Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavík 12.3.2021 11:59

Osobně tvrdím, že v oblasti fyziky a matematiky by se středoškolská výuka měla ještě podstatně rozšířit. V matematice by středoškoláci měli zvládnout derivace (v úrovni pochopení významu a základního použití) a ve fyzice by žáci měli zvládnout termodynamiku a vlnovou mechaniku (na úrovni základních pojmů a jejich pochopení). Pokud tvrdíme, že je svět poznatelný, potom jsou tyto znalosti nezbytné pro správné chápání světa i jevů okolo.

L. Florner 12.3.2021 14:03

No jo, jenže ona se matematika učí blbě už od základky. Pak je težké na to nějak navázat na středních školách, kde se v blbém trendu pokračuje. Na mou duši jsem matematiku alespoň z uspokojivé části pochopil až na vejšce, protože teprve tam jsem měl pocit, že se "osnovy" vrací k základům...jestli to tedy nebylo jen překročením věkové hranice umožňující nezřízenou konzumaci alkoholu (i van Gogh by byl bez zelené víly jen obyčejným Vincentem, tak to třeba má nějaký efekt :) ). Z mého pohledu by se tak matematika ani nemusela rozšiřovat, stačilo by jen změnit přístup a efekt by byl okouzlující snad ještě víc než talíř polévky půvabných kvarků. Jenže to chce práci, spoustu přemýšlení a, Bože chraň, odvahu a dlouhodobou koncepci. To je všechno hodně nedostatkové zboží. Jednodušší je prostě zrušit, čemu nerozumíme a co neumíme (čistě z důvodu pohodlnosti) opravit. Cancel culture v podání MŠMT, akorát že objektem rušení nejsou konkrétní lidé, ale rovnou celý koncept rozumu. V Čechách prostě n

L. Florner 12.3.2021 14:05

V Čechách prostě nejsme zvyklí troškařit. (a koukám, že ČP nemá implentovanou ochranu proti vícenásobnému odeslání formuláře...ajtakrajta, pardon).

L. Florner 12.3.2021 14:03

No jo, jenže ona se matematika učí blbě už od základky. Pak je težké na to nějak navázat na středních školách, kde se v blbém trendu pokračuje. Na mou duši jsem matematiku alespoň z uspokojivé části pochopil až na vejšce, protože teprve tam jsem měl pocit, že se "osnovy" vrací k základům...jestli to tedy nebylo jen překročením věkové hranice umožňující nezřízenou konzumaci alkoholu (i van Gogh by byl bez zelené víly jen obyčejným Vincentem, tak to třeba má nějaký efekt :) ). Z mého pohledu by se tak matematika ani nemusela rozšiřovat, stačilo by jen změnit přístup a efekt by byl okouzlující snad ještě víc než talíř polévky půvabných kvarků. Jenže to chce práci, spoustu přemýšlení a, Bože chraň, odvahu a dlouhodobou koncepci. To je všechno hodně nedostatkové zboží. Jednodušší je prostě zrušit, čemu nerozumíme a co neumíme (čistě z důvodu pohodlnosti) opravit. Cancel culture v podání MŠMT, akorát že objektem rušení nejsou konkrétní lidé, ale rovnou celý koncept rozumu. V Čechách prostě n

A. Satrapa 13.3.2021 10:58

V padesátých letech jsme na střední škole končili v matematice s derivacemi a integrálním počtem. Moje vnučka , na střední škole jednička z matiky, na dvou vysokých kolách vypadla, protože si s derivacemi nedokázala poradit.

V. Novák 12.3.2021 14:11

My derivace na střední škole měli. A základy integrálního počtu.

Léta 70. minulého století - asi důsledek komunistické totality...

J. Václavík 12.3.2021 21:31

Já také - stejná doba. Tenkrát ta škola za něco stála.