Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zavřeli Dalíka. Kdy ho ale pustí?

Můžeme vzít jed na to, že se obhájci Marka Dalíka budou vymlouvat na to, že za zatčením jejich klienta je vysoká politika.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 8:20
Zaprvé nejste scjhopen vůbec
Zaprvé nejste scjhopen vůbec doložit, že by Dalík vlastnik cokoli v rozporu se svými legálními příjmy. Jak známo, nepodnikal jen v rámci New Deal, ale měl i poradenské kontrakty, které mu mohly přinést veliké peníze. Pokud si někdo zaplatí jako poradce člověka s vlivem na premiéra, tak to asi nebude zdaleka zadarmo... Označit krásné letovisko v Toskánsku za vulgární buranov, to je také mimo. Byl jste tam? To není žádné mondénní středisko, ale klidné a kultivované místo.
0 0
možnosti
KV
Tak jako jednoho zločince v USA pro nedostatek důkazů
o kriminálním působení museli dostat na daňové úniky, naskýtá se možnost nevléci Dalíka do tepláků za stejný delikt i u nás. Je-li obviněn z trestného činu přípravy podvodu u kterého se předpokládá finanční profit, uvolňuje se možnost žádat důkaz o legálním nabytí majetku. Potom je možné prolustrovat daňové přiznání a v případně potom přehodnotit obvinění. Pak platí jiné, trochu drsnějí paragrafy. 
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 8:03
Myslím si, že máte úplnou
Myslím si, že máte úplnou pravdu. Policie evidentně neumí dokázat to co by chtěla /korupci/ a tak přišla s poměrně důkazně nicotným obviněním s jediným účelem - a to dostat Dalíka do vazby a zkusit si opatřit důkazy nezákonným způsobem. Věřím, že soudce bude mít páteř a právo mu bude víc než neukojené ambice a politický zápal paní Bradáčové... 
0 0
možnosti
PH

Petr Hovorka

9. 10. 2012 9:06
Vidím to stejně
Nejde o Dalíka, jde o právo a tedy o všechny občany a návštěvníky téhle země. O neohýbání práva, k čemuž může docházet jakoby v zájmu momentálních společenských a mediálních nálad. A samozřejmě o neohýbání práva ani z jiných důvodů. Třeba materiálních, karierních, či v zájmu vrchnosti atd. To je daleko podstatnější než to, zda bude či nebude potrestán jeden možný lump.Jinak tu máme za chvíli to známé a hnusné: Když se kácí les létají třísky.
0 0
možnosti
PH

Petr Hovorka

9. 10. 2012 7:34
Rozpaky
Ano, patrně jde o účelový postup, tedy o zahájení trestního stíhání za něco jiného než je vlastní podstatou vyšetřování. A ve skutečnosti jde o to dostat Dalíka do vazby a vyzkoušet, zda v ní nezměkne a ,,nezačne zpívat".  Nasvědčuje tomu to, že se po několika letech vyšetřování stane náhlý zvrat, policie se cosi důležitého dozví, a Dalík je zadržen v noci cestou z baru. Pokud tomu tak skutečně je, pak jsem v silných rozpacích, vazba k něčemu podobnému nemá sloužit. A je to patrně přesně tak, jak naznačuje pan autor, v současné atmosféře si soudce nedovolí vazbu neuložit.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

9. 10. 2012 7:26
Několik poznámek
Pané Léko,myslím, že dost nehodný Vás je používat termín "zbohatlík". Každý, zvláště po komunismu, nemůže být bohatý po generace. A Dalíkovi nikdo neprokázal, že by nabyl čehokoli ilegálně. Navíc je slovo zbohatlík spojeno v češtině s jistým buranstvím, křupanstvím a abstentující úrovní a vzděláním. To na Dalíka jistě nesedí, jde o velmi vzdělaného člověka v oblasti filosofie a historie, který má navíc velmi vybraný vkus co se umění týká a rozhodně o něm nelze tvrdit, že je křupan nebo cokoli podobného. Proto si myslím, že slovo zbohatlík je zcela nevhodné a prvoplánově urážlivé a hlavně nesedí...Dále bych se zastavil u společenské objednávky - máte pravdu - a jde o krajně nebezpečný jev. Sám přiouštíte, že soudy mohou rozhodovat jinak než dle práva, jen aby vyhověly volání ulice /a některých médií, dodávám/. To je 100x nebezpečnější než nějaké potenciální fíčko ze zbrojní zakázky, tomu by stálo za to se žurnalisticky věnovat, protože to vrací společnost do totality...
0 0
možnosti
MG

