Diskuse k článku

Jak absurdní poplatky platíte bankám vy?

V tradiční anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek roku se během prvního týdne sešlo již přes tři sta nominací. Inspirativní čtení...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Vlkodlac

Souhlasím, že 20 Kč je za danou službu evidentně moc.
Ale to nic nemění na tom, že Spořitelna vlastníkovi cizího bankomatu zaplatit prostě musí. Pokud nevíme kolik, je nekorektní mluvit o předraženosti konečného poplatku. V nákladech Spořitelny se dotaz z bankomatu cizí banky odrazí hned několikrát - platba té bance, nejspíš i karetnímu centru, zúčtování, a i samotné zpracování a naúčtování poplatku uživateli něco stojí. A z čeho by měla tyhle náklady, které z větší části není schopna ovlivnit, hradit? Je tedy správné, aby je hradil ten, kdo je vyvolá, i když má k dispozici jiné, bezplatné, možnosti. Nikoli absurdní.Řádově se mi výše požadovaného poplatku zdá blíže pravdě, než "Vaše" dvě koruny. Ty uvažují jen hrubou nákladovost operace, ne obchodní politiky zúčastněných stran atd. Brojíte proti "montování se státu mezi konkurenci". Obecně souhlasím, ale v tomto konkrétním případě je to právě "konkurence", která drží mezibankovní bankomatové poplatky vysoké. Kdyby byly nízké, poskytovalo by to "nízkonákladovým bankám", jejichž nevýhodou je málo obchodních míst, nezaslouženou výhodu v poskytování levného přístupu k hotovosti jejich klientům. Za peníze bankovních dinosaurů, kteří většinu té nákladné bankomatové sítě provozují. Jistěže v těch poplatcích je částečně přítomen i faktor "odstrašení od čerpání" služby, ale nepovažuji to za absurdní.
0/0
15.11.2012 10:51
Foto

L81a19d58i18s12l20a31v 66N86o19v28á90k 2827913534643

Skutečnou výši nákladů na poskytnutí informace se nedozvíte,
tedy rozhodně ne od bank. 20 Kč je na první pohled cena ad absurdum. Kdo ji chce (či musí !) platit, ať tak činí. Jeho věc. To je jako s bankovními poplatky obecně. Podívejte se do USA, a porovnejte s českým kocourkovem (pár výjimek už se najde). Totéž mobilní operátoři.Státní regulace je především vinna za to, že jsme měli poplatky za telefonování (a stále ještě máme) nehorázně vysoké. Kdyby stát pustil do telefonie už za Klausových vlád více operátorů a dal jim stejné podmínky, nemuseli jsme projít dvěma dekádami nehorázného odírání. Jen si vzpomeňte na státem udržovaný monopol Českého telecomu a zisky, které mu to přinášelo.Za první pevnou linku jsem musel zaplatit zřizovací poplatek (!)  2500 Kčs! Dnes ji nechci obnovit ani zadarmo. Stačí mi slušné připojení k Internetu a mobil na nutné případy.Stát se zbytečně montuje do věcí, které by uvolněním konkurence prošly přirozeným vývojem až k nejnižším cenám. A tu přirozenou konkurenci stát omezil. A v tom je kořen problému, ne v tom, že nyní poplatky, které si účtují operátoři mezi sebou, direktivně snížil. On je totiž v minulosti nastavil nesmyslně vysoko! Kolik za to partaje či politici soukromě odčerpali prebend, už se nikdy nedozvíte! ;-) 
0/0
14.11.2012 4:45
Foto

Vlkodlac

V čem?
Zkuste si přečíst toto vlákno od počátku. Věřím, že na to přijdete. Je toho víc ;-) Jak souvisí to, že Vy byste za přijatelné považoval "místo 20 Kč koruny dvě", s výší nákladů, které Spořitelně vygeneruje, když se nějaký její klient zeptá na zůstatek svého účtu v bankomatu jiné banky? Myslím, že obecně všechny zdejší banky by přivítaly, pokud byste se svými bankomaty poskytujícími tuto službu za dvě kačky (a výběr hotovosti - jak Vás odhaduji - za deset, ať nejím), zaplavil naše města. Nemusely by budovat a udržovat svoje nákladné sítě.Pokud máte nějaké spolehlivé info o velikosti těch mezibankovních poplatků, tak se s ním vytaste, jinak jsou v tomto Vaše představy irelevantní. Mimochodem, co řeknete na to, že celkem zásadní snížení telefonních tarifů u všech operátorů "do cizí sítě" způsobila až státní regulace, která striktně omezila výši propojovacích poplatků? http://mobil.idnes.cz/volani-na-mobily-muze-zlevnit-klesla-platba-za-hovor-mezi-sitemi-px6-/mobilni-operatori.aspx?c=A110104_135954_mob_operatori_apo
0/0
13.11.2012 12:32
Foto

