílou… postmoderní krásu lze předstírat, postmoderní pravdu má kdokoliv, postmoderní vzdělání lze vystát ve frontě. Postmodernismus je cestou do pekel, protože odmítá zákon přirozeného výběru, v postmoderní společnosti nemají krása, inteligence a talent žádný význam, nárok na sebevědomí a vyslyšení má každý člověk, masturbace bez vyslyšení totiž postrádá duchovní rozměr a do kina nelze chodit jen kvůli krabice s popcornem, zatímco Tyra Banks ukazuje na plátně pipinu. Tak pravil Praotec politolog.
0/0
1.11.2012 5:13
Foto

Judr. Marek Kalina

Nagyová nenvykonává to, co
Nagyová nenvykonává to, co dělá sekretářka a nijak přeplacená není. Ta odměna byla mimořádná, nikoli každý měsíc... Podle mě bere se všemi odměnami kolem 120-130K v průměru, což je na pravou ruku premiéra plnící mnoho delikátních úkolů není nijak moc. Drahá je mj. proto, že jí jako jedné z velmi mála premiér může bezmezně důvěřovat...
0/0
1.11.2012 5:03
Foto

Knight

To je klidne mozne ale
To je klidne mozne ale zamestnani byste uz nesehnal:-)
0/0
31.10.2012 23:36
Foto

Knight

:-) 1. Po zverejneni byla
:-)1. Po zverejneni byla rada smluv vypovezena.2. Nevite jestli nebyly predany takze zbytecna diskuze, protoze vite houby. 3. Asi ano. Vysetrovani nas pravdepodobne rozsoudi. 
0/0
31.10.2012 21:20
Foto

Knight

Myslite, ze by nebyl vazan
Myslite, ze by nebyl vazan mlcenlivosti kdyby v takove firme delal? Poruseni mlcenlivosti preci. Vse z ceho obvinujete Randaka. 
0/0
31.10.2012 21:13
Foto

Martins

Už jen 3 body na závěr zbytečné diskuse
1) Ono přeceňování vlivu médií je v ČR tradiční, ale mylné. Vyšetřování čachrů s eurodotacemi (ty různé ROPS) nebo třeba vyšetřování D. Ratha je důkazem opaku.  2) Whistleblowing = předání interních informací státním orgánům. Tečka. Nastudujte si to, kde chcete (třeba na Wikipedii, jestli se Vám nechce hledat lepší zdroj), ale NIKDE nenajdete nic jiného. Takže nepoužívejte pojem whistleblowing pro případy, kdy se soukromé interní informace dostávají soukromé špiclovací agentuře, neb prostě o whistleblowing nejde. 3) Trestní oznámení pokud vím je už dávno podáno těmi, kdo se cítili nejvíce dotčeni. 
0/0
31.10.2012 20:57
Foto

Knight

Kazdy je sam svym soudcem i
Kazdy je sam svym soudcem i katem. 
0/0
31.10.2012 20:51
Foto

Knight

Vite moc dobre, ze co se
Vite moc dobre, ze co se nezverejni se skoro u nas nevysetruje to je jedna vec. Zverejneni ma jasne dany efekt na politiky, kteri to chteji hned resit. Tezko se mi komentuje to, ze by whistleblower mel mit povoleni toho, kdo tu nekalou cinnost provadi aby mohl neco predavat... To by asi zadny whisleblowing nebyl. Jen jsem Vam chtel naznacit, ze Vy stejne jako ja nevime kde ty dokumenty vzaly a placat tady nesmysli mi neprijde nijak produktivni. Ty vase zkazky jsou neopodstatnene. Pokud byste mel nejaky dukaz o protipravni cinnosti mel byste podat trestni oznameni. Pokud ho nemate jen placate.
0/0
31.10.2012 20:41
Foto

Martins

Ne, nebyl
Ale no tak! Vás ve škole neučili, že trestnou činnost nelze krýt tím, že se dá do smlouvy povinnost mlčenlivosti? Kdyby Vaše zcestná teorie platila, tak by nikdy u soudu nemohl žádný zaměstnanec vypovídat proti zaměstnavateli. Trestní právo má přednost před civilním. Kdyby to bylo tak, jak se Vy zcela mylně domníváte, tak by mohl šéf mafiánského gangu soudně (!!!) žalovat člena gangu za to, že svojí výpovědí na policii porušil povinnost mlčenlivosti. Cítíte, jak to je absurdní?Kdyby Randák dal trestní oznámení na svého zaměstnavatele Janečka, protože se dozvěděl o jeho zřejmě trestném jednání, samozřejmě by se Randákovi nemohlo nic stát a veškerá soukromoprávní ujednání mezi ním a Janečkem by Janečkovi byl prd platná. Ovšem to oznámení by Randák musel učinit u orgánu činného v trestním řízení - ne nějakému jinému soukromému rozvědčíkovi.
0/0
31.10.2012 20:33
Foto

Bichat

"JUDr. Marek Kalina" causa
"JUDr. Marek Kalina". - Pokud zadáte tohle jméno do googlu, do 20 vteřin zjistíte, že žádný právník jménem JUDr. Marek Kalina neexistuje. Pravděpodobně se zde jedná o trestný čin neoprávněného užívání akademického titulu.
0/0
31.10.2012 20:20
Foto

Martins

Které hodnotí Kája Janeček
Které hodnotí Kája Janeček :-))
0/0
31.10.2012 20:16
Foto

