Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Z protikorupčního odboru odešli další čtyři policisté

Neutěšená situace trvá již od roku 2009, podle důvěrných informací se jí už zabývá i vedení Policie ČR.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

C33h23á15n 37Š14í60m35a

19. 4. 2013 23:30
Jak ten Váš článek čtu, tak to vidím jasně.
Vedení toho útvaru má pod palcem má mafie kmotrů. Jeho hlavním úkolem je hlídat co se bude a co se nebude vyšetřovat a jak. To je z jejího chování evidentní.
0 0
možnosti
H

Hell

9. 4. 2013 11:12
Pánové, promiňte, ale zřejmě
Pánové, promiňte, ale zřejmě máte na mysli rytíře z Blaníku, ne z Blanska. :-)
0 0
možnosti
KV
Omlouvám se všem z Blanska,
myšleno z Blaníka.
0 0
možnosti
KV
Ne že bych se zrovna divil
reakcím diskutujících nad článkem popisující úroveň útvaru, jeho personálního obsazení a způsobu vedení, ale to co popisuje je jen ukázka jednotlivosti vytržené z kontextu. Celá naše soustava od policistů, státních zástupců a soudců je prolezlá neschopností hraničící se zločiností. Bylo by ale nespravedlivé ukazovat na nejnižší články, nejsou v podstatě za tento stav odpovědni a jen přežívají v systému kteří upletli politické špičky po převratu. Jak se jen malinký článeček z řetězce mafiánských spletenců začne trhat, nastoupí tisícihlavá saň politického ovlivňování, viz policejní ředitel Lessy, Kalouskovo vyhrožování, Nečasovo výroky o plukovnících, Němcové apelování ať členové ODS neovlivňují represivní orgány, nové trestní oznámení na žalobce a policii od zastupitelstva Prahy stíhané za zatím neprokázané pochybení. Soudci z nepochopitelných (nebo pochopitelných) důvodů ukládají směšné tresty vyjímečně prokázaným korupčníkům a za vývar 40 milionů dají pokutu 5 milionů u prokazatelně velmi movitého pachatele. Záplava jednotlivých případů prokazatelného ovlivňování nejnižších článků musí zákonitě nést výsledky pasivity výkonných složek. Jsou to jen zaměstnanci na svých pracovních postech, ne zrovna nejlépe placeni, a chtít od nich výkony "Blanenských rytířů" je dost naivní. Ještě malinké rýpnutí do autora, přeci jen se od jeho odchodu z útvaru zkvalitnila práce a grafy ukazují sice malý, ale přeci jen pokrok. Nic ve zlém.   
0 0
možnosti
A

Arny

9. 4. 2013 10:49
Vlastně máte pravdu
"Jsou to jen zaměstnanci na svých pracovních postech, ne zrovna nejlépe placeni, a chtít od nich výkony "Blanenských rytířů" je dost naivní".  Ono už vůbec o nic nejde - tu někoho odstíháme nebo taky neodstíháme, prostě jak si budou vlivní přát. Zákon - k čemu? Že je trestní represe "ultima ratio" (ten nejkrajnější prostředek, když jinými právními prostředky nelze zjednat nápravu) - no a co? Hlavní je, že se furt něco děje.
0 0
možnosti
O

Odpadlík

9. 4. 2013 9:32
Vámi popsaný stav se
Vámi popsaný stav se nevyskytuje jenom u "elitních" útvarů. Nekalé úmysly v kombinaci s nebeskou neschopností velké části vedoucích pracovníků Policie ČR jsou obecně známou věcí i na základních útvarech - jak jinak si vysvětlit jejich tradičně nízkou produktivitu a vysokou fluktuaci? Stav je zapříčiněn nefunkčním zákonem č. 361/2003 Sb., respektive ohýbáním jeho ustanovení příslušnými vedoucími pracovníky a funkcionáři. Toto je dlouhodobě tolerováno řediteli krajských ředitelství a Policejním prezidiem (Husák, Martinů, Lessy, Červíček) a proto nejsou žádné výsledky. Je potřeba si uvědomit, že bez fungujícího kariérního řádu nevznikají zkušení policisté a pokud nějací zkušení byli, své znalosti dále nepřenáší. Vyšetřování některých kauz proto trvá roky i proto, že zbytečně vznikají mnoha tisíci stránkové spisy, na nichž se nováčci učí a v nichž nakonec chybí ono gró. Výsledkem je výše naznačený neúspěch a naprostá neefektivita vynaložených prostředků. Jelikož v Policii chybí objektivní systém hodnocení jednotlivců, stanou se policisté, kteří se jeví schopnými samostatné práce nebezpečnými a je snaha je odstranit, což vede ke strachu u většiny zbývajících slušných policistů. Jak bylo v předchozím příspěvku uvedeno, někteří vedoucí jsou schopni "vyšetřovat" spisy na celém oddělení a takto to celé zdržovat (v lepším případě), nebo zcela zamést pod koberec (ať už na objednávku, nebo svou hloupostí). Ačkoliv odpovědnost za vyšetřování nesou "vyšetřovatelé", pod tlakem, ve kterém pracují, se nelze divit, že jsou z toho vyhořelí a nejsou schopni leccos dotáhnout do konce. O něco se snaží, nadřízení neustále buzerují, pak se občas něco nepovede a kdo za to může? Personální politika výběru služebních funkcionářů a vedoucích pracovníků tomu přímo odpovídá - opět bylo uvedeno výše - neustálé žabákování a přesuny nekompetentních kusů a "vyrovnávání sil" v rámci různých mocenských center. Žádné výsledky, jenom klientelistické vazby. Ti kdo za nimi stojí, však nejsou přímo vidět.
0 0
možnosti
A

