Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ukázková nestoudnost Jana Fischera

Exkomunista Jan Fischer pokřtil svou inspirativní brožurku o bojovnících proti komunismu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ondrap

4. 1. 2013 6:54
No nevím...
Někteří lidé pro děti kradou, jiní vraždí... někteří se rozhodnou i ve velmi vážné situaci nekrást. No, a pan Fischer vstoupil do strany. Nemusel vstoupit, pak by měl prostě větší problémy v různých pozicích, asi byl toho názoru, že problémy by měly i jeho děti.Otázky typu "souhlasíte s bratrskou pomocí" holt bral jako dneska lidé berou EULA k softwaru.Já nevím; myslím si, že rozhodnutí nevstoupit v té době do strany je hodno obdivu. Nemyslím si, že rozhodnutí vstoupit do strany by samo o sobě bylo hodno zatracení.Na druhou stranu, asi by stálo za to vrhnout trošku víc světla na dobu, kdy zde byl premiérem, protože o tom se moc nemluví a možná by to bylo výrazně relevantnější k současné volbě prezidenta.
0 0
možnosti
Re:
Text ale není o tom, že JF vstoupil do strany nebo o nějakém zatracování. Text je o pokrytectví projevovaném členem KSČ, který se pár dní před volbami vyznává z obdivu k Patočkovi a Horákové. 
0 0
možnosti

V.Hricák

4. 1. 2013 5:43
Děti měli za bolševíka téměř
Děti měli za bolševíka téměř všichni.Jenomže pane Fišere,někdo prostě dokázal zůstat rovný.Kdo uhnul jednou,uhne vždycky.A právě proto je figura vašeho formátu v čele státu pro mne nepřijatelná.Než vyplavaly na světlo boží aféry ministrů vaší vlády,myslel jsem si o vás něco lepšího.A to,že jste,pravděpodobně,neukrádal vy osobně,ale "jenom" vaši ministři vás neomlouvá.Vy jste jim dělal šéfa.A pokud tomu tak nebylo a vy jste byl pouhou loutkou,což nevylučuji,vždycky jste měl možnost volby.
0 0
možnosti

Milota

4. 1. 2013 5:39
Oduševnělý rypák, moudře
Oduševnělý rypák, moudře pokyvující šišatá hlava ...V rozpravě o kvalitách kandidáta JFK se zcela vytratila ještě jedna zásluha tohoto výtečníka. A tou je korupce, která doprovázela nákup SW pro sčítání lisu Českým statistickým úřadem, ze státního rozpočtu bylo ukradeno cca 135 mil. Kč. V době zveřejnění tohoto svinstva byl JFK již předsedou vlády. Jeho nástupce ve funkci, Drápal, celou záležitost důkladně prověřil a zjistil, že (jak jinak) je všechno je vpořádku.Myslím, že toto je potřebné JFK otloukat o rypák dnes a denně.
0 0
možnosti

Falkon Nightsdale

4. 1. 2013 0:15
Chucpe je něco jiného !
Vypreparovaná wikidefinice by se ještě dala uznat, nicméně její adaptace již nikoliv. Jde o pojem živý, přinejmenším v Izraeli stále používaný, takže není tak složité zagooglit a zjistit,  že se tím označuje (hodně přibližně) něco jako asertivita... (což je ostatně zmíněno i na wiki, ověřoval jsem to)
0 0
možnosti
Chce to trochu chucpe,
tvrdit, že chucpe není chucpe, že je to jen taková asertivita ... nikoliv, chucpe je přímo nasertivita ... asertivita je jako malý francouzský pršáček, a chucpe je asertivita jako nos, jehož velikost lze popsat asi tak, že když jeho nositeli ujede "vlak před nosem", tak to měl na nádraží ještě pět minut, taková je to asertivita. 
0 0
možnosti
Jenže
Jenže mezi katolíky lze najít spoustu lidí, kteří inkvizici i pogromy odsuzují - v tom je přeci oproti KSČ rozdíl. Osoba vstupující do strany v roce 1980 musela odkývat dotazy typu "Souhlasíte s bratrskou pomocí vojsk Varšavské smlouvy", tím přeci člověk legitimizuje zločiny komunismu, nebo snad ne?A že i voliči NF do jisté míry podporovali režim - na první pohled mě napadá, že ano, můj osobní názor by asi byl takový. Existovalo dost lidí, kteří to prostě nedělali, protože si uvědomovali, že ani to zcela v pořádku není. Ale tenhle text se týká konkrétního člověka hlásícího se k odkazu, který sám ukázkově popírá. Jeví se mi, že to je opravdu nestoudné. 
0 0
možnosti
Trochu jinak.
Nelze srovnávat "mezi katolíky" a "KSČ". Buď budeme srovnávat "mezi katolíky" a "mezi komunisty", anebo mezi "církví katolickou" a "KSČ"; chci tím říci, buď porovnáme instituce, nebo budeme hledat disentní postoje uvnitř. Mezi katolíky i mezi komunisty je mnoho skvělých lidí - a teď nemluvím o slovech, ale o činech, jakkoliv byly v rozporu. Rozhodně je mi milejší, když mi někdo reálně pomůže, byť mi bude přitom nadávat do prašivých nepřátel lidstva, nebo do antikristů, než když se někdo bude rozplývat obdivem, ale nepomůže. S bratrskou pomocí souhlasilo i mnoho nepartajníků, když šlo o dobrý flek, mohli se přetrhnout, podobně jako někteří s antichartou.Nesouhlasím s tím, extrapolovat tyto formální souhlasy na všechno zlo od stvoření lidstva, jsou samy dost ošklivé. Ve jménu "toho správného vyznání víry" (některá vyznání se používají dodnes) se lidé dosti hojně mordovali. Nemyslím však, že by jejich pronášením v současné době někdo mínil schvalovat nějaké zločiny minulosti. Proto si nemyslím, že tou otázkou, týkající se vstupu vojsk, člověk schvaloval něco jiného (ono to i tak stačilo).Ještě k té "NF" - nic jiného nebylo, než tato jediná kandidátka, kde byli členové KSČ, strany lidové a strany socialistické. Dohromady se to jmenovalo Národní fronta. Na tu Kalouskovu rodnou partaj (byl Fischerovým kolegou v Národní frontě, dalo by se říci) není dobře zapomínat.
0 0
možnosti