Martins

Drobný problém je u Vás
Drobný problém je u Vás, protože nedokážete zjevně pochopit rozdíl mezi "vynesením" informace nějakému cizímu soukromému subjektu (Randáka/Janečka v to počítaje) a mezi předáním informací státnímu orgánu, který má v pravomoci stíhání trestné činnosti. Diskuse s Vámi je opravdu zbytečná, protože Vy skutečně nechápete rozdíl mezi špiclovstvím a vynášením informací soukromé zpravodajské agentuře a trestním zákonem presumovaným PRÁVEM každého občana podat trestní oznámení, pokud má podezření na spáchání tresného činu. V řadě případů (viz § 338 trestního zákona) má dokonce každý POVINNOST oznámit trestný čin (jedná se například i o tolikrát zmiňované přijetí úplatku, podplácení). Shrnutí pro Vás, zcela naposledy: Nikdo nemůže být podle českého práva postižen ani trestněprávně ani civilněprávně, pokud jako zaměstnanec poskytne na základě svého rozhodnutí a bez souhlasu a vědomí zaměstnavatele interní firemní informace orgánům činným v trestním řízení, protože má podezření na spáchání trestného činu. Jasné? 
0/0
31.10.2012 20:14
Foto

Martins

To je causa panečku!
Názory nejsou zcela jednoznačné. Část právní veřejnosti soudí, že součástí pseudonymu může být i akademický titul, pokud jeho užívání neuvádí v omyl osoby, které by si jinak člověka s pseudonymem nevybraly, pokud by titul neuváděl - typicky můžete užívat titul "MUDr." v pseudonymu při psaní červené knihovny nebo divadelních her, ale ne už při psaní lékařských knih. Druhá část právníků má za to, že akademický titul může za všech okolností užívat jen ten, kdo jej skutečně získal. Ovšem Váš problém to vůbec neřeší - neb "Marek Kalina" je sice pravděpodobně pseudonym, ale o tom, zda jeho nositel platně získal titul JUDr., který si připojuje k pseudonymu, nevíte nic...A o Vámi zmíněný trestný čin se nejedná, neb neexistuje.
0/0
31.10.2012 20:14
Foto

Knight

O tom rozhoduji jen a jen
O tom rozhoduji jen a jen skutky kazdeho z nas. 
0/0
31.10.2012 20:02
Foto

Murdoch

Drobný problém, který
Drobný problém, který budhažel nejste sto pochopit, je ten, že ono whistleblowerství není zakotveno v českém právu - na rozdíl od jiných zemí. Pokud si za této situace myslíte, že je normální, když člověk insider vynese obsah obchodních smluv mezi DPP a příslušnými dojiči, a nic tím neriskuje, tak už není co dodat, debatu ukončuji a přenechávám Vás Ivanovi D., ten se s Vámi vypořádá s grácií:-))
0/0
31.10.2012 19:46
Foto

Martins

A o tom, kdo má jaké morální
A o tom, kdo má jaké morální kvality rozhoduje žebříček "zlojedství", který kupodivu sestavuje jeden jediný hodnotitel podle své nálady při dojezdu, že?
0/0
31.10.2012 19:42
Foto

Martins

Zajímavá konstrukce! Ovšem
Zajímavá konstrukce! Ovšem  jako předání "prostřednictvím pana Randáka" bych si představoval to, že kdosi, kdo si chce zachovat anonymitu, požádá Randáka o odnesení zalepené obálky na státní zastupitelství. To by se mi do rámce whisterblowingu vešlo. Ale ne to, že Randák tu obálku (se souhlasem whisteblowera nebo dokonce bez něj) rozlepí a co najde zveřejní... Randák prostě není tím, kdo by byl jakkoliv oprávněn zveřejňovat interní informace jiné osoby, pokud s tím tato osoba nedala výslovný souhlas.
0/0
31.10.2012 19:31
Foto

Martins

Skutečně máte za to, že lze
Skutečně máte za to, že lze trestně či civilněprávně postihnout někoho, kdo předá firemní interní dokumenty státnímu zastupitelství s podnětem k prošetření, zda nedošlo k trestnému činu? Mohu vědět, skutkovou podstatu jakého trestného činu nebo civilního deliktu by ten člověk naplnil? Než odpovíte, ještě jednou se zamyslete nad tím, že whistleblower předává informace státnímu orgánu, který má pravomoc k vyšetřování trestných činů. 
0/0
31.10.2012 19:28
Foto

Murdoch

Poněkud úsměvný pokus o
Poněkud úsměvný pokus o vyvlečení se z debaty, Martine:-) Asi nějaký únikový manévr podmíněný argumentačním deficitem, není-liž pravda?! Pokud mě paměť neklame, bavili jsme se o whistleblowingu, tj. o insiderovi, který zná a vynese obsah smluv a interních informací nějaké firmy, což je trochu něco jiného, než když někdo podá oznámení, že mu soused sežral slepici. V Čechách whistleblowing uzákoněn není, takže ti Vaši kluci z MSB by ho hned pohnali k zodpovědnosti za to, že zcizil interní materiály firmy, porušil obchodní tajemství a bůhví čím ještě. Docela mě bavíte:-)
0/0
31.10.2012 19:08
Foto

Urvisu

Dobrý večer, ČtenářiCP… podle serveru Novinky.cz včera v noci ulovila sova vykrmenou kočku a ještě zapózovala fotografovi. To je taky docela hustý, jaký na to máte názor?
0/0
31.10.2012 19:02