Diskuse k článku

Dobešovská chobotnice

Ve školství stále zůstávají šéfové a „krizoví manažeři“, kteří mají příliš blízko k časopisu Pražan či Vítu Bártovi. Najdeme ale i důvěrníka StB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Martin Cabejšek

Šlo mi hlavně o podstatné věci
  Například, že je nechutné a v demokracii nepřijatelné, aby zaměstnanec ministerstva školství, takto šéf brněnské vyskoé školy, rozhodoval o penězích pro instituci, která ho zaměstnává a jednal o podmínkách platů, atd. se zájmovou skupinou, jejíž je sám členem. To je jednoznačný konflikt zájmů.  Zdá se však, že se raději zaměřujete na to, co by se mohlo stát kdyby, než na to co se skutečně děje, a co je skutečný problém.  Chybí mi především jasné sdělení: kdo, kolik, za co?
0/0
7.6.2012 14:53
Foto

Martin Cabejšek

Velice děkuji za odpověď. I za cennou radu, kterou jsem ...
... využil a přečetl jsem si ty vaše články. Věnoval jsem tomu čas. Co jsem se dozvěděl?  Především jsem zjistil, že odkazujete často na články, které jste si sám napsal a k mému překvapení v těchto článcích jsou všelijaká podezření často ještě vágnější a nedůvěryhodnější, než v tom, který vyvolal mé dotazy. Neméně jsem byl překvapen množstvím příspěvků s tagem Dobeš.  Nedá mi to, abych si nepoložil otázku, z jakého důvodu vydá Česká pozice článek o méně významném ministrovi, méně významné strany, prakticky každý pracovní den? Na člověka to dělá dojem, že z pohledu České pozice je snad Josef Dobeš nějaký přicházející politický Satan. Nejstrašlivější monstrum a ohrožení demokracie v ČR! Opravdu u nás není většího gaunera? Který by si vysloužil podobně soustředěnou pozornost?   Co vám budu povídat. Neměl jsem z toho čtení radost. Mě není jedno jakým způsobem různé skupiny organizovaného zločinu rozkrádají peníze z mých daní. Ani nesouhlasím s tím, jak politické gangy každou vyšší pozici obsazují svými nomenklaturními kádry. Taky se mi, ale hnusí, když jsou výnosy z trestné činnosti, nota bene původně moje peníze, daňového poplatníka propírány přes média, kde slouží k oblbování mas.  Vy, ale držhubné nedostáváte. Jasně, že ne. Například Martin Roman je veřejnosti znám jako člověk, který miluje kritickou a nezávislou publicistiku nade vše. Není zde takového, který by se více radoval, je li odhalena nějaká nepěkná levota.  Snad proto, když se tak rozhlédnu po stránká české pozice všude vidím placenou reklamu neo-socialistického kombinátu jménem ČEZ. Hmmm. Tak odtud asi připluli kapříci, co? To nejspíše vysvětluje, že Dobeš má nárok na "svůj" článek každý den, zatímco o Martinu Romanovi a aktivitách ČEZu, o kterých by mohly být napsány celé knihy je příspěvků jako šafránu a navíc jsou často tak trochu vylepšeny. Jak by také ne? VV přeci chtěly do ČEZu pustit NKÚ. To bysme se dozvěděli věci! Možná i odkud přišla část peněz na provoz České pozice.  Zdá se mi, že ten druh žurnalismu, jaký ukazuje István Léko v článcích o ČEZ nebo nechutnému gangterovi Petru Nečasovi, by mohl přednášet i na vysoké škole. Jen nevím na které. Možná na té o které sám píšete v článku o "dobešových lukrativních budovách" jako o možném sídle Klausovo-Romanovo "elitní" vysoké školy.  Cituji : "Škola bude prý mimořádně náročná, zaměřená na právo a ekonomii, kde by měly přednášet kapacity. „Ideální by bylo, kdyby ekonomii přednášel člověk jako Vladimír Dlouhý a obchodní právo partner z elitní advokátní kanceláře,“ konkretizoval Roman svou představu."  Češi si jistě dovedou představit, jak by takový ČEZácký VUML Martina Romana, mohl vypadat. V Česku je totiž téměř nemožné najít člověka s větším respektem k právu než Martin Roman a větším ekonomickým renomé, než může dodat ekonomický guru Martin Roman s privatizačním komunistou Dlouhým. Česká galerka si alespoň ušetří čas sháněním VŠ diplomů po různých obskurních vzdělávacích institucích plzeňského typu.
0/0
4.6.2012 17:09
Foto

