Dálnice

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch.

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.

První soukromá dálnice má problém. Projekt zastavil ÚOHS.

Dálnice (ilustrační foto)

Pilotní projekt spolupráce soukromého a veřejného sektoru na stavbě a provozu dálnic zastavil antimonopolní úřad. V zahraničí jsou přitom takzvané PPP projekty velice populární.

Ochrání právo EU před německým „mýtným“?

Německá dálnice – ilustrační foto.

Podle německých médií se zdá, že se zpoplatnění německých silnic od roku 2016 stane skutečností. V této souvislosti vyvstávají dvě otázky: Může být připravovaná regulace porušením práva Evropské unie? Jak se takovému porušení případně bránit?

Petr Bříza 31.7.2014

Dálnice D3: Jak dlouho si počkáme na odstranění vad?

Úsek dálnice D3, který byl zkolaudován před prázdninami, ŘSD zatím nepřevzalo. Penále prý uplatní až při závěrečném vyúčtování.  

Volební inspirace: Kolik půjde na výstavbu dálnic

Politické strany se shodují, že do dopravní infrastruktury by mělo směřovat více peněz. Dálniční síť považují za katastrofální.

D47 není dálnice, spíš horší „okreska“. Policie ale trestný čin nezjistila.

Kauza zvlněné dálnice končí. Policejní inspekce se nebude zabývat rozhodnutím protikorupční policie, která trestní oznámení ŘSD odložila.

Kudy se bude jezdit do jižních Čech?

Úsek dálnice D3 vedený Dolním Posázavím není ještě zcela pohřben, diskuse o vhodnosti variant by však mohla dostat spravedlivější řád.

Zpráva NKÚ: Kilometr dálnic v Německu je o 27 procent levnější než v ČR

Dle plánů ministerstva dopravy z konce 90. let již měla být dobudována síť dálnic a rychlostních silnic. Počkáme si ještě minimálně 32 let.

Ministr dopravy ke zprávě NKÚ: Když všichni kradou, není možné to uhlídat

Od včerejška vede ministerstvo dopravy Zdeněk Žák.

Zdeněk Žák chce motivovat všechny subjekty, které se pohybují ve výstavbě dopravní infrastruktury, aby se chovaly prospěšně.

Česká dálnice je přece k něčemu dobrá!

Jak měřit kvalitu pozemní komunikace navrhuje na základě své nedávné zkušenosti Patrik Nacher.

Jak rychle budou přibývat dálniční úseky? Pro motoristy nic veselého!

Ministerstvo dopravy vůbec poprvé sestavilo žebříček plánovaných  dopravních staveb včetně časového harmonogramu a odhadovaných nákladů.

Zpoždění rekonstrukce D1? To snad ne!

Nezvládne-li Nečasova vláda zdárně zahájit rekonstrukci dálnice D1, bude to velká ostuda.

Případ „mýtné“ míří k vyšetřovatelům

Budování systému na výběr mýtného v Česku zavání podezřením na trestný čin. Ke státním zastupitelům putuje podnět k prošetření. 

Ministerstvo dopravy nově definuje, co je to dálnice

Rychlost na dálnicích se zvyšovat nebude.

Dálniční síť v Česku by se v roce 2013 mohla rozšířit zhruba o 300 kilometrů. Aniž by byl nově postaven jediný kilometr!

Dálnice D3 jako PPP projekt? Proč ne, pokud se poučíme.

Zkušenosti z Maďarska, Polska i Rakouska ukazují, že partnerství veřejného a soukromého sektoru může být prospěšné pro obě strany.