Diskuse k článku

Budou děti rozumět světu, když jim zapovíme Archiméda či Newtona?

Zatímco prosperita zemí stále více závisí na rozvoji technologií založených na matematice a dalších přírodních věd, české ministerstvo školství přichází s redukcí výuky mimo jiné fyziky a chemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M22i35r57o73s31l46a18v 80F81r68a95n86k 6923814581628

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M44i56r49o80s34l83a80v 81F90r97a51n42k 6233374661978

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M47i29r60o77s47l43a44v 66F95r57a86n88k 6653324301858

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M72i75r65o26s53l54a61v 87F51r76a91n39k 6473664481688

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M40i39r87o55s61l96a83v 95F22r15a23n38k 6353934911348

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:04
Foto

M75i31r55o49s61l11a81v 92F74r97a89n95k 6663524371588

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:04
Foto

V90l48a30d35i92m41í40r 20J77e81t29m41a49r 2487596256823

celá ta nepovedená taškařice je jen pokračováním "biomasy" nebo přesněji "olovem", které zůstalo v zadnici našeho školství. je až neuvěřitelné, co za exoty se dostává do nejvyšších pater školství a s jakou dávkou prostoty a hlouposti se každý den setkáváme.

jen namátkou, včera jsem se setkal s názorem, že je třeba podpořit programy na rehabilitaci žáků, neboť ti jsou vystaveni stresu, krom jiného i z nedostatku tělocviku. pokud vím, jsem technik, na základních školách mají žáci maximálně dvě hodiny tělocviku týdně. nyní již rok nechodí do školy a po většinu času se ani neučí. Takže suma sumárum mohou se věnovat tělocviku dvě hodiny denně. stačí jim na to prostor 2x2 metu a otevřené okno!

podobné blbosti se ve školství šíří ze všech stran. bývalá ministryně, co utekla před zásahovou jednotkou a skrývala se osm a čtyřicet hodin na neznámém místě a která s nenuceností sobě vlastní leze do médií kde se dá, navrhuje, aby absolventi učebních oborů po třech létech učení skládali tzv. mistrovs

0/0
16.3.2021 7:53
Foto

V98l14a71d45i91m28í77r 37J16e62t86m97a92r 2987556616843

celá ta nepovedená taškařice je jen pokračováním "biomasy" nebo přesněji "olovem", které zůstalo v zadnici našeho školství. je až neuvěřitelné, co za exoty se dostává do nejvyšších pater školství a s jakou dávkou prostoty a hlouposti se každý den setkáváme.

jen namátkou, včera jsem se setkal s názorem, že je třeba podpořit programy na rehabilitaci žáků, neboť ti jsou vystaveni stresu, krom jiného i z nedostatku tělocviku. pokud vím, jsem technik, na základních školách mají žáci maximálně dvě hodiny tělocviku týdně. nyní již rok nechodí do školy a po většinu času se ani neučí. Takže suma sumárum mohou se věnovat tělocviku dvě hodiny denně. stačí jim na to prostor 2x2 metu a otevřené okno!

podobné blbosti se ve školství šíří ze všech stran. bývalá ministryně, co utekla před zásahovou jednotkou a skrývala se osm a čtyřicet hodin na neznámém místě a která s nenuceností sobě vlastní leze do médií kde se dá, navrhuje, aby absolventi učebních oborů po třech létech učení skládali tzv. mistrovs

0/0
16.3.2021 7:53
Foto

L78a44d54i70s98l81a88v 25P38í82s29a61ř61í35k 9593401803836

To je nápad pro autory: napište fyziku, matiku a chemii jako text do té hudby, co mladí pořád mají ve sluchátkách, třeba se chytnou. Výuka by měla být přizpůsobená době.8-o

0/0
15.3.2021 14:01
Foto

L52a32d85i54s55l12a56v 64P35í76s33a78ř87í29k 9843861623796

To je nápad pro autory: napište fyziku, matiku a chemii jako text do té hudby, co mladí pořád mají ve sluchátkách, třeba se chytnou. Výuka by měla být přizpůsobená době.

0/0
15.3.2021 14:00
Foto

D79a37n38a 14Š88u55m75o88v94á 1185539114619

Víte jaký vtip koluje na netu mezi mladými? "Kámo, jak ti jde 2. Newtonův zákon? Ale dnes přece máme fyziku a ne právo!" A ani se tomu nikdo moc nesměje. Tam jsme to dotáhli, a velká část destrukce přišla po sametu. A to nastupuje doba pozitronických mozků a umělé inteligence. Takhle naše děti těm, co opravdu umí, budou dělat jen námezdní dělníky - což už se dnes děje, anebo v horším případě otroky, když pán bude tyran.

