Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zemanova vláda – prazvláštní směs

Co budou dělat, nevědí možná ani sami. Jak dlouho to budou dělat, není jasné. Zemanova vláda se chystá převzít kormidlo.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Leoš Jaroš

8. 7. 2013 23:32
Asi žiji v jiném světě pane Kalenský
a nebo má mnoho z nás záměrně špatnou paměť. Dnes můžeme s jistotou říci, že stávající  koalice zničila pravicovou politiku, To nehovořím o morálce, ke které v rámci odpovědnosti za činnost konkrétního jedince vzhlíží, Rozložila státní instituce, devastovala veřejné mínění, společenskou morálku a tím dehonestovala existenci parlamentní demokracie v zemi. Jistě to umíte sám snadno a konkrétně doložit.  Je to tato vládní koalice, kdo tuto zemi přivedl díky neschopným a všehoschopným na samý práh spouštěcího mechanizmu nikým nechtěné neřízené politické změny.  ODS se devastovala průběžně a pochopitelně zdevastovala i svého předsedu a tím i celou vládu. Nebyl to Zeman  ani volič jeho či jiný. Byly to jen a jen osobní zájmy koaličních parlamentních demokratických politiků, kteří tu parlamentní demokracii v případě svojí potřeby s klidem odložili doma manželkám a šli společně pletichařit, nikoli pracovat politicky.  Kdyby to pochopili dříve a odstoupili, nemusely být škody takového rázu, jaké vidíme dnes. Jo, komu není rady, tomu není pomoci. Kdo se jim postavil, sám sebe odstavil.  Arogance, ignorance a hulvátství by v politice mělo být jako šafránu a nikoli jako základu denního  politického chleba.    Předpokládal bych, že mediální intelektuál by minimálně upozornil na to, že na národní obrození politiky je díky těmto nemravům téměř pozdě a žádné hlasování na půdě stávajícího demoralizovaného parlamentu to nezachrání. Takže zásah prezidenta Zemana jako volič pravice nesu neblaze, nicméně jako občan a demokrat chápu, že jde o jediný obranný manévr v rámci funkční demokratické politiky. Funkční pokus v mezích ústavy,  jak zabránit politickým turistům a normalizátorům z TOP 09,  jejich Drábkům, Šiškům a některým přikakávačům z ODS dále rozkládat demokratickou politiku v této zemi znefunkčňováním a dehonestováním   parlamentní demorkracie, parlamentních institucí,  státní správy a společenského bytí.  Zajímá vaše diskutující, stejně jako dnešní akční výbor ODS a kliku normalizačních urbanistů kolem TOP, že v této zemi žijí lidé, kteří jim svěřili správu země a oni ji zašantročili? Nebo snad jste schopen tvrdit, že v této zemi voliči znásilňují s poctivou radostí sami sebe?  To potvrzují slova  Kalouska. "Kdo svěří peníze tomu, komu nevěří"? Bohužel jediné jasné je, že jim už  opravdu mimo některých médií nikdo  nevěří. A má nám stačit, že oni kluci si věří?  A nebo zastáváte výlučnou platnost leninského sloganu, že každý volič má výhradně právo zvolit si svého lháře? Takže to chlapci rozpusťme a vůbec neočekávám zřetelné autorské i komentátorské slovo účastníků tohoto zájezdu do pekel. Volič není blbec a pak bude úplně jedno, kdo sedí v navrhované  vládě. 
0 0
možnosti
KM

