Vydělávali na dopravním podniku, teď pracují pro ODS

Na kampani občanských demokratů se podílí společnost Proximity Prague, které se značně dařilo u největší městské firmy

Jakub Kalenský 15.9.2013
 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy foto: © montaž ČESKÁ POZICE, Alessandro CanuČeská pozice
 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejdřív vydělat na zakázkách dopravního podniku ovládaného občanskými demokraty, a pak ODS pomoci s kampaní. Vztah mezi těmito dvěma skutečnostmi samozřejmě může být čistě časový a třeba i náhodný. Nicméně taky může být docela dobře příčinný, a tak je vhodné si ho povšimnout.

S ODS spolupracuje na kampani pražská firma Proximity Prague, na jejíž angažmá upozornily i čtvrteční Hospodářské noviny. Podle informací ČESKÉ POZICE jsou pracovníci této společnosti hlavními autory nápadu, že lídři občanských demokratů budou aktivně vystupovat na twitteru, nicméně tuto okolnost nechce ani jedna ze stran potvrdit.

„Účastníme se kampaně jako konzultanti,“ potvrdil ČESKÉ POZICI mluvčí Proximity Prague Kristián Hloušek, ale další informace poskytovat nechtěl. „Jsme s ODS domluveni, že se k tomu budou oficiálně vyjadřovat pouze oni,“ zdůvodnil.

Občanští demokraté ovšem nechtějí potvrdit dokonce ani jméno jedné z firem, která jim s kampaní pomáhá. Mluvčí strany Jiří Sochor na opakované dotazy přímo na firmu Proximity Prague hovořil pouze o „týmu konzultantů“. „Vybrali jsme tento tým ve výběrovém řízení, do kterého bylo pozváno dvanáct agentur s tím, aby prezentovaly svůj návrh na formu kampaně dle našeho politického zadání,“ řekl ČESKÉ POZICI Sochor.

Proximity Prague se do centra pozornosti médií dostala během loňského roku, kdy pražský magistrát pod vedením primátora Bohuslava Svobody tvrdě bojoval s bývalým managementem Dopravního podniku hlavního města Prahy v čele s Martinem Dvořákem. Firma dostala od největší městské firmy několik desítek milionů korun převážně za zakázky na marketing. Jak loni uvedla ČESKÁ POZICE, jen Proximity Prague dostala od podniku téměř 29 milionů; další spřízněné firmy, v nichž znovu figuruje jednatel Proximity Petr Šec nebo jeho manželka, si přišly na dalších bezmála 70 milionů.

Drtivá většina těchto zakázek přitom probíhala bez výběrového řízení, jak uvedla loňská reportáž pořadu Na vlastní oči. V ní také bývalé vedení DP obhajovalo výdaje na marketing potřebou propagovat Opencard. Ovšem forenzní audit týkající se proslulé karty Pražana právě výši a smysl výdajů na marketing explicitně kritizoval.

„O odměnu za obchody nejde“

ODS logicky odmítá, že by Proximity svou pomocí v kampani „splácela“ zisky z městské firmy, na jejíž chod měli dlouhou dobu největší vliv právě občanští demokraté. „Byli vybráni ti, jejichž návrh byl nejlépe hodnocen našimi potenciálními voliči při testování návrhů. To probíhalo jak při focus skupinách s voliči pravice, tak na online vzorku několika stovek lidí. Vzhledem k tomu, že účastníci testování informaci o jiných zakázkách žádné z agentur neměli, nemohlo to jejich rozhodování ovlivnit,“ tvrdí mluvší ODS Sochor.

Podle zdrojů blízkých vedení strany měl mít zásadní vliv na vybrání spolupracující externí firmy místopředseda ODS a bývalý ministr životního prostředí Tomáš Chalupa. Ten na dotazy ČESKÉ POZICE nereagoval, místo něj opět odpovídal pouze stranický mluvčí Sochor: „Tomáš Chalupa v průběhu výběrového řízení oznámil, že tři z oslovených agentur zná, a rozhodování se při jejich výběru zdržel. Obdobně postupovali další členové grémia v případě dalších konzultantů.“



Počet příspěvků: 1, poslední 14.9.2013 12:03 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.