9. 10. 2012 8:10
Termín "zbohatlík" sedí Dalíkovi jako pozadí na nádobu na vaření
Kdo jiný je tady zbohatlík když ne Dalík? V životě nikdy s ničím nepodnikal, jediné co prodával byly jeho styky s Topolánkem. Dohledatelné zisky jeho "firmy" se hodnotě jeho nemovitostí neblíží ani řádově. A zdá se, že může dojet především na svou nenažranost.Člověk, který je schopen opakovaně pobývat v takovém vulgárním buranově jako je Monte Argentario si jiný výraz než křupan nezaslouží a nepomůže mu ani když si na balkon nastrká půlku Národní galerie. Vzdělání je tu pouze přitěžující okolnost.
0 0
možnosti
F

Filias

9. 10. 2012 6:29
Naprostý souhlas. Policie a
Naprostý souhlas. Policie a soudy musí politickou/společenskou objednávku naprosto ignorovat. Jinak k nim nebude žádná důvěra.
0 0
možnosti
VP
Myslím si,že vyjadřování
Myslím si,že vyjadřování některých politiků o počkání se zatčením až po volbách je matoucí,je přece známo,že se p.Dalík chystal opustit Česko,prodal restauraci....Tak čekat,až opustí vlast a potom ho někde honit po světě je samozřejmě hloupost.Holt chtějí být někteří politici ve svojich vyjádřeních mediálně zajímaví.
0 0
možnosti
JS

J. Sixta

9. 10. 2012 6:20
Společenská objednávka?
Nic proti zadržení pachatele trestného činu, ale Vaše slova "nálada veřejnosti, politická situace a společenská objednávka jsou takové, že když soudce kývne na vazbu i v tomto případě, nikdo se divit nebude" mi, možná špatně, ale přece, připomněla dějepis, konkrétně září 1935, kdy nálada ve společnosti a zejména společenská objednávka v jisté zemi vedla k přijetí jistých zákonů.Je tato objednávka v souladu s principy právního státu? Až (pokud) bude "společensky objednáno" zatýkání nějaké menšiny, budeme či nebudeme se divit?
0 0
možnosti
JS

J. Sixta

9. 10. 2012 6:16
Společenská objednávka?
Nic proti zadržení pachatele trestného činu, ale Vaše slova "nálada veřejnosti, politická situace a společenská objednávka jsou takové, že když soudce kývne na vazbu i v tomto případě, nikdo se divit nebude" mi, možná špatně, ale přece, připomněla dějepis, konkrétně září 1935, kdy nálada ve společnosti a zejména společenská objednávka v jisté zemi vedla k přijetí jistých zákonů.Je tato objednávka v souladu s principy právního státu? Až bude "objednávka" na zatýkání nějaké menšiny, nebudeme se divit?
0 0
možnosti
C

Ctenarcp

9. 10. 2012 0:46
Pokud to policie míní vážně, bude zadržení začátkem
důkladné prověrky majetku, včetně vztahu k "půjčené" vile v Toskánsku, kde je řada výtvarných děl patřících Dalíkovi léta deponována. Takže inventura ve sbírkách.
0 0
možnosti
S

Samboush

8. 10. 2012 22:21
Čekat na co?
ODS tne Klaus kudy chodí, stejně tak pokaždé Topolánek když otevře ústa. TOP09 je na dně, Kalouskova aura stejně jako Drábkův cloud proměnila knížecí úsměv v prapodivný škleb. ČSSD neforemná v každém kroku z toho taky těžit už víc nemůže. Jediní hrdinové tu jsou bohužel komunisti na kterých "volitelnosti" se podepsal každý polistopadový politik. Dalík je produkt diktátorství v ODS a stejně tak "připosranosti" se proti němu ozvat.  Pochybuji, že nad tím policie nějak špekulovala. Proč taky. Max to bude motivace pro ty co hledají důvod proč jít či nejít volit.
0 0
možnosti