Diskuse k článku

Budvar: Pivovar, nebo spíš banka?

Ministr financí by měl navrhnout Lex Budvar o jediné větě: „Budějovickému Budvaru se vyměřuje mimořádná daň ze zisku ve výši pět miliard korun.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Romadic

Coach Outlet Online
the opportunity toCoach Outlet Onlinedemonstrate that it can play a moderate and constructive role internationally. That includes responsible action on the nuclear programCoach Outlet Onlinewhich is among the top concerns of the international community," Ban said.Iran''s nuclear aspirations have been a top issueCoach Outletfor the United States and other Western The United States, along with other permanent members of the U.N. Security Council,Coach Outlet Storehave engaged in discussions with Iran this year about its nuclear program. Western countries believe Tehran is intent on building nuclearCoach Factory Onlineweapons. Iran claims the program is only for civilian medical and energy purposes.Coach Outlet Online"For the sake of peace and security in this region and globally, I urge the government of Iran to take the necessary measures to build internationalGucci Beltsconfidence in the exclusively peaceful nature of its nuclear program," Ban said.Earlier at the summit, Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei defendedLouis Vuitton Beltshis country''s right to produce nuclear energy for peaceful purposes."The Islamic Republic of Iran considers the use of nuclear, chemicalCoach Outletand similar weapons as a great and unforgivable sin," Khamenei said.This does not mean forgoing our right to peaceful use of nuclear power and production of nuclear fuel," he said.Louis Vuitton Handbags"On the basis of international laws, peaceful use of nuclear energy is a right of every country."While defending his nation''s nuclear program, Khamenei took jabs at the United States.Coach Factory Outlet"A bitter irony of ourLouis Vuitton Bagsera is that the U.S.
0/0
31.8.2012 6:11
Foto

I46s96t78v10á74n 26L46é72k27o

No a co mám dělat? Když někdo
No a co mám dělat? Když někdo řekne na černé, že je to černé, přece nemohu pak říct, že to je bílé! V kauze Budvar to vidím tak, že je tam problém jak na straně ministerstva zemědělství, ale i na straně Budvaru. A budeme tomu věnovat bez ohledu na to, jaký bude výsledek kontroly.
0/0
21.2.2012 12:16
Foto

Murdoch

Zdravím, určitě neovlivní,
Zdravím, určitě neovlivní, ale taktéž nezaujaly ke kauze Budvar takové stanovisko, jako Česká pozice:-)
0/0
21.2.2012 11:52
Foto

I20s89t13v57á92n 63L92é54k96o

Ty inzeráty má i iDnes, iHned
Ty inzeráty má i iDnes, iHned či Lidovky.cz. Oni taky rozkrývají kauzy Dopravních podniků a dalších. Myslíte si, že nějaký inzerát je ovlivní?
0/0
21.2.2012 11:23
Foto

Murdoch

Veskerze jste vyjádřil to, co
Veskerze jste vyjádřil to, co si myslím i já... Poněkud netaktické je, že články k Budvaru se pak mohou v těch širších souvislostech zdáti tendenčními, k tomu ten nedávný výrok p. Motejlka ohledně pana Rittiga na facebooku... Ale určitě se nehodlám - a ani mi to nepřísluší - pasovat do pozice mravokárce ČP!
0/0
21.2.2012 10:50
Foto

Lojza Z Paseky

Leju si do hlavy pivo nějakých 50 let
V posledních desetiletích jest má ustálená taxa nějakých 12 až 15 lahváčů denně. To činí průměrně 4.927,5 lahváčů ročně.Bylo období, asi tak od roku 1948 do roku 1991, kdy ani v mé rodné vesnici, Budějcích, nebylo možno získat flaškový Budvar bez znalosti závozových plánů, úplatků hostinským, bufetářům. Případně na výstavišti Zeměkurva. V obchodech nebyl Budvárek k mání, v hospodách a bufetech byl ve čtvrtek či pátek. Asi tak jako maso v řeznictví. Byla to od Husáka hrozná lumpárna, neboť v hospodách se prodávalo desetivoltové pivo o dvacet a dvanáctivoltové dokonce o celých padesát haléřů dráže, nežli v síti obchodní.Leč i za dob, na které velmi těžko vzpomínám, které mne do dneška děsí při zhlédnutí fízla, policajta, městského drába - mohl si jeden vybrat, zda lahváče kamenického či zednického, tedy flašku hnědou či láhev zelenou.Dnes jest prodej činěn pouze v lahvích zelených, kterýmžto rozhodnutím se Budvar připravil o tržbu minimálně za 4.927,5  lahváčů ročně.Kdosi se zmiňoval o pivu ze sklepa, či z tanků. Že jako jest lepší. O tom není pochyby. Sám jsem měl možnost asi rok a půl se tímto mokem napájet. Leč změna chuti mezi tankem a flaškou či sudem náleží pasterizaci. A další zhoršení chuti náleží nějaké směrnici zajebané EU o prodloužení trvanlivosti eště víc.Skutečnost jest taková, že když si dnes po domácku vyrobím pivo s vrchním kvašením, jelikož na spodní nemám prostory, tak i to pivo s vrchním kvašením je chuťově daleko lepší, nežli europiva. A mohu ujistit i onoho "anhojzrbušovského" kritika, europivo a americké pivo - jedno jest.Centrální slovo zní: "globalizace". 
0/0
20.2.2012 20:17
Foto

