Diskuse k článku

Jak Ukrajinu zbavit noční můry jménem plyn z Ruska. Jednou provždy.

Je třeba definovat a následně postavit několik plynovodů a jeden terminál, píše Vratislav Ludvík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Křivan

Ona je Ukrajina a Ukrajina. S
Ona je Ukrajina a Ukrajina. S těmi kraťasy se to ale za 50 let nezměnilo.Zdařilý postřeh.
0/0
1.4.2014 13:41
Foto

Magnolia

Pan LEW aspoň není tak
Pan LEW aspoň není tak sprostý - neříkám že vy, Vás tak moc "neznám" (ok, že použil taky nějakou tu jadrnou nálepku).. Vy to ovšem vidíte z jiného úhlu a to jak se to tady hemží nálepkami, to raději nebudu komentovat. O komunismus ani nacismus samotný přeci nejde.
0/0
25.3.2014 13:41
Foto

Magnolia

Máte v mnohém pravdu, a to co
Máte v mnohém pravdu, a to co říkte ví spousta lidí, ale furt tady panuje jakýi "ostych" či co, (tabu?) to říkat, následnost dění/činů - tím přece nikdo neomlouvá tu či onu vražednou ideologii (to k těm hist. posloupnostem taky v Pobaltí a jinde). Ukrajina se zdá být ale fakt dost velkým oříškem, mně ale současně vadí, jak oni bagatelizují zcela nechtějí vidět, že tam žije řada lidí, kteří prostě touží po životě lepším, viděli to na cestách za prací na západ... Bagatelizovat a nálepkovat to pův. čisté hnutí, řekněme občanské, na tom mají zájem autokratoři, pochopitelně.
0/0
25.3.2014 13:31
Foto

Magnolia

U nás by to ruplo tak jako
U nás by to ruplo tak jako tak, dyť co se dělo všude kolem (byli jsem mezi posledními), mrtvý Šmíd to byl jen "speed"...ale ono by to šlo stejnou cestou tak jako tak.Btw o tom natočil Chaun dokument, nevím, zda znáte, možná dle původce-autora máte předem jasno, nevím, nic ve zlém.
0/0
25.3.2014 13:15
Foto

Magnolia

Ukrajina je fakt otazník
...plný temných zákoutí. Je fakt, že o Ukrajině toho běžní Češi víc nevíme než víme... To, jaké byly tendence idealizovat si Majdan.. Uf, dnes jsem zaznamenala tu smrt nějakého magora a vůdce z Pravého sektoru, tak jestli tam řádí takovéhle bojůvky tak potěž pánbů.. taky jsem někde zaznamenala příklad, podnikatele od nás, co srovnával podnikání na Ukrajině a v Rusku - zatímco v Rusku odvede cca 20% na něčem jako výpalném, na Ukrajině to byla nadpoloviční vysoko suma, kterou musel odvádět gansterům, aby mu tam dovolili existovat, raději odešel, a podniká jen v Rusku. Nevím, jen jsem to slyšela. Každopádně jsem taky zaznamenala odposlech Tymošenko (jsem si o ní nedělala iluze, současně bylo zjevné, že to byl obětní beránek, a Janukovyč mi tedy nikdy sympatický nebyl (a to jsem tehdy nevěděla nic o jeho kýčovém životě v neadekvátním luxusu), jsem netušila, jaká je to fanatička...Tak to má tedy Ukrajina před sebou ještě pěkný kus cesty... Je mi líto všech těch obyčejných lidí, kteří si přejí prostě život v normálním, právním státě.PS: mám pochybnost o Vaší pochybnosti, musel to minimálně vědět, politickou odpovědnost nese, nebo chcete naznačit, že tam už tehdy byl takový s prominutím bordel, že ani přes toto neměl prezident přehled?).Neexistující ukrajinský národ, co s tím furt máte? Identifikace se státem v 21. stol. nemusí přece probíhat na nějaké "národní" bázi - nebo co to je "národ" (etnicky jej definovat nemožno, jazykově? taky problém). Pominu-li příklad identifikace jako je v USA (kotel a přesto jsou to Američani, ajzykově to taky není už jen převážně AJ), tak třeba Švýcarsko by mělo být tím vzorem:-) Je to idealismus, vím, ale tam to funguje, tři jazyky plus ten retorománský mišmaš.
0/0
25.3.2014 13:06
Foto

