Diskuse k článku

Íránská exilová sekta, Daniel Herman, politický marketing a český žvást

Bezpečnostním problémem Česka nejsou styky českého politika s Lidovými mudžáhidy, ale omezenost, provinčnost a neochota kriticky myslet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Gustav Sázel

Ano, v mateřské škole rozhodně nejsme.
Tam si děti tykají. Slušní lidé, kteří se neznají, si pak vykají. I v diskusích. Doba tykajících si soudruhů je za námi. Pomněte také na Kristovo kázání na hoře - "Kdo pak řekne svému bratru hlupáku, propadne veleradě, a kdo řekne svému bratru blázne propadne pekelnému ohni..." - když už jde mj. o pastorační konverzaci. Pokud je mi známo, Vy jste veřejně obvinil prof. Halíka z toho, že je zednářem (tím jste jej existenčně poškodil, protože ŘKC považuje zednáře za ty, kdo se nacházejí ve stavu těžkého hříchu a nemohou přistupovat ke svatému přijímání; věřící také mají pod trestem exkomunikace zakázáno stát se zednáři). Na tento fakt prof. Halík upozornil Vašeho zaměstnavatele, takže (z pohledu nezainteresovaného) se jen bránil existenčnímu útoku z Vaší strany. Je bonzákem ten, kdo se brání? Pokud je mi známo, tak se publikační činnost jakéhokoliv druhu odevzdává periodicky na většině fakult a ústavů. Ani jeden znás proto nemůže relevantně posoudit, zdali prof. Halík odevzdal formulář pro RIV nebo jen soupis publikací. Poud máte jasné důkazy, zveřejněte je. "To je naprostý a trapný Gustův výmysl, neboť si osobně, na rozdíl třeba právě od Halíka, zrovna já, na tituly nikterak nepotrpím. Nic takového "o Vás" známo není. Aspoň mne není známo to, že bych si někde napsal, že jsem Ph.D. Tak sem s tím! Kdy že jsem já užíval titul Ph.D.?" - zde jste se ukázal jako trapný lhář. Bylo by na čase se k tomu postavit čelem. Jestli pro Vás osobně členství v podzemní církvi nebylo a není znakem disidentství, je to jistě Vaše právo. Nicméně z Vámi zveřejněných kopií spisů vedených na prof. Halíka vyplývá, že jej StB považovala za nepřátelskou osobu a že nabídku spolupráce odmítl. Jestliže je toto pro Vás kolaborace, pak lze s úspěchem pochybovat o úrovni Vašich kognitivních funkcí.
0/0
19.1.2014 11:46
Foto

Křivan

Doplnění. Dle bulharského
Doplnění. Dle bulharského tisku, bylo v 12/2013 již dohodnuto mezi USA a Rumunskem přemístnění příslušníků MEK z dřívější americké základny v Iraku do oblasti okolo města Crainova v Rumunsku. Jestli jde o uprchlický tábor nebo trvalé usídlení informace nesděluje. Jinak máte pravdu jsou to jen střípky, mozaiku zatím nevidíme, to neznamená, že neexistuje.
0/0
11.1.2014 14:17
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Omyl
Omyl
0/0
11.1.2014 11:16
Foto

Hej Gusto...
tak to je mi novinka, že by někde bylo lze získat doktorát za pouhý jeden rok! Něčeho takového je schopen snad pouze "profesor" Halík! Asi proto v textu nestojí "doktorát", ale "Tamtéž získal postgraduální diplom". Nicméně děkuji za pozornění na to "židozednářské spiknutí". Určitě to stojí za humanitární intervenci.
0/0
11.1.2014 9:07
Foto

Gustav Sázel

Poněkud trapná výmluva.
Nepsal jsem nic o doktorátu, ale o užívání akademického titulu Ph.D., jak možno dohledat o pár řádků výše. A tento titul je uváděn v obou odkazech. To si opravdu myslíte, že se vykroutíte takovýmto dětinským způsobem?
0/0
11.1.2014 9:57
Foto