L25a85d15i95s16l11a15v 68N93o76v47á78k 2837793604453

V čem? Ve výši poplatku za zjištění stavu na účtu 20 Kč.
Kdyby tu informaci podávala úřednice u přepážky, pochopím, že potřebuje své "sociální jistoty". Automat (počítač) je v otroctví svého majitele a neplatí pro něj zákoník práce. Podobnou informaci vyřídí bleskem. Tak bych za přijatelné považoval místo 20 Kč koruny dvě. Za dvacku ještě kafe navíc. :-PTo je stejné, jako nehorázné ceny SMS u našich mobilních operátorů, kde se náklady na 1 SMS pohybují v haléřích (to je ta mince, co už ji po letech inflace nahradila jako nejmenší 1 Kč. :-)
0/0
13.11.2012 11:14
Foto

Vlkodlac

A nemáte!
Navíc uhýbáte od tématu. Ke všemu ještě blbě :-)Kdybyste se trochu zajímal, zjistil byste, že "S-karta" umožňuje i jeden bezplatný převod dávky na jakýkoli jiný účet. Což se navíc dá zařídit trvalým příkazem hned na úřadě při převzetí karty, bez jakýchkoli nákladů a potřebných schopností u uživatele. Stačí si říct.Prezentujete se tu jako "pravičák". Pak mě udivuje, že píšete "Jestli mi ale stát vnutí...". Copak Vám stát něco nutí? Mám takový pocit, že o dávky státní sociální podpory se musí žádat. Nežádejte a žádnou S-kartu vám nikdo nutit nebude :-)  Je mi poměrně nepřjemné hájit tento "výdobytek" který byl zaveden pod vedením  toho nejhoršího dobytka s uhýbavýma očima. Ale nerad vylévám s vaničkou i dítě. Pokud jsou s S-kartami nějaké problémy, nechť se řeší s přihlédnutím ke zdůvodněným individuálním problémům (nemohoucí zdravotně postižení, osamělí staří lidé na dědině bez bankomatu,...). Ale jako daňový poplatník musím vidět, že se takto každý rok na výplatě dávek ušetří (prý) 250 milionů jen na složenkách. A jakoby složenky byly synonymem luxusu a pohodlí... Ještě podotýkám, že kromě toho, že S-karta je (v ideálním případě) bezplatná pro uživatele,  je "bezplatná" i pro stát. Spořitelna za její provozování žádné peníze od státu nedostává. Takže nevím, v čem pan Lojza nahoře shledává tu krádež.
0/0
13.11.2012 7:44
Foto

L72a23d84i31s98l71a98v 98N16o16v10á26k 2897673104483

Ale to je přece návod a informace, že je třeba banku změnit
Mnoho lidí se domnívá, že změna banky přinese víc problémů než užitku. A pod podobnými články se v komentářích dozví, že to zase tak složité není. :-)Kdyby se o problému nepsalo, zůstala by spousta lidí bez informací. Tak to prostě je. Proti bankovním zlodějům je obrana těžká, ale možná. Zveřejněním jejich praktik a vyvoláním pozornosti klientů i dozoru ČNB a v neposlední řadě i tlak na zákonodárce.
0/0
13.11.2012 0:10
Foto

