Škoda Auto

Automobilky nemají prostor na slevy. Ze všech sil se snaží udržet zisk

Automobilka Škoda prezentuje model Fabia jako univerzální kompaktní vůz, určený...

Doba, kdy šlo obstojné auto koupit i pod 200 tisíc korun, skončila. Kdo má na automobil do 300 tisíc korun, najde jen několik modelů a jejich variant. Rozhodovat se nakonec bude jen mezi několika možnostmi, to je nevýhoda oproti vyšším rozpočtům, kde vyhovují desítky modelů a stovky jejich variant. Éra levných aut se jen tak nevrátí.

Trh s novými auty je letos extrémně špatný. Prodej nepřekoná 200 tisíc

Zaměstnanci závodu Škoda Auto.

Mnozí zákazníci kvůli ekonomické nejistotě nákup vozu odkládají, případně místo nového auta volí ojeté. Když se k tomu přidá růst cen nových automobilů – a zlevňovat nebudou – je pokles poptávky logický.

České automobilky se s opatřeními proti koronaviru vyrovnávají dobře

Zaměstnanci závodu Škoda Auto.

České automobilky vyrobily za první tři čtvrtletí roku 2020 celkem 808 279 vozů – meziroční pokles o více než 24 procent. Navzdory nekončícím koronavirovým obavám se ale situace pomalu vrací k normálu. Například Škoda Auto zakončila první pololetí v provozním zisku 228 milionů eur a v září jí výroba meziročně vzrostla o 2,5 procenta.

Krize autoprůmyslu bude hluboká, v automobilkách vládne nejistota

Škoda stejně jako automobilka TPCA uzavřela výrobu z důvodu pandemie koronaviru.

Zatím to žádná automobilka neřekne nahlas, ale dění v autoprůmyslu, jednom z pilířů evropského hospodářství, naznačuje, že zotavení z koronavirové krize nebude jednoduché.

Škoda Auto: Letos oproti loňsku výroba v Česku o sto tisíc aut pozadu

Škoda Auto obnovila výrobu. Zavřená byla kvůli pandemii od 18. března.

Škoda Auto čelí propadu stěžejních trhů. Na začátku roku ji zasáhl koronavirus v Číně a poté v Evropě. Škoda i celý koncern Volkswagen však mají dost problémů i bez pandemie. Zákazníkům nemohou kvůli potížím se softwarem předávat ani nové golfy, ani nové octavie. Tyto dva modely jsou přitom pro finanční zdraví celé skupiny zásadní.

Roman Šitner 15.6.2020

Znovuobnovování výroby aut současné problémy automobilek nevyřeší

Automobily u továrny Škody Auto.

Tuzemská výroba aut za první čtyři letošní měsíce poklesla téměř o třetinu, v samotném dubnu o 89 procent. Více než sto tisíc nevyrobených aut má hodnotu desítek miliard korun, které budou české ekonomice chybět. Dramatický pokles dubnové produkce není špatnou zprávou jen pro finální výrobce, ale také pro celý dodavatelský řetězec.

Problémy automobilového průmyslu se mohou přelít do celé ekonomiky

Závody byly zavřeny stejně jako delší spadající pod výrobce Volkswagen.

V Česku jsou zavřené všechny tři automobilky. Kolínský závod Peugeotu nepočítá s obnovením produkce před 20. dubnem. Nošovický Hyundai zastavil linky do 14. dubna a české závody Škody Auto do 27. dubna. Automobilový průmysl je nyní v těžké situaci na celém světě, a nejen kvůli karanténě. Kromě Číny se totiž nyní auta neprodávají prakticky nikde.

Koronavirus zásadně ovlivní českou ekonomiku. Zejména automobilky

Lidé opouštějí automobilku Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Automobilový průmysl v Česku se zastavil. Výroby zastavili i jejich dodavatelé. Na ty navíc dopadne zavírání dalších automobilek v celé Evropě. Omezování výroby se v Česku dotkne více než 100 tisíc lidí, kteří v automobilovém průmyslu pracují. Ten se přitom podílí zhruba čtvrtinou jak na tuzemském průmyslu, tak na celkovém exportu.

Roman Šitner 30.3.2020

Jak designér Jozef Kabaň několikrát šokoval automobilový svět

Designér Škody Auto Jozef Kabaň představuje třetí generaci modelu Octavia.

V sobotu 4. ledna bylo slovenskému designérovi Jozefu Kabaňovi 47 let a zhruba deset let patří k elitě světového automobilového designu. Vše jako by odstartoval „čtyřoký“ facelift třetí generace Octavie.

Velké německé automobilky se chystají propouštět

Řada automobilů Audi.

Německé automobilky, jako je Daimler či Audi, se už začaly chystat na krizi – propouštějí a mění investiční plány. Podobně reagují i subdodavatelé včetně obřích koncernů. Tyto kroky se odrazí i v našem autoprůmyslu, protože německé koncerny nejvíce odebírají české subdodávky. Tuzemské automobilky ale zatím větší potíže neočekávají.

Prosadí-li se v Německu elektromobily, obrátí to českou ekonomiku

Elektromobil Volkswagen ID.3, ilustrační foto.

Dnes se na výrobě spalovacích motorů podílejí stovky českých firem. Eletromotory jsou oproti tomu jednodušší a jejich výrobu mohou převzít roboti. A ti stojí v Německu stejně jako u nás, takže čeští subdodavatelé nebudou třeba.

Škoda Auto čelí po letech růstu propadu prodeje v Evropě i Číně

Bude prvním evropským modelem s nápisem Škoda na pátých dveřích místo loga.

Slábnoucí evropský trh není pro Škodu Auto jedinou překážkou, která jí komplikuje dosáhnout ambiciózních prodejních cílů. Na nejvíce ziskovou českou firmu tvrdě dopadá i americko-čínská obchodní válka. Její prodeje automobilů v Číně klesají od loňského léta – za první pololetí letošního roku o 14 procent oproti prvnímu pololetí 2018.

Karoq míří do Turecka. Rozhodly strategické důvody

Škoda Karoq na premiéře ve Stockholmu

Novou továrnu Volkswagen postaví nedaleko západoturecké Smyrny. Během několika let by se tam měly začít vyrábět i vozy Škoda. Turecko je pro Volkswagen perspektivní trh a výrobní kapacity mohou firmě vytvořit silnější pozici. Naopak do Česka se přesune výroba passatů. Koncern oznámil také spolupráci s americkým Fordem.

Roman Šitner 23.7.2019

České podnikatele čeká na čínském trhu řada bariér

Zemanova obchodní mise do Číny.

Konkrétní byznys, který dojednali účastníci podnikatelské mise doprovázející prezidenta Miloše Zemana při jeho dubnové cestě do Číny, byl z různých oborů. Prosadit se na čínském trhu není jednoduché. Důvodem je jazyková bariéra, jinakost kultur, regulace tamního trhu či rozdílné standardizační procedury. Překážek je však mnohem víc.

Už i Škoda se rozhodla vsadit na elektromobilitu

Škoda Superb Scout

Škoda vstoupila do elektrické éry, do roku 2025 chce prodávat čtvrtinu produkce v podobě elektrifikovaných aut. Baterie dostaly největší a nejmenší model: Superb a Citigo. Výroba začne letos v Bratislavě. Novinka slibuje dojezd až 265 km na jedno nabití. Z rychlodobíjecí stanice se na 80 procent dobije asi za jednu hodinu.