Erod33

Zprava mesice ! :-)
To je nejlepsi zprava minimalne mesice, ze dlouholeta eroticka maserka a majitelka "maserskeho" salonu Podubecka a ponekud slaboduchy Starek (oba ODS Praha 6) konecne odchazeji !!! Doufejme, ze se to nezastavi zde a i dalsi zlodejska chapadla budou co nejdrive useknuta !!!
0/0
4.6.2012 11:38
Foto

Martin Cabejšek

Zpráva měsíce?
  Jste si opravdu jistý, že na ministerstvech nejsou ještě větší kurvy?
0/0
7.6.2012 14:50
Foto

Olif

Jsem si jisty,ze na MSMT jsou
Jsem si jisty,ze na MSMT jsou jeste vetsi kurvy, treba hajzl Zaoralek, ktery neumi ani psat. Ale toto je krok spravnym smerem, doufam, ze se to nezastavi tady a dalsi zmeny budou pokracovat.
0/0
17.6.2012 10:33
Foto

M11a93r30t25i30n 16R89y81c33h83l35í80k

tak tedy spíše...
chobotnička ;-) Mějte se pěkně, rmt
0/0
2.6.2012 8:46
Foto

M79a86r23t76i18n 19R44y76c80h44l77í62k

Vážený pane Cabejšku,
vážím si času, který jste věnoval napsání tak dlouhého příspěvku s někdy i validními otázkami. Nicméně si Vám dovoluji poradit méně psát a více číst, zvláště v minulých článcích ČESKÉ POZICE. Považuji ale za slušné Vám plnohodnotně odpovědět, abych prokázal, že nejde o mlácení prázdné (a náhodné) slámy, jak vlastně naznačujete...Za více než rok jsme publikovali více než 280 článků s tagem Josef Dobeš. Přehled možná nejzajímavějších deseti z nich najdete zde. Především Vám chci ale říci, že mi není jedno, jakým způsobem je veden náš stát a vadí mi úplně stejně, když do důležitých funkcí instalují své poslušné ovečky a vykonavatele VV, ODS, ČSSD, TOP09, KDU-ČSL nebo třeba Zelení. Jsou zkrátka ve státní správě posty, kde mají být zkušení a vzdělaní  lidé; ani nadšení učitelek z mateřinek nebo zkušenosti z byznysu nepomohou třeba nastavení operačního programu.Tolik úvodem. Že je Fiala blízký Nečasovi a ODS, jsme psali. Že je Fiala fakticky nestraník je prostě pravda a nevím, proč se nad tím podivujete. K píli Bátorově jsem se vyjadřoval již níže - s prominutím žijete v mediální fikci Vy. Věříte snad oficiálnímu vyjádření o "ušetřených desítkách milionů", od čehož Dobeše zrazovali i jeho blízcí? Ptejte se živých lidí a nespekulujte od stolu, prosím. Navedením pro Vás budiž některé lukrativní nemovitosti v centru Prahy apod.Když píšete, že IPn projekty označuji za bizarní jen o své libovůli, lituji těch desítek hodin, které jsem strávil návštěvou odborných kulatých stolů, konzultací a přípravou článků o stamilionových projektech (a nyní jen stručný výčet): SPORT, OKNO, Unde Malum, KomKor, Češi Evropě nebo SciencePoint aj. Na rozdíl od Vás nemám pochyb, že šlo o cíleně předražované věci, které měly být po dohodě konkrétních a zmíněných lidí užity pro ty správné partnery projektů apod. Přečtěte si o každém z nich, a pak prosím vynášejte takové rychlé soudy, jaké jste předvedl. Apropos: Při opakování již řečeného by byl článek neúnosně dlouhý.Píšete o blábolech a plcích v neseriózních médiích. Na rozdíl od Vás žiji v reálném světě a u většiny z napsaných věcí jsem byl, mluvil s lidmi a zdroji. Posmívejte se tomu ze židle, jak chcete, ale sledování e-mailů u náměstků, zařizování zvláštní neodposlouchávatelné místnosti, strach z dohledu u kopírek a absolutní paranoia, která na MŠMT vládla, nejsou banalitou. Ale respektuji Váš názor a pochyby, že si to novináři vymýšlejí.Lidé v úřadu, které tam postupně ministr Dobeš přivedl, často nebyli "krizovými manažery" ani experty. Čest výjimkám. Příkladem zřejmě vnucených angažmá je PR ředitelka Bartková, Baumruk, Zelenka, Podubecká (nebyla vybrána ani komisí) aj. Byť mohu samozřejmě souhlasit, že kdekterý středoškolák je rozumnější než blbec s tituly, zcela pomíjíte fakt, že ve státní správě existují nějaká vyžadovaná pravidla - třeba pro platové třídy. S prominutím píšete vágní dojmy, aniž byste znal konkrétní věci...Na MŠMT se tolikrát porušil zákon, že to už ani nemá cenu vypočítávat, ale namátkou: Jak asi byly placeny ministrovy hodiny angličtiny?  Jak byly připraveny (a kýmsi včas odevezeny) účelové audity na IV. sekci? Jak se zadávala výběrová řízení za pana Recmana? Jak se vybírali posily? Kolik černých duší vlastně ministertsvo proplácelo? Atd. Atd.Závěrem: Není mi jedno, že byly připravovány lumpárny a systém byl nastaven a osedlán tak, aby vše běželo jakoby legálně a správně. Jde o miliardy korun, které naštěstí nebudou muset být propláceny ze státního rozpočtu, protože řadu z nich Evropská komise zatrhla. Přečtěte si něco o tom a ptejte se v Bruselu, jaké renomé měl exministr Dobeš.K mediální chobotnici. Váš příspěvek o Týdnu má svou logiku, ale mohu říci, že si na 75% myslím, kdo byl tím zdrojem a navíc jsem měl stejnou informaci také, ale považuji za slušné se odvolat na médium, jež o tom psalo první. Svoje zdroje Vám pochopitelně nesdělím, neřeknu je nikomu, protože bych se už nikdy nic nedozvěděl. Ověřit si to můžete třeba sám anebo nám věřit, či nevěřit. Pochyby mít samozřejmě můžete, a je to správné.Svět NENÍ ČERNOBÍLÝ, což ví i pan poslanec Dobeš, jenž se musel otáčet mezi zájmy svými osobními, zájmy VV, zájmy VB i zájmy ODS a jejích kmotrů. Každý článek má rizika, že uděláme chybu a třeba i někoho mylně zmíníme. Věřím, že ale věci řádně zvažujeme a za případné přehmaty se omlouvám. My ale žádné držhubné nedostáváme, jak o médiích píšete.Hezký den, rmt
0/0
2.6.2012 8:45
Foto