Bug

pane Léko
Pane Léko, to je jediná pravda, že srovnávání firem z jednoho oboru je naprosto běžníá věc, ale nesmí se to zneužívat a hlavně se to musí umět. Tohle tedy není srovnávání firem, ale jedné s druhou (celkem dvě), aniž se píše o tom co mějí a co nemají společného a co je za případnými rozdíly. Srovnává se odvětví s firmou jednou, srovnává se leadr s následovníkem  atd, ale nepoužívá se to v politagitce na tak úctyhodných stránkách jako by měly být tyto. PS omlouvám se že neumím Vaše jméno skloňovat, neúmyslně s ním zacházím hanebně, omlovám se.
0/0
20.2.2012 18:25
Foto

I82s86t61v24á54n 40L98é27k16o

No vždyť to právě děláme!
No vždyť to právě děláme! Problém je, že Budvar neodpovídá na naše otázky. Proč asi???
0/0
20.2.2012 18:19
Foto

I57s46t69v74á17n 92L82é69k54o

Myslel jsem, že AB je Babiš,
Myslel jsem, že AB je Babiš, ale teď mi došlo, že jste asi myslel Anheuser-Busch. Ale srovnání firem ze stejného oboru je naprosto běžná věc. To, že se vám to nelíbí, je to váš názor.
0/0
20.2.2012 18:17
Foto

Srovnává se nesrovnatelné
Celý článek mi připadá jaksi zavádějící, protože autor srovnává nesrovnatelné. PP a BB spolu mají společné snad jen to, že vaří pivo. Pak už je víc rozdílů, než shod. PP vaří a vykazuji produkci vyrobenou v zahraničí v licenci nebo v dalších závodech v Čechách a na Moravě . To BB nemůže. Ten kvůli zeměpisnému označneí původu může vařit pivo jen v Budějovicích.  PP může zakládat společné podniky, kapitálově expandovat, zatímco BB kvůli svému "národnímu" statu nikoliv. PP se svými značkami může kam chce. BB jen tam, kde si zajistil své známkoprávní pozice. Prostě těch rozdílů je řada a tohle měl autor vědět. Jinak mi totiž jeho psaní připadá tendenční. A volat po privatizaci BB s odkazem na PP, kde český stál přišel v kauzách Nomury a IPB neodvratně o miliardy korun mi přijde docela úsměvné. Budvar určitě není "svatá kráva", které by se nebylo možné dotknout, ale měřte všem stejně.
0/0
20.2.2012 16:36
Foto

Pepinopan

S tímto komentářem plně souhlasím!!!
Tento článek je účelově tendenční!!!! Zkušený nepodjatý ekonom znalý podnikových financí  by to takto nikdy nenapsal. Není účelem tohoto článku management Budvaru zdiskreditovat?  Apropo srovnávat účetní zisk 2 odlišných firem je zavádějící.
0/0
20.2.2012 17:56
Foto

Murdoch

Hmm, tak to je teda hustý:-(
Hmm, tak to je teda hustý:-( Díky a upozornění!
0/0
20.2.2012 15:58
Foto

I44s13t78v82á50n 25L52é71k62o

Proč by to bylo "hustý"?
Proč by to mělo být  "hustý"?
0/0
20.2.2012 16:10
Foto

Pink

jinou odpověď se asi nedalo
jinou odpověď se asi nedalo očekávat. nicméně pár důvodů, proč zrovna na české pozici bych podobnou reklamu na rozdíl od těch ostatních významných serverů nečekal by se našlo. asi mi budete argumentovat tím, že když si někdo zaplatí banner, nelustrujete, kdo to je. to si ale rovnou můžete podat ruku se zdejším provařeným nickem "JUDr" Markem Kalinou.
0/0
20.2.2012 18:26
Foto

