Diskuse k článku

Duchcov nasadil režim nulové tolerance vůči Romům. Je to přijatelné?

Když město provádí kontroly v romských rodinách, chová se jako dobrý hospodář, nebo jen represivně a populisticky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Je to přijatelné?
Je to nutné a lidmi vítané .
0/0
2.9.2013 10:02
Foto

R29o26m31a43n67a 98K51u38č27e26r81o36v96á 6317495283144

Romové jsou zástupný problém
Víte, my se zabýváme romskou menšinou a přijde mi, že je to téměř na objednávku politiků, kteří rádi od sebe odpoutají pozornost. Myslím, že náš problém je VELMI přizpůsobivá menšina, která doteď seděla v parlamentu, byla ve všech vládách po 89 a na ministerstvech. Díky nim zmizely se státního rozpočtu miliardy korun. Kdybychom nesanovali banky v 90 letech, nebyly arbitráže, které jsme prohrávali, předražené státní zakázky včetně armádních apod., víte, jaký bychom byli bohatý stát? Těch pár drobných pro Romy by nás nemělo rozhodit, pokud jsme dovolili, aby byl náš stát takto drancován. Kde jsou protestující proti těmto zločincům? Tvrdím, že Romové jsou jen zástupný problém. Dovolte mi vytrhnout část textu z předcházející reakce: A to, že lidé, kteří zákony dodržují, se proti nim bouří, je pochopitelné, je to jejich obrana, kterou by měl sice zajišťovat stát, ale ten to nezvládá. Kdo ty lidi nutí, aby porušovali zákon? Nikdo, to je jejich svobodné rozhodnutí, takže ať táhnou někam, kde nebudou okrádat lidi, kteří si na své věci vydělali poctivou prací. Kdo nutí politiky, úředníky, aby obcházeli zákony, aby tunelovali státní rozpočet? Je to jejich svobodné rozhodnutí.  Takže se zamysleme, kde je opravdový problém a hlavně jak vznikl. Tím, že vydrancovali rozpočet, je méně peněz na sociální dávky, invalidní důchody (znám spousty lidí ze svého okolí, kteří pobírají invalidní důchod a nejsou to Romové), pro organizace suplující stát v sociální péči apod. Stát přestává plnit své základní funkce. A za to mohou Romové? Všichni si stěžují, že Romové nepracují. Ale nalejme si čistého vína, byl byste někdo ochotný nějakého Roma zaměstnat? Asi ne. Potom jsme ovšem v čertově kole, kde není nikdo, kdo by je zaměstnal, ale všichni si budou stěžovat, že pracovat nechtějí. A jak z toho ven?Romana
0/0
26.8.2013 8:44
Foto

Sseremeto

Opravdu vytrženo z kontextu!
Nějak jste Romano opomněla i tyto věty "I proto zde uvedu "svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda toho druhého". Nebudu zde rozlišovat na bílé, černé, modré... Jaké právo má kdokoliv narušovat mé svobody? Žádné! Pokud to udělá, ať je za to potrestán! To snad je RASISMUS?! Ne, to je právní stát. Je zde nasnadě otázka, zda je u nás právní stát. Tím, že někteří lidé neustále porušují zákony této republiky, se stávají nepřízpusobívými, co víc za tím hledat?". Jinak s Vámi souhlasím, dovolím si konstatovat, že krom soc. dávek, i kdybychom vyčíslily škodu, kterou všichni nepřizpůsobivý způsobili při páchání trestné činnosti za 23 let, nedostaneme se ani na promile škody, kterou zde způsobí politici za 1 rok. A tímto se dostáváme k mnohokrát diskutovanému tématu a k obhájci politiků p. Schneidra - poslanecké imunitě. Dokud tady ten hrůzostrašný přižitek dob dávno minulých bude, nemůžeme očekávat, že se něco změní. Ani tím, že se změní vláda a obsazení parlamentu. Ono je totiř potřeba uříznout smradlavou hlavu chobotnice, pak zemře celý organismus....
0/0
26.8.2013 13:14
Foto

