Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zeman vztyčí uzbecký prostředník na humanrightisty

Prezident velebí ekonomickou diplomacii na úkor „havlovské“ lidskoprávní linie zahraniční politiky, leč jeho „pragmatismus“ ani nevynáší.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV
Ano,
chápeme-li útočníka s hlediska (sporného) oprávněnosti hrůzného činu, je to pro naše civilizační chápání rozdílné. To nevylučuje opačné chápání jiné civilizace. Ale v čem nejsou žádné rozdíly je krutost následků obou případů, hrůza a bolest pozůstalých, následky zranění a zmrzačení přeživších nevinných. Těm je asi nepodstatný výše uvedený rozdílný detail satanského nebo politováníhodného činu.S Vaším hodnocením styku (potřesení rukou) s potencionálním vrahem je rozdíl zřejmý, ale je důležitý jen ve filosoficko - etickém smyslu. Reálná skutečnost se řídí daleko jinými pravidly, zvláště ta diplomatická. V jedné chvíli se objímají s krutým tyranem, kterého bez zrnka morálky a svědomí následně napadnou a zničí. Vše je podřízeno výhradně sobeckým zájmům, dostat se k bohatství jiných. To zakrývání ušlechtilými cíli je divadélko pro lid už od dob Římanů.
0 0
možnosti
J

Janh

11. 2. 2014 15:58
O zločinnosti Karimova, o
O zločinnosti Karimova, o zcela absentující demokracii v Uzbekistánu netřeba pochybovat. Ale pane Macek, proč tento článek? S Karimovem se baví a zvou ho mnohem větší západní šíbři, než je Zeman, který ho navíc nepozval.Ne, Zemana rád nemám, ale tyhle agitky přímo nesnáším.Ostatně, pane Macek, možná i vám Zeman píše!http://blisty.cz/art/72140.html
0 0
možnosti
K

Křivan

11. 2. 2014 21:19
bingo
bingo
0 0
možnosti
K

Kiebitz

10. 2. 2014 23:47
Opak jest pravdou, se Zemanem se slušní baví jen internetem
Přirozeně diplomacie je širší a v rámci západu i J.Dienstbier sen. byl využit pro svou blízkost k pobratimům jugoslávským. Alespoň k něčemu, jak se u nás říká na vsi jadrněji, neb máme k biologii blíže, než měšťané skrze filtr televize, kde censurovány vůně. Jinak jakešovská izolace na spadnutí. Spíše ale ruská karta se vynáší, jak se ta ?????? zase pěkně rozkvétá, škoda jen, že s.Bilak se toho v plném zdraví nedožil.
0 0
možnosti
C

Cermans

11. 2. 2014 5:11
Karl byl jsi někdy v Rusku?
Nebo jsi četl jenom Fučíka?
0 0
možnosti
KV
Když nejsou relevantní argumenty
uchylujete se k vulgárnostem. Uvádět jako příklad válku Britů (s vybombardovaným celým územím) napadených Německem je opravdu silná káva. Američané bojují s terorem jednotlivců nebo skupin po celém světě státním terorismem. Podle Vás to tak prostě chodí. A já si stojím na vedení, že? Tak si nadsedněte a uvolněte si ucpané přívody do mozku. Ty Vaše "humanistické" vývody by si měly poslechnout pozůstalí po obětech boje proti zlu, zákeřně vražděných s vysokou technologickou převahou na dálku. Vražda je vražda a žádné okecávání to mezmění.
0 0
možnosti
JA

Jan Atlet

11. 2. 2014 21:30
Rozdíly
Cíleně si vyberu nevinného, abych zastrašil svého nepřítele.Snažím se cíleně zasáhnout svého nepřítele, ač vím, že při tom zřejmě zasáhnu i nevinného.To druhé je sporné a politováníhodné, ale to první satanské.Vycházíme-li z textu (jehož relevantnost nedokážu posoudit), to první činí Karimov, to druhé Obama.Též: budu nebo nebudu si potřásat rukou s vrahem, záleží na tom, jak to dělají jiní a co je mezi státníky běžné, nebo: nebudu si potřásat rukou s vrahem? To první je morálka intrumentální, to druhé absolutní. Nestojí obojí stejně vysoko.
0 0
možnosti
P

Pocono

10. 2. 2014 20:54
Zeman se sejde s nějakým
Zeman se sejde s nějakým Uzbekem, zatímco Američané (a vlastně i my prostřednictvím NATO) podporují v Sýrii bojovníky za svobu, co lidem vytrhávají srdce zaživa. To jsou paradoxy, co?
0 0
možnosti
PH

Petr H.

11. 2. 2014 9:44
jojo
ještě průhlednější je to mlčení našich médií ohledně Saudské Arábie - pokrokové to země dodávající USA nejvíce ropy, kupující USA zbraně a trestající znásilněné ženy vězením, homosexuály smrtí a všeobecně podporující "boj za svobodu" pod šariou. Pokrytectví už začíná být zjevné i hloupějším...
0 0
možnosti
P

Pi

10. 2. 2014 20:32
to hrčivé rrrrrrrr
A že zní pane Macku slovo "humanrightista" pěkně jako nadávka.
0 0
možnosti
KV
Díky za odkazy,
sice je to stavěné na jednom britském diplomatovi, ale nemíním jeho tvrzení ani náznakem zpochybňovat. Tak z mého textu si prosím vymažte jednu větu, tu co jsem napsal o souběžných vraždách nevinných lidí. I přes to celý můj text platí, jestli máte pravdu, jsou uvedení státníci na stejné úrovni, vraždí nejenom své odpůrce, ale i nevinné lidi. Souhlasíte?
0 0
možnosti
S