Gustav Sázel

Je také symptomatické,
že jste údaje na http://www.vasevec.cz/uzivatel/solis ihned upravil a titul zaměnil. Ale měl byste jako odborník na konspirace vědět, že existují servery, kde se dá to, že jste titul Ph.D. vykazoval, dohledat, i když už dané stránky zmizely. Takže každý si může zjistit stav těchto stránek ke 25.4.2013 zde:http://web.archive.org/web/20130425133222/http://www.vasevec.cz/uzivatel/solisAsi za to zase můžou zednáři.
0/0
11.1.2014 10:08
Foto

Gustav Sázel

Zatím jen stručně jednu věc k Vaší pravdomluvnosti stran titulu:
http://www.vasevec.cz/uzivatel/solis"Informace o mněvystudoval sociologii a politologii na belgické Vrije Universiteit Brussel (1992). Tamtéž získal postgraduální diplom (Ph.D.) mezinárodního a evropského práva (1993). "Obdobná informace zde:http://www.ac24.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=145Vystudoval sociologii a politologii na belgické Vrije Universiteit Brussel (1992). Tamtéž získal postgraduální diplom (Ph.D.) mezinárodního a evropského práva (1993). Odpůrce plánované radarové základny SSA v Brdech a účasti AČ na expedičních misích a okupaci Afghánistánu. Nyní lektor na VŠMVV, přednáší komparativní politologii a konspirační teorie.Ale to je jistě difamace, za níž stojí židozednářské spiknutí!
0/0
11.1.2014 8:37
Foto

Gustafa 9205266595401

Omlouvám se, že se vměšuji do
Omlouvám se, že se vměšuji do Vaší diskuse. Ten odkaz na Halíka nemohu použít, mohl byste to uložit tak, abychom si jej mohli stáhnout? Děkuji.
0/0
10.1.2014 20:43
Foto

odkaz na spis StB Tomaše Halíka k mému soukromému bádání
http://uloz.to/xJKShS4M/halik-rar
0/0
10.1.2014 23:09
Foto

lži do kapsy
Čuříkem uváděná sofizmata jsou přinejmenším úsměvná. Nejde totiž o to, s kým se Herman ve svém mizerném životě setkal, ale komu veřejně a doslovně vyjadřuje podporu (teroristům) a za jakých motivačných podmínek (peníze nebo ideologie). O podpoře Hermana teroristům je toho dostatečně známo z jeho vlastních webových stránek, na kterých exhibuje své mediální výstupy. Viz: http://www.danielherman.cz/CRo6_business_nebo_lidska_prava O teroristické povaze lidových mudžahidů, nehledě na to, na jakých seznamech tato organizace kdy v minulosti figurovala, či dodnes figuruje a na jakých nikoliv, nelze v žádném případě pochybovat. Existují totiž usvědčující důkazy přítomnosti jejích členů mezi teroristy, vraždícími za peníze Al-Saudů a Al-Thaniů, syřany a pustošícími syrskou zemi, včetně průmyslové infrastruktury a historických památek, a to ve snaze zavést tam Chalifát a mimo jiné, vybít a vytlačit všechny tamní křesťany. Tuto parádní, tedy ukázkovou neschopnost křesťana Hermana chápat světovou realitu, lze taktéž považovat za zásadní překážku zastávat jakoukoliv vedoucí funkci. Asi bude pravdou, že je tento nebožák především bezpečnostním rizikem sama sebe.Ad muslimské bratrstvo: http://english.alarabiya.net/en/views/news/middle-east/2013/08/14/Is-the-Muslim-Brotherhood-a-terrorist-organization-.html a taktéž pikantní reportáž bývalé analytičky CIA: http://www.clarionproject.org/analysis/white-house-hosts-array-muslims-terrorist-links
0/0
10.1.2014 19:52
Foto