Kamil Moravský

9. 7. 2013 3:25
Souhlasím a připojuji názor.
Můj dědeček (narozen 1893) byl přesvědčený sociální demokrat a jako obchodník se pohyboval v trojúhelníku Morava - Rakousko - Německo. Babička vzpomínala jak se neskutečně vztekal po příjezdu z Německa na tamní sociální demokraty (SPD), že to je banda neschopných destruktorů. (Rozjeli šílenou hyperinflaci a ožebračili střední stav.) Když pak začalo hledání vhodného kancléře, které nakonec vyvrcholilo Hitlerem, dědeček jen krčil rameny a říkal "po slabých idiotech silný psychopat". O politice jsem s dědečkem mluvíval až ve svém dospívání v 70. letech 20. st. (zemřel 1981). Velice dobře si pamatuji, že z nacismu nikdy nevinil Hitlera a jeho smečku, ale pokaždé vzpomenul SPD a Fridricha Eberta. Po listopadu 89 se ze mě stal pravicový volič (snad mi to dědeček promine), avšak dnes si připadám úplně stejně jako on v meziválečné době. Neviním Zemana a celou naši "levici", ale pouze a jen tzv. českou "pravici", která morálku a poctivost vyměnila za lež, rozkrádání a organizovanou zločinnost a tím pádem si se systémem parlamentní demokracie soustavně vytírala a vytírá zadek. A to podotýkám, že Zeman zatím pořád jedná v intencích ústavy a nelze předpokládat, že by zapálil parlament a vzápětí nařídil zatýkání poslanců TOP09 a ODS. V tomto bodě srovnání s Adolfem pokulhává. Ale v oné "startovní základně", která pak vede ke smutným koncům demokracie, tak v tom jsme (i když jinou cestou a jinými destrukcemi) ve stejné situaci jako blahé paměti Německo na začátku 30. let. Bohužel. Pane Jaroši, za Váš příspěvek Vám vřele děkuji. V kolektivu kde pracuji i ve sportovním klubu kde se realizuji má většina lidí naprosto podobné názory jako máte Vy, což je dobrý základ pro společenské změny. S úctou Kamil Nadhor.        
0 0
možnosti
J

J.Mares

9. 7. 2013 9:37
výborně, opravdu skvěle
To s tím přirovnáním k hnusu, který nastolilo SPD v Německu, tak to sedí neskutečně dobře. Já dřív nechápal jak mohl vzdělaný národ tak silně podporovat Hitlera. ODS, TOP09 (ale i gauneři z ČSSD - a není jich málo) mi umožnili pochopit, co šlo v hlavách Němců ve 30-tých letech. Prvn, kdo v ČR "vytuneloval" princip parlamentní demokracie byl pan Klaus a jeho smečka rozkrádačů. Aby volení zástupci lidu ustanovovali zákonné normy, které drancují státní kasu a potažmo každého obyčejného občana - tak to je fakt na úrovni vlastizrady. Např. ztráty z Topolánkovy fotovoltaiky = cca 1 bilionu Kč (tj. 3 násobek tolik diskutovaných církevních restitucí - a nic, je tocho, nikdo nekřičí jako při restitucích, fakt nechápu).  Jak moc se na fotovoltaice nabalili pánové z ODS, TOP09 a ruské mafie??? A čím ten státní penězovod tekoucí na soukromé účty naplnit? Tak třeba pomocí pana Drábka. Ten škrtal chudákům diabetikům a jinak trvale nemocným lidem jednu sociální jistotu za druhou. A paní Němcová se klidně ohání jakousi 101-čkou! Sakra, může ještě dnes brát někdo vážně slova o tom, že Zeman nebere v úvahu jakousi 101čku? Když  každý druhý ze 101 je trestně stíhatelný? (Vycházím z ducha obvinění, která byla vznesena v 1. kole zatýkání.) Pan Kalousek má pravdu když mluvil o tom, že přece nemohou svěřit peníze někomu, komu nevěří (myšleno kdyby st. rozpočet byl např. z dílny Kalouska, tak sám Kalousek by ho nepodpořil, neb peníze by následně spravovali lidé, kterým on, resp. oni - TOP09, nevěří). S panem Kalouskem naprosto souhlasím. Ani já nevěřím bandě defraudantů a tunelářů, které reprezentuje on - pan Kalousek. A asi stejně uvažuje i pan Zeman. 
0 0
možnosti
LN
Zemanovi agitátoři nastoupili do médií?
Volič není blbec, a proto volí soudem usvědčeného lháře Zemana? Fakt dobrý postřeh... :-D
0 0
možnosti
LJ

Leoš Jaroš

9. 7. 2013 21:59
Vás se
ta poslední věta vůbec, ale vůbec, netýká. I s ohledem na to, co jsem od Vás četl cítím potřebu omluvy.
0 0
možnosti