Senseye

10. 2. 2014 21:28
PROBOHA!!! NE!!! NE!!! NE!!!
Ve válce jednoduše někdy umírají i nevinní lidé a Američani v Afghánistánu a Pakistánu a já nevím kde ještě, prostě vedou válku s terorismem. Tak to prostě chodí! Britové za II. světové války taky bombardovali německá města (jistě, moc morální to ani tehdy nebylo, Američani se jim na to brzo vysrali) ale pomohlo to porazit ZLO. Přesto neříkáme, že Churchil = Hitler, nebo Vy to tak máte? Karimov se žádným zlem nebojuje, bojuje proti vlastním lidem jen za udržení své moci. Jestli nevidíte rozdíl, tak si asi kurva stojíte na vedení!! Do prdele, lituju toho času, co jsem věnoval týhle perverzní diskusi s takovými magory, co sem píšou. Je to na blití a máme prezidenta jakýho si zasloužíme. Příšího prezidenta si zvolte rovnou Karimova! Končím. Howgh. Diskuse marná.
0 0
možnosti
JG

10. 2. 2014 15:57
Naivita
Přesvědčení, že existuje něco jako fér politika na západně je hodně naivní. Na "západně" jsou stejní "grázli" jako u nás, jen to dokáží rafinovaně skrýt.Americká vláda se nerozpakuje spolčovat s těmi nejhoršími státy ve stylu "nepřítel mého nepřítele je můj přítel." A tohle platí pro všechny vlády na světě.Bude to opravdu krásné, až naše naši lidé nebudou mít práci, ekonomika bude klesat a převálcují nás drabější ekonomické země, které nebudou mít pokrytecké morální zábrany. Hlavně, že budeme morálně čistí. To se nám to bude krásně "umírat".Zajímalo by mě, jak zda je větší problém, že Česká republika navozuje vztahy s podobným i státy nebo, že "Zeman navazuje vztahy". Co vím, Česká republika čile obchoduje s Egyptem, jehož vojácí střílejí do vlastních lidí. Proč zde humanisté někřičí, protože do egypta nejele Zeman?
0 0
možnosti
S

Senseye

10. 2. 2014 10:32
Právě že my se teď chováme jinak
Demokracie není bez obsahu. Demokracie je o tom, že můžu napsat o prezidentovi kritiku a nepůjdu za to do vězení, kde mně umlátí a uvaří ve vodě. Bohužel stejnou možnost nemají lidi v Uzbekistánu. Posílat bezpilotní letadla bombardovat domy je samozřejmě morálně hodně sporné, ale Obama to schvaluje evidentně proto, že je přesvědčený o tom, že ta bomba zabije darebáka, který chce zabíjet civilní občany státu, který reprezentuje. Na rozdíl od Karimova, který nechává vraždit a mučit lidi pouze proto, aby se udržel u moci (od kdy vládne? od roku 1990?) a aby nakradl ještě víc peněz pro sebe a svoji rodinu. Jestli v tom nevidíte zásadní rozdíl, tak je mi líto. Úkolem státu je samozřejmě chránit vlastní obyvatele, to je jeho základní úkol. Úkolem státu ale není podporovat export za cenu přikyvování vraždám a mučení. Ze Zemana mám hodně smíšené pocity jako asi většina lidí v téhle zemi, ale to je vedlejší. Jestli patříte mezi obdivovatele jeho ega, kterým je on sám zcela ovládán a zaslepen, tak sorry.
0 0
možnosti
KV
Vážený pane Senseye,
vraždit lidi není omluvitelné jak u Karimova, tak i u Obamy. Vražda je vražda. Docela mě napadá myšlenka, zda vražda civilistů (to znamená nevinných lidí kteří nemají vůbec v úmyslu někoho kolem Obamy vraždit, protože se v životě dostali tak kolem sta km od domova ) není odsouzeníhodnější než vraždění Karimova. Obamovo rakety zabíjejí i nevinné ženy a děti, Karimov své odpůrce. Není k dispozici žádná informace, že by s vraždou nějakého svého odpůrce zavraždil pár desítek nevinných. Nejsem zádný zastánce Karimova nebo jakéhokoliv vraha, ale je mi z Vašich názorů kterými rozlišujete vraždění jedněch od druhých trochu lehko u žaludku. To už by bylo lepší, kdybyste napsal že je Vám prezident Zeman velmi proti srsti a odpustil si pohádky o pravdě a lásce v demokracii. Ano, jsem příznivcem našeho prezidenta a téměř se vším co od svého zvolení dělá souhlasím, jsem asi trochu jiný než lidé kolem Vás, ale nejsem pokrytec ohánějící se humanitou když se mu to hodí.
0 0
možnosti
R

Radical-Change

10. 2. 2014 10:08
Liberálně-Komoušské Bestie,jež nás zastupují v EU,musí zmizet!
Nutno konstatovat fakt,že pokračování Multikulturní Komunistické a Liberální politiky EU je zkázou pro Evropu! Proto je potřeba říci DOST!Nesmíme dopustit aby nám soudruzi z Bruselu určovali,kolik máme přijmout imigrantů do své země! Nechceme Evropu zamořenou Islámskou špínou!http://www.youtube.com/watch?v=zTB3ds8gFxE
0 0
možnosti