Diskuse k článku

Dopravní podnik láká na pohodu a komfort. Kdyby tak pasažéři tušili…

Symbolem příjemného svezení pražskou MHD jsou supermoderní tramvaje ForCity. Právě tady ale vzniká problém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Fóry v City
Bémovu éru pokud jde o tramvaje, charakterizují dva zmetky. Prvým  nesmysl "Porsche". Německý Porsche vždy spojoval vzhled a dokonalou techniku.  Pražské "porsche" nazývané trefněji "stažená předkožka" se podařilo navěsit pět článků tramvaje na tři podvozky se špatnou geometrií, hlučné nemehlo ryje do kolejí jak trakař v měkké půdě. Když vedení DP shledalo že to "brousí" koleje které je tak třeba častěji  opravovat, rozhodlo aby tramvaj jezdila i jinde než na původ. trasách, aby se broušení rozprostřelo po větší ploše.ForCity se zdálky podobá desítkám podobných tramvají venku, ze  všech typů praž. tramvají má nejhorší poměr půdorysné plochy a kapacity. Ve starých tramvajích lidé řidiči funěli za krk, zde před řidičem palubní deska jak v kosmoletu a la 60. léta. Za řidičem "zasedačka" kvůli níž nastupující veřejnost prchá kamsi dozadu. Interier je přehlídka mrtvých prostor, cestující si šlapou na nohy. Napucovanou intelektuální bídu dokreslují tyče po kterých kloužou ruce a opět špatné větrání. Vnější hluk enormní. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmPřed 10 lety Štěpán Boháč z Oživení spočítal, o kolik se zhoršila efektivita přepravy trasy C do polí, kterým se mnohonásobně zhodnotilo výstaviště ABF Nadace. A o kolik se efektivita přepravy zhorší "mortálním" protažením   trasy A  (Střešovická nemocnice, Nem. na Homolce, Motolská nemocnice, Motolské krematorium) a jak se to bude muset projevit na jízdném.  Pak Štěpán odešel. Do kláštera ve Francii.O kolibříkově "Stažené předkožce" ani o předražených kyperských Fórech v City neměl tehdy Štěpán potuchy. Co nás čeká za dalších 10 let?   
0/0
20.5.2013 4:46
Foto

J. Sixta

Máte pravdu
Když Bémovi oponovali pánové z UDI (útvar dopr. inženýrství) ohledně trasování prodlouženého metra A, byli rozpuštěni a vypuštěni.Bém si dal slib 300 nízkopodlažních tramvají na volební billboardy, v době podpisu smlouvy (Šteiner/Jílek 2006) nikdo neřešil, kdy se těch bagatelních několik desítek miliard najde.A pokračovat by se dalo dál (například některé zastávky jsou od sebe do 100 m, vedle sebe (pod sebou) jezdí metro a tramvaje, v ROPID si hraje partička "Putnů" s cestujícími, ředitel ROPID zaměstnává svého milence (a to je pěkně prosím organizace, která rozhoduje o oněch 10-14 miliardách, které tečou do DP)....
0/0
20.5.2013 17:10
Foto

Janh

Martin Roman and Melody Boys
Martin Roman and Melody Boys se musí za břicho popadat. A Kolibřík, a.... nešmelili to přes Švýcarsko? To by byla šance....tedy, ne pro stát, ten na takový věci kašle.
0/0
18.5.2013 22:34
Foto

Furio

Konečně se to dostává do kontextu
s tvzením o nutném zdražení časpových jízdenek o cca 25%!!! Přes OpenCard už to totiž nepůjde.http://duran.blog.idnes.cz/c/340509/Zdrazeni-predplatnich-jizdenek-v-Praze.html
0/0
17.5.2013 20:34