Magnolia

Zdravím, :-) ten Váš první
Zdravím, :-) ten Váš první odstavec byl k tomu, co jsem měla na mysli, i když to není podstatné s ohledem na věcné téma. Svébytný nick, pěkně řečeno, chápu. Budiž (můj outlocit totiž někteří svébytní občas ruší, ale zvykám si). Jinak k k problematice plynu se necítím být moc kompetentní, i když chápu - k Norské cestě, tak to sem věděla i já.). A jinak si ještě pamatuju na projekt Nabucco (to, že to byla vysoká hra, možná nepopřete, a Evropa si ji sama tentononc). Ale jak říkám, moc do hloubky v tom tématu nevidím. Když pak někdo mávne bioplynkama, taky mi intuice říká, že to asi nevyřeší celý problém a je pak hafo otázek. Vědoma si nedostatečnosti a kontroverznosti jiných evropských úžasných řešení (rakouská paranoia před jadernou energetikou a současně podpora větrníků - jaký to má vliv na okolní přírodu, se ví). Je to "sranda" v té Evropě. Dohodnout se na něčem.Třetí odstavec - samozřejmě, máte pravdu (bez ironie), ale místy to tak nějak vypadalo. Nic ve zlém, nijak tím nezpochybňuji Vaši schopnost diskutovat k věci, nebát se vyjádřit i menšinový názor a nepozurážet přitom své oponenty.Plyn přenechám vám, pánům. Pěkný den.
0/0
25.3.2014 12:48
Foto

Magnolia

Váš dvojí metr
Váš dvojí metr mne udivuje, Vy tady bez mrknutí oka tolerujete vysloveně vulgární výpady (termín na "k" aj.) hyperaktivních fanatiků jen proto, že jinak názorově ladí s Vašimi sympatiemi k autokratickému souč. Rusku. A to co praktikujete s panem C. selektivně vůči jednomu přispěvateli se dá nazvat diskutérskou šikanou. Divím se Vám, že to máte zapotřebí. přesto pěkný den i Vám!
0/0
21.3.2014 8:31
Foto

Magnolia

magnolia
Dobrý den, pane Ludvíku, tady se to hemží různými názory na ose od kritického přístupu k Západu (ovšem při současném cynickém ignorování vážných dem. deficitů ruského režimu a všeho, co z toho prakticky plyne pro ty Rusy, kteří mají náročnější a jiné představy o tom, co je stát a jeho funkce - tito Rusové pro ně jakoby neexistují!) přes vyložený antiamerikanismus a antiEU v radikálnější podobě až po naprostý fanatismus a nenávist vůči všemu západnímu a demokracii jako takové, namícháno s vírou v různé spiklenecké teorie, i ty již poněkudpřitažené za vlasy.. Ohánějí se (někdy i dost vulgárním způsobem) tím, že jejich názoroví nesoukmenovci používají dvojí metr a neráčili si všimnout, že sami činí totéž, ruku v ruce s neschopností kriticky pojmout a vstřebat historická fakta, sami ideologicky předpojatí. Druhým, aniž by si ráčili o nich něco zjistit, podsouvají kdeco:-) Je vůbec netrápí, že realita má taky své jemné nuance a není tak černobílá, natož aby je trápila podoba onoho autokratického režimu tam, a v kontextu posledních událostí něco jako český státní/národní zájem. Navíc z někt. mám pocit, že se ve skrytu duše radují a čekají na nějaký ozbrojený konflikt, tedy pouze pokud by onen ruský medvěd těm druhým dal co proto. Bohužel. Zdravím a pěkný den přeji!
0/0
21.3.2014 6:45
Foto