Sseremeto

Nesmrtelné téma,
bych nazval boj s cigánskou náturou....I proto zde uvedu "svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda toho druhého". Nebudu zde rozlišovat na bílé, černé, modré... Jaké právo má kdokoliv narušovat mé svobody? Žádné! Pokud to udělá, ať je za to potrestán! To snad je RASISMUS?! Ne, to je právní stát. Je zde nasnadě otázka, zda je u nás právní stát. Tím, že někteří lidé neustále porušují zákony této republiky, se stávají nepřízpusobívými, co víc za tím hledat? To nemá nic společného s barvou pleti! A to, že lidé, kteří zákony dodržují, se proti nim bouří, je pochopitelné, je to jejich obrana, kterou by měl sice zajišťovat stát, ale ten to nezvládá. Kdo ty lidi nutí, aby porušovali zákon? Nikdo, to je jejich svobodné rozhodnutí, takže ať táhnou někam, kde nebudou okrádat lidi, kteří si na své věci vydělali poctivou prací.     Je hodně alarmující, že zde vyrostla generace cigánů, kteří tento způsob života považují za samozřejmý. Od r. 1990 zde není povinnost pracovat, oni to vidí u svých rodičů a považují tento jev za normální. Umí někdo vyčíslit, na kolik miliard naši společnou kasu již vyšlo "začleňování ne přispůsobivých" do normálního života? Myslíte, že bych chtěl moc, aby žili "normálně", tedy, živili se prací?      Znám to i tady v Praze, hloučky 20 cigánů na lavičce, všichni je obcházejí, bojí se jich, 10-ti letý kluk kouří, stoupne si do cesty občana a sprostě mu nadává, vědom si své převahy. Jdu já, nebál jsem se ani před tím, dělal jsem bojové sporty, teď mám psa, a hle...mohu jít po cestě, nemusím je obcházet, protože se rozestoupí, projdu po chodníku a ještě mě pozdraví... Co z toho vyplývá? Že možná ještě nejsou tak zkaženi, vidí nějakou autoritu a uznávají ji, takže napřed represe, pak může pomoci třeba i prevence... 
0/0
24.8.2013 21:43
Foto

Skipper

cikáni vám uvolnili cestu,
cikáni vám uvolnili cestu, protože se bojí psů.To vám potvrdí každý policajt, který s kofolami dlouhobě přichází do styku.
0/0
25.8.2013 6:16
Foto

Kecálek

Fašoun Houda zase lže
Město Duchcov nijak neuplatňuje politiku nulové tolerance vůči romum, pouze vymáhá dodržování zákonů (např. zákon o odpadech) od lidí, kteří v Duchcově žijí, pokud se to určité skupině občanů nelíbí (feťáci, nepřizpůsobiví, náckové z ANTIFA), pak mají možnost se odstěhovat někam, kde takové zákony neplatí.
0/0
24.8.2013 13:53
Foto

Svobodník

Pokud jim k tomu dají práci
aby nemuseli žít na dávkách , jako to udělali komunisti  v roce 1957-1958 , a k tomu kvalitní dohled jaký měli od příslušníků SNB , tak by to k něčemu mohlo být.Je zajímavé , že jak narůstají problému kapitalismu s běžnými občany ČR a tak vylézejí i "honiči" Rómů ....a tak se ptám, kde je paní Řepková
0/0
24.8.2013 7:57
Foto

Zdenekb

" a tak se ptám, kde je paní
" a tak se ptám, kde je paní Řepková ". To myslíte manželku fotbalisty Řepky? A nebo bývalou primátorku Chomutova paní Řápkovou? 
0/0
25.8.2013 6:36
Foto

Spravedlnost není rasismus.
Zachovávat pořádek, odstraňovat kriminalitu , to patří k základním povinnostem  každého státu.Příčinou nepořádků a kriminality je v kostce většinou nespravedlnost, jinak řečeno trpění bezpráví na  slušných občanech.Chtít od státu spravedlnost a vyžadovat ji někdy i násilím, ale i lží (slabých), je právem na život každého člověka.Nazývat takové činy rasismem(jak to činí i EU)je nesmyslem. Rasismus je jenpojmenováním určitých vlastností  lidí. měly by být zachovávány, protože je to také i z ekonomických důvodů prospěšné. (míšení krve není pro lidskou společnost prospěšné. 
0/0
22.8.2013 19:11
Foto

