Ceska Pozice

Střední a východní Evropa: Nejmenší zájem o nabídku Netflixu na světě

Průměrný český předplatitel sleduje pořady amerického placeného poskytovatele filmů a seriálů Netflix 26 dnů (37 627 minut) v roce. Vyplývá to z průzkumu britské společnosti Comparitech, která sledovala zvyky 25 tisíc uživatelů ze 46 zemí.

Netflix. foto: Czechcrunch.cz

Netflix.

Košer Netflix

Průměrný český předplatitel Netflixu sleduje pořady tohoto amerického placeného poskytovatele filmů a seriálů 26 dnů (37 627 minut) v roce. Vyplývá to z průzkumu britské společnosti Comparitech, která sledovala zvyky 25 tisíc uživatelů ze 46 zemí. O něco hůře jsou na tom jen Chorvati (26 dnů – 37 118 minut) a na konci žebříčku jsou Slováci (24 dny – 34 716 minut).

Minimální zájem našich bratrů se dá celkem pochopit, protože Netflix, který své služby začal poskytovat v lednu 2016 globálně s výjimkou Číny, Sýrie a Severní Koreje, zřejmě z úsporných důvodů nenabízí slovenské titulky, na což si permanentně a oprávněně slovenští uživatelé stěžují. Občanům Slovenska tedy nezbývá nic jiného, než se na filmy dívat s českými či maďarskými titulky.

O něco více než Češi se na Netflix dívají Litevci a Maďaři (shodně 28 dnů), Estonci 29, Bulhaři o den více, Lotyši 34, Srbové 38 a Poláci 44 dnů. Nejoblíbenější jsou jednoznačně seriály. Průměrný uživatel jim věnuje zhruba 80 procent času.

Žebříček sledovanosti bezkonkurenčně vedou jihoamerické státy, v první desítce jich najdeme dokonce šest. Na Netflix se nejvíce dívají v Peru (80 dnů), pak v Argentině (77), Chile (75), Mexiku (74) a v Kolumbii (70). Kanaďané filmy a seriály Netflixu sledují v průměru 68 dní, Brazilci 66, Američané 63, Švýcaři 57 a obyvatelé Velké Británie 55.

Nejmenší zájem o nabídku společnosti, která se v uplynulých letech stávala stále více nástrojem pokrokové propagandy, mají lidé ze střední a východní Evropy. Na této statistice kupodivu nezměnily nic ani vládní koronavirová opatření. O něco více než Češi se na Netflix dívají Litevci a Maďaři (shodně 28 dnů), Estonci 29, Bulhaři o den více, Lotyši 34, Srbové 38 a Poláci 44 dnů. Nejoblíbenější jsou jednoznačně seriály. Průměrný uživatel jim věnuje zhruba 80 procent času.

Předplatitelé v Izraeli mají podobné zvyky jako lidé ze střední a východní Evropy, Netflixu věnují jen 41 dnů. Židovský stát ale v tomto segmentu televizní zábavy nabízí více alternativ, pro věřící rodiny existují služby umožňující vypustit z náboženských či morálních důvodů nepřijatelné scény. Stanice Tov TV například zavedla službu „košer Netflix“, která má statisíce uživatelů. Služba nejen upozorňuje na nemorální části, ale dokáže odstranit celé scény.

zpět na článek


© 2021 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.