Slovo "chobotnice"
je poutavé, nicméně není výstižné - evokuje totiž systematicky a vysoce inteligentně organizovaný zločin.To ovšem nebyl případ prostoduchého a nevzdělaného chaotika Dobeše, který jen dovedl vyházet schopné a zkušené (jimž z podstaty věci nemohl rozumět) a nahradit je těmi, s nimiž buď chrápal, nebo se mu vtírali do pokožky (tzv. Pitraloni). 
0/0
2.6.2012 8:09
Foto

Martin Cabejšek

Lžete, nebo jste jen hloupý a naivní?
Jako podnikateli a zaměstnavateli, který se setkává s absolventy českého školství, byste mi třeba, mohl svůj příspěvek rozšířit o vysvětlení, jakto, že se schopným, zkušeným a nesporně i vzdělaným a pořádkumilovným zaměstnancům ministerstva školství nepodařilo za posledních 20 let usilovné práce, zastavit rozklad českého školství až na úroveň neodpovídající dnešnímu třetímu světu? Že by za tím taky stál ten chudák Dobeš? Možná tam byl schovanej už od roku 1989, jenom jsme si ho, prevíta, předtím nějak nevšimli, co?
0/0
4.6.2012 13:09
Foto

Pane Cabejšku,
lžete nebo jste jen hloupý a naivní? 
0/0
2.6.2012 7:36
Foto

Martin Cabejšek

mluvím pravdu, jsem geniální a všemi mastmi mazaný!
a taky nejsem člověk, který by byl líný přemýšlet a nejsem zbabělý, abych se schovával za prázdné "nick"y.o)
0/0
4.6.2012 13:43
Foto

Hell

Milý Honzo, děkuji za velmi
Milý Honzo, děkuji za velmi podnětný a odborně zpracovaný příspěvek bez osobních narážek. Jste geroj! :-)
0/0
1.6.2012 22:42
Foto

Martin Cabejšek

Pavel Tigrid jim říkával Besserwisseři.
To těm co se nenamáhají s opravdovými argumenty, ale všechno vědí besser. Třeba, že Stalin měl být lepší než Hitler a ne naopak.
0/0
5.6.2012 20:37
Foto

Tamarab

a jéje
to už jste v gerile placeni od řádků?? Nemá cenu reagovat na tolik slov,jen trochu: co je v článku napsáno je pravda,prostě to tam tak je. Proč jsou veřejné zakázky posunovány dál je dáno strukturou toho náměstka,který je právník ( apokud vím tak nestraník),svěřil je pod kontrolu dalšímu právníkovi(zcela jistě nestraníkovi) a taky proto,aby tito vyčistili ten chlév, co tam zůstal po té slečně Bergerové (jejíž zkušenosti s právem byly zjevně zcela v protikladu s jinými)  a po Dobešovi(když to po večerech spolu domlouvali), Fiala jim to prostě svěřil k opravě že...tu větu o Bátorovi máte asi z VV naučenou...bohužel to je jen snůška lží..působení pana Bátory mělo zcela jiný ráz...a ta replika o tom že politické funkce může zastávat každý...všiml jste si,že jde o ředitele personálního odboru?? Chápete,že má mít určitou kvalifikaci?Navíc tento jedinec tedy opravdu krizovým manažerem nebyl, to je jen takové dobešovské žvanění. Výsledek jeho projektů mluví o jeho působení dost janě, zastaveny byly, protože šlo o PŘINEJMENŠÍM špatně udělané projekty, které měly přinést rychlé miliony kamsi...stačí se jen ptát a dívat,že... No to už nemá smysl...
0/0
1.6.2012 20:24
Foto