Habadac

Tenhle problém nemá bezbolestné řešení
Multikulti selhává v celé Evropě, u nás dělají bordel cikáni, jinde mohamedáni či černoši. Prostě jiná rasa, jiný mrav a životní styl, zásadně neslučitený s naším. Jak bude cikorek přibývat, napětí ve společnosti poroste, jako přirozená obranná reakce bude sílit český nacionalizmus a zřejmě i neonacizmus. Bílá většina se bude cítit ohrožena a bude žádat radikální řešení a on se určitě někdo najde, kdo jim nabídne problém vyřešit. Dějiny se opakují stále dokola a nebuďme naivní v tom, že otázka konečného řešení nějakého problému se nemůže opět vrátit na scénu. Zatím to k tomu pomalu spěje. 
0/0
22.8.2013 18:36
Foto

K47a67r48e50l 75V92y39š31a26t21a

Problém tzv. začleňování je možné
počítat od doby, kdy se cikánské skupiny přesouvaly na území střední Evropy. A zdá se téměř neřešitelný a pro každé státní zřízení představoval černou můru.  Teda pokud nebudeme počítat hrůzné řešení nacistů. Po válce zbylo z desetitisícové populace cikánů pár stovek, Vaše poznámka že.... samotní Romové jsou tu v Česku od 60/70 let, to máte pravdu, cikáni se přejmenovali na Romy a lavinovitě se přesunula část ze Slovenska do západní části republiky. Ale přejmenování nic nezměnilo na faktu, že žijí jak za starých časů "cikánsky".Pan Houda rozdělil přístup veřejnosti na dvě (i když různorodé) skupiny, nebudu je hodnotit, jen připomenu všem diskutérům z obou skupin, že hrozí za pár let ne jen že  na jednoho důchodce bude přispívat 1 1/2 pracujícího, ale že na jednoho daňového přispěvovatele bude připadat nutnost živit dva cikány. Tedy jestli se už neobjeví lidé schopní problém řešit.
0/0
22.8.2013 14:38
Foto

K74a15r26e54l 28V56y57š46a13t30a

Staletý problém nelze řešit
konvenčními postupy, je třeba tvrdého a nekompromisního postupu. A  nejenom proti tzv. nepřizpůsobivým, ale i proti tzv.přizpůsobivým, lidskoprávním kecalům, začleňovacím parazitům, neziskovým nemakačenkům. Nejprve je třeba takový závoj ochránců řádně poučit. Místo neustálého nalévání milionů do organizací, které si udělaly z cikánské otázky příjemné živobytí, poskytnout je například k zakoupení bytů v těsné blízkosti halasných ochránců "lidských práv", třeba na byt blízko bydliště pana Houdy (jen příklad) a poskytnout ho vybrané početné cikánské rodině. Ve velice krátké době, za vynaložení zlomku financí na byt, by byly vidět výsledky, pan Houda by poznal skutečné problémy a přestal by psát hloupé články, eventuelně by měl možnost soužití osobním příkladným přístupem obohatit. Cikánská rodina by se odtrhla od společenství vyznávající zvláštní způsob života a příklad okolí (třeba rodiny pana Houdy), by na ní měl kladný vliv.Podle mého názoru by těch pár set milionů vloženích do výše popsaného řešení určitě začlenilo za pár měsíců víc cikánů než se podařilo všem těm vyčůraným agentůrám.
0/0
22.8.2013 12:03
Foto

Černoušek

nevěcné
Pan Houda napsal kvalitní článek, ve kterém zdrženlivě a solidně vyložil stanoviska různých skupin. Také s jeho závěrem je možné souhlasit, i když pochybuji, že to strany svedou. Nehledě na to, že "problém" není "staletý", ale asi tak 20letý, pokud jde o rozšířenou nezaměstnanost mezi Romy, ale i pokud jde o přetváření jižní části Duchcova v chudinské ghetto. Samotní Romové jsou tu v Česku většinou od 60./70. let.
0/0
22.8.2013 14:05
Foto