L15a19d50i96s72l32a76v 50N63o40v63á41k 2467853354733

Ale mám... :-)
Když si svobodně vyberu banku (a účet v ní), na kterou mi má český stát bezhotovostně převádět platby (třeba důchod, aby odpadly náklady a rizika spojená s doručováním hotovosti až do bytu), tak si samozřejmě vyberu optimální variantu a náklady s jejím provozem spojené.Jestli mi ale stát vnutí S-kartu a žádnou rovnocennou alternativu bezhotovostního převodu nepřipustí, tak mi vnucuje řešení, které pro mě nemusí být optimální z hlediska dostupnosti peněz i informací o stavu na účtě.Sám používám převod výdělku rovnou na účet už od 80. let, protože to pro mě bylo výhodné. A dělám to s úplnou samozřejmostí dodnes. Klidně mi můžete říct, že jsem hlupák, že tak dlouhá léta setrvávám u Poštovní spořitelny ČSOB, přestože si účtuje nehorázné poplatky za minimum služeb a v průběhu let pozbyla výhodnosti dostupnosti peněz na každé poště. Budete mít pravdu. Řešení vnucené státem, které pro mě nemusí být optimální, je zhovadilostí  těch, kteří S-kartu vymysleli bez ohledu na možné problémy a souvislosti zavedli do praxe násilím. A o tom je ten poplatek. Je to podobné, jako třeba ceny za telefonování v USA a v českém Kocourkově. Tam je stejná a nízká cena volání do všech sítí, pevná či mobilní, jedno jest. A u nás? Stát dlouhodobě podporuje kartel tří operátorů a proto i cenová úroveň je vysoká a nesrovnatelná s USA.A tohle je pořád dokola... Vůbec se nedivím, že lidé už ztrácejí s našimi politickými žvanily trpělivost.
0/0
13.11.2012 0:00
Foto

Lojza Z Paseky

Není to sice již aktuální
Ale před pár lety jsem četl na výpisu z jedné banky položku „bankovnictví zdarma - 520,- Kč“. Člověku mladému, nebo alespoň relativně mladému, případně člověku s modrým ptákem, připadají státem organizované krádeže ve smyslu kupříkladu S karet zcela běžné, někteří, kupříkladu Judři, pokládají každého, kdo se nechce nechat okrádat za levičáka. Nad tím musím opravdu, ale opravdu pozdvihnouti obočí. Přechod k bezpoplatkové bance - jistě. Mám jednu na účet soukromý, druhou na účet podnikatelský. Kterak ale vysvětlit osmdesátileté babičce bydlící v jihočeské vesničce, jejíž děti a vnoučata jsou moderními právníky a tudíž na ní se..u, jak převádět trvalé příkazy, inkaso atd. Kterak zadávat prostřednictvím internetu příkazy. Kterak se dostavovat do padesát kiláků vzdáleného okresního města k bankomatu, když v zájmu zachování platů železničních bossů byly zrušeny železniční trati?
0/0
12.11.2012 12:34
Foto

Vlkodlac

Nemáte pravdu.
Bezplatné alternativy existují hned dvě - bankomat Spořitelny a internet.Kde jste přišel k názoru, že "oněch 20 Kč nejsou náklady na službu"? Tak to funguje u Vás v Kocourkově, že konkurenční banka Vám zjistí zůstatek zadarmo? U nás v Absurdistánu tomu tak bohužel zatím není.Loňské "povinné přezutí automobilů do zimních pneumatik" bylo ještě relativně v pořádku. Horší, že pomahačům a chráničům tato buzerace nestačí a chtěli by tu povinnost rozšířit i při venkovní teplotě třeba i dvacet stupňů Celsia.
0/0
12.11.2012 12:10
Foto