Martin Cabejšek

Vážená Tamaro, gratuluji k úspěšnému absolutoriu, ...
...plzeňské právní tiskárny vysokoškolských diplomů. Na katedře zákonodárné stylistiky se asi zase jednou podařilo okovat jedno pěkné kopyto. Děkuji za soudružský argument, že "je to pravda, protože je to pravda". A jsem rád, že poučení jehož se mi od vás dostalo, vylučuje nutnost vysvětlit moji projevenou pochybnost na místním oddělení StB, jako bych jistě musel ještě před rokem 1989. Říkáte : "Proč jsou veřejné zakázky posunovány dál je dáno strukturou toho náměstka,který je právník" Nevím jaká je "struktura náměstka", ale stačil jsem si všimnout, že  se vrací některé staré struktury. Nechápu proč by měl být právník a ne hospodář, nebo obchodník, jak je to v nákupu obvyklé v civilizovaných zemích. Zkušenost v nákupu a prodeji, by ale asi nedodávala tu správnou "strukturu". Proto je dobré, že "svěřil je pod kontrolu dalšímu právníkovi(zcela jistě nestraníkovi)". Zcela jistě nestraníkovi, škoda jen že nevíme "nestraníkovi" za jakou stranu. O tom, že politické funkce může zastávat každý, jsem mluvil v souvislosti ministerským, křeslem a náměstky, tedy politickými posty. Nepochybuji o tom, že pro místo vedení personálního odboru bude nalezen dostatečný počet právníků a nestraníků, takže počet právníků MŠMT s těmi správnými skušenostmi s právem "v protikladu s jinými" dosáhne takového počtu, že po vstupu do budovy MŠMT, bude nabude každý návštěvník toho dojmu, že vstoupil omylem na Ministerstvo spravedlnosti. Celý život jsem si lámal hlavu, kdo to asi na ministerstvu vytváří koncepty učebnice češtiny a tak jsem rád, že jsem vás poznal. Přijměte moji soustrast ke skutečnosti, že vás Dobeš vyhodil. Pevně věřím, že ODS-manský nestraník Fiala, který nesporně také je tak trochu právník, už vám něco najde.
0/0
4.6.2012 14:15
Foto

Tamarab

no nazdar
no tak teď jste to korunoval, vaše výpady se právě ztrapňují samy,je vidět,jak jsou VV už na tom špatně..ale přeci jen se neudržím:1.nemám nic společnýho s Plzní2.článek popisuje pravdu a lidé z MŠMT vám to potvrdí,a vy můžete dokola opakovat lži,ale bohužel3.ano právník většinou může rozplést problémy se zadáváním veřejných zakázek,neboť může poznat,pokud došlo k porušení zákona,nevím jaké staré struktury máte na mysli4.JUDr Š.,nový vrchní ředitel není a nebyl nikdy člen žádné strany,je klasický úředník,to můžete svým pohledem stokrát zpochybňovat,ale nemá to žádnou váhu,na fci personálního šéfa bude jistě vypsán konkurs,přihlašte se5.nezpochybňujte něčí pravopis,a už vůbec nějakou presumpci kvalifikace,já třeba píšu "zkušenosti"6.práci mám a dobrou, díky za starost7.pište raději někam jinam, kde jsou na nesmyslné presumpce a výpady bez důkazů zvědaví,třeba na parlamentní listy atp...
0/0
4.6.2012 17:14
Foto