Lojza Z Paseky

Trochu reality
Cikáni jsou na území dnešních Čech zhruba od doby Karla Čtvrtejch. Nějakých 700 let plus mínus autobus. To je bezmála doba, jíž se chlubí Slováci. (Tisícročný národ).Z toho pod péčí novodobých českých úřadů, řekněme od roku 1918 - 38, potom 1945 - 1989, potom 1990 až nekonečno.Nikdo s nima za těch 700 let nehnul. Ať je zavíral, fyzicky likvidoval, uplácel, zvýhodňoval, prosil, vyhrožoval ...Někdy krátce po 68 roce jsem se dostal do hovoru s Britem englického původu, jenž zde závodil ve vodním slalomě, co si myslí o cikánech, kteří chtějí, aby se jim říkalo Rómové. Jeho odpověď zveřejňuji poprvé, je to konec konců nejspíše promlčené. Řekl mi: „Psa naučíš spát v posteli za pět minut“. „Ale do smrti  ho to neodnaučíš“.Tož tolik. Oni byli jsou a budou, nechme je být a neživme navíc k nim ještě pastičky, kteří si z toho udělali docela dobrej kšeft.
0/0
22.8.2013 11:38
Foto

Martintruhlik

Socializace
Kdesi jsem četl, že každá nevydaná koruna na socializaci romů se projeví 5x většími náklady na represi, sociální dávky ... atd.Občané, kteří trpí krzí, ztrátou zaměstnání a snižování životní úrovně hledají hromosvod pro své utrpení. Romové jsou vohodný cíl. A jak recese postupuje, tak se budou tyhle útoky stupňovat.Nicméně se shodnu z většinou z vás. Nesnášim romy, nesnášim lidi, co nepracujou a na dávkách mají 30tis. čístého. 
0/0
22.8.2013 11:26
Foto

Skipper

cikány socializovala Marie
cikány socializovala Marie Terezie.To co se sem dováží ze Slovenska se socializovat nedá.Zeptejte se nějakého medika, co se stane, když se plodí děti mezi příbuznými v několika  generacích. Incest je atributem cikánské kultury, který se podařil  odstranit právě Marii Terezii důsledně prováděnou socializací.Dnes je začleňování uměle vytvořené perpetuum mobile.Parazitující neziskový sektor potřebuje ještě více cikánu, aby mohl vykázat činnost.Prvním krokem je omezit  jejich dovoz.V dalším by se měl udělat plošný přezkum udělených občanství a pokud bylo udělené v rozporu se zákonem, okamžitě zrušit a repatriovat.Nakonec Sarkozy řešil cikánský problém tak, že je vrátil expres do Rumunska a prošlo mu to.Nevim, kde je probém, přistavit  několik stovek autobusů a tradá zpátky domů na Slovensko.Důvodem k repatriaci by mohlo být neoprávněně udělené občanství, nebo trestní řízení u českého soudu.Jenom chtít.Takové řešení by podporovalo dolních deset milionů obyvatel.Zkorumpovaná novinářská žumpa a několik desítek parazitů z neziskovek by si mohli pořád mlít to svoje.
0/0
22.8.2013 11:37
Foto

Janh

Ježíši, samozřejmě je to
Ježíši, samozřejmě je to nejen přijatelné, ale přímo nutné! Za "romskou problematiku" může totiž právě stát - přehlížením řady jevů, neřešením vziklé situace...Takové opatření pomůže výrazně snížit napětí ve společnosti. Jeden metr, ale spravedlivě. Podpořit ty, kteří chtějí z ghetta uniknout. Motivovat ke vzdělání. Vyhnat všechny poradce a profesionální aktivisty, kteří se na Romech/Cikánech jen dobře živí, ovšem jejich situaci jen zhoršují - a tím i soužití s tzv. většinou. Viz v článku zmiňovaní  zástupci neziskového sektoru, městské intelektuálnější elity a Agentura pro sociální začleňování.Postihovat lichváře. Utnout tipec podnikavcům s předraženým bydlením. Bílá chátra křičí: Cikán dostává 20 tisíc na bydlení! Přitom z toho tyjou "podnikatelé" a v kůče bez WC se tísní třeba 10 lidí.Takže, pane Houdo. Jak se můžete ptát.A následně bychom si měli říci něco o bílé chátře. Ta je totiž mnohem horší. 
0/0
22.8.2013 9:28
Foto

Skipper

je třeba zastavit příliv
je třeba zastavit příliv dalších cikánů ze Slovenska.Milion kofol tady zkrátka neuživíme.Vláda by konečně měla sloužit  občanům a ne " planetě svět" jako Véna Havel a měla by konečně začít vyšetřovat, zda přestěhovávání cikánů k nám ze Slovenska není náhodou dobře  organizovaná činnost a jestli náhodou nedostávají na Slovensku peníze na cestu.Houdo, zkus pátrat na Ostravsku jestli Bakala dováží kofoly, nebo kdo to organizuje na Slovensku.To by byla skutečně investigativní žurnalistika.To by ale nelíbílo Sorosovi, co?
0/0
22.8.2013 9:54
Foto

