Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Výplata sociálních dávek: „Nesmrtelný“ OKSystem se má vrátit do hry. Opravdu?

Návrat ke starému dodavateli by popřel pokus o zlevnění systému výplaty dávek a zabetonoval situaci na tři až čtyři roky, píše Jan Vitásek.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Meiilax

5. 9. 2013 5:39
To jsou teda plky
Pane Vitásku, způsob výběru dodavatelů a napasování aplikací do rámcové smlouvy je minimálně rozporuplný, v dodavatelských firmách jsou (byli) zaháčkování Drábek/Šiška, ale je třeba také zmínit i amatérismus nejtěžšího kalibru, kdy měsíc před uvedením do provozu nových aplikací (a odříznutí OKsystému), tj. ve 12/2011, uměl např. modul zaměstnanost pouze uložit pár osobnách údajů uchazečů o zaměstnání - nic jiného neuměl a dodavatel teprve chodil na ÚP Ostrava se ptát co to má ai tak umět. Modul pro podpory v nezaměstnanosti začal být programován až při náběhu systému někdy v 1/2012 a přitom první dávky měly odejít v 2/2012. Poté se stalo co se stalo - nevyplacení podpor, vyplacení duplicitně či na jiné adresy apod. Prakticky dalších 6 měsíců nebyl úřad práce schopen plnit své úkoly, které jsou mu dané zákonem o zaměstnanosti, tj. zprostředkovávat zaměstnání (do někdy 4-5/2012 chyběl zcela modul pro monitoring zaměstnavatelů a volných míst), nebyl modul pro poradenství a rekvalifikace, napojení na projekty ESF atd. To, co se budovalo předtím 13 let (OKsystém) ze začalo programovat až za pochodu. Navíc rozhraní systému je uživatelsky nevyhovující, jsou neuvěřitelně dlouhé odezvy, každý den prakticky bylo nutné dělat nové a nové hotfixy (nyní tak 1x za týden). Mimochodem dodnes nebyl ani jeden uživatel nových aplikací na jakémkoliv školení k tomuto, neexistuje ani žádný uživatelský ucelený manuál k jednotlivých modulům. V případě Oksystému vše jak má být prostě fungovalo, uživatelé byly školeni, byl hotline, manuály. A to, že se za kvalitu platí více ? To je snad normální, ovšem nejspíš ne v našem absurdistánu. Je třeba v tomto vidět více souvislostí a neobhajovat šunt jen proto, že se ušetřilo pár peněz a ročně 300 mil. je v kontextu tohoto důležitého softwaru, kterým měsíčně proteče 7 miliard, skutečně pár peněz.
0 0
možnosti