Diskuse k článku

Cyril Svoboda: Že je někdo katolík, ještě neznamená, že jde o poctivého člověka

Nejhorší scénář: vydáte církvi majetek, šílený povyk, načež se společnost dozví, že třetinu obratem získaly do rukou divné firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Fraureflieriak

men christian louboutin christian louboutin outlet uk
Prada enjoys its exquisite fashion in addition to their eye popping models. If they change a setting they check, otherwise they trust the equipment. An heiress may be lots of fun, but watch out -- she may be harder to handle than you think. louboutin uk red christian louboutin shoes christian louboutin suede pumps christian louboutin shoe sale http://www.christian4outlet.co.uk
0/0
27.9.2012 0:43
Foto

Věcná informace
S  názory C.S se dá vcelku či v jednotlivostech polemizovat ale mám za to, že by jej měli pozorně přečíst i ti kdo se na ČP vyjadřují k zákonu o vyrovnání s církvemi i v rámci diskuse pod jinými články.  Současně se C.Svobodovi omlouvám za svůj přehnaný soud na jeho adresu v rámci podobné dikuse na ČP  poč. července.   Bylo by užitečné, kdyby ten, kdo tento návrh zákona kritizuje  (i já  především pro to, že neposiluje ale vlastně zvyšuje zranitelnost církví) by se měl pokusit nastínit svou představu, i dílčí,  o vybřednutí z 20ti leté patové situace.Nedavno jsem hovořil se stavařem který, ač dávno v důchodovém věku, se stará o investiční politiku jedné z katol.diecezí. Člověk  je až překvapen, kolik snahy je, aspoň zde, věnováno efektivitě vynakládaných peněz. Ve "veřejném" sektoru věc skoro neznámá. Na klíčovou otázku jak je možné, že vláda, která na co sáhla bylo buď pitomé, nebo zjevně asociální - jak to, že zrovna tato vláda má tolik zájmu na "navracení". Odpovědí mi byla  výmluvná bezradnost - ani on netušil.Třeba rozlišovat mezi snahou o řádnou ekonomickou funkci církví  kultovních, kulturních a  sociálních aspektů hrazených z vlastního hospodaření a mezi aktuálním návrhem vlády, který má dost momentů, pro které asi bude zamítnut. Pokud si chtějí pomoci, měly  by ony společně  zveřejnit slabiny aktuálního návrhu, m.je i zpřístupnit  v kostelích a modlitebnách.  Hospodářsko-plánovací dialog o cílech vidím jako jednu z podmínek zpomalení rapidního odlivu praktikujících věřících mladšího a středního věku, především mužů.  Dalším aspektem je, že přes nepodepsanou smlouvu s Vatikánem  by měla především katol.církev usilovat o aspoň vnitřně transparentní hospodaření, prostě jsme v 21. století, církev by měla promptně (vy)řešit aktuální finanční pochybení, pokud k nim došlo ještě předtím, než se dostanou na veřejnost. V opačném případě sedí na naříznuté větvi. Dtto "Husité" a další.        
0/0
14.8.2012 8:33
Foto

Šífák

Cyril Svoboda
Myslím si, že poslední, kdo může hovořit o církevních restitucích je pan Cyril Svoboda. Vzpomeňte na jeho zofalý pokus o soudní při o jeho nároku na dědictví. Tak se pane Svobodo chová křesťan? Vy jste asi takový křesťan jako pan Kalousek. Že se nestydíte!
0/0
12.8.2012 12:04
Foto

KDO OKRADE ZLODĚJE.....
"Svatá" pravda !
0/0
11.8.2012 10:55
Foto

J82a97n 31K53r38u43p72k76a 9531404122547

Spravedlnost, a pak nechť zhyne svět
Společnost nechť rozhodně, zda jednání státu po 25. únoru odškodnit nebo ne. Ale za jakou cenu? Nakonec se při přesunech majetků docela jistě něco "kmotrovsky" rozchvátí - vždyť podobná příležitost se již nebude opakovat, pokud nenastane zásadní režimní změna. Navíc církve díky paternalistickému přístupu k jejich financování po roce 1948 již dávno zapoměly hospodařit. Majetek církví je jakýmsi reziduem doby, kdy církev a panovník tvořily státoprávní jednotu (obvykle potvrzovanou akty korunovace jenž měly bezesporu ústavněprávní důsledky, neboť jen ony sankcionovaly legitimitu suveréna), kdy panovník se dělil o moc právě s církví, která uplatňovala řadu veřejnoprávních pravomocí ve vojenské a zejména státní správě. Účely, pro něž poddaní a šlechta obdarovávaly církev jsou totožné s těmi, jimiž suverén opíral své nároky na veřejnomocenský provoz. Příklad nemajetné církve přesto v Evropě existuje a je plně funkční a společensky akceptovatelný: katolická Francie již od dob Napoleona. Proč by zrovna takové řešení nemělo fungovat v ateistických Čechách?
0/0
10.8.2012 20:19
Foto

J75i45b 89J28i73b 5214204947697

Docela by mě zajímalo, co si myslíte o
Dobrý den, pane Svobodo.Docela by mě zajímalo, co si jako právník myslíte o tom, co k tématu tzv. církevních restitucí napsal paní Klára Samková ve svém článku:http://www.zrcadleni.cz/cirkevni-restituce-z-hlediska-principu-lidskych-prav-v-kontextu-ideji-restituci-v-cr/ Včetně reakce jistého „Lexe“ uvedených v následné diskusi pod jejím článkem? ---------------------------------------------------------------------------------------BTW: Neuvažuje redakce ČP, že by článek KS uveřejnila zde na tomto portále?
0/0
10.8.2012 14:49
Foto

C85y65r30i34l 23S34v39o37b36o17d43a

Církev není zloděj, ale v
Církev není zloděj, ale v tomto případě oprávněná osoba. Jen souhlasím s tí, že  se ji chystají  "odrbat" různí "správci" majetku, kteří až do  této chvíle o kostel nezavadili , držíce se zasády  vidět  kostely zvenku,  hospody zevnitř. Rozsáhlý mejetek  libě voní. Takže  církev nekrade, ale může sama být okradena. Bude snažší dostat se k majetku v rukou církve, než ve výběrovém řízení u Lesů České republiky.
0/0
9.8.2012 9:58
Foto

Higgs

kdo okrade zlodeje, ma sto let odpustku
rozhodla kdysi cirkev. Takze pokud jim to daji, a pak je nejaci vykukove o to "odrbou", tak to asi bude presne ten pripad, neniliz pravda, pane Svoboda?Protoze nejvetsi zlodej, smelinar a vyderac vsech dob byla a je prave cirkev.Nadarmo se nerika, ze nejstarsi, nejvetsi a nejmocnejsi mafie na svete je cirkev, a mezi nimi katolicka. Ty ostatni ji nesahaji ani po kotniky. 
0/0
8.8.2012 8:53