Dálnice

Nejčernější týden Věcí veřejných

Někteří z hlavních představitelů absurdního dramatu a posléze Matějské poutě (z leva do prava): ministr školství Josef Dobeš (alias velký Dobeš), první místopředsedkyně VV Karolína Peake, ministr dopravy Pavel Dobeš (alias malý Dobeš) a superguru strany

Bylo komické sledovat, jak členové vlády za VV v době praní špinavého prádla prezentují jeden populistický návrh za druhým.

István Léko 13.3.2012

Jak neúčelně utratit 24 miliard za opravu dálnice

Rychlost na dálnicích se zvyšovat nebude.

Modernizace D1 je příkladem, jak Věci veřejné dokážou libě mluvit o šetření peněz před kamerami a ve „svém“ resortu dopravy předvádějí opak.

Brusel neproplatí Česku 11 miliard korun na stavby ministerstva dopravy

Stavby se rozjely za bývalého ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS). Současný ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) viníka hledat nehodlá.

Reparát ministerstva dopravy na téma Jak zachránit dotace z EU

Mezi náhradními projekty pro operační program Doprava se zřejmě objeví dostavba a modernizace D1 a výstavba silnice první třídy.

Bič na spekulanty: Z pole už stavební parcelu nevykouzlí

Ministerstvo pro místní rozvoj připravuje novelu, dle níž bude možné nejprve vyvlastnit pozemek a až poté sjednat výkupní cenu.

Cesta velkého čínsko-polského přátelství skončila pískovištěm a vyhazovem

Polskou dálnici A2 Číňané stavět nebudou. Po firmě Covec zbylo jen staveniště.

Evropští stavbaři žádají unii, aby přijala závazná pravidla, která zabrání nekalé konkurenci při veřejných zakázkách.

Konec výstavby silnic v Čechách. Na shledanou v roce 2223.

Dálniční síť by se při současném modelu financování budovala až do roku 2223.

V Česku se nepřipravují nové projekty dopravní infrastruktury. Hrozí tím mimo jiné problémy s čerpáním evropských dotací.

Jak se dopravní stavby utrhly ze řetězu

Vedoucí projektanti a rozpočtáři se naučili to, co je potřeba se naučit, a sice, že možné zvýšení nákladů vždycky někdo nakonec zaplatí, a podhodnocování nákladů je dobrou metodou, jak usnadnit schválení projektů.

Devět z deseti infrastrukturních projektů překročí plánované náklady. V České republice zatím stále čekáme na ten desátý.

Pomohly ministru Šmerdovi z křesla mýtné brány?

Budoucnost mýta v České republice bude zřejmě jedním z největších „dealů“ nového ministra dopravy, potažmo Věcí veřejných.

David Kasl 4.7.2011

Co by asi řekl Vít Bárta fiasku čínské firmy Covec v Polsku?

Poláci odmítli návrh Číňanů, kteří byli ochotni dostavět dálnici, ale za vyšší cenu.

Zaplaťpánbůh Bártovi: Havránková prodala pole

Dálnice D11 se v poslední době dostala do povědomí v souvislosti s propady půdy, kvůli nimž nechal exministr Vít Bárta umístit na poškozené úseky cedule se jménem údajného viníka - společnosti Skanska. Teď se o D11 bude mluvit opět v souvislosti se selko

Kolem Hradce Králové může vzniknout tříkilometrový kus dálnice do nikam. Radost budou mít developeři, kteří v okolí nakoupili pozemky.

Mystifikace před tendrem na mýtné

Na dálnicích a rychlostních komunikacích se nyní používá mikrovlnná technologie dodaná firmou Kapsch. Přijde změna na satelit?

Sílí negativní kampaň vůči výběru mýta na komunikacích nižších tříd. Zastánci mikrovlnné technologie tvrdí, že se nevyplatí.

Superstrategie ministerstva dopravy? Na místě je ostražitost!

Ministerstvo dopravy připouští, že dálnice D1 je na mnoha místech v naprosto nevyhovujícím stavu.

Naplní-li se záměry ministerstva dopravy, zaváže se stát ke splátkám za PPP projekty ve výši téměř 20 miliard korun ročně na desítky let.

Podaří se ministru Bártovi opravit dálnici D1 za soukromé peníze?

Ministerstvo dopravy připouští, že dálnice D1 je na mnoha místech v naprosto nevyhovujícím stavu.

Podmínkou spuštění prvního PPP projektu je schválení dopravní superstrategie vládou. Zatím za ni však ministr dopravy sklízí hlavně kritiku.

Akčnost podle ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic konečně komunikuje se stavebními firmami, od nichž hrozí státu arbitráže. Ale žádné sprinterské tempo to není.