Gustav Sázel

Nevím, zda jste přehlédl jedno souvětí v mém příspěvku:
"Kdyby pan Solis napsal korektní polemický článek, v němž by vyvracel argumenty pana Čuříka, tam na oslovení pan pochopitelně netrvám, neboť takový je úzus." - analogicky to samozřejmě platí pro styl odborný. Znovu opakuji - v diskusi, byť internetové, považuji oslovování titulem pane za znak slušnosti. Jestli je to pro Vás osobně znak komična či devótnosti, dáváte si tím vizitku Vy sám.Podotýkám, že text pana Solise je (z pohledu pragmatiky) psán tak, aby Jana Čuříka a jeho názory dehonestoval, a cítím z něj podobný nevábný odér jako z některých protidemokratických statí publikovaných za tzv. druhé republiky. A hlavně proto jsem se ozval.
0/0
10.1.2014 14:30
Foto

J64a22n 95S12c31h53n25e28i81d86e35r 3174818406936

Díky za prokádrování,
zřejmě vám to chybí, asi jste se něčím podobným zabýval, sám jsa kryt anonymitou. Prvně bych prosil vyjevit vaše ctěné ledví (identitu, tvář) abyste se sám zrovnoprávnil z tohoto nedůstojného postavení anonymního skřeta, flusajícího své moudrosti, nazírajícího bezchybně do vědomí druhých - samozřejmě vše nejlépe doprovázeno obrazem nejprve na tvář vaši, kteroužto jste nám dlužen. Pak by teprve vaše plky získaly alespoň formálně na vážnosti.
0/0
10.1.2014 13:46
Foto

Josef Zaruba

Mr. Schneider zalezte si cenzurovat prispevky pod sve plky
internetove diskuse jsou proste z velke casti anonymni, to je holt urcity zanr a pravidlo internetu. Vy ovsem dokazete byt demagogicky a radikalni i pod svou pravou, uvazlivou tvari svateho Mikulase nebo rabiho Loewa. Snazte se radeji vzit priklad ze svych kolegu a psat mene casto, zato uvazliveji, diskuse muzete klidne ponechat "skretum" a soustredte se na to, co pisete nahore.
0/0
10.1.2014 21:39
Foto

J96a61n 14S41c22h44n88e83i24d92e86r 3614368266276

Proto tato země nevzkvétá,
když se lidi nedovedou postavit a adresně říci svůj názor a nést si za něj odpovědnost. Anonymní žumpa zapáchá. Vážím si každého, kdo se identifikuje, tedy pokud se někdo za pana Zdeňka Meisnera neschovává, pak adresně i jeho.Vaše blbé rady ovšem pchám zpětně za váš klobouk.
0/0
12.1.2014 23:36
Foto

"technická"
Diskutovával zde "JUDr Marek Kal." , který M.Kalinou asi nebyl, možná byl osobou kolektivní.Nicméně z dikce a pokud někdo uvede jméno+příjmení (p.p.Hovorka, Záruba), popř. přijmení+iniciálku, nejspíš je tím za koho se označuje. I kdyby nebyl - diskuse na ČP je nastavena na obsahy příspěvků. Občas "nick" přinese informací, kterou by např.dík svému zaměstnání, poskytnout nemohl. Otázka "anonymnosti" se zde již diskutovala. Máte-li za to, že dík polo-anonymní diskusi země nevzkvétá, požádejte pana Léko, aby diskusi, popř. ČP zrušil a jděte se neanonymně projevovat na Palačáku. Budeme vzkvétat.
0/0
13.1.2014 1:54
Foto

