Marketing

Snaha ministerstva zahraničí prorazit s názvem Czechia neuspěla

Czechia/Česko

Pojem Czechia, jenž byl v létě 2016 registrován při OSN jako oficiální zkrácený název Česka, zůstal jen na papíře. Ministerstvo zahraničí na něm netrvá a jen jej doporučuje. Z úst politiků nezaznívá. Žádná ze čtyř státních agentur, jež mají za cíl propagaci Česka v zahraničí, jej neprosazuje. Drží se zavedeného názvu Czech Republic.

V centru Prahy je třeba omezit spíše auta než jízdní kola

Osobní automobil zaparkovaný na kolejích způsobil dopravní kolaps v Praze 5.

Na Praze 1 nastal čas pro racionální řešení dopravy – omezit neekonomickou, neekologickou a na prostor náročnou a nezdravou a podpořit ekonomickou, prostorově skromnou, ekologickou a zdravou.

Politické elity jsou odtržené i od technologického vývoje

Politici a moderní technologie.

V poslední době se často hovoří o moderních technologiích. Například o Facebooku, blockchainu či o samořiditelných autech. Otázkou je, které téma, jemuž se dnes věnují texty o technologickém vývoji, bude za rok či dva zase šokovat.

Petr Pietraš 20.7.2018

České technologické firmy se učí dostávat na čínský trh

Šen-čen

Jedním z mála cizinců, kterým se v Číně podařilo rozjet e-commerce byznys, je Lukáš Hlaváč, který založil společnost Whoolala. Dalším úspěšným Čechem v Číně je Jan Šmejkal, který žije v Šen-čenu, odkud řídí společnost Startup Grind.

Jan Sedlák 30.6.2018

Rozdělení na pravici a levici ztratilo opodstatnění

Alain de Benoist, Le moment populiste: Droit-gauche c’est fini!.

Jedno ze současných klišé tvrdí, že populismus je extrémně pravicový, což se však zdá být v rozporu s realitou. Jde totiž především o postoj proti elitám, což z něj dělá spíše levicový směr. Navíc je reakcí lidu na nečinnost politiků a na zklamání z demokracie. Populismus nechce zakládat nic nového, jen obydlet demokratický systém.

O úspěchu nebudou rozhodovat technologické dovednosti

Digitální technologie.

Tempo technologických inovací odlišuje 21. století od předchozích. Nejsou to však technologické dovednosti, které odlišují průměrnost od excelence, nýbrž sociální. To platilo i v minulosti, ale digitální epocha toto pravidlo naplňuje novým obsahem.

Pavel Kysilka 22.3.2018

Dokáže francouzský prezident Macron vést bez konfliktu?

Régis Debray, Le nouveau pouvoir.

Francouzský prezident Emmanuel Macron je jedním z průkopníků rodícího se nového světa, v němž mladí lidé už nesledují každodenně televizní zprávy a jejich hlavním zdrojem informací se stal smartphone.

Monika Hübner: Osmdesát procent nákupních rozhodnutí činí ženy

Monika Hübner

Naprostá většina reklam je zaměřená na ženy, v naprosté většině případů je ale přitom alespoň doposud vytvářeli a zadávali takřka výhradně muži. Proto nejsou reklamy tak dobré, jak by mohly být, říká Monika Hübner, která v reklamní branži působí již dvě desetiletí.

Petr Kain 3.2.2018

Drahoš versus Zeman aneb Boj o Hrad v přímém přenosu

Duel na TV Prima.

Hradní kampaň vrcholí. V úterý 23. ledna se poprvé Jiří Drahoš střetl s Milošem Zemanem v televizním duelu. Většina marketérů a sociologů se shoduje, že všechno předchozí smaže dojem z duelů obou kandidátů. Drahoš je v o to složitější situaci, že Zeman už má v tomto ohledu léty natrénovaný grif, na jeho osobitý styl jsou lidé zvyklí.

O čem sní marketéři? Jak se zalíbit ženám

Výprodej

Starají se, pečují, navrhují, vybírají. Navzdory všem klišé jsou strážkyněmi nejen rodinného krbu, ale i domácí kasy. Různé studie ukazují, že ženy, přítelkyně a manželky mají rozhodující hlas. muži utrácejí podle nich, s nimi i za ně. Jak (se) prodat ženám, je proto odvěká otázka všech marketérů a byznysmenů.

Jan Klesla 20.1.2018

Prezident Zeman osobně kampaň nevede. Ale někdo jiný za něho

Reklama na knihu Miloše Zemana.

Zemi zaplavily billboardy s uchazeči o post hlavy státu – nejvíce jsou vidět Miloš Zeman a Mirek Topolánek. Zemanova „nekampaň“ je natolik výrazná, že předčí marketingové produkty dalších uchazečů o Hrad Michala Horáčka a Jiřího Drahoše.

Budvar není stavěný na to, aby chrlil hektolitry levného piva

Petr Dvořák.

Budějovický Budvar má od května nového šéfa. Ve výběrovém řízení zvítězil marketingový odborník Petr Dvořák. „Doma prosadit více značku Budweiser, posílit export a systematicky přistupovat v péči o zaměstnance,“ shrnuje své priority.

Miroslav Petr 29.11.2017

Evropa potřebuje obdobu americké televizní stanice Fox News

Mentora dělal Trumpovi při přípravě na debatu mediální konzultant a zakladatel...

Politické spektrum západní Evropy je vychýlené doleva, proto by neškodilo, kdyby v evropských zemích vznikla televizní stanice podobná americké Fox News založené na kultuře, v níž muži byli muži a ženy ženami, a ne na genderových nesmyslech.

Dnešní návrháři jen recyklují staré myšlenky

Retro ze šedesátých let, které se na veletrhu pánské módy Pitti Imagine Uomo ve...

Je móda staromódní, chamtivá a povrchní? Dvaadevadesátý prestižní veletrh pánské módy Pitti Imagine Uomo, který se letos v červnu konal ve Florencii, přinesl i otázku: Vyslyší někdo generaci miléniálů, mladých lidí narozených na přelomu 3. tisíciletí, jež se nedomnívá, že jde jen o peníze?

Michal Horáček: Čitelnost je od začátku základem mé kampaně

Kategorie Lidé, o kterých se mluví, série: Kandidát Horáček (Michal Horáček...

„Miloš Zeman je nejen osobně, ale i vším, co v úřadu prezidenta činí, pravým opakem toho, jak je koncipován můj program, moje vidění světa a vnímání, co je poctivé a dobré. Chci, aby mu lidé dali vysvědčení, a aby na něm byla nedostatečná,“ říká v rozhovoru prezidentský kandidát Michal Horáček.