Starec

Jestliže jsme Ruskem řazeni do východní Evropy
Naprostá většina obchodních a výrobních společností EU řadí český trh do zóny CEE (střední a východní Evropa).
0/0
20.3.2014 12:59
Foto

Cermans

Bravo pane Čenáři ČP, souhlasím s Vámi, jak je vidět školy
bez zdravého rozumu jsou na nic, hlavně je třeba se umět oprostit od ideologie. Je to velmi nepopulární říkat některé věci, třžní hospodářství se bez demokracie neobejde. V momeťe kdy tato demokracie , omezuje trh hází se do koše jako zbytečný obal. V minulém režimu zase demokracie končila v momentu , kdy ohrožovalá vládnoucí stranu. Můžeme porovnávat rozdíly v brutalitě obou režimů, z hladiska skutečné demokracie se od sebe zase tolik neliší. Nějaké řeči , že v minulém režimu bych tohle nemohl psát jsou dětským šidítkem, ano mohu psát a co víc? Co je to za demokracii, když ve veřejnoprávní televizi si soudce stýská, že nemá prostředky jak dostat obviněného ze zpronevěry velkého rozsahu k soudu už dva roky/obviněný vždy den před stáním pošle potvrzení lékaře že je nemocný/. Vím, že Vás hodně nebude souhlasit, ale pokud se dokážete oprostit od ideologie, dojdete ke stejnému závěru. V mezinárodních vztazích je to stené , demokratické jsou pouze peníze, ostatní je k smíchu/ nebo k pláči?/. Kdo ví?
0/0
20.3.2014 9:49
Foto

K80a83r65e15l 97P72l98í56h34a63l 2519785208491

Tak mně vychází, že střelbu mohly iniciovat obě strany.
Ten někdo dobře věděl, že Ukrajina je silně polarizována a tušil, že střelbou bude násilí eskalovat. Cíl mohl být asi jediný - rozštěpit Ukrajinu a získat moc na "své" půlce země. Pochybuji, že to střílení bylo vedeno primitivními pudy se někomu pomstít. Moc a sláva bývají na prvním místě. Klidně to mohl být sám Janukovič, který chytře předstíral sbližování s EU a pak naráz otočil (co ho k tomu vedlo?). Přitom spoléhal na Rusy, za kterými konečně i utekl. V tom případě by se dalo očekávat další pokračování v dělení Ukrajiny.
0/0
27.3.2014 16:09
Foto

Křivohubý Edward

Ostřelovači ..........
Otázka zní, kdo najal ostřelovače ? Odpověď zní otázkou - A KOMU TI OSTŘELOVAČI PROSPĚLI ? Janukovičovi rozhodně ne, bylo mu myslím naprosto jasné, že pokud se začne střílet, je to jeho definitivní konec !
0/0
27.3.2014 10:16
Foto

K78a25r46e58l 96P35l36í17h15a34l 2409475358221

Osobní zážitek z Ukrajiny
Když jsem poprvé přijel na Ukrajinu někdy v r. 2008, tak jsme si s kolegou potřebovali směnit Eura na Hřivny. Protože bylo teplé počasí, byli jsme oblečeni typicky česky - kraťasy + sandále. Trochu jsme byli za exoty, protože kdo byl někdy na východě, tak mohl postřehnout, že tam chlapi nosívají i v létě kalhoty. Vyhlédli jsme si pobočku jedné banky. Po vstupu dovnitř mě poprvé překvapil typický ukrajinský nešvar přezaměstnanosti. V malé pobočce 5x10 m bylo nejméně 7 zaměstnanců a žádný klient. Kolega se uměl dobře domluvit, tak šel k okýnku, položil Eura, že to chce směnit. Mladá kočka (všichni v té bance měli tak do 35 let) se po chvíli zvedla a odešla. Chvíli v zadu zmateně pobíhala jako že ke kopírce sem a tam s nějakými papíry. Kolegyně z vedlejšího okýnka utekla raději dříve, než jsme mohli přistoupit k ní. Po chvíli si nás všiml asi jejich šéf a něco jim řekl. Po další chvíli se nic nestalo a tak jsme odešli pryč.Z dalších osobních zkušeností mých a především kolegů mohu říci, že Ukrajina je větší zapadákov než Rusko. Nechci je tím urážet, ale zkušenost je taková. Mají sakra co dohánět.
0/0
25.3.2014 15:17
Foto

Křivan

Ano máte pravdu, jenže on je
Ano máte pravdu, jenže on je rozdíl jestli při tom nezemře nikdo, nebo stovky, či tisíce lidí. Nikdo té lidové milici neřekl jdem do toho, protože všichni věděli, že takhle to dál nejde. Jenom jestli s tím výsledkem jsme nyní spokojeni. To si každý podle svých preferencí musí říci sám.
0/0
25.3.2014 15:05
Foto

Křivan

ukrajinský národ
Pro zjednodušení vezmu jako příklad Československo. Nikdo si nedovolil zrušit slovenštinu.Na Ukrajině tu blbost provedli bez uzardění. Má to své historické kořeny, mezi které patří především odlišnosti západní a východní Ukrajiny. jazykové - ukrajinština, ruština, včetně rozdílného pisma,náboženské - řeckokatolická církev, pravoslavná církev,národní - západ Ukrajinci, východ Rusové,územní - skutečná hranice mezi západní a východní částí se měnilakaždých cca 50 letOpomenul jsem zájmy Poláků, Rusínů, Rumunů, Maďarů, krymských Tatarů, volyňských Čechů určitě i dalších.Za posledních 23 let se tyhle odlišnosti měly rozumě řešit. Jenže nebyla vůle ani síla. K tomu pro nás nepředstavitelně špatná ekonomická situace. Viděl jsem několik fabrik, pozůstatek SSSR v zimě. Topilo se jen v ředitelně, možná jen kvůli nám. Liduprázdno. Tohle je výsledek. Vůdci západní Ukrajiny si v Kyjevě vytvořili vlastní vládu a své požadavky směrují na východ Ukrajiny. Je to pro nás paradox, navíc jedním z důvodů proč Rusové z východní Ukrajiny chtěji připojit k Rusku je podstatně lepší ekonomická situace.PS. Stačí, já snad napíšu knihu. To byl pokus o vtip.
0/0
25.3.2014 14:58
Foto

Tobul

Faktický doplněk
Co se týče Gazpromu a jeho postavení - doporučuji velmi obsáhlou prezentaci z "Investor's Day" - čerstvě z Londýna:www.gazprom.com/investors/events-presentations/investor-day-march-2014- mimochodem pro pana Ludvíka - těžba Norského plynu klesla meziročně o 8%.
0/0
23.3.2014 18:40
Foto

Kecálek

Zajímavé jak ti náckové rychle přestali vadit:
Citát z rezoluce Evropského parlamentu ze dne 13.12.2012:"EP vyjadřuje znepokojení nad vzrůstajícími nacionalistickými tendencemi politické strany Svoboda, která se nově dostala do Parlamentu (v Uk). Její rasistické, antisemitské a xenofobní projevy odporují hodnotám a principům EU."
0/0
23.3.2014 17:17
Foto

Josef Novak

Vrána k vráně sedá, bruselský
Vrána k vráně sedá, bruselský nácek kyjevského volá......
0/0
23.3.2014 14:45
Foto

Kecálek

Pozoruhodné myšlenkové paradoxy eurohujerů
Zatímco nacistická vláda Ukrajiny, která se dostala k moci ozbrojeným půčem vůči demokraticky zvolené vládě má právo rozhodovat o budoucnosti celé země, tak demokraticky zvolená vláda a parlament Krymské autonomní republiky nemá právo vyhlásit referendum o změně statusu této země.Nato totiž všichni ti bolševci a náckové v své zaslepenosti zapomínají - Krymská Autonomní Republika je skutečně samosprávným státním útvarem a byla součástí Ukrajiny na základě smlouvy mezi Ukrajinskou vládou a vládu Krymu, dnes si občané Krymské republiky již nepřejí být součástí nacisty ovládané Ukrajiny demokraticky to vyjádřili v referendu.Totalitářům samozřejmě z vlády, která respektuje demokraticky vjádřenou vůli svých občanů vstávají vlasy hrůzou na hlavě...Na druhou stranu když Irští občané demokraticky v referendu odmítli Lisabonský diktát, jejich vůli Brusel odmítla respektovat a donutil Irsko opakovat referendum tak dlouho, až byl výsledek podle přání Brusele...
0/0
23.3.2014 13:47
Foto

K43a73r45e70l 77P52l17í55h63a75l 2209245338531

Tak sem dejte odkaz, ať se poučím.
Jistě to bude zajímat i ostatní.
0/0
23.3.2014 13:24
Foto

Křivan

Ano, tak je to zapsáno v jeho
Ano, tak je to zapsáno v jeho evidenční kartě KSSS, kterou lze najít na internetu, taky jsem byl překvapen.
0/0
23.3.2014 12:59
Foto

Josef Novak

Myslím, že další diskuze je
Myslím, že další diskuze je bezpředmětná! O původcích puče je dávno jasno z diplomatických korespondecí, které byly zachyceny a zveřejněny
0/0
23.3.2014 12:33
Foto

K41a56r87e15l 45P13l65í25h70a24l 2249115478731

Puč
A Vy víte, že tento puč organizovala VB společně s USA? Nebo si to jen myslíte a hledáte ospravedlnění pro invazi? Proč se Rusové styděli mít označení uniforem? Nějak to smrdí...
0/0
23.3.2014 12:11
Foto

Josef Novak

To že něco nevíte, ještě
To že něco nevíte, ještě neznamená, že to neexistuje. Je celá řada potvrzených útoků na etnické Rusy a dokonce útoky na samosprávu Krymu ala Majdan , kterým právě zabránil krymská domobrana s pomocí RF
0/0
23.3.2014 11:57
Foto

Josef Novak

Putin už neměl co porušovat!
Putin už neměl co porušovat! Memorandum o Ukrajině mimo jiné zaručuje dodržování ústavy , nevměšování se do vnitřních věcí . A toto memorandum bylo porušeno právě signatáři USA,VB organizováním puče. Následně bylo uplatněno referendem právo na sebeurčení národů AR Krymu podle deklarace OSN !
0/0
23.3.2014 11:29
Foto

K77a40r73e60l 47P86l23í60h27a80l 2119665418331

Všechno je náckovské
Nějak jste si to slovo oblíbil. Píšete, že když se mi nelíbí urážky, ať si nezačínám. To znamená, že se mi mají urážky líbit? A s čím si začínám?K Ukrajině - jejich demokracie je v plenkách, že tam jsou různé tendence a národostní pnutí není v pořádku, ale musí si to nějak pořešit především sami. Ale doposud se jednalo o vnitřní proces Ukrajiny a nevím o tom, že by došlo k nějakému násilnému utlačování Rusů, kterým by se dala ospravedlnit invaze Ruska. Rusové situace hloupě zneužili.
0/0
23.3.2014 9:57
Foto

K61a69r48e81l 12P82l74í58h46a35l 2119325558271

Ničím.
Je jedno, co byl Chruščov zač, Rusko připojení Krymu k Ukrajině posvětilo právě tímto memorandem. Putin toto memorandum porušil. Ukrajina si Krym nepřipojila násilnou anexí, která by dávala Rusku legitimitu nebo legalitu si toto území vzít silou zpět. Rusko se porušením vlastního závazku ztrapnilo.Ve svém předchozím příspěvku píši, že se mi imperialismus nelíbí ani u západu ani u východu, proto necítím potřebu ospravedlňovat ani jedno ani druhé.Pro upřesnění - v případě Krymu se jedná o anexi k Rusku, v případě Kosova o separaci od Srbska, což jsou opačné procesy.
0/0
23.3.2014 9:47
Foto