Já Vás nekádruji
Reaguji jen na to, co píšete na ČP. Co děláte, kým se stýkáte.... neznám a nezjišťuji. Opakovaně jsem na ČP uvedl, že můj "nick" je mé příjmení. Jméno Zdeněk, z mých dřívějších příspěvků na ČP jasná i má profese.Tvář: nemám bradku ani máničku, mám trochu pleš, nosím brýle.S kádrováky jediná zkušenost: XII.89, kdy jsme otevřeli trezor na "osobním", abychom se dočetli,co si o nás sdělovali.Zdravím.
0/0
11.1.2014 5:31
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Omlouvám se, že vstupuji do vaši diskuze pane Meisnere,
ale vzhledem k tomu, že váš spoludiskutující použil množné číslo: "jste nám dlužen", čímž chtěl patrně dodat svému ataku na vás větší váhu, tak nějak po bolševicku (nemluvím jen za sebe, ale i za jiné), dovolím si předpokládat, že v onom "nám" jsem třeba coby občasný diskutující zahrnut i já. A proto poznamenávám, že vás za kádrováka nepovažuji a nedomnívám se, že by jste zde kohokoli kádroval. Dále se domnívám, že vaše příspěvky zde nemají menší váhu než kohokoli jiného, a zdůrazňuji kohokoli, včetně kmenových autorů. Naopak, vzhledem k tomu, že se nesnižujete k osobním útokům, píšete za sebe a nepůjčujete si množné číslo ve stylu: "jste nám dlužen", mají pro mne větší váhu, než některých jiných spoludiskutujích. A mně osobně určitě nedlužíte nic.
0/0
11.1.2014 10:41
Foto

Děkuji Vám pane Hovorko
Přiznám se, jsem kousavý. Bývlo to horší, zpočátku i vulgární, když jsem myslel, že na to mám právo, právě pan Schneider mi tehdy nastavil zrcadlo, ubral jsem, dnes bych se omluvil.Jinak - diskuse též mou zásluhou, sklouzla od tématu článku k domácímu rybníku.Z věcí podnětných v Čuříkově textu zaujala poznámka o arabistech v Norských. Nezávislá blahobytná země daleko od středisek sporů by si mohla žít jen pro sebe, namísto toho čas od času zasvítí efektivním angažmá pro mír.
0/0
12.1.2014 0:18
Foto

Křivan

Mohu potvrdit, že jste svůj
Mohu potvrdit, že jste svůj projev skutečně změnil na rozdíl od jiných. Jmenovat nebudu. Klobouk dolu.
0/0
12.1.2014 10:10
Foto