Martin Cabejšek

Cítím, že je slušnost odpovědět...
ad 1. Věřím Vám. Podařilo se Vám mne přesvědčit.ad 2. Věřím Vám. Podařilo se Vám mne přesvědčit. Vaše argumenty mne dojaly až k slzám. Kam se hrabe kolektiv autorů České Pozice, kteří na kauze Dobeš neúnavně pracují každý den.ad 3. Věřím Vám. Podařilo se Vám mne přesvědčit. Dříve jsem se pomýleně domníval, že úkolem právníka v zadávání českých veřejných zakázek je zaonačit kradení veřejných prostředků způsobem, těžko napadnutelným podle platných regulí.ad 4. Nemohu nesouhlasit. Člověk s titulem, jenž se stal objektem sběratelské vášně českého kriminálního podsvětí, musí být tím správným na správném místě. O jeho erudici svědčí, že se vědomě tituluje doktorem obojího práva, tedy také církevního, jistě se ho poctivě vyučil v semináři.ad 5. Neodvažuji se zpochybňovat "presumpci kvalifikace", nevím sice, co to znamená, ale doufám, že to nijak neohrozí "strukturu toho náměstka".ad 6. Již jsem si stačil všimnout, že jste jistě odborníkem na svém místě.ad 7. Parlamentní listy nepovažuji za špatné. Nesoustředí se však na hlubší analýzy, pouze píší co kdo někde řekl. Budu dbát na vaše doporučení a začnu tam psát, jen co se ujistím, jak se tvoří nesmyslné presumpce a výpady bez důkazů.
0/0
5.6.2012 20:57
Foto

pane Cabejšku,
to, co popisuje článek pana Rychlíka, bylo ve skutečnosti ještě daleko, daleko horší ... váš hysterický způsob argumentace mi velmi silně připomíná psychopatické, často vyloženě lživé a manipulativní výplody z pera samotného Josefa Dobeše, který byl svým mediálním obrazem doslova posedlý a SÁM se s oblibou takto zviditelňoval v podstatě každý den, a to nejen ve dny pracovní, ale i včetně víkendů.
0/0
4.6.2012 18:25
Foto

Martin Cabejšek

Geehrte Fräulein Katrin, článek pana šnelcuka...
  ...obsahuje spoustu závažných domněnek a temných podzření. Beru na vědomí váš podotek, že ve skutečnosti byla vše podezření ještě temnější a domněnky ještě domělejší.  Jaká úleva, že neúnavná práce udatného autora, který neváhal denně dodat dobešovský článek, rozkryla nelítostnou ministerskou hydru, stvořenou tímto politickým Frankensteinem.   No řekněte. Kam se proti němu hrabe Martin Roman (a jeho Nečas s Římanem), jehož placená inzerce rozzářila českou pozici hřejivým oranžovým světlem pravdy a lásky.
0/0
5.6.2012 21:07
Foto

M19a93r22t41i63n 29R73y50c29h28l24í27k

Ad ČEZ a energetika...
věnuji se výzkumu a školství (nikoliv energetice), takže nevím, proč opětovně argumentujete ČEZem a Martinem Romanem  (psalo se o něm jen v souvislosti s ÚIV a oním muzeem). Více nemám, co bych dodal.Když už si tak objevně všímáte reklam v českých médiích, zaměřte se třeba i na posloupnosti velkých rozhovorů a reklamních celostran ve významných médiích. Hezký den, rmt
0/0
6.6.2012 11:58
Foto

