Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Varování USA před terorismem je prázdné jako Ježíšův hrob

Pravdě se nejvíce podobá, že Američané žádnou konkrétní informaci o reálném teroristickém útoku neměli. Že si ji někdo „zfabrikoval“.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ladislav

8. 8. 2013 15:12
Hodnocení :-)
Palec nahoru a plus pro:- Autora článku a jeho analýzu, která je obecně platná (nejen na chování USA v aktuální kauze Snowden) - Rozumné DIKUTUJÍCÍ, kteří dovedou DISKUTOVAT v DISKUZI nad tezemi v článku místo "hodnocení" nositele těchto úvah - Všechny, kteří vědí, že svět není černobílý a manipulace s informacemi jsou minimálně stejně staré jako nejstarší řemeslo Palec dolů a mínus pro:- Nekritické obhájce USA ohánějící se komunismem a světáctvím - Všechny, kteří  mají pocit, že jako obyvatelé mini-zemičky (s rozsahem větší světové metropole uprostřed Evropy) nemáme nárok na vlastní úsudek a z něj vyplývající vlastní názor
0 0
možnosti

Odpad

8. 8. 2013 9:37
rozlozeny jezis
jezisuv hrob je uplne plny, toho co po jezisovy zbylo kdyz byl rozlozen a rozlozene rozlozeno a rozplynuto do nirvany okolni entropie. zadnou podstatnou paralelu vuci boji s terorismem nevnimam, snad jen preju autorovy paraleli at se mu s jezisaackejma bludama v hlave stane to same, co se stalo s strevama, pajslem a vsim ostatnim z jezise. jinak kazdy den boje proti terorismu USA prohravaji. penize a usily vynalozene na boj proti nemu, je nechava krvacet. staci jedna zprava a jsou utraceny statisice. jeden dolar vynalozeny alkajdou, prebijou, tisicem dolaru vlastnich, vynalozenych na honeni duchu. dobre jim tak, potomkum krizaku. v indii tomu rikaji karma, vedci tomu rikaji zakon priciny a nasledku.
0 0
možnosti

Count

7. 8. 2013 12:57
Jene Schneidře,
Vy jste vskutku excelentní český hňup, tolik pitomostí pohromadě tvářících se jako moudra, se jen tak nevidí, proto také nemá žádný smysl je nějak podrobněji rozebírat. Je žalostné, co tahle nešťastná země dokážet stvořit za groteskní tvory.  VIVAT, CRESCAT, FLOREAT  blbství!
0 0
možnosti

Pocono

7. 8. 2013 15:36
A co nějaký konkrétný
A co nějaký konkrétný akrgument. Ten by pane Spočítaný nebyl? :)))
0 0
možnosti

Ing. Lukáš Tošovský

7. 8. 2013 7:18
skvělé
Skvěle napsáno, rozesílám dál protože se s autorovými názory zototožňuji.
0 0
možnosti

Rem

6. 8. 2013 23:00
Status quo
Chceš zachovat status quo? Potom potřebuješ ovládat a děsit lidi víc, než kdy dříve. K tomu potřebuješ nepřítele. A nejlepší nepřítel je ten, kterého si sám stvoříš...Super článek, pane Schneidere.
0 0
možnosti

Janh

6. 8. 2013 17:44
Pane Schneidere, dnes výborný
Pane Schneidere, dnes výborný článek. Jen jedna věc,  píšete: "...Namísto toho jsou nejen připraveni nechat se prohledávat, proposlouchávat, prosledovávat, ale ještě ke všemu jsou za tento všestranný filcunk vděčni! To by byla docela mistrovská ukázka ovládání mas."Tam bych si odpustil podmiňovací způsob, neb to skutečně mistrovská ukázka je.Jinak souhlas. Smutné je pouze to, že nazvání věcí pravými jmény je ihned označeno za primitivní antiamerikanismus.Já vždy k USA vzhlížel, zejména za minulého režimu. Mám tam příbuzné, známé. A doufám, že si sami Američané vynutí nápravu nešvarů, které už přesáhly meze demokratické společnosti (Patriot Act, NDAA, PRISM).U nás se ovšem nálepkuje: kritizuješ USA?  Jsi komunista, levičák, primitivní antiamerikanista. Následuje poukazování na fakt, že na světě je xxx režimů vyloženě zločineckých, ergo USA jsou svaté.  Tím se proplácáme po zádech až do toho pekla.P.S. snad dává můj příspěvek smysl, po dni chození po jednom historickém městě mimo ČR ve 42 ° C jsem mírně řečeno sežehnut :) 
0 0
možnosti