Jan Čuřík a redakční inventář
Jana Čuříkavnímám jako jednoho z nejlepších přispěvatelů ČP. S nadhledem a chápáním situace, jednotlivé odstavce svého článku by, jak fraktály, mohl rozvinout v další, stejně hodnotný text. Popis s empatií k bolavé skutečnosti a zřejmě poctivý. Na rozdíl od Břetislava Turečka kde místy i našinci jasné, že autor tahá čtenáře za nos. V článku o Lidových mudžáhídech lze pitvat odstavce, ale podstatou je mnohovrstevnost, každá vrstva zase mnohovrstevná, počínaje státy, konče rodinami. Dvojnásob, když nahlíženo v čase, což si neuvědomují diskutující pokud přispívají starými znalostmi. Muslimský svět se vyvíjí rychle. Evropan jej chápe asi jako mořské hvězdice "chápou" nás, Složitý sociální život hvězdic lze vidět až při zrychleném promítnutí jejich (z našeho pohledu ) nehybné existence. Na druhé straně hvězdice nevnímají nás, míhající se stíny. Občas nějaký stín hvězdici zničí, ale ty světy se míjí. Ve vztahu k muslimům jsme ty hvězdice my, chápat společnost mezi Marokem a Indonesií je složité, rozlišení hodný/zlý selže v řítícím se světě nesmiřitelných pravd tak pevných, že se za ně umírá tam i tam. Daniela Hermana lze pochopit že když mohl, jel se na pařížské balábile podívat. Středoevropana, pokud vnímá, takových pár dní poučí lépe, než politologické knihy. Zvedat varovný prst, že jeho cesta neměla vazbu na ÚSTR je hloupost. Jan Schneidermá pozoruhodný slovník: "Tak jsem na něj zařval, že jestli to zopakuje (dal jsem mu šanci, byl asi trochu ožralý, na jeho koženém obličeji se to nepozná), tak že mu dám pěstí, a ať vypadne. Tak se tam ještě chvíli potácel, a pak vypadl". J.S. je užitečný když se porýpe v hloupém zákonu, odhaluje folklor vojenského zpravodajství, čtenář se dozví a pobaví, styl je čtivý. Horší když dojde na církve a "restituce", pro pana Schneidera jak na býka rudý hadr, čtenář neví, zda nečte Haló noviny. Takže se na ČP dočtu i, že majetek bude zcizen. Pan Schneider, právně znalý snad ví, že pokud něco konkrétního tuší, musí upozornit příslušné orgány. Namísto toho si zde vylévá osrdí jak paní přednostová v Ostře sledovaných vlacích, která, České pozice nemajíc, své osrdí vylévala do světlíku.D.Herman, při "vyrovnání" se angažoval, p Schneiderovi leží v žaludku, tímto prizmatem vidím Schneiderovu kritiku - neprověření (zrovna Hermana) prezidentskou kanceláří i níže zde, pokrytecné a nedůstojné tvrzení, že mu šlo (jen) o kritiku hodnocení vědeckosti knih. P. Schneider ví, že primárně šlo o útok na Halíka, debata o hodnocení se rozvinula až následně. T.Halík se v "restitucích" neangažoval ale co naplat, je atraktivní pro mladé intelektuály, o knihy vzdělaného a moudrého jezuity je zájem, to se nepromíjí. Ne-zdrženlivost p. Schneidera se ukázala níže zde. Na nenávistný demagogický výtok D. Solise se nedalo reagovat, na větu lži bývá třeba 10 vět pravdy. Přesto se o to stručně a uměřeně pokusil G.Sázel. Jak čertík ze škatulky vyskočil p. Schneider a pana Sázela vypeskoval za (formální a sporná) pochybení. Autor ČP si v té chvíli vlezl do žumpy p. Solise.Roman JochKdyž se na ČP objevil,užasl jsem, vnímal jsem jej zde jako atrakci, potvrzení teze Jar.Haška - na hříčky přírody se lidé koukají rádi. K mému překvapení, panu Jochovi zde přibývá z mého pohledu článků čitelnějších i výborných. Pánové Joch i Schneider,ač na zcela protichůdných pozicích jsou si podobnější, než by asi připustili, antagonismus je logický. Brachiální (zatím latentní) násilí tomu dává grády. Příště prosím do místností ČP kameru, ať se čtenář potěší.
0/0
18.4.2014 10:54
Foto

J39a97n 92S82c94h71n32e68i37d78e33r 3344748286446

dvě repliky
ad 1/ osobní rovina to není, reagoval jsem ve stejné adresné polemice, kterou jste začal vy. Nepadlo nic ryze osobního (ad hominem), co by nemělo věcně nějakou souvislost. --- Článek o Halíkovi není o Halíkovi, ale jeho případem je ilustrován problém hodnocení vědeckých publikací a související finanční toky. Článek o Hermanovi není o Hermanovi, ale jeho případem je ilustrována možnost, jak ministry vlády, kteří se seznamují v koncentrovaném množství s chráněnými informacemi, které by mohly vážně poškodit zájmy republiky, podrobit alespoň mžikovému bezpečnostnímu screeningu, když žádnému bezpečnostnímu šetření se podrobovat nemusejí. Všichni občané ano, až na ty zvolené - což je dáno sílou mandátu, vzešlého z voleb. Ale člen vlády nemusí být poslancem. Proto jsem to napsal. Neprojde-li, ať si spánembohem poslancuje, ale proč by měl být ještě ve vládě? ad 2/ Hybáškovou jste uvedl zcela případně - její diplomatická role ji předurčuje k nejrůznějším kontaktům (podobně jako služba zpravodajská). Jistě o těch kontaktech je její nadřízený zpraven, přinejmenším dodatečně, písemnou formou. U Hermana však k ničemu takovému nebyl pracovní důvod, ÚSTR má zákonem vymezenou působnost a o MEKu tam nejen konkrétně, ale ani obecně není slovo. Jedině, že by Herman jako operativec-laik pátral po stycích ČSSR s levicovými teroristy (MEK). O tom by však musel na úřadě existovat písemný záznam. Není-li tam, pak lze Hermanovy styky hodnotit jako privátní, s tím, že lze u něj předpokládat určitou exponovanost v cizích zájmech, za něž MEK lobbuje, jak jste velmi výmluvně uvedl - a tento předpoklad je pro jmenování do vlády diskvalifikující (stejně by měla být prozkoumána Bělobrádkova cesta na školení do USA - co to bylo tak důležitého, že muselo počkat i sastavování vlády?!?). --- Pro tyto případy má prezident zákonnou pravomoc úkolovat zpravodajce, a když ji nevyužije, velmi riskuje. Když ji využije, nic neriskuje. --- Vy se stýkejte s kým chcete, ale budete-li se chtít seznamovat s citlivými státními informacemi, buďte připraven své styky vysvětlit. To snad dá rozum, ne? Orientalista by neměl mít takový problém své styky vysvětlit, nesnažte se stále šprajcovat. Souvisí to s jeho profesí. S čím to však souviselo u Hermana? --- Nezlobte se, budou-li vyskakovat podobné věci u kohokoliv, budu o tom psát, i kdyby to mělo být desetkrát za sebou o lidovcích.ad 3/ přiznávám, neporozuměl jsem, co jste chtěl říci.
0/0
9.1.2014 22:50
Foto