Martin Cabejšek

Děkuji za odpověď. Je veřejným tajemstvím, že ČEZ "sponzoruje"
politické strany. Jednou z forem tohoto "sponzoringu", je podle mne praní peněz pocházejících z kriminální činnosti, skrz inzerci v médiích a mediálkách. Není to jen o tom,že jim Martin Roman něco strčí. Než vám ty peníze pošle, musí nám je nejprve ukrást.  Původně jsem se pustil do diskuse, protože jsem si myslel, že jste opravdový novinář se zájmem o dané téma. Tedy něco co by nás mohlo jaksi spojovat. Váš užitek z nám nakradených peněz nás pak jasně rozděluje.  Pro mne jako pro čtenáře, který není politicky ani mediálně aktivní, potom není velkého rozdílu mezi Vámi jako součásti nějaké politické levoty a Vámi popisovanými podezřelými operacemi na ministerstvu školství.  Věřte, že reklamy ve významných médiích si všímám. Nelze nevidět, marketingové aktivity ČEZa dalších především před volbami, např. čtyřstránkovou bezúčelnou inzerci v MF Dnes nebo Lidovkách. Nejsou to zdaleka jen placené rozhovory, nebo dlohodobé negativní zprávy, plné lží a polopravd. Dokud Vás Kalousek kryje tak se nám můžete smát, ale pokud by se na ministerstvo financí dostala nějaká skutečně demokratická strana, bylo by po korupčním systému v českých médiích. Dovedete si představit, že by uplácejícím firmám přišla daňová kontrola a neuznala tyto zločinné praktiky jako daňové náklady? Doplatek s penále by potom srazil firmy českého podsvětí na kolena.   Dobře si lze také všimnout jak si "své časopisy" podsvětí subvencuje bezůčelnou reklamou samotných majitelů. Výnosy z trestné činnosti se pak objeví jako "očištěný" zisk z podnikání v médiích. To už je klasické schéma praní špinavých peněz.  Udělal jsem si malou analýzu podle míry zpráv české pozice a její relevance, a vyšlo mi, že za peníze které nám električtí gangsteři ukradli to hrajete s Petrem Nečasem, ODS, jejímy kmotry a především Martinem Romanem, hlavně proti Věcem Veřejným, které by mohli nabourat korupční systém v médiích a pak  proti Kellnerovcům.  V kontextu organizovaného zločinu v českých médiích tak vlastně vzniká v jistém smyslu rovnováha vzájemně soupeřících gangsterských skupin. To je jistě lepší, než kdyby nepsal nikdo o nikom.   Neříkám, že vám strkají peníze přímo do kapsy. Upřímně, pokud jednání s podsvětím vede pouze šéfredaktor, editor nebo šéf inzerce, pak řadovým novinářům nikdo nic strkat nemusí. Stačí, když mu z pozice šéfů řeknou co a jak má kdy napsat, a když ne tak ho vyhodí. Výsledkem tohoto přístupu, je v českých médiích převaha nekňubů bez paměti ve věku 20+. Není divu, že většina národa dnes již s novináři vůbec nemluví a otevřeně jimi pohrdá. Novináři začínají být jako ten pověstný "kůl v plotě".   Víte mně je vás vlastně líto, protože si říkám co byste mohli dělat, a co byste mohli dokázat v jiných podmínkách než v post-komunismu. Musí to být hrozné, když na svůj život a na svoji práci nemůžou být novináři hrdí. Proto asi tolik pijí.   V této zemi se věci nezlepší dokud do vězení nepůjdou nějací opravdu velcí gauneři. Rathů máme tisíce a odstranění jednoho náš korupční Klaus-systém ani nezaznamená. Skutečným přelomem by byly dlouhé tresty pro úplatného soudce, státního zástupce nebo mediálního šéfa. Čtenářům doporučuji skvělý blog Fabiana Golga, který se tématu dlouhodobě věnuje: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/fabiano-golgo.php?blogid=99&archive=2012-05.a http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/fabiano-golgo.php?archivelist=99 .
0/0
6.6.2012 18:45
Foto

M73a72r19t83i60n 44R61y43c44h59l18í85k

Klid Vaší duši...
a na tohle: "Upřímně, pokud jednání s podsvětím vede pouze šéfredaktor, editor nebo šéf inzerce, pak řadovým novinářům nikdo nic strkat nemusí" už opravdu odpovídat nebudu. Hezký den, rmt
0/0
7.6.2012 5:21
Foto

Martin Cabejšek

Naprosto chápu...
...logicky respektuji vaše právo nevypovídat, pokud byste si jím přivodil trestní stíhání. Přeji vám, abyste měl štěstí. Budete ho potřebovat.
0/0
7.6.2012 14:46
Foto

Dear Martin Cabejšek,
vždyť říkám, jako kdyby to psal vaším prostřednictvím sám Josef Dobeš... Pěkný zbytek dne :o)
0/0
6.6.2012 13:10
Foto

Martin Cabejšek

Thanks!
V případě, že Josef Dobeš píše to samé co já, tak bude mít asi pravdu. Já se o jeho názory moc nezajímal, a upřímně, pochybuji, že nějaký program učení národní hrdosti, jak jsem něco zaznamenal v médiích může fungovat. Nikdo se nestane hrdým na povel, hlavně pakliže nemá na co.  Škola by neměla vést k hrdosti, ale k životu, žitému tak, aby hrdost sám opodstatňoval.
0/0
6.6.2012 18:49
Foto

P.S. Dear Martin Cabejšek,
cituji vás: "domněnky ještě domělejší" - správně má být "domněnky ještě DOMNĚLEJŠÍ". Zřejmě jste obětí podle vás upadlého českého školství a měl špatnou učitelku/učitele češtiny? Ale možná, že kdybyste se víc učil... :o)
0/0
6.6.2012 14:30
Foto

Martin Cabejšek

Ano máte úplnou pravdu.
Je to pečeť kvality českého školství, kterého jsem i já výsledkem. Mohu to u Vás, prosím, reklamovat?
0/0
6.6.2012 18:51
Foto

pane Cabejšku,
evidentně jste nepochopil ironii... u mě své gramatické hrubky reklamovat nemůžete, reklamujte si  je sám u sebe.  Na závěr se připojuji k panu Rychlíkovi: "Klid vaší duši".
0/0
7.6.2012 12:43
Foto

