Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ústavní právník Kysela: Uhýbáním Zemanovi vytváříme monstrum

„Možná se pohybujeme na nějaké škále, která pořád může být demokracie, ale přesto je to pohyb. Akorát nevím kam,“ konstatuje Jan Kysela.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V.Hricák

16. 1. 2014 10:23
Nejsem si jistý,
ale neměl Scharzenberg po prvním kole 13 procent?Uvízlo mi to v paměti pouze proto,že se někteří politologové podivovali nad jeho raketovým nástupem v kole druhém(díky vydatné pomoci celebrit).
0 0
možnosti
Zeman měl 24 a něco,
Zeman měl 24 a něco, Schwarzenberg 23 a něco. Průběh si nepamatuji, je možné, že měl raketový nástup díky voličům, kteří to běželi honem hodit Karlovi, aby dali co proto Milošovi. Druhé kolo skončilo 55:45, což se dá také považovat za vcelku vyrovnaný výsledek.Relativní úspěch Schwarzenberga na mě působí tak, že voliči v něm viděli někoho, kdo zdánlivě není spojen s politickým marasmem (tomu nahrávala i jistá "novost" TOP09) a na rozdíl od Miloše je "aristokrat". Karlovi jistě pomohlo i to, že má specifické vystupování a v době volby prezidenta byl členem vládní koalice a tím více "na očích". Škoda jen, že si voliči nevšimli (asi měli vyplý zvuk), čí je Karel loutka. Mně se líbilo, jak v tv diskuzi ke kauze CASA říkal, že skutečnost, že se při zakázkách hází stranám "libové kosti", je v zahraničí (rozuměj v Rakousku) normální a že se vlastně nad tím nemáme moc pozastavovat a že Vlastička je chudák malá, která po 20-ti letech ještě neumí chodit v politice :-)
0 0
možnosti
Pokud se přikloním k Vaší
početní demagogii a budeme počítat podle Vás, 24% voličů volilo Zemana, o něco míň, třeba 23% volilo Schwarzenberga. A co ta zbývající procenta? Ta se nedá přičíst ani k jednomu, asi jim oba byli ukradení. Takže, většina voličů které zajímalo kdo bude prezidentem našeho státu zvolila Zemana, tak praví demokratická pravidla přímé volby.Pokud jde o uznání národa máte pravdu, až na pár Nachtigallů, Kalenských, Drtinových, Moravců a jiných hlasatelů nepřátel prezidenta. Bohužel jsou velmi a velmi hlasití, hladově číhají na každý krok a čin prezidenta, aby národu přeložili a vysvětlili jak to Zeman dělá špatně. Jestli jste četl celou debatu na které jsem se podílel, nikde nenajdete že bych dělal z lidí omezence s vyjímkou uštěkaných odpůrců prezidenta. Jsem přesvědčen, že zvolení Zemana prezidentem, je skvělým příkladem zdravého rozumu našich občanů.
0 0
možnosti
Vaše odpověď k volebním
Vaše odpověď k volebním procentům mě mate. Buď je zatím hluboká myšlenka a já se v té hloubce ztrácím nebo je naopak plytká a chcete mě přesvědčit, že 24 ze 100 je většina. Pokud tím myslíte, že rozptýlením zbývajících hlasů mezi ostatní kandidáty dali voliči šanci Zemanovi, pak máte pravdu, ale zároveň tím dali šanci i největšímu soupeři Schwarzenbergovi. Ale to neznamená, že jeden nebo druhý byl favoritem většiny, nýbrž byly největšími favority a to je rozdíl (společně nedali ani tu většinu). Těžko mluviti o Vašem "skvělém příkladu zdravého rozumu", když souboj mezi Z. a S. byl zejména v prvním kole velmi těsný a přitom sám označujete Schwarzenberga za zlo a kandidáta pro "nerozumné" voliče. Nabídka kandidátů při volbě prezidenta mi přišla stejně bídná jako nabídka stran při volbách do parlamentu. Rozdíl je v tom, že poměrné rozdělení mandátů v parlamentu lépe odráží "volební náladu" společnosti nežli prezident, který může být jen jeden.
0 0
možnosti

V.Hricák

15. 1. 2014 14:30
Díky,
sám bych to lépe nevystihnul.Jenom bych snad zdůraznil,že jedním z hlavních argumentů Zemanovo oponentů je ochrana demokracie a zabránění vzniku autoritářského režimu.Sami ale nejsou schopni demokraticky přijmout prohru při prezidentských volbách.Tak jakou vlastně hájí demokracii?Jenom takovou,kdy vyhrávají jejich názoroví soukmenovci?Nikdo z nich nechce přijmout fakt,že právě díky nim lidé volí Zemana a v budoucnu začnou pravděpodobně volit extrémisty.Protože jak se říká,zoufalí lidé dělají zoufalé věci.
0 0
možnosti

Leoš Jaroš

11. 1. 2014 22:11
Nikoli pouze madam,
ale hlavně nezávislost, racionalitu, jako odraz reality, která je jediná základem hodnot. No, a "idioti" i židovské vtipy do té reality jistě, i když patrně proti vaší vůli, budou v nějakém poměru patřit.
0 0
možnosti
Krásný rozhovor, pane Kalenský.
Jen si nejsem vůbec jista, zda mu někteří čtenáři porozuměli. Příspěvky tomu totiž nenasvědčují. Btw., jak se líbí Janu Schneiderovi ? S díky Sylva Šauerová
0 0
možnosti
Paní Sylvo Šauerová,
musím se přiznat, že jsem rozhovoru porozuměl. Ale asi jinak než vy. Utvrdil mě, že pan Kalenský svoji obscesi Zemanem uvedl do chronického stavu. A ten jeden z právníků, co moudře pronáší své pravdy jak by měl prezident vykonávat svoji funkci, jen naletěl manipulačním předpojatým otázkám pana Kalenského a udělal ze sebe jen hlupáka.
0 0
možnosti

