Umlčet nepohodlný blog by stálo 100 milionů dolarů

Populární americký blog přišel s novým způsobem, jak financovat výrobu bezplatného internetového obsahu.

On-line média se už nějakou dobu snaží přimět čtenáře, aby za obsah platili. Jejich úspěšnost se podobá výsledku, kterého by dosáhl Stevie Wonder, kdyby se rozhodl účastnit se příštího závodu ve střelbě z libovolné malorážky na běžící terč. Sem tam nějaká ta náhodná trefa a pár nechtěných obětí. S neotřelým a možná i nadějným pokusem jak zafinancovat bezplatný obsah na internetu však tento týden přišel populární americký blog TechDirt. Redakce otevřela paralelní on-line obchod, ve kterém krom všelijakých VIP členství prodává i sama sebe.

Ale pěkně od začátku. TechDirt je již řadu let velmi úspěšná stránka analyzující technologické trendy. Web je známý především svým kritickým postojem k budoucnosti copyrightu, patentového zákona a soukromí v kyberprostoru. Blogu, který je samozřejmě volně dostupný, vděčíme například za rozsáhlou studii o tom, jak strašně špatně (tedy výborně) se ve skutečnosti daří americkému zábavnímu průmyslu. Jde o studii The Sky is Rising, kterou v českých vodách s oblibou citují například podporovatelé České pirátské strany a kterou logicky nenávidí ředitelka protipirátské unie Markéta Prchalová.

Jak to tedy TechDirt vymyslel s výdělky. „Rozhodli jsme se, že neexistuje důvod, proč by crowdfundingové a další on-line mechanismy, které fungují například u hudebníků, nemohly fungovat i u blogů,“ napsal v úvodním článku k novému projektu zakladatel TechDirt Mike Masnick, který se zřejmě nechal inspirovat crowdfundingovou stránkou Kickstarter, na které mohou internetoví uživatelé přispívat na nejrůznější projekty.

V novém obchodě nazvaném Insider Shop si od čtvrtka můžete pořídit dlouhou řadu zajímavých a především nevšedních věcí. Vedle hrníčků, triček a mikin, nabízí Masnick se svými kolegy například nabízí předplatné TechDirt Crystal Ball. Jedná se o možnost přečíst si články ještě před tím, než budou publikovány. Za pohled do křišťálové koule zaplatíte patnáct dolarů měsíčně. Další druhy předplatného nabízejí možnost zvýraznit své komentáře pod články, osobní chat přímo s autory anebo pravidelný update o tom, na čem redaktoři TechDirt právě pracují.

Nejzajímavější nabídky se ale týkají osobního kontaktu s tvůrci blogu. Tak například za 250 dolarů se můžete sejít s šéfredaktorem Mikem Masnickem u oběda. Za 1500 dolarů si koupíte den s celou redakcí. S kompletním týmem se nasnídáte, naobědváte a vyzkoušíte si napsat vlastní článek. Budete-li ochoten přitlačit dalších 3500 dolarů, zaměstnanci TechDirt provedou důkladnou analýzu vašeho osobního byznys plánu, a za 30 tisíc dolarů vám dokonce uspořádají vlastní event.   

Zajímavé je, že Masnick a spol. nezapomněli ani na tu část internetu, která TechDirt nenávidí, tedy například organizace jako Recording Industry Association of America. Pokud by si někdo přál, aby redakce alespoň na jeden den přestala publikovat, stačí na Masnickův účet poslat jeden milion dolarů. A to zdaleka není vše: „Někteří lidé si přejí, abychom zmizeli navždy. Každý má svou cenu – i my. Pokud chcete, abychom na celý rok 2013 pozastavili naší aktivitu, stačí, když nám zaplatíte 100 milionů dolarů,“ píše Masnick. Přesněji řečeno 100 000 001, tolik v novém on-line obchodě stojí položka Silence TechDirt (Umlčte TechDirt). Přičemž Masnick podotýká, že v případě, že by se našel člověk, který by toužil po tom TechDirt umlčet na více než jeden rok, je připraven diskutovat o slevě.

Marek Kyncl Možná, že podobný způsob 10:39 19.8.2012
jan.schneider Dost černý humor, 8:25 19.8.2012

Počet příspěvků: 2, poslední 19.8.2012 10:39 Zobrazuji posledních 2 příspěvků.