Doprava

Plavecký mariáš na kanálu Dunaj–Odra–Labe

O výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe se uvažuje už sto let.

Na článek „Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?“ o výstavbě kanálu Dunaj–Odra–Labe zareagoval investiční expert Jiří Suk. Podle něho jde o mimořádně špatnou investici – obrovské náklady, komplikace, téměř žádné efekty. Subvence by představovaly past, ze které není cesta ven. Byla by to vleklá stavba národní kocoviny.

Jiří Suk 12.2.2018

Praha není rezervací, ani by se jí neměla stát

Zdeněk Lukeš, historik architektury .

V Češích je jistá konzervativnost, je přesvědčen historik architektury Zdeněk Lukeš. To platilo i dříve, ale o stavbách se tolik nediskutovalo. „Zbourala se řada budov velké historické hodnoty, což by dnes bylo nemyslitelné,“ říká v osmnáctém rozhovoru 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok.

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Michal Pavec 2.2.2018

Ekonomizace Prahy nakonec vytlačí lidský prvek

Václav Cílek, geolog, klimatolog, spisovatel, filozof a popularizátor vědy.

„Donuty jsou koblížky s dírou uprostřed. V Praze je zhruba v hranicích rezervace. V centru ubývá lidí, jsou tam kanceláře a prázdné domy. Historická část Prahy přestává žít,“ tvrdí v rozhovoru, 15. pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy, geolog a popularizátor vědy Václav Cílek.

Praha je historické město a architekt to musí brát v úvahu

Petr Palička, managing director ve skupině Penta Investments.

Podle Petra Paličky, managing directora ve skupině Penta Investments, je největším handicapem Prahy nevyřešená doprava. „To zásadně omezuje rozvoj určitých částí Prahy,“ říká v rozhovoru, čtrnáctém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Na stanicích měření emisí automobilů je složitější podvádět

Výfukové plyny.

S prvním lednem letošního roku začali kontroloři pořizovat fotodokumentaci měření a odesílat ji do databáze ministerstva dopravy. Tady se snímky a výsledky kontroly ukládají.

Eliška Nová 12.1.2018

Historické jádro Prahy je třeba obohatit

Architekt Josef Pleskot

Podle architekta Josefa Pleskota je Česko malou, ušlápnutou zemí. „Nemůžeme si představovat, že by z Prahy mohla být metropole srovnatelná s Berlínem, Paříží nebo s Kodaní. Je krásná, ale málo sebevědomá,“ konstatuje v rozhovoru, třináctém pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Pražská Trojská lávka spadnout musela

Trojská lávka z Troje na Císařský ostrov, otevřená v červenci 1984 na místě...

Pražský magistrát a Technická správa komunikací Praha (TSK) vyřešily spadlou Trojskou lávku dočasným odvoláním šéfa oddělení mostů TSK. Tato instituce se jeví nereformovatelnou a je otázkou, zda by nebylo lepší ji zrušit a vybudovat novou, která by mohla dát do pořádku nejen mosty a lávky, ale i chodníky a ulice. Píše Tomáš Hlaváč.

Problémem Prahy není nedostatek nápadů, ale jejich realizace

Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR).

Ve společnosti není touha něco postavit, je přesvědčen Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje. A v rozhovoru, dvanáctém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy, říká: „Tunel Blanka není kusem města. Kdyby se postavily budovy za 40 miliard, každý by viděl, že se staví.“

Praha se bez tolerance nestane světovou metropolí

Luděk Sýkora, profesor sociální geografie a regionálního rozvoje na...

Vedení Prahy nemá jasnou vizi, čímž se liší od většiny metropolí. „Ty se snaží vizi nastínit, sdílet a naplňovat – jednoduchou a srozumitelnou, kam se město chce posunout v následujících letech,“ říká v rozhovoru geograf Luděk Sýkora, desátém pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Praha má krásná tartanová hřiště. Ale jsou zavřená

Jiří Kejval, podnikatel a předseda Českého olympijského výboru.

Podle předsedy Českého olympijského výboru Jiřího Kejvala chybějí Praze kulturní stavby – Národní divadlo, Rudolfinum či Národní muzeum byly postaveny v letech 1860 až 1890, poslední galerie, Mánes, před sto lety,“ říká v rozhovoru, devátém pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Je třeba vytlačit dopravu co nejvíce z Prahy

David Černý, výtvarník.

Podle umělce Davida Černého Praze chybí odvážná architektura. „Měřítka světové architektury splňuje jen Tančící dům,“ říká v rozhovoru, sedmém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Praha je velmi konzervativní a svázaná řadou regulí

Dušan Kunovský, majitel developerské společnosti Central Group.

Nebude-li Praha dostatečně atraktivní, mladí lidé budou odcházet do zahraničí, varuje Dušan Kunovský, majitel developerské společnosti Central Group. „Veřejná správa by měla mít koncepci a stanovit jasná a racionální pravidla, jež platí dlouhodobě,“ říká v rozhovoru, šestém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Za čas bude automobilová doprava do centra Prahy výjimečná

Ivo Oberstein, bývalý hlavní architekt Prahy.

„Vždy jsem zdůrazňoval, že se má dobudovat vnější okruh a pak vnitřní,“ říká Ivo Oberstein, bývalý hlavní architekt Prahy, v rozhovoru, pátém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Praha se prezentuje jako město kultury. Ale tak tomu zcela není

Pražská primátorka Adriana Krnáčová.

„Máme velkou nabídku průměrné produkce, ale jen pár špičkových akcí,“ upozorňuje v rozhovoru pražská primátorka Adriana Krnáčová.