Doprava

Kapsch bude nadále v Česku vybírat mýto

Mýtné brány a Kapsch.

Dodatek z roku 2007 dává rakouské firmě šanci na 1,7 miliardy korun. Bude totiž budovat mýtné brány i v roce 2017. Dle zjištění ČESKÉ POZICE však tento dokument ministerstvo dopravy neznepokojuje, neboť nemá žádný vliv na přípravu tendru.

Splavnění Labe drhne. I kvůli zákonu o odpadech.

Vizualizace plavebního stupně Děčín. Ten je podle Ředitelství vodních cest...

Základním problémem splavnosti Labe jsou především nízké stavy vody, které umožňují využít tuto řeku pro nákladní lodní dopravu jen asi sto dní v roce. Na první pohled by se zdálo, že řešení je prosté – odtěžit ze dna nánosy sedimentů, díky tomu zvýšit hladinu, a tím zvýšit využití řeky pro lodní dopravu. Bohužel to kvůli našim současným zákonům nelze.

Petr Havel 23.10.2014

Mýtný harmonogram drhne

Na dálnicích a rychlostních komunikacích se nyní používá mikrovlnná technologie dodaná firmou Kapsch. Přijde změna na satelit?

Resort dopravy nestíhá termíny v plánu, jak najít nového „výběrčího“ mýta na silnicích. Kapsch tak může získat dalších pár měsíců lukrativního byznysu, i když v novém tendru neuspěje.

Proč není Praha jako jiná evropská města?

Volby v Praze.

V předvolebních debatách o Praze chyběla strategická a urbanistická vize. Slyšeli jste v kampani něco k dennímu životu? Řešení nesouvisejí s ideologickými programy stran a mohl s nimi přijít kterýkoli rozumný kandidát.

Petr Janyška 11.10.2014

Mýtné v Německu: Za hodně peněz málo muziky

Silnice v Německu (Ilustrační foto)

Návrh mýtného pro osobní auta od bavorské CSU kombinuje jistotu velké správní zátěže s nejistým ekonomickým profitem. Proto někteří zástupci spolkových zemí a dopravní experti požadují rozšíření dnešního mýta pro nákladní auta. To by ale bavorský premiér přišel o politický triumf...

Nikaragua chce konkurovat Panamskému průplavu

Panamský průplav a připravovaný Nikaragujský průplav

Středoamerický stát hodlá ve spolupráci s čínskou firmou vybudovat novou spojnici mezi Atlantikem a Pacifikem. Oprašuje tím starý plán, který je však ještě před prvním kopnutím do země kritizován jako zbytečný, drahý a přírodě škodlivý. Píše Tomáš Nídr.

Ochrání právo EU před německým „mýtným“?

Německá dálnice – ilustrační foto.

Podle německých médií se zdá, že se zpoplatnění německých silnic od roku 2016 stane skutečností. V této souvislosti vyvstávají dvě otázky: Může být připravovaná regulace porušením práva Evropské unie? Jak se takovému porušení případně bránit?

Petr Bříza 31.7.2014

Česká doprava má zpoždění

Ministr dopravy Antonín Prachař (vpravo), Michal Petrtýl (CSC), Karel Feix (Kapsch).

Propojování mýta s Evropskou unií vázne. Chybí tisíc kilometrů dálnic i nové zdroje financování staveb, zaznělo na konferenci Lidových novin a České pozice.

Výběr nového českého eurokomisaře: Partajní rošáda, či obecný zájem?

Pavel Telička byl eurokomisařem od 1. ledna do 11. listopadu 2004, Vladimír Špidla od 22. listopadu 2004 do 9. února 2010 a Štefan Füle zastává úřad od 10. února 2010. Kdo další zamíří do Bruselu?

Ideální postup: nejprve vybrat resort, a potom najít vhodného člověka. Česká realita je přesně opačná.

Dan Macek 17.4.2014

Kanál Dunaj–Odra–Labe: A nyní ke střízlivější diskusi...

Baťova vize. Ilustrace inspirovaná grafikou filmového dokumentu z roku 1945 o přínosech průplavu Dunaj–Odra–Labe pro Československou republiku, který vyrobila firma Baťa.

Získal nálepku megalomanský sen Miloše Zemana. Existují však přinejmenším tři důvody, proč se otevřené debatě o vodním koridoru nebránit.

Smiřování s Blankou

Pražský magistrát zveřejnil své budoucí plány na řešení dopravní situace v Praze v souvislosti s Blankou. Zažijeme město „jinak“?

Jan Brabec 23.1.2014

Travel Service v ČSA: Oheň a voda v jedné řece

Travel Service musí úspěšně zabránit „synergii“ s odborářskou kulturou, a zároveň dodat do tápajících vod ČSA svůj obchodní drive.

D47: Firmy fakturovaly neoprávněně vysoké ceny, skutek je ale promlčený

Soud zamítl jednu z žalob ŘSD kvůli valorizaci cen na dálnici D47. Důvodem je promlčení, nikoliv samotný problém, na který ŘSD upozornilo.

Kanál Dunaj – Odra – Labe: Je legitimní se o něj pokusit?

Předpokládaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe.

Výsledek plánované studie proveditelnosti bude značně odvislý od zvolené metodiky a výběru zohledněných faktorů, píše historik Jiří Janáč.

Nový ředitel právníků Žákova resortu: Bez „klasického“ právního vzdělání

Ředitelem právního odboru ministerstva dopravy byl jmenován Robert Pálenský. Sám právníkem není a nikdy se nevěnoval ani veřejným zakázkám.