Diskuse k článku

Plavecký mariáš na kanálu Dunaj–Odra–Labe

Na článek „Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?“ o výstavbě kanálu Dunaj–Odra–Labe zareagoval investiční expert Jiří Suk. Podle něho jde o mimořádně špatnou investici – obrovské náklady, komplikace, téměř žádné efekty. Subvence by představovaly past, ze které není cesta ven. Byla by to vleklá stavba národní kocoviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P. Klíma

Excelentní článek! 1++!

To co jsem selským rozumem tušil tady mám kvalifikovaně odhadnuto.

Navíc: národ nedokázal vybudovat na svoji páteřní dálnici více, než ostudné 4 jízdní pruhy. Ve světle této investiční neschopnosti je kanál nebetyčný kravinismus.

0/0
19.2.2018 18:33

J. Lepka

Moc hezké argumenty.

Já byl přesvědčen, že to byl jen Zemanův kabaretní bonmot z doby jeho angažmá v Semaforu a on se toho fakt někdo chytil a vzal to vážně. I když to stejně celé je jako podpůrný argument beton-lobby pro stavbu zdymadla pod Děčínem. A je naprosto zbytečné hovořit o tom, že Němci si zatrhli podobné zhůvěřilosti na svém toku Labe, nehledě na to, že budoucí vládci Německa jsou pouštní národy, těm voda nic neříká.

0/0
13.2.2018 10:16

Re: Moc hezké argumenty.

Ale ne. Ti co to plánují sedí ve Slušovicích a tam, jak víme má Zeman jistého kamaráda!!!

0/0
14.2.2018 16:00

Těžká volba

Ekonomicky to bude vždycky prodělečné. Hlavně netuším, co by se vůbec vozilo. Podle mne by se mělo brát v úvaho jen jestli ten kanál může pomoci při distribuci vody, při očekávaných klimatických změnách. U kanálu Mohan-Dunaj jste vynechal jeden, podle mne důležitý aspekt. Ty 4,6 milionu tun by bez kanálu museli jet po železnici, nebo dokonce po dálnici. Pak mne napadla ještě jedna věc. Jednou začne ropa docházet, to je jistý. Ceny nafty pak budou astronomické a lodní doprava se může stát mnohem důležitější. Už dnes jsou lodě jezdící na plyn, dokonce se staví první lodě na baterky. Máte pravdu, že to financování může být doslova hrozbou pro státní finance. Já bych to stavěl, pokuď by stavba měla nějaký ekologický význam, jako hladovou zeď. V dobách krize by se stavební kapacity prostě přesunuly na stavbu kanálu.

0/0
13.2.2018 8:48

J. Lepka

Re: Těžká volba

Lodě se zase budou tahat koňmi !

0/0
13.2.2018 10:17

První etapa - Pardubice

První krok je zesplavnit Labe do Pardubic, to znamená nakopat do zadku ekoteroristy a postavit jez u Děčína a obtočný kanál v Přelouči, a upravit několik plavebních komor. Pak se může vymýšlet dál....

0/0
13.2.2018 8:33

Re: První etapa - Pardubice

Co se bude z Pardubic vozit? V případe jezu v Přelouči nejde o Ekoteroristy, ale o Ekonomoteroristy. Ti se brání postavit delší kanál, který by hrčáky jednoduše obešel. :)

0/0
13.2.2018 8:52

V. Getz

Re: První etapa - Pardubice

A od Bad Schandau nafasovat dostatek bidel a rybářské holínky.

0/0
13.2.2018 9:46

To je napad

Rychle pobrat dotace a pak strasne nadavat na Brusel.

0/0
13.2.2018 3:50

:-(

Je to jen vlhký sen megalomanů.

0/0
12.2.2018 19:16