Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zvlněná D47: V říjnu Žák bourá, v listopadu jedná o opravě

Den před volbami byl ministr dopravy v demisi Žák přesvědčen o nutnosti zbourat zvlněnou D47. Nyní se chce s Eurovií dohodnout na opravách. 

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Poutníkalf

16. 11. 2013 10:09
Viník nebude
Tato kauza je společný průšvih Eurovie a RSD. Na jednu stranu se šidilo, na druhou se schválil nevhodný materiál a totálně selhaly kontroly. Výsledek bude takový, že se v tichosti podělí o náklady na opravu a pujde se dál.Že to Žák vytáhl jako předvolební  vějičku je jasné o tom nemá cenu diskutovat, stejně mu to nepomohlo.
0 0
možnosti
A

Alta

13. 11. 2013 11:42
Nápověda
Trocha nápovědy pro paní novinářku seznam obsahující výkon stavebního dozoru, projektanta a zhotovitele. Zajímavé, že se tam několikrát objevuje jako zhotovitel Dopravní stavby Ostrava (spadlý most Studenka)Zkuste se se podívat a doplnit Váš silně zavádějící článek.  http://www.bezkorupce.cz/wp-content/uploads/2013/07/stavby-dalnic-HBH-tabulka.pdf
0 0
možnosti
V

V.Hricák

13. 11. 2013 13:22
No sláva!
Konečně známe adresy,na které má ministr Žák poslat faktury za opravu D47.Tak že paní Menzelová,teď do toho šťárat a šťárat a nenechat to usnout.Někdo musí domačkat Žáka k tomu,aby věc dotáhl alespoň do stavu,kdy se buď provalí velká korupční rána,nebo velký šlendrián.Ať jedno,nebo druhé,měly by padat hlavy.
0 0
možnosti
S

Svaty

13. 11. 2013 8:57
Kellner na nákupech a ejhle
Kellner na nákupech a ejhle jakmile nakoupí už je tu výhodná nabídka od polostátní firmy. Jeden by řekl, že je to jako na Slovensku převod ztrátové mateřské SPP do rukou státu, ale na to tady nikdo nemá kapacitu, aby se tomu věnoval.http://ekonomika.idnes.cz/cez-prodava-svoje-telekomunikacni-site-d99-/ekonomika.aspx?c=A131113_075219_ekonomika_maq ;
0 0
možnosti
NL

Nindža Lidumil

13. 11. 2013 6:19
Je opravdu zvláštní,
že projektanta a dozora si zatím nikdo veřejně do huby nebral. A to dokonce ani zhotovitel Eurovia, pro kterou je to možná obrana, ti jenom řekli, že investor jim "víceméně nařídil" použít nevhodný materiál, puntík. Samozřejmě že jsou to do médií zatím jenom náznaky. Pokud se ale křičí dokonce i o tom, že předmět veřejné zakázky mnohamiliardové hodnoty je nutno zbourat, tak by skutečně jeden čekal, že se najde novinář, který z ministra dostane základní informaci o tom, jak to vypadá s odpovědností projekanta, potažmo samotného zadavatele. Ministr by to zase měl umět říct kulantně, ale není důvod dělat z toho státní tajemství. Beztak lidí, kteří mají představu, jak to asi tak zhruba je, musí být dost a je divné, že to "dobře infomované zdroje, které nechtějí být jmenovány" dávno nevyžvanily. Druhá věc je, že Eurovia má možná problém i tak, protože se dá čekat, že jí do smlouvy napsali něco o tom, jak musí s odbornou péčí zkontrolovat projekt a předepsané materiály a upozornit na všechny nedopstatky. Ostatně pokud jsou do podloží dálnice skutečně navezeny stovky tun natolik nevhodného materiálu, tak na to nebylo potřeba nositelů Nobelovy ceny ani Sherlocků Holmesů. Stačil by pečlivý doktor Watson vybavený příslušnými tabulkami:-) Proč teda o tom neslyšíme víc ? Že by snad ten nevhodný matroš byl o něco málo levnější ?
0 0
možnosti
V

V.Hricák

13. 11. 2013 5:23
Ana,paní Menzelová
Tento stav někdo zavinil.Jsou pouze dvě možnosti.Buď selhal architekt,když navrhnul pod vozovku materiál,který svými vlastnostmi nevyhovuje svou nosností,nebo stavební dozor,který měl v průběhu stavby dohlížet nad technologickými postupy a kvalitou použitého materiálu.Ani jedna z možností nebyla prakticky nikdy citována a potažmo nepadlo v těchto souvislostech ani jedno jméno.Asi  se někdo bojí toho,že dotyčné osoby začnou mluvit a odhalí širší souvislosti.Ať tak,či onak,měli by novináři upřít svou pozornost tímto směrem a volat po jménech a odpovědnosti u těchto článků zmastěné stavby.
0 0
možnosti
KV
Nemá cenu vyzdvihovat zavinění
salámovou metodou, je jasné, že selhaly (a teď je otázka zda úmyslně nebo z nedbalosti) všechny zainteresované skupiny. Investor, zpracování smluv právníky, stavební dozor, geologický průzkum, zhotovitel, dodavatelé materiálu, účtaři, prostě všichni. Připadá mi to, že se napakovali všichni kteří se okolo jenom otřeli. 
0 0
možnosti