Martin Cabejšek

Chobotnice nebo jen mediální hon?
Závěr článku je nejlepší, jinak to ale připomíná standardní PR ze strany mafie. Tak jak ho lze vidět třeba v MF Dnes. Kéž by mi mohl někdo vysvětlit, proč novináři stále opakují bláboly o neschopném Dobešovi, když učitelé říkají, že to byl nejlepší ministr školství od roku 1989. Ne tím co říkal, nebo koho zaměstnával, ale tím co dělal. Učitelé kladně hodnotí zavedení státních maturit o nichž tu 23 let ministři školství mluvili, ale nic neudělali. z profesionálního hlediska jsou maturity bezpředmětné a nemusely by být vůbec, to co nabízejí, však je srovnání kvality  studentů na jednotlivých školách, protože se jedná o zkoušku unifikovanou. Není divu, že se proti ní učitelé bouří, protože odhaluje kvalitu jejich práce a ukazuje kdo učí špatně nebo nabírá žáky, kteří na studium nemají. Autor článku nám prezentuje nového ministra jako nestraníka. Tak to jsme se zasmáli. Fiala je poradcem Petra Nečase a jen díky tomu se na ministerstvo dostal. Ve skutečnosti je to tak, že ODS poté co dokončila nákup poslanců VV, si ministerstvo zabrala a jedná se tak o další ministerstvo, které má ve vládě ODS. Autor, všsk z nějakého důvodu není zas tak podezřívavý, aby v tom viděl rozrůstající se Nečasovu chobotnici. Dokonce se mu nezdá divné, že první co tento nestraník vykonal byla omluva žákům, za prý "příliš tvrdé maturitní testy". Takže ministerstvo školství je tu od toho, aby zajistilo pokud možno lehké maturitní testy? Není tu náhodou proto, aby dohlíželo na kvalitu vzdělávání? A bude se s lehčími testy kvalita přípravy studentů zvyšovat nebo snižovat? Dále Dobeš chtěl zavést dočasnou funkci ředitelů škol, kdy po určité lhůtě je vypsáno nové výběrové řízení. Tato věc by napravila současný stav jmenování nomenklaturních kádrů do pozic ředitelů politickými bonzy na krajích, odkud je nikdo nemůže dostat ať jsou sebeneschopnější. Právě to láme vz schopným učitelům, kteří by chtěli věci dělat jinak. Pokud jsem měl možnost sledovat, tak si pan Dobeš, najal Bátoru, protože byl schopen vyhazovat nemakačenky. Nebylo to shnad už léta zapotřebí? V článku mi chybí, cokoliv konkrétního. Samé dohady, zaručené zprávy neznámých zdrojů, odkazy na neseriozní média, Bláboly o plánu na uchvácení státu Vítem Bártou, už jsou fakt nuda. Kontrola e-mailů má být skandálem? E-maily zaměstnanců MŠ, jsou firemní korespondencí, do které mají nadřízení a příslušní zaměstnanci běžný přístup. Kontrola korespondence je samozřejmou prací vedoucích v jakémkoliv podniku, jak jinak by asi šéfové kontrolovali práci zaměstnanců? Autor zcela pominul možnost komentovat, tuto podstatnou větu: „Nepovažuji za užitečné, aby odbor veřejných zakázek nebyl podřízen příslušnému náměstkovi, ale byl přímo v kabinetu ministra. To jsou věci, které mohly mít někdy nějaký důvod, ale které je třeba upravit,“ uvedl ministr Fiala bez dalších podrobností. To je jaksi nepochopitelné prohlášení. Úkolem ministrů v demokracii je prvádět veřejný dohled, a to ponejvíce dohled nad účelností vynakládání veřejných peněz. Fiala tak zcela nedemokraticky, odsunuje tuto kontrolu mimo svůj dosah a předává formálně podřízenému náměstkovi. Náměstek je ovšem politická, tedy stranická funkce, výdaje veřejných peněz tak bude mít pod palcem ta strana, která dosadí příslušného náměstka. Tato strana tedy bude mít faktickou moc (nakládat se svěřenými prostředky) zatímco "nestranický" ministr tomu bude dělat křoví. Kdokoliv, kdo by chtěl na ministerstvech udělat pořádek, musí prostě přivést svoje lidi. Jestli totiž stávající zaměstnanci dělali svoji práci dobře, proč máme jedno z nejhorších školství v civilizovaném světě? To, že je přivede, automaticky neznamená zločinné spolčení. Autor zpochybňuje kvalifikaci těchto lidí, aniž by si uvědomoval, že politické funkce může zastávat každý bez ohledu na kvalifikaci, stačí být bezúhonný. Je mi milejší krizový manažer s "pouze středoškolským vzděláním", ale přiznaným, než řadový stranický gangster s nakoupeným diplomem z Plzně. Milionové akce o kterých autor mluví, nebyly zvětšiny realizovány. Znamená to, že je Dobeš zastavil? Podle autora: Vít Bárta oblézal média s tím, že jim přihraje stovky milionů z evropských fondů. „Projekty připravované ministerstvem v čele s Josefem Dobešem to plně potvrzují. Stovky milionů mají dostat jako držhubné mainstreamová média (do novin se strčí za stovky milionů letáky o tom, že se lidé nemají zadlužovat), další peníze zmizí v nenávratnu. Šéfy mediálních domů v uplynulých měsících o této ,příležitosti‘ osobně informoval šmírák Vít Bárta.“ To je, ale trochu divné. Každé malé dítě ví, že česká mainstreamová média bez okolků přijímají toto držhubné po celých dvacet let. Čím si tedy vysvětlit, že zrovna od Víta Bárty by peníze odmítla? Proč by potom proti němu vedly nesmyslnou pomlouvačnou kampaň, kterou připomíá i tento článek, kdyby jim od něho hrozil zisk? Drtivá kritika, ze strany časopisu silné zájmové skupiny učitelů, jakožto státních zaměstnanců zase ukazuje, že celý projekt byl pouze ve stádiu diskuze. Učitelé ho sice strhali, nicméně nelze si nevšimnout, že projekt měl zase co do činění s hodnocením kvality jejich práce. Autor ji zde očividně zmiňuje pouze jako nástroj znevěrohodnění jednoho z mnoha jmen.Autor nám poskytuje odpověď na otázku, nač je osazení systému těmi „správnými“ lidmi vhodné? A odpovídá, že jsou členy nezávislé výběrové komise na různé projekty. Snaží se nám vsugerovat, že jde o nějakou levotu, přitom tohle je jejich práce, za to ty lidi platíme a oni rozhodují a jsou za svá rozhodnutí zodpovědní. Chybí mi jakákoliv informace, třeba o tom zdali byla zakázka předražena nebo udělena protizákonně. Proč to autor píše?Projekty autor označuje za bizarní, aniž by uvedl v čem spočívá jejich bizarnost.Podezření, že mohla užívat VV peníze dańových poplatníků prý uvedl časopis Týden Jaromíra Soukupa, přezdívaného český Berlusconi a vlastnícího mediální agenturu, ten se proslavil především nechutným zneužíváním tohoto časopisu k vlastní skrytým PR prezentacím. V čem to konkrétně spočívalo? Opět bezcenné tvrzení.Autor dokonce představuje jakýsi nový "Bártův plán" na obsazování správních rad ve školství. Kde k tomu přišel? O co v tom plánu jde?Důvěryhodný zdroj řekl české pozici. Jaký důveryhodný zdroj, odkud? Můžeme si tvrzení ověřit?I když nejsem příznivcem VV, musím říci, že takový článek vypadá spíše na placenou inzerci politického establihmentu, kterému se podařilo rozvrátit "opoziční" stranu, stejně jako vg případě Unie svobody, Čtyřkoalice a naposledy strany zelených. Podtrženo, sečteno, tohle vypadá spíš na chobotnici v českých médiích než chobotnici Dobešovu, nebo ne?
0/0
1.6.2012 19:37
Foto