Ctirad Bednář

Represe je účinným prostředkem k nastolení pořádku.
Ideologie politické korektnosti je  nám z EU vnucována přes dvacet let, a nikdy nebylo mezi lidmi tolik nenávisti jako dnes. Jsem přesvědčen, že rozvrat národů a posléze i národních států pomocí protěžování různých menšin a politiky multi-kulti byl odpočátku záměrem cizí moci.
0/0
22.8.2013 8:46
Foto

Černoušek

...
 Je hezké, jak se některým lidem všechny cesty sejdou, zde v Bruselu. I když nejsem obdivovatel EU, trochu racionality by neškodilo. - Hlavní vlna Romů do severních Čech přišla před rokem 1989 (může za to EU?)- O politické korektnosti jsem se vyjádřil už jinde.- "politika multi-kulti" je spíše Vaše utkvělá představa, prázdná floskule vypůjčená ze zahraničí. ČR je téměř etnicky a jazykově homogenní země.- Máte pravdu, že lidé jsou velmi rozzlobení - ale důvod toho nejsou nějací Romové. I když mohou hloupějším osobám sloužit jako jednoduchý objekt na vylití si hněvu. Už to tu někdo výše výstižně napsal. Jistě je snazší řvát pod okny Romům pod panelákem v Duchcově než třeba některým koaličním politikům před jejich rezidencemi. Nemusíte se obtěžovat se zdůvodněním, proč s těmi a těmi politickými kroky nesouhlasíte, stačí jen ukázat na něčí kůži. Na celé téhle věci s "nulovou tolerancí" v Duchcově je zábavné, že pokud by bylo pravda, že úřad "změnil přístup", pak zřejmě někdo až dosud běžnou správu majetku města, poplatků za psy, popelnice a nevím čeho ještě zcela zanedbával...
0/0
22.8.2013 14:29
Foto

Ctirad Bednář

Nejste politik?
Proč se ke všemu sáhodlouze a zcela z cesty vyjadřujete? Psal jsem snad o nějakých vlnách Romů? Psal jsem o multi-kulti v souvislosti s Českou republikou? Napsal jsem snad, že důvodem rozzlobenosti lidí jsou Romové?
0/0
23.8.2013 0:47
Foto

To je správný názor
Taktika světových "stratégů" stále měnit názory podle potřeby je velmi stará.Marxismus nebyl nikdy zahozen.Teorie boje protiklaů jako základ  "pokroku" je i dnes moderní. Po první světové válce -boj za práva národů a menšin. Výsledek -tvorba nových menšin a nových národů. Po 2. světové válce tvorba velkých států na "hrobech" malých států. Účel : zvětšování teritorií 10-ti největších monopolů, centralizace výrobních sil a bankovnictví.
0/0
22.8.2013 18:58
Foto

Pocono

Ano!
Ano!
0/0
22.8.2013 8:15
Foto

V.Hricák

Pane Houdo,
vy máte problém v rozpoznávání nepřizpůsobivých?Maličkost.Stačí,když se do těsné blízkosti vašeho bydliště několik takových rodin nastěhuje.Pokud máte byt,nebo dům v osobním vlastnictví,stojíte najednou před neřešitelným problémem.Žít se v jejich těsné blízkosti nedá,pokud nepřevezmete jejich způsob života.To znamená,dát se na dráhu vandalismu a drobné kriminality.Prozatím.Úvahu o přestěhování velmi rychle opustíte,neb vámi držená nemovitost se díky novým sousedům stane neprodejná.Policie vám nepomůže.Když se na ní obrátíte ve dvě hodiny po půlnoci,aby uklidnila téměř každodenní večírky,při kterých nezletilí výrostci demolují veřejný i soukromý majetek,buď vůbec nedorazí,nebo přijede a zase odjede bez zjevného efektu.Mezi námi,především díky vám,novinářům,kteří se velmi rádi chopí nabízeného tématu o rasismu v Čechách.Policista,který,byť při sebeobraně,praští agresivního cikána pendrekem má zaděláno na velký problém.Je s podivem,že se transfer těchto rodin téměř vždy váže na "sociální" bydlení,resp. na státní podporu sociálního bydlení.Různí "podnikatelé" zkupují za babku nabízené nemovitosti,které obratem přeměňují na ubytovny pro sociálně slabé.Zpravidla jim pak účtují kolem 100,-Kč na osobu a den,vč. dětí.Rodině s pěti dětmi je účtováno 700,-Kč denně.Aby nedošlo ke zbytečným průtahům,převádí sociálka tyto peníze přímo na účet pronajímatele.Do jednoho paneláku se snadno namačkají i stovky osob a podnikání,při kterém tito podnikatelé bohatnou a daňový poplatník krvácí může začít.Ostře to kontrastuje s oficiálním vyjadřováním českých,ale i evropských politiků,kteří veřejně kritizují zakládání ghet.Divíte se ještě,že u nás klesá tolerance vůči tmavé minoritě?Já ne.A to jsem o sobě do nedávna prohlašoval,že nejsem rasista.
0/0
22.8.2013 7:26
Foto

