Vít Bárta vynalezl unikátní metodu komunikace a PR

Nový postup sebeprezentace ministra dopravy je postaven na tom, že důležité požadavky vůči firmám prezentuje výhradně přes média.

Ministr dopravy Vít Bárta si je vědom, že někdy jedná nestandardně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ministr dopravy Vít Bárta si je vědom, že někdy jedná nestandardně. | foto: © ČESKÁ POZICEČeská pozice
Ministr dopravy Vít Bárta si je vědom, že někdy jedná nestandardně.

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) dokazuje, že si přezdívku brouk Pytlík skutečně zaslouží. Že se mu tak skutečně říká, sám připustil na tiskové konferenci. Vyzná se nejen ve svém rezortu, ale rozumí i důchodové politice, zdravotnictví, kultuře a nově dokazuje, že by mohl přednášet zásady komunikace a PR. Jeho nová metoda sebeprezentace je postavena na tom, že o požadavcích, které má vůči firmám, informuje jejich vedení výhradně přes média.

Pokud se proti takovému postupu společnost ohradí, tlak v médiích ještě zvýší. A jen tak mimochodem vzkáže něco podstatného managementu další firmy. Takovýto řetězec je v podstatě nekonečný a zaručuje Bártovi neustálou přítomnost na stránkách novin a v televizním zpravodajství.

S originálním postupem začal Vít Bárta minulou neděli v diskusním pořadu Otázky Václava Moravce, kde konstatoval, že hodlá zatlačit na Skansku kvůli řadě údajných závad na dálnicích a silnicích, které firma stavěla. Reklamace vůči společnosti Skanska dle něho činí téměř miliardu korun.

Na výzvu ředitele společnosti Skanska Dana Ťoka, aby se sešli u kulatého stolu, Bárta nereagoval. Uspořádal vlastní tiskovou konferenci, na které za přítomnosti vystrašeného ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiřího Švorce dále rozebíral své výhrady vůči stavební firmě.

Ministr Vít Bárta požaduje po firmě Kapsch, která spravuje mýtný systém v Česku, slevu dvacet procent.

Na řadě je Kapsch

Ke konci tiskové konference Bárta jen tak bezděčně zmínil, že požaduje po firmě Kapsch, která spravuje mýtný systém v Česku, slevu dvacet procent. Společnost zatím ministrovo přání nijak nekomentovala, prý se o něm dověděla z médií.

Pokud se Kapsch ozve, zřejmě se příští týden bude na ministerstvu dopravy konat další tisková konference, na které Bárta bude dopodrobna rozebírat, co všechno od Kapsche chce. A na konci předá štafetu dál. Můžeme hádat, komu. Stavebních firem a společností dodávajících technologie, se kterými má ministerstvo dopravy co do činění, je řada.

Je bez diskusí, že ministr dopravy je v nelehké situaci. Má seškrtaný rozpočet, za který musí nejen opravovat silnice, ale stavět další úseky dálnic. Měl by si poradit s tím, proč výstavba dálnic v Česku je v porovnání s ostatními státy tak drahá a mnohdy nekvalitní. Problémy, které nelze vyřešit rychle. Razantní Vít Bárta jde na věci po svém. Sám přiznává, že někdy jedná nestandardně. Určitě si je dobře vědom, že část voličů jeho populistickému chování tleská. Konečně přišel někdo, kdo s těmi zloději (stavebními firmami, dodavateli technologií…) zatočí!

Jaké jsou ale reálné výsledky marketingových akcí á la Bárta? Proč nejdříve ministr nevede jednání o reklamacích s vedením Skansky a až když se ukáže, že firma skutečně pochybila a není ochotna provést nápravu, teprve pak nepřijde s veřejnou skandalizací? Proč nejprve Bárta netlačí přímo na vedení firmy Kapsch, pokud to smlouvy umožňují, aby poskytlo slevu? Politické body by se takto sbíraly pravděpodobně obtížněji a hlavně zdlouhavěji.

Je mnoho oblastí, ve kterých je nutné provést nápravu. A netýká se to jen předražených dálnic. Jenže zlepšení nelze dosahovat tím, že se nedodržují pravidla korektního jednání či se nedbá podepsaných smluv. Bártova PR metoda je ale postavena na jiných principech.

Počet příspěvků: 1, poslední 21.3.2011 11:02 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.