I62s61t60v88á33n 53L84é88k37o

Díváte se na svět jiným
Díváte se na svět jiným prizmatem než já. Česká Pozice, stejně jako ostatní weby také musí platit zaměstnance a služby penězi. My inzerenty zásadně neslustrujeme. Náš web je otevřený pro inzerenty stejně tak jako pro čtenáře. Jak sám/sama vidíte, i v diskusi ctíme demokratické principy, jak by se Vám líbilo, kdybych diskusní příspěvky, které se nám nelíbí, mazali? To děláme jen výjimečně, když někdo něco inzeruje (spam), nebo používá vulgarity či nedůstojné výrazy. Já Vás neznám, protože diskutujete pod nickem. Mne to nevadí, já tam mám svoji fotku a popis toho, kdo jsem. Ten rozdíl je velký. Přesto s Vámi diskutuji. Hodně štěstí.
0/0
20.2.2012 19:28
Foto

Pink

já chápu že musíte platit
já chápu že musíte platit zaměstnance atd. ale asi máte  pravdu, moje prizma je jiné. pokud upozorňuji na nekalosti a potom přijmu od toho subjektu peníze, byť za reklamní prostor ve mně prostě nevzbuzuje pocit důvěry, to byla podstata mého příspěvku. důležité teď asi bude, jak často a v jakém kontextu budete dál o Šachtovcích psát, na to budu velmi zvědavý.
0/0
21.2.2012 10:15
Foto

Bug

lex budvar
Pan Léki hovořil o zastáncích současného statutu u n.p. jako o přívržencích levice, ale tohle  pokračování není jen o tom, jak tu firmu zničit, ale nese to příznaky nástrojů historicky použitých levicí při socializaci venkova (dáme jim dávky co nesplněj, a když, tak jim nedáme ty pytle, takže je stejně zavřem), likvidaci živnostníků - seberem jim živnost, ale hypotéky a dluhy jim milostivě necháme platit), zničení napříč všeho průmyslu (ale soudruhu, na ten materiál zapomeňte, plechy na škodovky holt budou rezavý, ale plán ten bude splněn, každý rok, každých pět let a na věčné časy), autor před lid  vede kozla a líčí, jak bude vydojen, protože to tak má bejt - úvěr (aby se zvedla hodnota firmy), schopný management (abs. úspěšné VŠE), co vydojí půl miliardy jako v prazdroji, Pamatuji Krušovice jako skvělé pivo, pamatuji Gambáč jako dobré pivo, pamatuji Kozla jako výborné pivo ale někde, pamatuji plzeň u Kocoura, tygra, u Jelínků, ta byla, jsem rád že si to pamatuji, ale dnes chodím jinam. Pravdou je, že U černýho vola plzeň , ta je. Ale i krumlovský , nymburský, klášter, podkováň, samson se dá pít, když hospodskéj do toho vnese NĚCO. Jak vono to je, když zaleju čaj horkou vodou, tak je to čaj, ale když do horké vody strčím čaj, tak je to patok - to je biochemie, co se studuje a ve výsledku se stejně řekne, že to je příroda, pokud v tom není HGB, že jo gambáči ze Plzně
0/0
20.2.2012 15:58
Foto

Pink

napravo 
napravo 
0/0
20.2.2012 15:44
Foto

I23s27t21v49á28n 24L27é26k44o

Proboha, co to je za blábol?
Proboha, co to je za blábol? Mimochodem se jmenuji Léko, ne Léki.
0/0
20.2.2012 15:25
Foto

Sasa Krizek

to je ale pěkná privatizační agitka
nějak té České Pozici přestávám rozumět, když si přečtu závěr článku napadne mne pouze  Cui Bono? Investiční poradci? AB? PPF? Velká pětka? Proč? Posuďte sami:"Jakýkoli státní, nebo obecní podnik vždy byl, je a bude předmětem politického boje a zneužívání ze strany politiků. Žádný systém se tomu nikdy v historii lidstva nedokázal vyhnout. Privatizace má samozřejmě svoje úskalí a rizika, ale představuje nejméně špatné řešení. Výjimkou snad mohou být firmy, které pracují s využitím nějaké formy přirozeného monopolu, protože tam existuje vždy možnost jeho zneužití." 
0/0
20.2.2012 15:24
Foto

I65s71t90v98á44n 52L79é23k92o

No, uhodil jste hřebík na
No, uhodil jste hřebík na hlavičku. Jestliže články na České Pozici čtete tak, že hledáte za nimi nečí zájmy, tak jste na omylu. Vaše vývody, že článek je napsán na objednávku finančních poradců, "velké pětky" (nevím, kterou velkou pětku máte na mysli, Andreje Babiše, PPF, je fakt k usmání.Navíc mne udivuje, že takový analytický článek od nezávislého autora - právníka a ekonoma - Tomáše Hlaváče vyvolá takové emotivní reakce.
0/0
20.2.2012 16:26
Foto