Černoušek

zajímavé!
 "Je s podivem,že se transfer těchto rodin téměř vždy váže na "sociální" bydlení,resp. na státní podporu sociálního bydlení.Různí "podnikatelé" zkupují za babku nabízené nemovitosti,které obratem přeměňují na ubytovny pro sociálně slabé. (...) Divíte se ještě,že u nás klesá tolerance vůči tmavé minoritě?Já ne.A to jsem o sobě do nedávna prohlašoval,že nejsem rasista." Divím. Dokonce velmi. Sám uvádíte, že parazitně jedná podnikatel, nikoli ta rodina, která peníze do ruky ani nedostane. Bylo by spíš logické, kdyby "klesala tolerance" vůči tomuto druhu podnikání, resp. dojení státu. Bylo by logické, kdyby pochod zamíříl ne k romskému paneláku, ale k rezidenci prohnaného "ubytovalele"...   Je to stejné, jako reagovat na pseudoobchodníky vyvážející důchodce "na výlet a oběd" a manipulující nátlakem je do koupě předražených krámů tím, že půjdete napadnout ty důchodce namísto pseudoobchodníků.
0/0
22.8.2013 14:40
Foto

L58i67b64o23r 80F30o11l89t26ý66n88e59k 2702910229965

Nepřizpůsobiví
Chcete říct, že ono etnikum si už výraz nepřizpůsobiví bere jako svoje označení? Nevvypovídá to o něčem?Já jsem to chápal celou dobu jako dělení na ty, kteří sice nemají prachy ani práci, ale nekradou a nedělají ve větší míře problémy (krádeže, nepořádek, ničení věcí, násilí) a na ty, kteří opakovaně porušují zákon. Nic o barvě pleti jsem nepostřehl, někdo snad ano?
0/0
22.8.2013 6:40
Foto

Josef Novak

Kdysi nedavno jsem byl v
Kdysi nedavno jsem byl v Rumunsku, clen EU, a videl jsem tam policajty s metrovou holi v ruce. Pry pro okamzitou spravedlnost ! Proto je s ciganama v Rumusku klid......
0/0
22.8.2013 6:36
Foto

Odpad

postrileni neprustrelni lidskopravni aktiviste
osobne mi prijde argumentace aktivistu jako prustrelna a aktivste jsou mrtvoly. co ma delat romske dite aby melo krasny zivot, stejny jako dite z dobre "bile" rodiny? nevim, nevime a neni duvod aby to nekoho zajimalo vic, nez co ma delat dite z horsi "bile" rodiny aby melo zivot jako dite z lepsi "bile" rodiny. to je otazka, pro jejich rodice a to je asi tak vsechno, koho by to melo zajimat. stat ma vytvaret rovne podminky, barvu pleti neresi ale jedna na zaklade zkusenosti, z danych oblasti a napr. zpusobu uzivani obecneho majetku, treba bytu. pokud se nekde rozmuze zneuzivani - devastace, je jiste na miste si na danou oblast posvitit detailne, trebas zavest soustavne kontroly tam kde jinde nejsou. to je samozrejmost, fungujici a mnohokrat overena zkusenost. aktiviste v tom pusobi naprosto zmatene a havlodine naivne, se svym argumentem, ze schnily jakba by meli mit stejne zachazeni a misto v bednice jako zdravy jabka. ne nemeli. jak ziji romove je jejich vec (stejne jako kohokoliv jinyho) a neni nikdo, kdo by jim v tom mel pomahat, za ramec obecnych mechanizmu platnych pro kazdeho. pokud si kdokoliv stezuje, ze nemuze najit praci, stat by mel za minimalnich podminek takovou praci nabidnout (coz se zvlast moc nedeje a tenhle obor, je v CR v plenkach). rasizmus a antirasizmus je elementarni nepochopeni otazky.
0/0
22.8.2013 6:33
Foto