Bluuus09

4. 1. 2013 0:06
Quod licet Iovi, non licet bovi.
 Pane Schneidere, vždy bude při posuzování záležet i na tom, kdo kritizuje (a přidám i jakým způsobem, malá úlitba Vám, pane Schneidere :-) ), a Fischer na to zcela jistě nemá nárok (ani Štětina). Chucpe, v uvedeném kontextu, je dle mého plně na místě.Řekl bych, že nějaká svinstva Fischerovi tehdy ani na mysl nepřišla, však strana pro něj znamenala jenom umetanou cestičku, a nemyslím, že by mu šlo o něco jiného. Což ho nikterak neomlouvá, možná spíše naopak. Nepřijde mi, pane Kalenský, že je to kampaň cílená na hlupáky, ale spíše na ty, co neustále hledají ospravedlnění sami pro sebe. A těm Fisher nabízí balzám na duši plnými dlaněmi. Ale to už je věc úhlu pohledu a na oprávněném rozhořčení to nic nezmění.
0 0
možnosti
To jste řekl moc hezky!
Kampaň přesně definovaná na ty, co jsou jako on. Co hledají ospravedlnění, a v podstatě chtějí svůj pokleslý životní styl učinit normou. Normalizace, jen v trochu jiném podání a v jiném čase. Strašně mě rozčilují řeči typu "můžeme za to všichni, všichni jsme se tak chovali", apod. A co ti, co se tak nechovali? Neměli naději vyjet do ciziny, ani do té spřátelené, ani na to neměli peníze, jejich děti byly při přijímačkách na školy handicapovány, o vyhlídkách na kloudné zaměstnání ani nemluvě ... hlavně na vesnicích a na malých městech to mnozí měli těžké, na volebním seznamu bylo hned vidět, kdo "kazí průměr", a když narazili na blbé sousedy, ti jim to dávali sežrat, nebylo kam utéct ... to přece jenom ve větších městech lidé potkali spíše nějakou spřízněnou duši, tito lidé však odolávali, aniž by jim zbylo energie na nějaké "ozajstné hrdinstvo", protože to odolávání bylo jistým hrdinstvím --- a pak přijde nějaký moula, kterému vychcanost kouká z očí, a začne vést hladké řeči, jak jsme v tom "jeli všichni" ... jojo, díky, řekl jste to naprosto přesně.
0 0
možnosti
Chucpe
je člověk, který - byv souzen pro vraždu svých rodičů - žádá soud o milost, neb jest sirotek. (takto šťavnatě to má Leo Rosten, The Joys of Yiddish.)Jinak bych to ale na druhou stranu tak nedramatizoval, partaj v době Fischerova vstupu měla krev spíše na svědomí, než na rukách - a vykládat vstup do partaje  extenzivně coby "formální souhlas" se zločiny minulosti by při zachování této logiky znamenalo, že všichni vstupující například do katolické církve tímto aktem projevují formální souhlas s inkvizicí a pogromy, a pak by se ještě muselo odvozeně též zkoumat, do jaké kategorie podpory (legitimizace) režimu patřili všichni ti, co volili kandidáty NF ...Myslím si, že vzedmuté emoce kritickému pohledu na minulost nesvědčí. Naopak, obávám se, že ideologizováním diskursu o minulosti se ony hrůzy, které se skutečně udály, vystavují nebezpečí jistého zploštění až kompromitace.(Tím myslím případy, kdy třeba Fischer či Štětina nebo Žáček vykládají o "zločinném" minulém režimu. Instinktivně mám chuť najít nějaký protiargument, jenom kvůli těm svazácky zapáleným vypravěčům ...)
0 0
možnosti

Selinux

3. 1. 2013 23:32
Spisovatel Stránský: Fischera
Spisovatel Stránský: Fischera jsem měl za rozumného člověka, dělá se mi z toho špatněSeznam zájemců o Hrad je plný bývalých komunistů anebo členů Socialistického svazu mládeže. Spisovateli Jiřímu Stránskému se z toho prý dělá špatně. Nedávno proto veřejně poprosil Jana Fischera, aby si vzpomněl na své nakažení leprou komunismu a nekandidoval. „Měl jsem ho za rozumného člověka,“Jan Fischer zařadil známou advokátku Hanu Marvanovou na seznam svých poradců. Jenže to vše se odehrálo bez jejího vědomí. Proč Fischer klame voliče?i když mě "stačí" peníze od Chrenka, to je pro mne ABSOLUTNĚ nepřijatelné, prý významný podnikatel hahahttp://http://www.jan-fischer.cz/media/informace/novy-sponzor-kampane-jana-fischerahttp://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/iva-bezdekova.php?itemid=18362chlapa nedělá slovo, ale jeho činy
0 0
možnosti

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...