Diskuse k článku
Tomáš Halík: Desatero argumentů ke strachu z islámu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Poděbradskýprelát Halík prodává odpustky....Odpověď: Paradoxem je, že výzva nevaruje před reálným nebezpečím, které uprchlická krize znamená! Používá slovo „varuje“, ale s jakým cílem? Aby paralyzovala úsilí o záchranu národa a klamala veřejnost. Je to podobné, jakoby na klec s lvem pověsili ceduli: „Varujeme vás, aby vaše obavy ze lva nebyly zneužity“. To znamená: můžete bez obav vlézt do klece – samozřejmě to nepřežijete. |
![]() |
J87i15ř65í 50K30o18p94i52s 1356227413751Neexistuje jen jeden pohled na tutéž věchttp://gloria.tv/media/ddwP12D1NdP |
![]() |
J73i58ř94í 98K51o17p67i22s 1856627983261Neexistuje jen jeden pohled na tutéž věchttp://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/pakistanska-autorka-ma-se-stat-nemecko-islamskou-zemi_363171.html |
![]() |
J88i34ř19í 42K41o88p33i72s 1506447813891Neexistuje jen jeden pohled na tutéž věchttp://www.novinky.cz/domaci/386478-politolog-petr-robejsek-neni-prakticky-uskutecnitelne-aby-si-lide-ve-statisicich-prichazeli-vyzvednout-do-evropy-to-co-jim-chybi.html |
![]() |
J14i35ř16í 52K83o76p63i50s 1946327573691Neexistuje jen jeden pohled na tutéž věchttp://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nejvetsi-riziko-po-parizi-pogromy-a-radikalizace-evropy-lide/r~902d75068b1811e5b6b20025900fea04/ |
![]() |
T. S13 USA statu odmita prijmat Syrske uprchliky.Mozna by mohl pan Halik okomentovat tohle: 13 USA statu odmita prijmat Syrske uprchliky..http://www.dailymail.co.uk/news/article-3320391/Alabama-Michigan-governors-start-refusing-Syrian-refugees-wake-French-terror-attacks-Bobby-Jindal-hints-Louisiana-same.html |
![]() |
J. PoděbradskýHALÍKKatolický filozof Jiří Fuchs říká, že vítat ty muslimy, kteří Západ nenávidí, kteří přišli škodit s cílem ho zničit, není ani spravedlivé, ani lidské. Kdo tvrdí, že takoví muslimové nejsou, pak buď prostě lže, nebo je ideologicky zaslepený, a jako takový nakonec zase lže. Protože přinejmenším rozsáhlá zkušenost s právě takovými muslimy je už nepřehlédnutelná. Kdo chce do hloubky rozumět postojům Halíka k imigraci a islámu, měl by dle Fuchce vyjít z pochopení jeho dekadentního způsobu filosofování. Dominik Duka řekl, že je třeba „přijmout a ošetřit bezradné uprchlíky, ale připravit je k urychlenému návratu do jejich zemí, aby je budovali, obdělávali, a mohli tam žít ve svých domovech a svým navyklým způsobem. Rovněž tak je třeba vyzvat mladé utečence, muže, aby bránili své domovy a země. Jedině tak se stanou platnými spolupracovníky na obnově a budoucnosti světa. Příkladem jim mohou být naši mladí muži, kteří opouštěli země okupované nacisty, aby se připojili k zahraničním armádám a osv |
![]() |
B. RudolfZtrácíme časPan Halík jako "sluníčkář" má kus pravdy. Dokonce velký. Problém je v tom, že "islamofobové" mají také kus pravdy a také docela velký. Před námi je velký praktický problém. Tento problém vyžaduje promyšlené praktické řešení. My, namísto toho, abychom toto řešení hledali, tak si navzájem spíláme. U pana Halíka to má kultivovanou formu, ale tvrdé kritiky obsahuje jeho text víc než dost. Nic proti tomu. Jen na to už přestáváme mít čas. Copak opravdu neexistuje několik základních věcí, které je nutné rychle a koordinovaně udělat, na kterých bychom se mohli všichni (včetně "sluníčkářů" i "islamofobů") shodnout? Teď musíme věci řešit. Hádat bychom se měli jen v případě, že tyto hádky jsou součástí řešení a nikoliv problému. |
![]() |
B. Rudolfomluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časTak pan prezident mi to vysvětlil a panu Halíkovi se musím omluvit. Jestliže jedna strana sporu o řešení problému prohlásí, že: "uprchlíci si nezaslouží náš soucit" a že "uprchlíci používají (své!) děti jako živé štíty", pak se s ní rozumně mluvit nedá. Tímto se panu Halíkovi omlouvám. Proti nenávistným postojům, které zastává náš pan prezident, je nutno se ohradit. |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časDohledal jsem si na internetu, jak přesně to s prezidentovým výrokem bylo. Ve skutečnosti to nebylo tak zlé, jak vyplynulo z některých novinových titulků, ale stejně je v tom výroku na můj vkus až příliš mnoho podezíravosti a nenávisti. |