0/0
14.3.2021 6:18
Foto

L48i62b28o70r 18V61e92l88i97s67e52k 6278628482157

Taky derivace a integrální počet na gymnasiu, v letech sedmdesátých, pan profesor Janda, stará škola, budiž mu země lehká. Dodnes z toho čerpám.

0/0
14.3.2021 5:24
Foto

L14i41b41o75r 47V95e60l10i56s24e27k 6968978792237

Taky derivace a integrální počet na gymnasiu, v letech sedmdesátých, pan profesor Janda, stará škola, budiž mu země lehká. Dodnes z toho čerpám.

0/0
14.3.2021 5:24
Foto

J61a55r80o74s70l39a35v 11K24o77u10t85s89k38ý 2693618719911

Čtěte Bibli,tam to všechno je!!;-D!!

0/0
13.3.2021 9:50
Foto

V37á83c89l76a21v 35B23o52k 3113273242934

No, spis v jednom spisku starém asi 150 let se o tom píše, dokonce jako o programu. Nějak se to tomu začíná podobat... ale je to jistě jen náhoda. že ano.

0/0
13.3.2021 17:22
Foto

P43e95t90r 28Č54e89c70h 5810721439739

Samuelova kniha nám povídá, jak na Žida přišla veliká bída. Jak ti bídní Filištíni válku vést nebyli líní až potkali Davida!

0/0
13.3.2021 17:52
Foto

J15a40r60o69s94l73a20v 27K53o65u34t16s51k38ý 2703788699491

R^;-D!!

0/0
14.3.2021 8:21
Foto

P57e86t33r 82Č98e83c65h 5890981199249

Zdá se, že pan Baltus má pravdu. Systém výuky, takový jaký se u nás praktikoval posledních 100 let byl docela dobrý a výsledky našeho vědění o tom nemálo napovídají. Podléhání přitroublým názorům různých ministrů školství je jen ke škodě věci samé. Výuka totiž není obtížná, obtížná je jen práce s línými žáky a studenty, kteří místo toho, aby se snažili věci obecné pochopit, jsou vychováváni k tomu, aby si věci hledali na internetu a věřili jim. Jde o to, že školství a výuku není třeba vůbec jakkoliv reformovat, je třeba jej rozvíjet. A to je nemalý rozdíl.

0/0
13.3.2021 9:40
Foto

B70o11h20u64s49l26a70v 79R73u53d56o36l17f 8956498772705

Už jsme jim zapověděli filosofii jako neužitečnou nepraktickou nauku. Tak čemu se dnes divíme?

Pokud věříme tomu, že hlavním problémem lidstva je jeho nedostatečný technologický pokrok a příliš pomalý pokrok v informatice, tak je nutné, aby co nejvíc lidí studovalo informatiku.

Pokud si ale myslíme, že hlavním problémem lidstva je to, že neví co se sebou, že sebou necháme manipulovat, orientujeme se na pohodlí, na zážitky, na budování ega, na vnější dojem, na zkratkovitou komunikaci, měli bychom toho změnit (zejména sami na sobě) hodně. A věnovat se hledání moudrosti, zklidnění, nestranného pohledu na svět.

Proti matematice, fyzice a chemii opravdu nic nemám. Vystudoval jsem teoretickou fyziku a živím se jako kryptolog. Ale hlavní lidské problémy nevidím v nedostatečných technologiích a v nedostatečném poznání přírody. Vidím je v nedostatečném poznání sama sebe, v nedostatečné schopnosti rozpoznat manipulaci, v příliš snadném podlehnutí nenávisti k někomu, kdo se provinil jen jiným náz

0/0
12.3.2021 17:04
Foto

B84o76h25u29s91l21a33v 85R85u81d57o61l84f 8396828202175

Dokončení: ... v příliš snadném podlehnutí nenávisti k někomu, kdo se provinil jen jiným názorem, v příliš ochotném umlčování lidí s jinými názory, v příliš ochotném odsuzování bez důkazů.

Děti by se měly vychovávat k lásce k moudrosti, k samostatnému kritickému myšlení, k osobní odvaze (ale nikoliv k bezohlednosti), k zájmu o tento svět a ke snaze ho co nejadekvátněji chápat.

