Diskuse k článku

Budou děti rozumět světu, když jim zapovíme Archiméda či Newtona?

Zatímco prosperita zemí stále více závisí na rozvoji technologií založených na matematice a dalších přírodních věd, české ministerstvo školství přichází s redukcí výuky mimo jiné fyziky a chemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M41i14r39o22s38l40a15v 70F96r98a48n32k 6103914601358

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M14i70r29o78s30l55a37v 50F23r41a94n46k 6283954301758

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M92i76r38o41s35l88a93v 46F67r70a76n92k 6723744361528

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M35i21r30o53s47l86a52v 84F75r87a97n95k 6453674511108

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:05
Foto

M78i71r39o32s62l28a98v 25F76r81a21n59k 6783444761478

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:04
Foto

M15i51r21o17s75l75a38v 15F34r52a64n46k 6893964111988

Poznámka k autorovi: umím spočítat poláru i profil křídla (profil křídla není zborcená plocha, nemá řídící přímku a nevyrábí se obráběním) a umím naprogramovat pětiosé CNC a vyrobit model lopatky turbíny (lopatky se totiž odlévají, ale neobrábí). Umí to asi tak jeden člověk ze sta tisíc a to určitě není důvod, aby se to učily všechny děti na základní škole. Daleko užitečnější jim bude, když se naučí číst, psát a počítat, domluvit se cizí řečí, naučí se komunikovat, naučí se učit, naučí se detekovat naduté chytrolíny, naučí se spolu žít a naučí se vybrat si, co se jim bude hodit z učiva a co ne. Ti co mají vlohy a zájem se naučí i ty zborcené plochy, které 99% lidí nikdy nepochopí a kterým je to k ničemu. A budete se divit, Archimedův zákon, Pythagorovu větu a Ohmův zákon neumělo použít v roce 1970 90% vysokoškoláků, což bylo tehdy ověřeno průzkumem.

0/0
16.3.2021 8:04
Foto

V28l76a23d10i45m13í88r 16J21e14t76m64a75r 2927166416213

celá ta nepovedená taškařice je jen pokračováním "biomasy" nebo přesněji "olovem", které zůstalo v zadnici našeho školství. je až neuvěřitelné, co za exoty se dostává do nejvyšších pater školství a s jakou dávkou prostoty a hlouposti se každý den setkáváme.

jen namátkou, včera jsem se setkal s názorem, že je třeba podpořit programy na rehabilitaci žáků, neboť ti jsou vystaveni stresu, krom jiného i z nedostatku tělocviku. pokud vím, jsem technik, na základních školách mají žáci maximálně dvě hodiny tělocviku týdně. nyní již rok nechodí do školy a po většinu času se ani neučí. Takže suma sumárum mohou se věnovat tělocviku dvě hodiny denně. stačí jim na to prostor 2x2 metu a otevřené okno!

podobné blbosti se ve školství šíří ze všech stran. bývalá ministryně, co utekla před zásahovou jednotkou a skrývala se osm a čtyřicet hodin na neznámém místě a která s nenuceností sobě vlastní leze do médií kde se dá, navrhuje, aby absolventi učebních oborů po třech létech učení skládali tzv. mistrovs

0/0
16.3.2021 7:53
Foto

V59l90a92d56i44m33í13r 43J33e97t20m63a62r 2357786806213

celá ta nepovedená taškařice je jen pokračováním "biomasy" nebo přesněji "olovem", které zůstalo v zadnici našeho školství. je až neuvěřitelné, co za exoty se dostává do nejvyšších pater školství a s jakou dávkou prostoty a hlouposti se každý den setkáváme.

jen namátkou, včera jsem se setkal s názorem, že je třeba podpořit programy na rehabilitaci žáků, neboť ti jsou vystaveni stresu, krom jiného i z nedostatku tělocviku. pokud vím, jsem technik, na základních školách mají žáci maximálně dvě hodiny tělocviku týdně. nyní již rok nechodí do školy a po většinu času se ani neučí. Takže suma sumárum mohou se věnovat tělocviku dvě hodiny denně. stačí jim na to prostor 2x2 metu a otevřené okno!

podobné blbosti se ve školství šíří ze všech stran. bývalá ministryně, co utekla před zásahovou jednotkou a skrývala se osm a čtyřicet hodin na neznámém místě a která s nenuceností sobě vlastní leze do médií kde se dá, navrhuje, aby absolventi učebních oborů po třech létech učení skládali tzv. mistrovs

0/0
16.3.2021 7:53
Foto

L40a12d30i75s11l12a62v 15P94í71s98a72ř39í40k 9463331353396

To je nápad pro autory: napište fyziku, matiku a chemii jako text do té hudby, co mladí pořád mají ve sluchátkách, třeba se chytnou. Výuka by měla být přizpůsobená době.8-o

0/0
15.3.2021 14:01
Foto

L16a17d52i83s52l20a66v 22P14í78s51a58ř78í96k 9823641613146

To je nápad pro autory: napište fyziku, matiku a chemii jako text do té hudby, co mladí pořád mají ve sluchátkách, třeba se chytnou. Výuka by měla být přizpůsobená době.