![]() |
BabulRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časAkorát že pan prezident má pravdu, Bobo. A na můj vkus to řekl ještě velice decentně. |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPan prezident pravdu nemá! Možná v některém konkrétním případě. Ale, že by si otcové brali své děti jako živé štíty? To už je těžká paranoia. Něco jiného je mít obavy z faktických a velice vážných problémů, které nás v souvislosti s uprchlíky čekají, a něco jiného je účelově dělat z lidí v nouzi hajzly, kteří by si naši pomoc nezasloužili, ani, kdybychom ji mohli poskytnout bez většího rizika. Ostatně, mně kdyby nabídli, že si mohu vybrat, jestli zemřu v boji za Háfíze Asada nebo v boji za Islámský stát, tak taky uteču. Problémy nás v souvislosti s uprchlíky čekají a to velké. Ale vyvolávat k nim apriorní nenávist, to už je tedy moc. A co jiného jsou slova o tom, že si nezaslouží náš soucit a že děti používají jako živé štíty? |
![]() |
J. KřivanRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPane Rudolfe, a za koho by jste byl ochoten jít bojovat v případě nutnosti u nás? |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časNe za koho, ale za co. Za lidskost. V našem kontextu je to obvykle spojeno se svobodou a demokracií. Ale myslel jsem docela obyčejnu lidskost. |
![]() |
J. KřivanRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPane Rudolfe, abych Vám mohl oponovat, tak potřebuji vědět co si pod lidskostí představujete. Jinak to je jen laciný výkřik, kterým jste se mne pokusil zbavit. PS. Co takhle válka jedné lidskostí proti druhé lidskosti. |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časTo myslíte vážně, že s Vámi budu na internetu pravdivě a veřejně rozebírat, za co všechno jsem ochoten nechat se zabít, a za co již nikoliv? To je přece ryze soukromá věc a bavit se o tom veřejně je exhibicionismus (pokud člověk píše pravdivě) nebo pokrytectví (pokud lže). Já osobně nejsem ochoten z takto nízkých pohnutek (předvádění se na veřejnosti) lhát. Máte vůbec svědomí? Tahat z někoho - možná poctivého a důvěřivého - jeho vysoce osobní postoje? Anebo tuto diskusi považujete za prolhanou hru, a kdo nelže, tak je to jeho chyba? |
![]() |
J. KřivanRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPane Rudolfe, ten osobní tón jste do diskuze zanesl Vy. "Ostatně, mně kdyby nabídli, že si mohu vybrat, jestli zemřu v boji za Háfíze Asada nebo v boji za Islámský stát, tak taky uteču". Proto svůj dotaz považuji za legitimní, stejně tak i Vaší vyhýbavou odpověď. Jenom nevím, proč se na mne zlobíte, diskuze na internetu je legitimní výměna názorů. O zabíjení nebyla z mé strany řeč, to mi jen podsouváte. Jinak s tím za koho bych u nás šel bojovat mám problém, stejný jako Vy v Sýrii. V tenhle okamžik nejsem na odpověď připraven, nespíš tak jako většina Čechů. |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časNevím, jaký je rozdíl mezi tím, když napíši, "jestli zemřu", nebo napíši "jestli se nechám zabít". Problém je v tom, že nechápete, že je milión + 10 věcí, kvůli kterým se člověk nechce nechat zabít. Jedna z nich je, že se nechce nechat zabít v boji za (zločince) Háfize Asáda. To je jasné a žádný normální člověk s tím nemůže mít problém. Ale ptát se někoho, za co ochoten zemřít je, to je vysoce osobní dotaz, protože u každého normálního člověka je to velmi těžké rozhodování. Já jsem do této diskuse osobní tón nezavedl, protože to, že nejsem ochoten zemřít jako voják krutého diktátora, není nic osobního, ale naprostá samozřejmost. A v obecné rovině jsem ještě na vaši otázku byl ochoten odpovědět: Lidskost je hodnota, za kterou jsem v krajním případě ochoten položit život. Ale abyste se rýpal v nejhlubších lidských hodnotách, za které by člověk byl ochoten zemřít (lidskost, ale pro koho? - jak říkávali Bolševici), to je vrchol netaktnosti. Vy to opravdu necítíte? |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časMoje odpověď byla možná příliš drsná. Možná si to opravdu člověk neuvědomí, že poctivá opdpověď na některé otázky je příliš osobní. A že člověk tím, že o sobě řekně nějakou banalitu, ještě do debaty nevnáší osobní tón. |
