Diskuze
Výzva pro tradiční média: Jak přimět k platbě za informace
Děkujeme za pochopení.
S92t17a73n64i28s88l59a65v 80T59o31m78á28š
Trochu omezené uvažování.
Hned první bod není pravdivý. Internet není pro konečného uživatele zdarma. Zprávy přes internet jsou mnohem dražší než tištěné noviny, přičemž často jsou záměrně neúplné. Neměli by za informace platit prodejci elektřiny a poskytovatelé internetu, kteří otravují reklamou?
Pavel Šefl
Re: Trochu omezené uvažování.
Myslím, že kladete správnou otázku. Určitě by bylo zajímavé, kdyby někdo dokázal analyzovat jak je rozdělen celkový "koláč" příjmů z Internetu a jak je rozdělen koláč informačního obsahu internetu z hlediska množství do něj vkládané lidské práce. To by pak ukázalo na skutečnost kdo se reálně podílí na tvorbě hodnoty produktu Internet (to je dáno množstvím vložené lidské práce) a jak jsou děleny příjmy za toto zboží. Dovolím si spekulaci, že většina příjmů (na jednotku lidské práce) jde k těm, kteří zorganizovali, vlastní a spravují infrastrukturu a dodávají pro její provoz energii s minimálním vkladem lidské práce a podstatně menší část příjmu (na jednotku lidské práce) těm, kteří tvoří 99% hodnoty internetu tj. jeho informační obsah.