Kecálek

Když se nácíčkovi nelíbí urážky, ať si nezačíná...
A kdo hájí nácky (tím, že je dáte do uvozovek stav věci nezměníte), sám je nácek:1) Mimochom -Volynští Češi neprchají z Ukrajiny před Rusy, ale právě před nacistickými polovojenskými bojůvkami.2) Premiér vlády, která nevzešla z voleb, ale z ozbrojeného převratu, který demokraticky zvolenou vládu svrhnul (právě s pomocí již zmiňovaných nacistických bojůvek) hajluje na veřenosti (když to udělá nějaký opilý "plešatec" na fotbalovém utkání mají "humanisti" manévry - tady se zdá, že jim to vůbec nevadí).3) Stejný premiér namísto toho, aby obnovil v zemi řád a klid tlačí n UK armádu aby ze svýc arzenálů tyto bojůvky dovyzbrojila.4) Když v návaznosti na humanitární bombardování nmocnic a škol vojska NATO vtrhla do Kosova a BE REFERENDA je odtrhla od Srbska vtvořila tam loutkový stát (o důvodech lze stěží bochybovat dnes tam americké koncerny drancují zdroje nerostného bohatství a US Army tam má velkou základnu), nikdo z humanistů ani nepípnul.5) Když Krym v demokatickém referendu (volební účast přes 80% oprávněných voličů přes 90% hlasů pro) hlasoval pro odtržení od Ukrajiny, najednou je to špatně? (asi uniklo vaší pozornosti, že regulérnost referenda ani oponenti nepochybňují - pouze právo jej vyhlásit - ovšem narozdíl od Kosova Krym je Autonomní republikou a má vysokou míru suverenity (podobně je tomu se Skotskem - kde kupodivu nikdo Skotské referendum nezpochybňuje)...6) Že odstředivé tendence Krymu trvají dlouhodobě (už od roku 1991) to nikdo ze "seriózních" komentátorů taky nezmínil7) Nějak se vám v nacistickém zanícení vytratil fakt, že nová nedemokratická nacistická vláda v Kyjevu vydala nacionistický zákon, který z neukrajinských občanů Ukrajiny (nejen Rusové, ale též Tataři, Češi, Poláci, Bělorusové atd.) dělá občany druhé kategorie....
0/0
23.3.2014 9:29
Foto

Kecálek

Chruščov byl Rus?
To jsou mi novinky?A čím ospravedlníte anexi Kosova?
0/0
23.3.2014 9:09
Foto

Křivan

z gruntu vítězný německý nacismus
Měl už jste lepší dny.O těch "poklidných" demonstracích existuje nepřehledný počet videodokumentů. Bez těch sniperů, fotbalových ultrafanatů okolo Pravého sektoru a strany Svoboda se celý projekt majdanu nezískal ten destrukční výsledek. Teď za to chtějí podíl na moci odpovídající jejich zásluhám a ty podle sestavené vlády byly veliké. Teprve budoucnos ukáže jestli majdan představoval sjednocující prvek dosud neexistující ukrajinské národnosti, nebo naopak. Pokud bude mít rozhodující slovo nacionalistická západoukrajinská řeckokatolická církev..."Nacismus německý... byla ideologie v gruntu vítězná". Tohle si dám za rámeček a nahlas přečtu po přečtení každého Vašeho příspěvku.PS K těm pokrouceným symbolům. Kličko není Ukrajinec, ale ruský medvěd, Jeho otec byl generál Vámi neoblíbené Sovětská armády. Jedna z jeho štací bylo po roce 1968 i Československo. pozn.: Viděl jsem přenos z jednání současného ukr. parlamentu, kdy od řečnického pultu, jako malé děti odnášel poslance Svobody snažící se lynčovat své oponenty. Patřil k těm, kteří žádal jejich odstoupení. Neuspěl!!PSS S ohledem na Jakunovičovu až chorobnou snahu demonstrantům neublížit, podle vzoru, ono je to přestane bavit, mám pochybnosti o jeho angažmá při prvotním zásahu proti studentům.
0/0
23.3.2014 7:30