![]() |
J. KřivanRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPane Rudolfe, zkuste mně připomenout, kdy jsem použil slova "zemřít", nebo "zabít". Pokud mi paměť sahá tak v této diskuzi ani jednou, to jsou jen a jen Vaše slova. Když srovnám Sýrii a nejen Sýrii, ale i Irák, Libyi i další, před nedávnými etnickými a náboženskými vzpourami, tak mne zaskočí jaké ničivé síly se daly do pohybu neuváženým odstraněním sekulárních diktátorů bez rozumné vize co dál. Jaká hranice lidskosti bude ještě únosná pro naší vlastní existenci. Proto si na rozdíl od Vás neodvážím ocejchovat jednotlivé aktéry jen jako zločince. Lidumily samozřejmě není nevidět široko daleko. Zato zbraně na všech frontách je slyšet až moc. |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPoužití slov se dá dohledat a není to podstata sporu. Pokud jde o Bášára Asada, musím se nejdříve omluvit za záměnu jeho jména za jméno jeho otce Háfize. V tom, co píšete, je kus pravdy. Režim v Sýrii opravdu byl sekulární a jako takový byl v muslimském světě obtížně udržitelný. A oslabením místních sekulárních diktátorů se skutečně rozvázaly ruce nesmírně ničivým silám. To je také pravda. Ale krutost, s jakou byl v Sýrii potlačen odpor, je také skutečná: http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/zahranici/revoluce-v-syrii-prezident-asad-na-povstalce-poslal-tanky.html Zastal jsem se lidí, kteří nejsou za takového člověka ochotni bojovat. S tím, že já bych také nebyl. Je zde ještě jeden aspekt problému. Lidem v této oblasti možná už došlo, že ať by bojovali za kohokoliv, bojovali by vždy v cizím zájmu. Že ve skutečnosti nejde o snesitelnost režimu v Sýrii, ale o zájmy jiných. A tady si vypůjčím Vaše slova: "Lidumily samozřejmě není vidět široko daleko. Zato zbraně na všech frontách je slyšet až moc |
![]() |
J. KřivanRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPane Rudolfe, dík za odpověď. Já už v diskuzi k tomuhle článku končím. Tak zase příště. |
![]() |
BabulRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časTak co tady vůbec diskutuješ? Kolik by sis jich vzal domů a živil? Kecy a zase kecy. |
![]() |
J. PoděbradskýRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časa kdože to házel přes plot v Madarsku děti ??? |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časZatímco Maďaři ty děti rozstříleli, že ano? |
![]() |
BabulRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časPokud si myslíš, že Zeman pravdu nemá, dočkej času. Ten mu dá za pravdu. A to ty asi nerozdejcháš. A já tady na rozdíl od tebe NECHCI problémy s uprchlíky. |
![]() |
J. PoděbradskýRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časA OMLUVÍŠ SE PREZIENTU?????? |
![]() |
B. RudolfRe: omluva panu Halíkovi Re: Ztrácíme časMíra nepřesnosti mého výroku nedosahuje nepřesnosti výroku našeho pana prezidenta, na který jsem reagoval, ani po kotníky. A nepřesnost jsem uznal. Nicméně, abych Vám udělal radost: "Omlouvám se Vám pane PREZIENTE za svou neúmyslnou nepřesnost a prosím Vás, abyste i Vy vážil v budoucnu svá slova." "Člověk by měl být opatrný na to, co říká, protože se mohou najít lidé, kteří to budou brát vážně." Čínské přísloví |
![]() |
"... kteří mne v zuřivých dopisech ...... (často s příznačnými gramatickými chybami) ..." - po tomhle jsem ten jeho blabol prestal cist. Je to fakt exemplarni pripad studovaneho blbce, ktery si to ale nikdy prave kvuli svemu mentalnimu deficitu nemuze sam uvedomit :-( |
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |