Marketing

Jak reagovat na světové změny v cestovním ruchu

Alžbeta Kiraľová, Ivo Straka, Vliv globalizace na marketing destinace...

Proměna životního stylu vytváří poptávku po cílené a individualizované nabídce. Proč tedy nevytvářet konkurenční destinaci schopnou zvýšit příjmy z cestovního ruchu i počty návštěvníků nabídkou zážitků, které si zapamatují, a současně generovat zisk, garantovat blaho obyvatel destinace a chránit přírodní kapitál pro budoucí generace?

Nová generace bankovních lídrů musí být univerzálně zaměřená

Pavel Kysilka.

„Věnuji se digitální revoluci a pomáhám českým firmám, ekonomice a společnosti, aby v ní obstály,“ říká v rozhovoru Pavel Kysilka, bývalý šéf České spořitelny a nyní„věrozvěst“ digitálního věku.

Mládí nevynáší. Byznys v budoucnu potáhnou senioři.

Senioři (ilustrační foto)

Svět zaplaví „stříbrná tsunami“ a byznys se tomu musí přizpůsobit. Stárnoucí populace bude mít jiné potřeby, nároky i vkus. Firmy, které se již dnes začnou připravovat, že jejich hlavním zákazníkem budou zajištění a dobře vydělávající senioři, získají výhodu.

Jan Sochor 5.3.2016

Nastává éra umělé inteligence

Umělá inteligence.

Roboti s umělou inteligencí a chytré počítačové systémy lidstvo neohrožují. Mělo by jen včas zareagovat na jejich příchod transformací sociálních a ekonomických vztahů.

Michal Strcula: Budujeme extrémně efektivní banku

Michal Strcula, předseda představenstva a generální ředitel Air Bank.

Loni v prosinci začalo platit omezení mezibankovních poplatků, které platí banka obchodníka bance majitele karty. Od tohoto opatření si mnozí slibovali snížení nákladů pro obchodníky i pro zákazníky. „V žádném případě si nemyslím, že díky tomu budou moci lidé v obchodech nakupovat levněji,“ říká v rozhovoru Michal Strcula, šéf Air Bank.

Evropa bude v technologiích vždy tři až pět let za USA

Roman Staněk, zakladatel společnosti GoodData a nejúspěšnější Čech v Silicon...

Dobrá analýza a využití velkých dat pro zlepšení zákaznické zkušenosti oddělují úspěšné firmy od neúspěšných. „Cloud je změna, která nemá v historii IT obdoby. Proto je těžké cokoliv předpovídat,“ říká nejúspěšnější Čech v Silicon Valley Roman Staněk.

Aby „česká potravina“ byla opravdu česká...

jídlo potraviny

Vydávat máslo za české, když bylo vyrobeno v tuzemsku, ale z dovozeného mléka, už nebude možné. Propagace potravin zdůrazňováním domácího původu dostane od půlky příštího roku přísná pravidla – ministr zemědělství Marian Jurečka chce do různých garancí a značek kvality či původu vnést pořádek. A zákazníkům ukázat, odkud je jídlo, které si kupují.

Adam Junek 22.10.2015

Nabízet hospodám peníze je korupce

Pivovarník Stanislav Bernard.

V červenci uplynulo 20 let od odstupňovaného zdanění pivovarů. Dnes z toho těží všech skoro 300 minipivovarů a řada menších průmyslových. Stanislav Bernard už mezi ně nepatří, humpolecký pivovar nedávno překročil limit 200 tisíc hektolitrů, ve kterém lze nižší daň státu platit.

Lze dělat politiku, a zároveň se jí štítit?

Lze dělat politiku a zároveň se jí štítit? Je třeba nenávidět prezidenta? Jaký...

Jaký vztah máme k demokracii? Jsme schopni si důvěřovat navzájem? Z průzkumů vyplývá, že Čechům se politika zdá složitá a že s ní nechtějí mít příliš co do činění. Máme tendenci ji zjednodušovat, v některých našich postojích se ale ukazují pozitivní věci.

Podaří se nám zkrotit online hazard?

Novela loterijního zákona bude mít velký dopad i na internet, kam by se podle...

Televizní reklamy s Ronaldem na online poker nebo loga internetových sázkových portálů na motorkářských závodech by mohly zmizet, pokud si společnosti nepořídí českou licenci nebo nebudou odvádět daně. Řada internetových hazardních společností působících v Česku je totiž nelegálních.

Sázka na firemní modrou – sázka na úspěch?

Z pohledu návrhářů firemních identit sázka na modrou nedává příliš velký smysl.

Zdá se, že při volbě barvy firemní značky představuje modrá jistotu. Využívají ji například tři pětiny společností z žebříčku Fortune 500. A příznivci jiných barev jsou vůči modrému mainstreamu v opozici. Hodí se ale modrá pro skutečně ambiciózní projekty?

Lukáš Kříž 29.6.2015

Uživatelé sociálních sítí na prodej – ve velkém

Využívání a někdy údajně i zneužívání osobních údajů pro marketingové účely ale...

Inzerce na sociálních sítích zažívá boom. Letos podle odhadů vyskočí o dalších 30 procent na více než 24 miliard dolarů. Suverénně nejoblíbenější reklamní plochou se stal Facebook – loni mu na účtu přistály tři čtvrtiny celosvětových reklamních investic na sociálních sítích.

Kdo otřese Facebookem a spol.

Mezi letošními trendy sociálních sítí, jak je pojmenovávají především...

Byť ty největší sociální sítě vbrzku o svou dominanci nepřijdou, nové aktivní uživatele přitáhnou spíše jejich alternativní soupeři.

Velký bratr už pronikl i do marketingu

Martin Lindstrom, Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and...

Tradiční reklamní postupy jsou nahrazované novými, mnohem sofistikovanějšími. Využívají triky, které neúprosně svádějí k nákupu, ať se jim nakupující pokoušejí jakkoliv ubránit. Každé nakupování je analyzované do posledního detailu, aby takto získané informace byly použité proti nám. Taková je reklamní realita s orwellovskými prvky.

Sloužit „slepé holce s mečem a vahami“ by měli i advokáti

Martin Šolc, zakládající partner kanceláře Kocián, Šolc, Balaštík (KŠB) a...

Když advokát hovoří za klienta, může tlumočit, co říká. Když ale advokát hovoří za sebe, musí říkat pravdu, říká v rozhovoru Martin Šolc, zakladatel kanceláře Kocián Šolc Balaštík (KŠB).