0/0
15.3.2021 14:00
Foto

I20v44o 58P87a40t51t48a 9612140692920

Kdybyste přestal za každou cenu, tj. NESMYSLNĚ oponovat, tak byste měl šanci na rozumný dialog. To "myslete globálně, jednejte lokálně" plně platí i na Váš poslední příspěvek. Důkaz, cituji: Tady je třeba začít, aby si ti "potřební" uvědomili, že dělání dětí, když je nedokáží uživit, není tím pravým, ořechovým. Shrnutí: To, co ordinujete globálně, zapomínáte ordinovat lokálně.

0/0
15.3.2021 8:43
Foto

P67e73t40r 36Č94e71c73h 5670561599209

"Jistě, myslete globálně, ALE jednejte lokálně". Nesmysl! Je třeba myslet i jednat stejně a to zejména lokálně. My lokálně jednáme v globálním smyslu, ikdyž si to snad ani neuvědomujeme. A nejsme sami. Kazí nám to ovšem Asie a zejména Afrika, společně s jižní Amerikou. A my, hlupáci, tam ještě posíláme peníze na t.zv. pomoc potřebným. Tady je třeba začít, aby si ti "potřební" uvědomili, že dělání dětí, když je nedokáží uživit, není tím pravým, ořechovým.

0/0
15.3.2021 8:31
Foto

I19v88o 97P83a62t46t91a 9112880742780

Jistě, myslete globálně, ALE jednejte lokálně. Lokálně hromadně vymíráme! Za posledních 25 let schází v NAŠICH rodinách každé třetí dítě. Celkem chybí jeden a čtvrt milionu dětí do VYROVNANÉ populační bilance. Důvod? Převzetí daňové a sociální legislativy od vymírajícího Německa k 1. 1. 1993 vládou V. Klause za účelem sjednocení našich zákonů se zákony EU v rámci přístupových rozhovorů.

0/0
14.3.2021 12:49
Foto

J41a22r90o80s27l75a11v 44K89o16u96t29s46k14ý 2213328829341

R^;-D!!

0/0
14.3.2021 8:21
Foto

D19a95n14a 54Š10u34m68o89v56á 1875129694129

Víte jaký vtip koluje na netu mezi mladými? "Kámo, jak ti jde 2. Newtonův zákon? Ale dnes přece máme fyziku a ne právo!" A ani se tomu nikdo moc nesměje. Tam jsme to dotáhli, a velká část destrukce přišla po sametu. A to nastupuje doba pozitronických mozků a umělé inteligence. Takhle naše děti těm, co opravdu umí, budou dělat jen námezdní dělníky - což už se dnes děje, anebo v horším případě otroky, když pán bude tyran.

0/0
14.3.2021 6:18
Foto

L79i28b87o41r 28V45e24l53i96s66e22k 6688148222697

Taky derivace a integrální počet na gymnasiu, v letech sedmdesátých, pan profesor Janda, stará škola, budiž mu země lehká. Dodnes z toho čerpám.

0/0
14.3.2021 5:24
Foto

L61i78b51o24r 19V75e79l78i73s86e22k 6658218372297

Taky derivace a integrální počet na gymnasiu, v letech sedmdesátých, pan profesor Janda, stará škola, budiž mu země lehká. Dodnes z toho čerpám.

0/0
14.3.2021 5:24
Foto

P22e42t30r 13Č26e10c57h 5720921859689

Samuelova kniha nám povídá, jak na Žida přišla veliká bída. Jak ti bídní Filištíni válku vést nebyli líní až potkali Davida!

0/0
13.3.2021 17:52
Foto

V79á22c38l91a84v 94B22o98k 3383773462874

No, spis v jednom spisku starém asi 150 let se o tom píše, dokonce jako o programu. Nějak se to tomu začíná podobat... ale je to jistě jen náhoda. že ano.

0/0
13.3.2021 17:22
Foto

A59l35o10i48s 23S53a16t79r12a26p77a 9534799485118

V padesátých letech jsme na střední škole končili v matematice s derivacemi a integrálním počtem. Moje vnučka , na střední škole jednička z matiky, na dvou vysokých kolách vypadla, protože si s derivacemi nedokázala poradit.