Jiho

Petice
Souhlasím s názorem, který už přede mnou v diskuzi zazněl a to, že je článek zbagatelizován a vše je součástí velkého světového divadla za zvuku Ódy na radost! Nejsem blízkovýchodní analytik, ale bežný občan. Člověk (rozuměj Herman), který má kontakty takového charakteru,že vyvolávají takové dohady odborníků, je jako vládní reprezentant nepřípustný a to ještě nemluvíme o nadstandardních vztazích se sudetskými spolky. Ve slušné společnosti slušných lidí vždycky platilo, co se ukradlo, má se vrátit! To je pravda, ale já se ptám. Když Bůh tvořil Zemi, komu prodával půdu a pozemky a kdo ji od něj kupoval? Kolik mu za ni církev platila, že se dnes církev pasuje na výhradního majitele!? Od koho se od dávné minulosti vybíraly daně a z jakých peněz vznikaly majetky vládců církevních i světských?Kdyby se naši státníci a církevní hodnostáři nechovali po léta jako nenažraná a nezodpovědná zvěř, nemusela být současná společnost rozpolcená a otázka majetku dávno uzavřena a vyřešena. V této situaci osoba Hermana společnost ještě více dráždí a polarizuje. Proto i petice proti jmenování Hermana ministrem kultury! Připojte se a neváhejte!http://www.petice24.com/petice_proti_jmenovani_hermana_ministrem_kultury
0/0
8.1.2014 16:46
Foto

nazývejte věci aspoň pravým jménem
Paní Jiřino Holotová, když proti "restitucím", organizujete celou petici, bylo by dobře nazvat je tím, čím jsou doopravdy.Když se tak trápíte jak si církev a šlechta nakradli, poučte se v pořádně (!!) v dějepisu a pokuste se věci vidět tehdejšíma očima a ne prizmatem Haló novin. Pro klid Vaší duše - nejezděte o dovolené po hradech, zámcích či klášterech, jsou z kradeného. Ignorujte obrazy malované pro šlechtice a církev, byly placeny z kradeného. Nekoukejte ani na ty obrazy, které malovali mniši samotní, byli to darmojedové. Odmítněte renesanční a barokní hudbu, z 99% komponovanou pro zloděje. Ať Vás ani nenapadne potěšit se sochou na mostě, je z kradeného. Jestli sochu náhodou platil mecenáš, tak jen proto, že byl vydírán kněžími. Odvraťte zrak od typické české vesnice, kostelík nad ní, je památník poroby, útlaku a katolického vymývání mozků. Nejezte česká jablka, nepijte víno. Kulturní odrůdy sem zavedli Benediktini, víno šlechta. Pozor na češtinu. O tu moderní se zasloužili kněží Balbín a Kollár, ten prvý byl prý kapku pedofil, hrozné. Mluvte papuánsky, papuánština se 100% vyvinula bez vlivu kněží. Nechoďte ani do Národního divadla, po jeho požáru Češi ne a ne dost nasbírat, divadlo doplatil císař, Habsburk a ještě k tomu katolík. A jestli si myslíte, že Vy na to Národní máte právo, protože Habsburk platil z majetku nakradeného Vašim nebohým předkům, tak to teda ne. To byste vědomě užívala majetek pořízený z trestné činnosti!
0/0
10.1.2014 3:47
Foto