Sasa Krizek

no právě že nehledám...
Pane Lékó, jen komentuji jaký na mne udělal článek dojem. K Vám mi takové zájmy moc nejdou, ale když jsem si přečetl CV pana Hlaváče, tam bych si tak jistý nebyl, přece jenom je to jeho obor. Přečtěte si ještě jednou to zakončení a rozptylte mé obavy.PS: Babiše jste si dodal sám:-)
0/0
20.2.2012 18:09
Foto

Elwood

To je sice pravda
ale při srovnání jabka jabka vychází lépe než Budvar i Svijany a Bernard, možná i další, ale to jsem nezkoumal :-)
0/0
20.2.2012 14:27
Foto

Bug

jabko a jabko
Výstav Svijany 2010 437 tis.hl,Bernard 204400 hl - to opravdu jsou jablíčka proti jablku , jaké že jsou provozní náklady na m2 u garsonky 20m2 a velebytu 150m2 - budou opravdu porovnatelné? Jak vysoké budou provozní náklady Fiatu panda a mercedesu SLK poměřeno třeba počtem ujetých km? To podle těch čísel skutečně nepoznáte, co je lepší. Víte proč prý nedostal T.Sedláček PHD? - protože neměl v disertačce tabulky a tabulčičky s číslama. Vy jste určitě OK, když máte tabulčičku s číslama.
0/0
20.2.2012 16:03
Foto

Elwood

asi jste to ne zcela pochopil
Slovní obrat srovnávat jablka s jablky se používá jako synonymum srovnatelného. Tedy, pokud srovnáte srovnatelné, vychází skutečně Budvar horší než zmíněné pivovary a, co je ještě horší, úplně tragické jsou trendy, kdy Budvaru trvale rostou náklady na vyrobený hl, zatímco těm dobrým klesají. 
0/0
20.2.2012 18:47
Foto

Mario

Nelze srovnávat lokální firmu s nadnárodní
Dobrý den, řeč čísel na jednu stranu působí jasně, ale srovnávají se dvě absolutně rozdílné firmy. Budvar pracuje v českém prostředí, s českou pracovní silou a českými surovinami. Naopak SAB využívá všech možností volného trhu pro získání max. zisku akcionářům. Vaří pivo v Polsku apod. Můj soukromí názor je, že kdyby SAB fungovala lokálnějak BB, tak by ty čísla nebyla tak růžová. V dnešní době si myslím, že lokální firmy stojí za ochranu.
0/0
20.2.2012 14:13
Foto

Nevim

Pivo
Maximální zisk = patoky.To už to pak narvěte těm Amíkům víte určitě kam!Vlezte si do sklepa v Budvaru a dejte si tam nepasterovaný ležák,ať víte,jak vypadá a chutná pořádné pivo vy ekonomický teoretici. Ty vaše teorie už přivedly české zemědělství a potravináře k pomalé smrti,tak pokračujte dál.Ne všechno se dá svázat do pouček a teorií a až půjdete na hokej na fotbal a další sporty,tak si vzpomeňte,kdo tam sype peníze. Boček je borec a jen víc takových patriotů,kteří neohnou hřbet před kde jakou pitomostí!!! 
0/0
20.2.2012 14:05
Foto

I89s28t64v69á51n 42L93é84k64o

Vážený "nevim", vaše
Vážený "nevim", vaše přezdívka do diskuse je opravdu velice dobře zvolená. Nevíte o tom nic. Ale hrdě diskutujete. Jen tak dál.
0/0
20.2.2012 16:30
Foto

Nevim

Vy víte?
Jestli víte o Budvaru více,tak pište,pište,pište! Těším se na Vaše objektivní články.Díky!
0/0
20.2.2012 17:33
Foto

R65i33c79h85a98r71d 63H27u18n19t 3205603642892

Souhlasím s vámi
 Uděláte velmi dobrý bod o Lesy ČR. Co přesně je důvodem pro obrovský "marketing" výdajů v této organizaci? Kde je audit do tohoto rozpočtu? Pak je tu Klasa .... Pokud jde o otázku marketingového rozpočtu na Budvar, jsem posilal otázku: http://www.hunter.cz/cs/blog/budvar-zadost-podana-k-ministerstvu-zemedelstvi-cr Mají ještě jeden týden na odpověď
0/0
20.2.2012 13:50