Arny

9. 4. 2013 8:04
Jaký pán, takový krám,
 praví jedno staré přísloví. V případě protikorupční policie nejde jen o fluktuaci na jednom (protikorupčním) odboru, ale o takřka permanentní fluktuaci na postu ředitele a jeho náměstků. Průměrná životnost ředitele na tomto útvaru je plus mínus dva roky (!). To by samo o sobě nebyla taková tragédie jako to, že s každým novým ředitelem přijde parta jeho věrných, kteří útvar „zreorganizují“ od základu. Není bez zajímavosti, že tzv. "nové" vedení někdy tvoří lidé, kteří již jednou byli na vysokých vedoucích postech u ÚOKFK, ale byli "odejiti". Prostě proto, že ztratili vliv ti, kteří je tam dosadili.  Prvořadým zájmem takového staronového  vedení je odstranit všechny ty, o nichž usoudí, že mohli mít podíl na jejich předchozím "odejití" z funkce a vůbec lidi, kteří by se mohli někde rozpovídat, jak to nové vedení "vede". Nové vedení, aby o sobě dalo vědět řadovým policistům, vymyslí sytém nových hlášení, oběžníků, podpisových pravidel a nařízení všeho druhu místo toho, aby se policistům pracujícím na kauzách, pokud možno, nepletlo do práce. To, že se vedení plete do práce policistů, není nadsázka, ale holý fakt. Nejednoho z těchto vedoucích činovníků je možné označit jako kongenitálního vedoucího, který se skutečným  vyšetřováním skončil před řadou let (pokud lze vzhledem ke zpracovaným kauzám říci, že vůbec kdy s vyšetřováním začal). Je opravdu směšné, když před televizními kamerami vystupují náměstci a ředitelé a zasvěceně hovoří o vyšetřování kauz, o kterých ví jen zprostředkovaně od nižších článků vedení. To však není jen problém ÚOKFK.  Pro řadového policistu (tažného – nikoliv chovného) je podstatné, aby měl podmínky pro práci a byl řádně zaplacen za kvalitní práci. Jak to vrcholní činovníci policie „upřímě myslí“ s odměňováním policistů je k neuvěření. Špekulují nad tím, kde a za jakých podmínek by si policisté mohli přivydělat mimo službu, místo toho, aby apelovali na politiky (nejlépe ministra vnitra, jako bývalého policistu a snad(?) člověka znalého práce policie), že je to stát, který je povinen těm, kteří se starají o jeho bezpečnost, zajistit řádný plat. Nikoliv, aby policista po fyzicky a psychicky náročné práci, si šel přivydělat jako dělník na stavbě (v tom lepším případě). Když už se hovoří o protikorupční policii jako o elitním útvaru s celostátní působností, tak by mělo být samozřejmostí, že policista ÚOKFK je schopen samostatně vést trestní řízení a nepotřebuje k tomu, aby za něj „mysleli“ nadřízení (pokud je sám nepožádá o radu). Jestliže je vlastní úsudek policisty na ÚOKFK jev nežádoucí, pak je třeba se ptát proč? Možná právě proto, že je „zájem“ kohosi, aby určité „zájmové“ kauzy dopadly tak, jak je „potřeba“. A potřeby mohou být různé... (momentálně  je "potřeba" lovit velké ryby). I kdyby odešlo třeba 20 policistů, tak odpovědné činovníky nejspíš nebudou zajímat důvody odchodu ani to, jaké byly kvality odcházejících policistů, natož aby se tito činovníci zamysleli sami nad sebou, jestli oni sami nejsou příčinou takového stavu. Zájem bude pouze a jen na tom, jak uvolněná místa “zaplácnout”. Nejsnazší cestou je nábor (nikoliv výběr) z útvarů na nižší úrovni – tj. policistů, kteří nemají žádné nebo jen minimální zkušenosti s trestnou činností vyšetřovanou na ÚOKFK. Když se laik podívá na vyhodnocení činnosti ÚOKFK za rok 2012 na http://www.policie.cz/clanek/vyhodnoceni-cinnosti-uokfk-2012.aspx, tak v čem je vlastně problém? Krásné barevené grafy lahodící oku, tabulky plné čísel – ta která mají být co nejmenší meziročně klesají, ta co mají být nejvyšší meziročně stoupají. Objem zajištěných hodnot roste (loni opět rekord), počty odcházejících polistů každým rokem klesají, počet obviněných z korupce také každým rokem roste, priority útvaru na rok 2013 jdou ruku v ruce s proklamacemi politiků, existuje celkem 7 mezinárodních vyšetřovacích týmů, veřejnost byla seznámena s krycími názvy řady případů, i s tím, oč v nich jde – tak co si více můžeme přát? Snad jenom to, abychom se za pár let nedozvěděli z důvěrných zdrojů, že zajištěné hodnoty musely být vráceny skoro všechny, že ze stovek obviněných, byla většina soudy osvobozena a zbytek kauz se potáhne léta a ukončí je případná amina. Případně abychom zase nemuseli poslouchat od nového Cattaniho (jedno jestli v sukních nebo kalhotách), že je potřeba zřídit nový speciální útvar (a vyhodit desítky milionů korun), protože výsledky ÚOKFK byly sice vynikající, ale je "potřeba"...
0 0
možnosti
F

