České dráhy
Koronavirový tvrdý úder ČD Cargo: Je ve ztrátě a chystá propouštění

Pro nákladního dopravce ČD Cargo nastaly po několika letech hojnosti zlé časy – pro vagony vozící lidi i pro ty naplněné uhlím a dalším zbožím. Stačilo přiškrcení hospodářství v době koronakrize a následky, které s tím přišly. Už nyní je jisté, že kromě běžných úspor bude muset firma propouštět, zejména na administrativních pozicích.
ČSSD by se mohla inspirovat personální politikou Prague Pride

Politické strany mají stále větší problém vygenerovat odborné osobnosti. Tuto potíž nemají organizátoři Prague Pride. Za maršálku pochodu LGBTQ komunity si totiž vybrali bývalou ministryni pro místní rozvoj a později i šéfku resortu obrany Karlu Šlechtovou, nestranickou poslankyni za hnutí ANO.
Superzakázku ČD zmařila příliš vysoká cena

České dráhy chtěly pořídit moderní zabezpečovací systém, který umí automaticky zastavit vlak, hrozí-li mu srážka, nebo převzít kontrolu nad řízením v případě zdravotní indispozice strojvůdce. Z nápadu však sešlo. ČD obdržely jen jednu nabídku a cena, jíž zájemce předložil, byla pro ně neakceptovatelná.
České dráhy dostaly varování. Politický vliv je může přijít draho

Státní dopravce se ocitl v hledáčku ratingové agentury Moody’s. Ta v červnu vydala zprávu, v níž popisuje neustálý personální průvan ve vedení podniku. Vládní vliv se může zle nevyplatit. Agentura má možnost zvýšit, ale samozřejmě i snížit ratingové hodnocení, od něhož se odvíjí pověst firmy dlužníka.
České dráhy zvýší bezpečí svých vlaků. Bude to ale drahé

České dráhy (ČD) řeší jednu z největších zakázek své moderní historie. Nabídky na elektronické zabezpečení souprav, kterým má být osázeno 468 strojů, jsou výrazně vyšší, než čekaly. Původně odhadovanou cenu 4,7 miliard korun nabídky překračují více než dvojnásobně a i jinak zakázku provázejí značné rozpaky.
Moos: Liberalizace železnice je nevyhnutelný proces

Národní vlakový dopravce zastavil před důležitou výhybkou. RegioJet a další soukromníci mu už dlouhý čas přebírají tratě – a ČD se brání. „Novými vlaky i moderním prodejem jízdenek,“ říká Petr Moos, šéf dozorčí rady Českých drah.
Vedení Českých drah je opět kompletní. Přichází i cizinec

Představenstvo státního dopravce doplní manažer slovenských drah Michal Vereš a exšéf polského těžaře Michal Heřman. Přicházejí v klíčový čas. Státní dopravce totiž v současnosti bojuje se soukromníky v krajích o zakázky. V řadě případů přitom prohrává. Mimo jiné proto, že konkurence nabízí krajům nižší cenu.
Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“
Ťok: Poptávku policie po dronech určitě podpořím

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce prosadit změny v bodovém systému a soustředit se i na České dráhy. „Jeden z největších problémů je nepředvídatelnost a nedostatek informací. Komunikace s cestujícím je zásadní,“ říká v rozhovoru.
Pomalost českého civilního řízení trápí jednotlivce i firmy

Existuje mnoho táhnoucích se sporů. Často kvůli řešení procesních otázek, které nemají žádný či jen omezený dopad na podstatu sporu. A jak ukazuje spor státních Českých drah s jejich dodavatelem Škodou Transportation, ani tolik vychvalované rozhodčí řízení není na tento problém odpovědí.
Dráhy požadují od plzeňské Škody penále až čtvrt miliardy korun

Napjatý vztah Českých drah a jejího dvorního výrobce Škody Transportation se táhne několik let. Nyní je ve hře nový soudní spor. Důvodem jsou nasčítané smluvní pokuty za jednu nepříliš vydařenou, ale důležitou zakázku. V souhrnu jde o více než 200 milionů korun. Ty od Škody Transportation – zatím neúspěšně – České dráhy nárokují.
Šéf ČD: Zkoumáme podmínky možného vstupu do Leo Expressu a RegioJetu

„Železnice není drahá. Drahá se zdá, neboť do silniční dopravy nejsou započteny všechny náklady. Budujeme značku, že České dráhy nejsou mastodont osmdesátých let, ale moderní značka,“ říká v rozhovoru generální ředitel ČD Pavel Krtek.
Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Železniční trať mezi Prahou a Mnichovem je třeba modernizovat

Zlepšení spojení mezi Prahou a Mnichovem by měly zajistit dvě plně elektrifikované koleje umožňující jezdit rychlostí až dvě stě kilometrů za hodinu.
V citlivém sporu o lokomotivy se Českým drahám nedaří

V kyperských rukou držená Škoda Transportation si připsala důležité vítězství. Žalobci potvrdili, že v arbitráži mezi Českými drahami a strojírnou policie nepochybila, když odložila vyšetřování údajných kriminálních činů.