Hudební průmysl

Karel Gott sjednocoval střední Evropu

Pieta za Karla Gotta

V Česku, na Slovensku, v Polsku a v německy mluvících zemích se sotva najde dospělý člověk, který by neznal Karla Gotta. Vzpomíná Čestmír Klos.

Čestmír Klos 18.10.2019

Obrovské množství dat zprůhledňuje politiky

Kapitalismus a internet

Lze očekávat nárůst vlivu neformálních tvůrců veřejného mínění z té či oné názorové či sociální bubliny. Jen však do té doby, než ta či ona bublina zanikne a nahradí ji jiná. Demokracií zmítá informační tornádo.

První hřmění změny: Informačnímu věku bude vládnout způsob života

Paralelní polis.

Nastává posun od ekonomických témat, která tvořila náplň zápasu levice a pravice, k těm, jež se týkají povahy života, tedy ke kulturním. Za dvacet až třicet let bude společnost vypadat výrazně jinak, než v níž žijeme v současnosti.

Vít Kučík 21.6.2015

Interaktivita v roli vizionáře: Hudební videoklipy mění svou tvář

Videa vyžadující aktivní přístup diváka nejsou jen pomíjivým trendem – podílí se na transformaci zábavního průmyslu.

Radek Baborák: Posluchač se musí vznášet a hudba mluvit

„Chci hrát svobodně a po svém, ve svém vlastním prostředí a zkusit také něco na vlastní pěst vytvořit,“ říká špičkový český hornista.

Slovenský rapper Vec: Nové a nezajeté věci přijímají naše národy trochu těžko

„Byl jsem proti roztržení Československa, ale nakonec si myslím, že bylo tím nejlepším, co jsme mohli udělat. Kdyby se dnes v parlamentu řešila nějaká otázka, vždycky by to bylo Češi versus Slováci, mělo by to nesnášenlivý podtón,“ říká Branislav Kováč a

Rozhovor s Branči Kováčem nejen o imunitě starší populace vůči hip hopu, ale i o toleranci české a slovenské společnosti k novým trendům.

Eva a Vašek: Vznikli jsme z poptávky lidu

Hudba jako taková není daná politickým systémem. Komunisti nechtěli bigbít, dnes zase nechtějí dechovku, říká Václav „Vašek“ Ševčík.

Jan Brabec 28.11.2012

Copyright je nebezpečná zbraň

Reto Hilty, šéf Institutu Maxe Plancka pro duševní vlastnictví, si stěžuje na politiky a žádá hromadné licence pro internetové poskytovatele.

Rapper Kato: Lidé rádi na někoho nadávají, aby nemuseli na sebe

Adam Svatoš aka Kato: Já nejsem studovanej muzikant. Muzika si mě sama našla a já se spíš cítím jako hlásná trouba něčeho, co se rozhodlo, že skrz mě bude prýštit.

Se svobodou se nenaučili zacházet ti „zodpovědní“. Možná je ale ten, kdo nás vede, pouze odrazem nás samotných, říká „bezzubý básník“ Kato.

Prodej hudby: Zákazníci jsou prý naprostí idioti

Posluchač neví, co chce. Prostě mu to vnuťte a on si to zamiluje, radí slavný zpěvák hudebnímu průmyslu v internetových časech.

James Bond: Už ne suché Martini, ale vychlazený Heineken

Product placement se rozmáhá napříč zábavním průmyslem, odnesl to i oblíbený drink agenta 007.

Ani na internetu se obědy nerozdávají zadarmo

Vyvrcholí internetová anarchie v kolonizaci kyberprostoru, anebo najdeme adekvátní obchodní model, který alespoň částečně nahradí pirátství?

Rocková hvězda: Hudebníkům se díky internetu daří lépe

Populární sanfranciská kapela Counting Crows věří, že na bezplatné muzice nakonec vydělá.

Internet není zlý! O své umělce se postará.

Odpověď na otázku, která v digitálním světě straší již od samého zrodu internetu, by mohla znít: crowdfunding neboli financování davem.

Konec muziky v Česku?

Hudební průmysl je víc o byznysu než o entertainmentu, konstatuje v rozhovoru pro Hospodářské noviny bývalý šéf Sony Music Zbyněk Knobloch.

Petr Matějček 11.4.2012