0/0
12.3.2021 17:08
Foto

P39e93t33r 94Č86e88c54h 5170881749139

Hlavním problémem lidstva, kterým je třeba se zabývat je pouze přelidnění planetzy Země. Pokud toto nepochopíme, my homo non sapiens,brzy vyhyneme a budeme nahraženi jiným živočišným druhem. Nahradí nás sama příroda. Tedy, pokud ji sami nezničíme .

0/0
13.3.2021 9:43
Foto

I40v95o 74P13a43t86t29a 9242420972510

Jistě, myslete globálně, ALE jednejte lokálně. Lokálně hromadně vymíráme! Za posledních 25 let schází v NAŠICH rodinách každé třetí dítě. Celkem chybí jeden a čtvrt milionu dětí do VYROVNANÉ populační bilance. Důvod? Převzetí daňové a sociální legislativy od vymírajícího Německa k 1. 1. 1993 vládou V. Klause za účelem sjednocení našich zákonů se zákony EU v rámci přístupových rozhovorů.

0/0
14.3.2021 12:49
Foto

P19e98t41r 63Č39e88c31h 5220671279539

"Jistě, myslete globálně, ALE jednejte lokálně". Nesmysl! Je třeba myslet i jednat stejně a to zejména lokálně. My lokálně jednáme v globálním smyslu, ikdyž si to snad ani neuvědomujeme. A nejsme sami. Kazí nám to ovšem Asie a zejména Afrika, společně s jižní Amerikou. A my, hlupáci, tam ještě posíláme peníze na t.zv. pomoc potřebným. Tady je třeba začít, aby si ti "potřební" uvědomili, že dělání dětí, když je nedokáží uživit, není tím pravým, ořechovým.

0/0
15.3.2021 8:31
Foto

I95v87o 20P83a47t88t88a 9362730832310

Kdybyste přestal za každou cenu, tj. NESMYSLNĚ oponovat, tak byste měl šanci na rozumný dialog. To "myslete globálně, jednejte lokálně" plně platí i na Váš poslední příspěvek. Důkaz, cituji: Tady je třeba začít, aby si ti "potřební" uvědomili, že dělání dětí, když je nedokáží uživit, není tím pravým, ořechovým. Shrnutí: To, co ordinujete globálně, zapomínáte ordinovat lokálně.

0/0
15.3.2021 8:43
Foto

V57á81c55l84a82v 57Č51e51c63h95t74i40c51k24ý 9955550356248

Fyzika je základ všeho. Tvrdit, že Newtonovy zákony jsou složité, může jen b.b. Co vyroste z další generace, pokud nebudou mít základní znalosti fyziky? Ignoranti sušící zvířata v mikrovlnkách apod.....

0/0
12.3.2021 14:56
Foto

J28a66r62d44a 23C52e77r24v33e13n81k34a 9520711777344

ani slovo o quantum fyzice, která vládne nyní ve vsem fysikálním: chips. laser, GPS , astrofyzika, atd atd. Je to možný?

0/0
12.3.2021 14:30
Foto

H76a82n80a 83D13o48s63t26á74l88o10v23á 1789424320924

Kdysi jsem měla ráda sci-fi, četla jsem jich tuny. A ne málo bylo o tom, že je zakázána věda... Tohle by ani Orwell nevymyslel. Zato se zakládají školy, kde se neříká "hoch a dívka" ani "maminka a tatínek"...

0/0
12.3.2021 13:41
Foto

B43o11h58u65š 64H94a47v41e41l 7140432277478

Raději mrskat větné členy a jiné důležitosti. Asi

Matematik, programátor a člověk v důchodu

0/0
12.3.2021 13:06
Foto

H81a70n31a 68D73o88s28t71á54l40o24v27á 1979274470634

Od toho se taky upouští.

0/0
12.3.2021 13:42
Foto

J76u11r54a70j 58V40á19c69l28a68v22í87k 1426519700445

Osobně tvrdím, že v oblasti fyziky a matematiky by se středoškolská výuka měla ještě podstatně rozšířit. V matematice by středoškoláci měli zvládnout derivace (v úrovni pochopení významu a základního použití) a ve fyzice by žáci měli zvládnout termodynamiku a vlnovou mechaniku (na úrovni základních pojmů a jejich pochopení). Pokud tvrdíme, že je svět poznatelný, potom jsou tyto znalosti nezbytné pro správné chápání světa i jevů okolo.

0/0
12.3.2021 11:59