Hlinsky

11. 1. 2014 17:34
?
Kdo je to ten Kysela, kolik má divizí?
0 0
možnosti

Leoš Jaroš

11. 1. 2014 9:50
Zase si vás
klucí vychutnal, a ještě dal lekci z mediální estetiky. Nebylo by to sice ústavní, ale o to více transparentní. Každý z vás by si měl dát pár pohlavků. O příjmy nepříjdete a vaše instituce by byly samá boule. On ještě nezačal bojovat a vámi definovaný soupeř už leží na znak. Nikoli díky jemu, nýbrž díky vám, co zde dlouhodobě a nekriticky podporujete pouze úzké politicky noblesní zájmy vyvolených, tedy jediného možného politického názoru a trvale retušujete realitu, co zde ti vaši vyvolení právě v minulosti zaseli. No, a když to i vizuálně přestalo fungovat, tak se pletichy snažíte uschovat za vyrobený charakter toho, který tu elegantně, tu esteticky, tu hampulácky tyto pletichářské plány obnažuje. Že u toho bude dělat i hrubé chyby, tak to je právě normální. Ale pozor, velikání doby nepotřebují soupeře likvidovat, nýbrž funkční. Jen tak se pleticháři sami průběžně navzájem eliminují.
0 0
možnosti
Mediální estetika ?
To myslíte nezbytné "idioty" a židovské vtipy ?:-)
0 0
možnosti

Křivan

10. 1. 2014 22:01
Příště takovou filipiku
Příště takovou filipiku vydejte knižně. Ať se přizná, kdo ten článek dočetl do konce!
0 0
možnosti

Metaliza

14. 1. 2014 18:52
Re: Příště takovou filipiku
Já!Je to sice trošku delší čtení než blesková zpráva o tom, s kým se zase popral Macura nebo jak dopadl poslední koncert Ivety Bartošové, ale zase oproti tomu to má nějakou informační hodnotu a myšlenky jsou dotažené do konce (tím narážím na to, že když doc. Kysela něčím argumentuje - např. "to už tu kdysi bylo" nebo "tím už se kdosi zabýval", tak zároveň i uvádí odkaz na autora).
0 0
možnosti

Ondřej Vondráček

10. 1. 2014 12:08
Výborný rozhovor
Vážený pane Kalenský, děkuji Vám za vynikající rozhovor s panem doktorem Kyselou. Co se týče otázky "co s tím?" a odpovědi p. doktora Kysely, který vidí šanci na nápravu v "práci drobné", "drobný příspěvek k této drobné práci" jsem zveřejnil na http://www.korupcejakoparazit.cz/ Řešení specifického problému ztráty důvěry v v politiky se snažím řešit v paralelně vydané knize "Korupce jako parazit - Návod, jak ji porazit" v kapitole "Korupce jako příčina nedůvěry ve stát a politiky" , a to jak z obecného tak velmi praktického hlediska (viz kapitola Elektronický veřejný diář politiků a na to navazující Recept 2 na zmíněné webové stránce. Ještě jednou mnohé díky za velmi inspirující rozhvor a práci, kterou děláte.
0 0
možnosti
Pane spisovateli, zapomněl jste
uvést jestli příspěvek je placená inzerce Vašeho díla nebo jen pouhá neúmyslná sebereprezentace. Jestli budete pořádat veřejné předčítání, rád se zúčastním a nechám si Vaše dílo podepsat.
0 0
možnosti
Nejenom je pan Kalenský pozadu za vývojem,
ale rozhovorem ukázal jak je ústavní právník pan Kysela z rozumem v koncích.Jak říká jeden z přátel, oveľa velmi zmetený. Politické strany jsou svým zapouzdřením odsouzené k nicotnosti, prezident je neposlušný, kupodivu neklade jen věnce, ale používá rozum, Okamura straší možností vládnutí opravdu lidem, Babiš chce přivodit ucpání penězovodů a vyvolává strach že je nasměruje k sobě, analytické veličiny hádají z kávových usedlin, politologové se utápějí v breptání o nepodstatnostech, z tzv. elit se vylíhlo nesourodé stádo ublíženců, novináři, redaktorové, komentátoři jsou k smíchu, prostě Česko.Ještě že valná část občanů chodí trpělivě každý den do práce a odvádějí daně.Ale co když jim dojde trpělivost snášet šašky tyjící z jejich práce?
0 0
možnosti

V.Hricák

14. 1. 2014 5:26
Už včera bylo pozdě
Leč,i kdyby občanům trpělivost došla a odhodlali by se k nějaké formě odporu,kdo myslíte,že se jim postaví do čela?Zase nějací šašci!Pokud by jsme měli ve svém středu nezkorumpovatelné a schopné osobnosti,proč doposud nevystoupili ze stínu a nepostavili se do čela rozhněvaných davů?Začínám si myslet,že český národ má pouze dvě skupiny lidských charakterů.První,která korumpuje a nechává se korumpovat,druhá,vše tolerující stádo.Čest vyjímkám,ale zatím se zdá,že je Zeman poslední svého druhu.
0 0
možnosti