Gustafa 9975466115971

Když rozvinu Vaší filipiku do
Když rozvinu Vaší filipiku do období nejvyšší slávy pánů Řebíčků a spol., šlo by lidem, kteří nesouhlasili s rozkrádáním z eráru, říci slovy pro tuto diskusi fiktivně vloženými do úst páně Řebíčkových: "Ano, ty dálnice vznikly díky zmanipulovaným výběrovým řízením, ano ty mosty byly dotovány prostředky z fondů EU v rozporu se zákony. Pokud se vám to nelíbí, tak je nepoužívejte, pocházejí přeci z trestné činnosti, holoto!" Občan by se pak zastyděl, políbil ruku páně Řebíčka s nesmělou omluvou na tudem vyschlých rtech, zasalutoval a navždy odešel. Prostě paráda - držet hubu a krok.
0/0
10.1.2014 8:58
Foto

nepochopil jste větu v úvodu
kde jsem dotyčné doporučil, ať se poučí v historii a podívá se na věci tehdejším zrakem. Jinak to ani nelze. A snažil se naznačit, že ty "zlodějské struktury" tedy církve i nobilita se zasloužily skoro o vše co jsme zdědili a naznačit, že dnes jí upíráme i ten mikroskopický kousek, který by ráda obhospodařovala, ostatně, aby již nemusela žít ze státních (i Vašich) peněz. Přes tisíc let zde existovala společnost pro kterou byl Bůh bytostnou samozřejmostí a církev(ve) strukturou skrze níž člověk s Bohem komunikoval, která mu něco dávala a části z nás dává dodnes.Lidé tvořili v rámci tehdejší dělby práce, společenské hierarchie a ekonomie vnímané všemi aktéry (!) jako jediné poznané, možné a správné. Snažit se porozumět postupnému vývoji je podnětné a přináší pokoru kterou paní Holotová nemá. Kdyby člověka své doby, který právě přispívá svému faráři či kácí strom na lešení pro kostel přišla paní Holotová či Gustafa a chtěli jej poučit svým o 600 let mladším názorem že je "okrádán", byla by paní Holotová i Gustafa označeni za cvoky, v horším případě potrestáni za rouhání, protože Bůh i, abych tak řekl, navazující společenské struktury, byly bytostnou samozřejmostí.Řebíček nikomu nic nedal, nic nevybudoval, jeho příjmy neodpovídaly jeho řádnímu platu. Řebíčkové byli vždycky a společnost se s nimi hůře či lépe potýkala. Někdy i mnohem lépe, než dnes. Zdravím.A propos, znáte kněze, který si odtáhl faru do |Dubaje?
0/0
10.1.2014 10:41
Foto

Křivan

Nikdo nepopírá roli církve na
Nikdo nepopírá roli církve na rozvoji společnosti, stejně jako nikdo nepopírá roli kultu faraonů na vzniku pyramid. Pouze církev v současné době neplní to poslání, které bych od ní očekával, hezky se ve své většině jen veze s proudem, který povýšil peníze na hlavní cíl lidského snažení a z plození dětí udělal jen další položku v účetní knize má dáti-dal.Kdyby to poslání alespoň částečně plnila, tak nebudeme řešit proč se podíl křesťanských komunit, včetně atheistů, tak rapidně snižuje a to bez použití ohně a meče. Chybí vize, chybí osobnosti, středověké rituály již nepřitahují. To žádný majetek nenahradí. Mám pocit, bohužel, že pro církev čas vypršel. Teď už jen budeme sledovat jak s nabytým majetkem naloží. Zda ku prospěchu celku, jehož zájmy chce hájit, nebo se stane kořistí několika vyvolených. Příklad voršilek a ND je jen smutným mementem
0/0
10.1.2014 11:44
Foto

