Covid zničí nejen turistické hospody a hotely, ale i knihkupectví

Jednoduché logo Amazonu a řvoucí lev omotaný filmovou páskou jako symbol...

Výsledkem toho, čemu se říká Amazon efekt, je největší korporace světa, která dosahovala před covidem třetinového podílu maloobchodu USA. Požírání lokálních obchodů online firmami je však v Česku novinkou. Jsme teprve na začátku digitální revoluce a covid nás posunul tam, kde byli třeba Američané už před řádkou let. Píše Jan Klesla.

Jan Klesla 24.7.2021

Covid zničí nejen turistické hospody a hotely, ale i knihkupectví

Výsledkem toho, čemu se říká Amazon efekt, je největší korporace světa, která dosahovala před covidem třetinového podílu maloobchodu USA. Požírání lokálních obchodů online firmami je však v Česku novinkou. Jsme teprve na začátku digitální revoluce a covid nás posunul tam, kde byli třeba Američané už před řádkou let. Píše Jan Klesla.

Jan Klesla 24.7.2021

Vesmírná turistika aneb Souboj miliardářů: Po Bransonovi Bezos a Musk

Po souboji velmocí „o vesmír“ a „o Měsíc“ začal v neděli 11. července další vesmírný závod – tentokrát o turisty, respektive o peníze od nich. Ve hře jsou v tuto chvíli společnosti tří dolarových miliardářů – Virgin Galactic Richarda Bransona, Blue Origin Jeffa Bezose a SpaceX Elona Muska.

Stát by měl ukázat, že to s digitální budoucností myslí vážně

Státní úřady nemohou stanovovat bohulibé cíle ve svých digitálních strategiích a zároveň neodstraňovat bariéry v praxi. Tomu by měla odpovídat i novela zákona o elektronických komunikacích.