L51a27d68i17s31l64a52v 85N16o88v98á10k 2877773364763

Jde o peníze i o princip. Některé banky své klienty okrádají.
Diskuse o poplatcích je naprosto v pořádku. Chování některých bank nelze v konkrétních případech nazvat jinak než nehoráznost a zákazník-klient tahá obvykle za ten kratší kousek provazu ve sporu s bankou. Mám dlouholeté zkušenosti s Poštovní spořitelnou (ČSOB) a zrovna teď u nich končím a přecházím k jiné bance. Proč? Jeden ouřad mi kvůli (ne)zaplacení pokuty uplatnil exekuci na účet v ČSOB. Ta si za krátkou dobu, než na účet přibyla částka navyšující stav účtu na hodnotu přesahující částku vymáhanou exekucí, naúčtovala poplatek "za správu účtu" 400,- Kč, a aby to nebylo málo, tak ještě za převod exekuované částky poplatek 40,- Kč. Jestli ty peníze vypláceli hotově, netuším, ale rozhodně při podpisu smlouvy s bankou jsem nikde podobný nehorázný poplatek neviděl.Mimochodem, poplatek úřadu za exekuční vymáhání pokuty činil 500,- Kč. Banky, které mají dlouhodobě podporu českých vlád a dohled ČNB je zřejmě jen formální, si mohou naúčtovat, co je napadne, bez ohledu na skutečné náklady. A v ČSOB to je obzvlášť vidět. Její prudce (v období recese) narůstající zisky jsou především z poplatků za bankovní operace a účty. Ani se nedivím, když jejich poplatky dosahují 400,- Kč za položku - pár kliknutí v menu na PC a zavedení blokace účtu. :-)  Takže i pro mě (po letech skřípání zuby) tohle byla poslední kapka... Zlodějům přece nenecháte spravovat své peníze. Nebo vy snad ano?Vítejte v bankovním Kocourkově! :-(Nejabsurdnější poplatek 2012
0/0
12.11.2012 11:16
Foto

L98a73d74i39s63l72a54v 95N71o30v89á45k 2407613224803

Absurdní je, že to je poplatek související se službou S-karta
povinně pro všechny zavedenou státem (podle platného zákona). No a když je něco povinně, je to zlatý důl pro firmy, které se na tom přiživují a zákazník-klient jednoduše jejich služby nemůže (nemá možnost alternativy)  nahradit.Oněch 20 Kč nejsou náklady na službu, ale zcela evidentní sankční poplatek za to, že si občan dovoluje blokovat bankovní automat zadáváním dotazu na stav peněz na státem mu vnuceném účtu.Mimochodem, sankční (regulační) poplatek u lékaře činí Kč 30,- a slouží jako hmotná spoluúčast na vlastním léčení.O zhoubném vlivu státu v různých oblastech už bylo napsáno nekonečné množství vědeckých analýz i novinových článků. Nicméně připomenu loňské "povinné přezutí" automobilů do zimních pneumatik. Na trhu díky nařízení státu (podobně jako u mediálně známých povinných lékárniček)  vznikl nedostatek zimních pneumatik a ceny prudce stouply o desítky procent...
0/0
12.11.2012 10:55
Foto

Judr. Marek Kalina

Poplatkový fetiš
Úplně mě fascinuje ta míra mediální debaty o něčem tak marginální jako jsou bankovní poplatky. Když platíme hodně, tak dejme tomu 200,-Kč měsíčně. Chtěl by upozornit, že čas strávený touto nesmyslnou debatou mnohými, značně přesahuje tuto sumu. Nechápu, proč se taková pozornost věnuje částkám v rozsahu desetikorun měsíčně. Vždyť to nemá logiky a řeší se naprosrá marginálie a chujovina. Za to se nad tím tráví stovky hodin čqasu a stohy zbytečně popsaného papíru... 
0/0
12.11.2012 9:17
Foto

Judr. Marek Kalina

Přesně tak, dotaz z cizího
Přesně tak, dotaz z cizího bankomatu na zůstatek je zpoplatněn zcela logicky... Co je na tom skandálního, to ví jen pánbu...
0/0
12.11.2012 9:11
Foto

Vlkodlac

Proboha!
Co je na poplatku za Dotaz na zůstatek platebního účtu v bankomatu jiné banky u S-karty absurdního?Spořitelna za to nepochybně musí té jiné bance zacvakat, možná i víc, než tu dvacku...To si zas nějaký další hloupý populista chtěl kopnout do S-karty?
0/0
12.11.2012 8:28
Foto

K42a58r98e30l 59V77y83š61a32t43a

O čem je článek?
O tom jak platíte všichni ty nejnesmyslnější poplatky bankám? Tak proč je proboha platíte, když na trhu jsou banky bez poplatků? To je tak těžké založit si účet na Fio bance, nebo na mBance ke svým stávajícím účtům? A pochopit po čase, že u nich nic neplatíte? Pak si u těch vyděračských bankovních ústavů klidně účet zruště a  neplaťte žádné poplatky.
0/0
11.11.2012 23:38