J98a21n 33S79c69h55n98e65i26d66e16r 3364938576276

ad/ Václav Hořejší
Martine, promiň, ale argumentace "důvěrníkem StB" není hodna autora, jako jsi Ty. Kategorie "důvěrník" byla i z lustračního zákona velmi brzo vyhozena, protože již záhy se ukázalo, že se tam mohl ocitnout opravdu každý. Když si ten mechanismus převedu do dnešní doby, mohl by být kategorii "důvěrník čehosi/kohosi" opravdu kdekdo, leckteré novináře nevyjímaje. A nejen to. Ocitlo by se tam mnoho dalších lidí, kteří by si vůbec žádného vědomého kontaktu s nějakými bezpečnostními nebo zpravodajskými institucemi nebyli vědomi. (Neříkám, že se to týkalo - a že by se to týkalo - všech; nicméně podle systémového nastavení jejich vědomá spolupráce opravdu nebyla podmínkou takovéto kategorizace. Jen pro zopakování - k zavedení do této kategorie nebyl vyžadován žádný podpis ani jinou formou projevený souhlas dotyčné osoby.)Kdyby šlo - když už je nutno ještě skoro po čtvrt století(!?!) lustrovat - o nějakého agenta, který někomu uškodil, prosím. Ale toto je opravdu mlácení prázdné slámy. Objektivně to k popisované osobě nevypovídá absolutně nic. Naopak, Tebe jako autora to vystavuje nebezpečí, že za uváděním tohoto naprosto bezcenného poznatku se skrývá cosi osobního či jinak účelového.Promiň, napsat jsem to musel, protože to podle mého soudu dává naprosto zbytečný otazníček k Tvému článku.
0/0
1.6.2012 9:04