Možná, že to své poslání "aspoň částečně plní"
nikoliv přesto, ale právě proto v jejích kostelích není nával. Máte ještě nějaký příklad, než nešťastné, 20 let staré voršilky?
0/0
11.1.2014 7:19
Foto

Křivan

Jeden papež František to nezachrání
Církev nic neplní, jen si na to hraje. Vezměte to jenom podle jejích představitelů, od skromného Tomáška, přes agresivního Vlka k tučnému Dukovi. Pohleďte jak nyní vypadá dříve pohledný páter Malý. Kdo bude další? Voršilky jsou jen do očí bijící symbol. Různá mezinárodní církevní bratrstva se zanedbatelným počtem, většinou zahraničních členů si dělají nárok na majetek o kterém se ani Babišovi nezdá. Řád německých rytířů je toho příkladem. Řád přeci nekolaboroval, jenom jeho členové. To nemá chybu. Jak se Vám líbí názor, že KSČ je OK, jenom její členové se jaksi nepovedli.Ten masivní úbytek počtu lidí v evropském křesťanském civilizačním okruhu je jen smutný výsledek selhání církve.PS. Nebojte se příklady budou, nejspíš už bude pozdě, tak jako to bylo s těmi voršilkami, které včas omylem nabytý majetek zašantročily.
0/0
11.1.2014 15:02
Foto

Papeže Františka si zvolili představitelé církve
1) Ptal jsem se Vás, zda znáte ještě jiný případ než 20 let staré "voršilky". Dal jste jen obecnou odpověď. Tlouštka pp Duky a Malého jako měřítko jejich špatnosti – pláčete na špatném hrobě. Mám 110 kg. Máte tušení, kolik toho pp Duka či Malý stihnou např. za měsíc? Možná byste byl překvapený.Bisk. Malý by mohl být štíhlejší (já též) kvůli zdraví. Ale hodnotím jej podle projevu a jednání, oproti dobám za komančů je pochopitelně i vzdělanější a zkušenější. "různá mezinárodní církevní bratrstva" – asi řády. Ty jsou primárně zasvěceny svému světci a svému poslání, případná "mezinárodnost" je logická. Cisterciáci měli až 600 klášterů, plody jejich činnosti lze studovat roky. Pap.František i p.Halík jsou jezuité. Kterépak mocnosti asi slouží? Srovnání církve (asi katol.) a KSČ je tak zjednodušující, že je nepoužitelné. Znám obětavé a bytostně poctivé komunisty. "zašantročený majetek": Zrovna u Voršilek, školských sester, je nemovitý majetek dík charakteru práce využíván efektivně i z ne-náboženského pohledu. Společenský profit je zde lehce kvantifikovatelný.
0/0
13.1.2014 3:17
Foto

Křivan

Stále Vám uniká podstata.
Stále Vám uniká podstata. To ostatní je jen takové vzájemné hašteření. Výsledek církevního snažení je trvalý úbytek křesťanských hodnot globálně a v Čechách obzvlášť. Někde se stala Chyba.1. Nedal jsem jen obecnou odpověď, zmínil jsem řád německých rytířů.2. Na špatném hrobě nepláču, určitě Vám těch 110 nezávidím. Jako věřící by jste mohl akceptovat symboliku toho co jsem napsal. 3. Snad trochu ironie. Co panové Duka a Malý činí jistě dobře činí. Nejspíš počítají peníze.4. Chcete říct, že pan Malý by teď už na Letné neskandoval "Gusto je tu husto"5. Připomíná "proletáři všech zemí spojte se". Nemyslím si, že papež František a pan Halík slouží stejné mocnosti. Možná, že jste informovanější.6. Trochu nadhledu by neuškodilo, mně to srovnání naopak připadá přiléhavé. Znám i slušné katolíky.7. Od kdy účel světí prostředky?
0/0
13.1.2014 21:03