Census

Nadpis článku by se dal
Nadpis článku by se dal parafrázovat takto: "Duchcov se rozhodl nekompromisně ochránit majetek a zdraví svých spořádaných občanů. Je to přijatelné?" Za podobnou otázku by měl následovat přiměřený trest. Nejlépe přímo do zubů. Včera jsem v televizi zhlédl reporáž o zbitém starém člověku (věk přes osmdesát), kterého jen tak pro zábavu bila a šrtila (a poté, jak jinak, také okradla) skupina tří romských mladíků. Jeden z nich byl pak ukázán televizním divákům. Neobyčejně odpudivý zjev. I kdyby byl jakékoli barvy pleti, očí a vlasů, rysy jeho obličeje vyzařovaly neobyčejnou primitivnost a naprostou absenci inteligence i morálky. Podobné případy se vyskytují i v jiných komunitách, ale v této se množí přímo geometrickou řadou, bez ohledu na to, že si občas někdo něco přibarví nebo dokonce vymyslí (jako ten ukrajinský mladík v Jihlavě). Rómové mají velké štěstí, že si Češi a Moravané zvykli, za ty desetiletí útlaku (takřka nepřetržitých 50 let nacismu a komunismu), nechat si od kdekoho kálet na hlavu. Stejné štěstí s nimi ostatně sdílejí i čestí politici. Rezignace a apatie, to jsou velcí spojenci všech, kdo chtějí na někom parazitovat nebo někoho ovládat. Zdravá soudržná a aktivní pospolitost by se s podobnými vyžírky a škůdci rázně vypořádala. 
0/0
22.8.2013 6:27
Foto

P35a86v10e27l 55M33i46c21h72a96l 9353775593

Řízené bydlení je i v Německu, a ti jsou nějak sociálně opatrní
Když někdo neumí zacházet s penězi, je úkolem autority pomoci mu, jak dovede. Lze si to vymyslet i lépe, ale praxi dělají skutečné možnosti skutečných lidí. Život v přírodě nediskriminuje, naopak, je zdravější, nejsou tam herní automaty, opět praxe ukazuje lepší rozvoj osobnosti, než na Koňském trhu.Lze rozvíjet pracovní návyky alespoň sklizní ovoce v sudetech dnes obvykle ponechaného na zemi, neb prestiž velí jej kupovat v supermarketu, třeba povadlé. Jistě i volební kampaň, pokud destrukce konzervativních stran pokročí, mají dělníci "zprava" šanci na parlament. Prezidentský režim je totéž jen v jiné barvě. Budou si rozumět. Romíci zlobí leckde, vyjma původních zemí, např. Rumunska, tam jsou v lati. Proč se nepoučit v Rumunsku? Západoevropské resentimenty za šoa nám nepomohou, nejde totiž o nějakou definovatelnou skupinu, jde  O KAŽDÉHO, KDO I KDYŽ MÁ PODPORU, SOCIÁLKU, NEJDE POMOCI ANI DO NEZISKOVKY. Právě neziskovka by  - s dostatkem těchto skvělých lidí - mohla něco i pro ně udělat. Kulový... Tak mrhají své síly na sběr šrotu a horší aktivity, jsou ale jen špička ledovce snadného živobytí. Co třeba neplatiči nájemného? Mám připojit seznam, které jsem zažil osobně? Ač měli a mají firmy, auta ba jeden zejména vykutálený i vlastní dům. (Nájem uzavřela jeho "přítelkyně", on je z obliga, jen tam provozoval firmu, bydlel, ani vodu dodnes nezaplatil) Ale když pan Zeman ústy tehdy ještě přiznané komunistické strany nejen v r. 1968 všemu lidu slíbil zajistit pohodlí, jistoty, klid. Kdo by se nepřiživil? No nekupte to!
0/0
21.8.2013 23:16