Volkswagen

Trh s novými auty je letos extrémně špatný. Prodej nepřekoná 200 tisíc

Zaměstnanci závodu Škoda Auto.

Mnozí zákazníci kvůli ekonomické nejistotě nákup vozu odkládají, případně místo nového auta volí ojeté. Když se k tomu přidá růst cen nových automobilů – a zlevňovat nebudou – je pokles poptávky logický.

Krize autoprůmyslu bude hluboká, v automobilkách vládne nejistota

Škoda stejně jako automobilka TPCA uzavřela výrobu z důvodu pandemie koronaviru.

Zatím to žádná automobilka neřekne nahlas, ale dění v autoprůmyslu, jednom z pilířů evropského hospodářství, naznačuje, že zotavení z koronavirové krize nebude jednoduché.

Luděk Vokáč 20.7.2020

Škoda Auto: Letos oproti loňsku výroba v Česku o sto tisíc aut pozadu

Škoda Auto obnovila výrobu. Zavřená byla kvůli pandemii od 18. března.

Škoda Auto čelí propadu stěžejních trhů. Na začátku roku ji zasáhl koronavirus v Číně a poté v Evropě. Škoda i celý koncern Volkswagen však mají dost problémů i bez pandemie. Zákazníkům nemohou kvůli potížím se softwarem předávat ani nové golfy, ani nové octavie. Tyto dva modely jsou přitom pro finanční zdraví celé skupiny zásadní.

Roman Šitner 15.6.2020

Česko by mělo jako Německo zavrhnout přežité

Třetina veškerého vývozu z Česka jde právě k německým sousedům a každým rokem...

Německo na rozdíl od Francie nespustí předpokládané šrotovné pro auta se spalovacím motorem – podporu nákupu nového vozu při likvidaci starého. Podpoří pouze nákup elektromobilů. Spolupracovník LN Jan Macháček se ptá: Jak německé rozhodnutí nákupu elektromobilů ovlivní českou ekonomiku?

Problémy automobilového průmyslu se mohou přelít do celé ekonomiky

Závody byly zavřeny stejně jako delší spadající pod výrobce Volkswagen.

V Česku jsou zavřené všechny tři automobilky. Kolínský závod Peugeotu nepočítá s obnovením produkce před 20. dubnem. Nošovický Hyundai zastavil linky do 14. dubna a české závody Škody Auto do 27. dubna. Automobilový průmysl je nyní v těžké situaci na celém světě, a nejen kvůli karanténě. Kromě Číny se totiž nyní auta neprodávají prakticky nikde.

Velké německé automobilky se chystají propouštět

Řada automobilů Audi.

Německé automobilky, jako je Daimler či Audi, se už začaly chystat na krizi – propouštějí a mění investiční plány. Podobně reagují i subdodavatelé včetně obřích koncernů. Tyto kroky se odrazí i v našem autoprůmyslu, protože německé koncerny nejvíce odebírají české subdodávky. Tuzemské automobilky ale zatím větší potíže neočekávají.

Aféra Dieselgate: Volkswagen stále netuší, kolik za šizení zaplatí

Soud v německém Braunschweigu řeší hromadnou žalobu zhruba 470 000 klientů na...

V Dolním Sasku začal soudní proces s automobilkou Volkswagen. Odškodné za podvody při měření emisí chce 469 tisíc jejích německých zákazníků. Porota zatím jen potvrdila, že žaloby jsou oprávněné, a není tedy důvod je rovnou smést ze stolu. Proces proto bude pokračovat. Podle německých médií se na verdikty může čekat až do roku 2023.

Roman Šitner 14.10.2019

Škoda Auto čelí po letech růstu propadu prodeje v Evropě i Číně

Bude prvním evropským modelem s nápisem Škoda na pátých dveřích místo loga.

Slábnoucí evropský trh není pro Škodu Auto jedinou překážkou, která jí komplikuje dosáhnout ambiciózních prodejních cílů. Na nejvíce ziskovou českou firmu tvrdě dopadá i americko-čínská obchodní válka. Její prodeje automobilů v Číně klesají od loňského léta – za první pololetí letošního roku o 14 procent oproti prvnímu pololetí 2018.

Roman Šitner 6.8.2019

Karoq míří do Turecka. Rozhodly strategické důvody

Škoda Karoq na premiéře ve Stockholmu

Novou továrnu Volkswagen postaví nedaleko západoturecké Smyrny. Během několika let by se tam měly začít vyrábět i vozy Škoda. Turecko je pro Volkswagen perspektivní trh a výrobní kapacity mohou firmě vytvořit silnější pozici. Naopak do Česka se přesune výroba passatů. Koncern oznámil také spolupráci s americkým Fordem.

Roman Šitner 23.7.2019

Kauza Dieselgate a americké pláně plné chátrajících automobilů

Odstavné parkoviště vozů vykoupených v rámci Dieselgate v kalifornském...

Zhruba 300 tisíc aut, převážně značky Volkswagen, stojí na 37 lokalitách v USA. Zavítali jsme na jednu, kde se skladují, a ještě zřejmě dlouho budou.

Luděk Vokáč 24.2.2019

Kam se v nové strategii koncernu Volkswagen posune česká Škoda?

Vzákemná konkurence koncernových značek dělá vrásky na čele Matthiasi...

Debata o možné změně strategie koncernu Volkswagen – větší odlišení tří značek VW, Seat a Škoda – se rozhořela poté, co odbory v Německu volaly po větším „přiškrcení“ české Škody.

Vláda by měla s Volkswagenem o Škodě jednat

Jak má vláda zareagovat na hrozící přesun výroby Škody Superb do Německa?

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí část výroby divize Škoda přesunout z Česka do Německa. Spolupracovník LN Jan Macháček se předních českých ekonomů, analytiků a pedagogů ptá: Jaký má česká vláda zvolit postup v hrozícím přesunu výroby Škody Superb do Německa?

Jan Macháček 12.10.2017

Dieselgate Volkswagen neskolil. Za loňský rok vykázal zisk

Matthias Müller, předseda představenstva Volkswagenu

Automobilovému koncernu Volkswagen se loni dařilo. I po započtení nákladů spojených především s kauzou Dieselgate zůstal v zisku. Teď se chystá dobýt ve spolupráci s indickou automobilkou Tata Motors indický trh.

Eurokomisařka Jourová koordinuje postup proti Volkswagenu

Koncern VW mohl nainstalovat podvodné měření do 11 milionu automobilů

Loni 18. září americká Agentura pro ochranu životního prostředí zveřejnila, že Volkswagen porušil tamní zákon o ochraně ovzduší. Nyní eurokomisařka Věra Jourová koncern obvinila z porušování pravidel EU.

Dieselgate Audi nezničí. Šéf firmy chystá další růst.

Audi Q2 během prezentace na autosalonu v Ženevě

Audi je malý marketingový zázrak. Pod koncernem Volkswagen vznikla téměř z ničeho automobilka, která se prestiží i prodejem vyrovná BMW a Mercedesu. Audi mohla zasáhnout aféra Dieselgate, ale šéf firmy Rupert Stadler vidí budoucnost optimisticky.

Luděk Vokáč 4.6.2016