Lojza Z Paseky

6. 8. 2013 14:37
Nejste vy náhodou
Syn, případně jiný příbuzný toho Krejčího, co na přelomu padesátých a šedesátých let byl hvězdou Dikobrazu, díky primitivnímu antiamerikanismu? Ty pařáty imperialismu, pruhované cylindry ...  
0 0
možnosti
Když jste se tak pěkně rozjel,
buďte tak laskav, a svlékněte celou tu svou "logiku" do naha. Dotáhněte to dál. Zatím si můžete myslet, že máte pravdu, přestože takovou informací, o níž jste hovořil, nikdo nedisponuje (nikdo neví, zda jde o ambasády, protože americká vláda kalkuluje, že cílů může být mnohem víc; nikdo neví, o jakou část světa jde; nikdo neví, co znamená "v nejbližší době"). Nejde tedy o "příští týden" a "Staromák". To jste si zjednodušil.Vykliďte dejme tomu "starou část Prahy" (každý si to bude vykládat jinak), a to pro "nejbližší období". A dělejte to čas od času znovu. A zkuste to vysvětlit lidem. Sežerou vás všichni obchodníci, nemluvě o tom, že v září do škol v oblasti mají nastoupit školáci. Lidé nebudou vědět, co mají dělat, a budou pouze předěšeni. To už je poloviční výhra zlých sil, jimž tímto způsobem napomáháte.A to jste se poněkud skleroticky zapomněl kriticky vyjádřit k ochraně informačních zdrojů - nebo vám už došel ostrovtip?
0 0
možnosti

Jarda T

7. 8. 2013 14:01
Pojedu dál, a svléknu se skoro donaha...
Ano, přiznávám, že jsem použíl poněkud zjednodušující analogii.Ve skutečnosti by to - v rámci mého příkladu, napasovaného do Vašeho článku - mělo být takto:  Varujeme všechny pihovaté zrzky! Máme informace, že by někde na území Prahy mohlo dojít k akci, která je pro Vás velmi nebezpečná.  Nevíme kdy, kde. Ale jedno je jisté.  Akci iniciují obyvatelé Staromáku. Ať bude budoucnost jakákoli, ať se akce vydaří, nebo se podaří ji odvrátit, každý pihovatý zrzek bude na staromáku vystaven značnému nebezpečí. Zrzci, je li to jen trochu možné, seberte se a z toho Staromáku vypadněte do té doby, než se to přežene. A nebo si dávejte majzla.Možná bych vám to neměl prozrazovat, aby se máničky ze Staromáku nedomákly, že já, pihovatý zrzoun, vyzbrojen parukou a falešným telecastrem vím o jejich temných spádech. Ale stejně vám to raději prozradím, páč jsem taky zrzavý. No, a abych mohl být dál v obraze, pořídím si stratocastera a jinou paruku.Jste spokojen? Ještě mám slipy, ale to už bych se asi obnažil přespříliš.Víte, pane Schneidere (doufám, že můj cit pro jazyk mi dovolil Vaše příjmení skloňovat správně, jste-li zvyklý na tvar "pane Schneidře", pak se velmi omlouvám), mám trochu pocit, že ve svých úvahách vycházíte - bez urážky, vnímejte to opět jako analogii, i když snad nepřesnou - ze staré bajky o chlapci a vlku. V rámci tohoto schématu máte samozřejmě pravdu. Křičet na poplach někde, kde se vlci zpravidla nevyskytují je problematické. Lidé skutečně nevědí, co dělat. A jejich ostražitost to otupí, a tu otupělost lze i zneužít. A když náhodou vlci přijdou, může být zle. Ale na rovinu. Jak to dělat v místech, kde ti vlci skutečně žijí. Já si myslím, že v případě, kdy se blíží, měl by každý, kdo se o to dozví, vesnici varovat. A lidé budou vědět, co dělat. Zavřou ovce do ohrady, pohlídají si děti a budou o něco ostražitější.Víte, je docela možné, že ta smečka nakonec odejde jinam. Případně je hajný zažene. A když je nezažene, tak snad pomůže při obraně.  Ale neupozornit v takové situaci vesničany na hrozící riziko je dost na pováženou.A abych byl objektivní, , přiznám Vám i to, že máte - do značné míry - pravdu.  Hajný, který by se snažil přesvědčit obyvatele Kamenného Přívozu o tom, že je ochraňuje proti vlčí smečce, je hoden opovržení. A budu s Vámi zajedno v názoru, že se asi snaží získat nějaký neoprávněný prospěch z neznalosti a bezpředmětných obav obyvatel své obce. Jen si myslím, že hajný někde v tajze bude v trochu jiné situaci. Máte pravdu i v tom, že je potřeba dohlédnout na to, aby svou pozici nezneužil. Ale na druhou stranu, oni tam ti vlci žijí. A chlapa s puškou, který ty vlky sleduje, je nutné brát v úvahu. Kór v situaci, kdy ti vlci už odtáhli spoustu ovcí, zardousili několik vesničanů a očůrávají Vám rohy domů.A prosím, vím alespoň něco málo o vlcích, tak mi netvrďte, že vlastně nejsou takovým rizikem. Použil jsem je jako příměr, který je inspirován onou starou bajkou.
0 0
možnosti