Furio

8. 4. 2013 15:15
Tak jak je problém nastíněn, to vypadá, že prioritou
vedení protikorupční policie není skutečné vyšetřování korupce, ale vyšetřování silně regulované, řekl bych vyšetřování pod přísným dozorem, aby se to nějak nevhodně nezvrtlo. Teď je jen otázka, pokud stav trvá takto dlouho, zda je tak činěno s vědomím nadřízených a to až v těch nejvyšších pozicích, které jsou prakticky politické a nebo se jedná o pouhou zvůli managementu první linie, kterou jejich vedení z nějakého důvodu přehlíží. Každopádně je zřejmě primární problém na managementu první linie. Další otázkou jsou peníze daňového poplatníka promrhané zbůhdarma zmiňovanou šikanou, kdy od roku 2009 odchází pracovníci, na jejichž profesní růst jsou určitě vynakládány nemalé finanční prostředky z rozpočtu Ministerstva vnitra, který je jistě stejně napjatý jako u všech ministerstev ČR. Za další je zajímavé, jak se vůbec můžou na pozice vedoucích dostat pracovníci, kteří praktikují bossing a šikanu, zejména pak u takto klíčového resortu jako je policie, kde jsou na psychiku zaměstnanců jistě kladeny velké nároky. Ti snad nemusí procházet psychotesty, nebo jak jsou vlastně průkazné a jak jsou nastaveny požadavky na vedoucího? Jako daňový poplatník se dost divím, že je něco takového vůbec možné! Takže to znamená, že tito policisté jsou pod tlakem nejen zločinců a mafiánů toho nejhrubšího ražení včetně smeček jejich advokátů, ale i svých nadřízených, kteří jak se zdá jim jejich těžkou činnost spíše znesnadňují, než aby spolupracovali pro daňového poplatníka, když žijí z jeho daní? Z toho všeho plyne, že o potírání korupce v ČR asi ve skutečnosti vůbec nejde, ale vše zůstává jen na papíře v podobě odškrtaného seznamu politických proklamací, co se všechno splnilo. Copak asi dělá pan premiér s paní Peak, když jim nevadí, že tento klíčový bod potírání korupce naprosto selhává a je zneschopňován už v první linii.
0 0
možnosti
Foto
46 kauz
46 kauz vysetruje 17 vysetrovatelu, uzasne.Byl jsem v domeni, ze tam pracuje tak 150 lidi. Pri te hojnosti podvodu v teto republice je to na miste. Laik musi zavrtet hlavou. Jeden clovek ma na starosti letouny Casa, Opencard a jeste jednu. Prace na 50 let. To vse je tak chteno a se zhora narizeno.
0 0
možnosti