Diskuse k článku

Budou děti rozumět světu, když jim zapovíme Archiméda či Newtona?

Zatímco prosperita zemí stále více závisí na rozvoji technologií založených na matematice a dalších přírodních věd, české ministerstvo školství přichází s redukcí výuky mimo jiné fyziky a chemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L42u68k92a38s 33F47l48o32r92n79e86r 1876648768956

No jo, jenže ona se matematika učí blbě už od základky. Pak je težké na to nějak navázat na středních školách, kde se v blbém trendu pokračuje. Na mou duši jsem matematiku alespoň z uspokojivé části pochopil až na vejšce, protože teprve tam jsem měl pocit, že se "osnovy" vrací k základům...jestli to tedy nebylo jen překročením věkové hranice umožňující nezřízenou konzumaci alkoholu (i van Gogh by byl bez zelené víly jen obyčejným Vincentem, tak to třeba má nějaký efekt :) ). Z mého pohledu by se tak matematika ani nemusela rozšiřovat, stačilo by jen změnit přístup a efekt by byl okouzlující snad ještě víc než talíř polévky půvabných kvarků. Jenže to chce práci, spoustu přemýšlení a, Bože chraň, odvahu a dlouhodobou koncepci. To je všechno hodně nedostatkové zboží. Jednodušší je prostě zrušit, čemu nerozumíme a co neumíme (čistě z důvodu pohodlnosti) opravit. Cancel culture v podání MŠMT, akorát že objektem rušení nejsou konkrétní lidé, ale rovnou celý koncept rozumu. V Čechách prostě n

0/0
12.3.2021 14:03
Foto

L32u46k86a25s 52F72l37o65r86n90e90r 1426798808816

V Čechách prostě nejsme zvyklí troškařit. (a koukám, že ČP nemá implentovanou ochranu proti vícenásobnému odeslání formuláře...ajtakrajta, pardon).

0/0
12.3.2021 14:05
Foto

L83u80k41a15s 94F52l21o50r90n84e86r 1926338908116

No jo, jenže ona se matematika učí blbě už od základky. Pak je težké na to nějak navázat na středních školách, kde se v blbém trendu pokračuje. Na mou duši jsem matematiku alespoň z uspokojivé části pochopil až na vejšce, protože teprve tam jsem měl pocit, že se "osnovy" vrací k základům...jestli to tedy nebylo jen překročením věkové hranice umožňující nezřízenou konzumaci alkoholu (i van Gogh by byl bez zelené víly jen obyčejným Vincentem, tak to třeba má nějaký efekt :) ). Z mého pohledu by se tak matematika ani nemusela rozšiřovat, stačilo by jen změnit přístup a efekt by byl okouzlující snad ještě víc než talíř polévky půvabných kvarků. Jenže to chce práci, spoustu přemýšlení a, Bože chraň, odvahu a dlouhodobou koncepci. To je všechno hodně nedostatkové zboží. Jednodušší je prostě zrušit, čemu nerozumíme a co neumíme (čistě z důvodu pohodlnosti) opravit. Cancel culture v podání MŠMT, akorát že objektem rušení nejsou konkrétní lidé, ale rovnou celý koncept rozumu. V Čechách prostě n

0/0
12.3.2021 14:03
Foto

A48l90o48i43s 37S77a81t24r70a50p14a 9124169475428

V padesátých letech jsme na střední škole končili v matematice s derivacemi a integrálním počtem. Moje vnučka , na střední škole jednička z matiky, na dvou vysokých kolách vypadla, protože si s derivacemi nedokázala poradit.

0/0
13.3.2021 10:58
Foto

V15í67t51ě20z95s16l56a58v 80N52o21v95á94k 1393653791137

My derivace na střední škole měli. A základy integrálního počtu.

Léta 70. minulého století - asi důsledek komunistické totality...

0/0
12.3.2021 14:11
Foto

J85u51r98a93j 46V52á13c12l66a70v64í89k 1496159120585

Já také - stejná doba. Tenkrát ta škola za něco stála.

0/0
12.3.2021 21:31