Jarda T

6. 8. 2013 11:58
Pane Schneidere, proboha!
Doufám, že to nemyslíte vážně. Jestli ano, tak si to ještě jednou promyslete.Váš vskutku zajímavý postřeh, že tajné služby měly mlčet, nastražit past a lapit útočníka, to je blbost k neuvěření. Analogicky. Budu mít informaci, že na Staroměstském náměstí během příštího týdne vybuchne bomba. Podle Vás se pokusím to udržet v tajnosti, a mezitím se pokusit hledat bombu a někoho, kdo ji nastražil. A když nenajdu? Pár jich to zabije a Jan Schneider napíše článek o tom, jak je možné, že Staromák nebyl po celé rizikové období vyklizen.Takže, jestli má vláda USA informace, že s velkou pravděpodobností může dojít k nějakému průšvihu, přirozeně varuje své - a nejen své - občany v rizikové oblasti. Na rozdíl od Vás si myslím, že by bylo velmi zvláštní, kdyby tomu tak nebylo.A Vaše následné úvahy? To je teprve síla. Všiměte si, že kdyby náhodou došlo k útoku se spoustou obětí, nemusel byste změnit ani písmeno. Úžasná argumentace, vhodná pro jakoukoli příležitost.
0 0
možnosti

Kecálek

6. 8. 2013 11:53
Tajemství dne D
Kdysi jsem četl knížku o obrovské desinformační kampani tajných služeb během II. sv. války, jejímž cílem bylo zamaskovat infomace o operaci Overlord (vylodění v Normandii). Jedním z nejdůležitějších nástrojů bylo vyvolávání falešných poplachů u němců. V důsledku toho v den D - skutečného vylodění - ti z důstojníků wehrmachtu, kteří měli službu na signály blížící se invaze reagovali laxně a když k vylodění skutečně došlo z nedůvěry podrželi řadu záložních jednotek v záloze (co kdyby šlo zase o falešný poplach?) - jen díky tomu nebyly angloamerické jednotky první den zahnány zpět do moře. Nepřipomíná Vám to nic? (Když chcete uvařit živou žábu, neházejte ji do vařící vody - vyskočí. Vodu pomalu ohřívejte, a ona se uvaří). My si budeme pomalu zvykat na další a další "protiteroristická" opatření, až jednoho dne zjistíme, že ostnaté dráty a "strážci" s ostře nabitými samopaly jsou zpět a naše svoboda fuč.
0 0
možnosti