0/0
13.3.2021 10:58
Foto

J94a68r13o15s58l37a50v 94K66o49u81t12s26k52ý 2213978519751

Čtěte Bibli,tam to všechno je!!;-D!!

0/0
13.3.2021 9:50
Foto

P53e69t76r 26Č60e43c28h 5850161659629

Hlavním problémem lidstva, kterým je třeba se zabývat je pouze přelidnění planetzy Země. Pokud toto nepochopíme, my homo non sapiens,brzy vyhyneme a budeme nahraženi jiným živočišným druhem. Nahradí nás sama příroda. Tedy, pokud ji sami nezničíme .

0/0
13.3.2021 9:43
Foto

P44e83t22r 45Č93e27c40h 5350711879599

Zdá se, že pan Baltus má pravdu. Systém výuky, takový jaký se u nás praktikoval posledních 100 let byl docela dobrý a výsledky našeho vědění o tom nemálo napovídají. Podléhání přitroublým názorům různých ministrů školství je jen ke škodě věci samé. Výuka totiž není obtížná, obtížná je jen práce s línými žáky a studenty, kteří místo toho, aby se snažili věci obecné pochopit, jsou vychováváni k tomu, aby si věci hledali na internetu a věřili jim. Jde o to, že školství a výuku není třeba vůbec jakkoliv reformovat, je třeba jej rozvíjet. A to je nemalý rozdíl.

0/0
13.3.2021 9:40
Foto

J19u40r42a98j 41V51á88c36l90a28v35í77k 1356789330785

Já také - stejná doba. Tenkrát ta škola za něco stála.

0/0
12.3.2021 21:31
Foto

B17o68h86u71s31l84a41v 32R64u69d65o32l35f 8806728792865

Dokončení: ... v příliš snadném podlehnutí nenávisti k někomu, kdo se provinil jen jiným názorem, v příliš ochotném umlčování lidí s jinými názory, v příliš ochotném odsuzování bez důkazů.

Děti by se měly vychovávat k lásce k moudrosti, k samostatnému kritickému myšlení, k osobní odvaze (ale nikoliv k bezohlednosti), k zájmu o tento svět a ke snaze ho co nejadekvátněji chápat.

0/0
12.3.2021 17:08
Foto

B93o60h46u82s61l12a76v 96R78u74d44o18l15f 8856668692475

Už jsme jim zapověděli filosofii jako neužitečnou nepraktickou nauku. Tak čemu se dnes divíme?

Pokud věříme tomu, že hlavním problémem lidstva je jeho nedostatečný technologický pokrok a příliš pomalý pokrok v informatice, tak je nutné, aby co nejvíc lidí studovalo informatiku.

Pokud si ale myslíme, že hlavním problémem lidstva je to, že neví co se sebou, že sebou necháme manipulovat, orientujeme se na pohodlí, na zážitky, na budování ega, na vnější dojem, na zkratkovitou komunikaci, měli bychom toho změnit (zejména sami na sobě) hodně. A věnovat se hledání moudrosti, zklidnění, nestranného pohledu na svět.

Proti matematice, fyzice a chemii opravdu nic nemám. Vystudoval jsem teoretickou fyziku a živím se jako kryptolog. Ale hlavní lidské problémy nevidím v nedostatečných technologiích a v nedostatečném poznání přírody. Vidím je v nedostatečném poznání sama sebe, v nedostatečné schopnosti rozpoznat manipulaci, v příliš snadném podlehnutí nenávisti k někomu, kdo se provinil jen jiným náz

0/0
12.3.2021 17:04
Foto

V33á65c84l26a38v 34Č97e20c43h70t84i66c11k20ý 9555550896418

Fyzika je základ všeho. Tvrdit, že Newtonovy zákony jsou složité, může jen b.b. Co vyroste z další generace, pokud nebudou mít základní znalosti fyziky? Ignoranti sušící zvířata v mikrovlnkách apod.....

0/0
12.3.2021 14:56
Foto

J27a86r94d54a 66C19e73r51v19e96n23k58a 9820981617864

ani slovo o quantum fyzice, která vládne nyní ve vsem fysikálním: chips. laser, GPS , astrofyzika, atd atd. Je to možný?

0/0
12.3.2021 14:30
Foto

V56í16t94ě70z64s36l48a72v 28N40o90v39á77k 1643873611247

My derivace na střední škole měli. A základy integrálního počtu.

Léta 70. minulého století - asi důsledek komunistické totality...

0/0
12.3.2021 14:11
Foto

L54u48k81a52s 77F98l74o51r85n24e10r 1956838878856

V Čechách prostě nejsme zvyklí troškařit. (a koukám, že ČP nemá implentovanou ochranu proti vícenásobnému odeslání formuláře...ajtakrajta, pardon).

0/0
12.3.2021 14:05