Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Přihlášení uživatele

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 16
  • Poslední: 14.7. 2019 7:53
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
uroven absolventu

Mám to štěstí, že učím na VŠ a stále se setkávám s velmi inteligentními studenty se znalostmi lepšími než jsme měli v té době my. Problém je, že takových studentů rok od roku ubývá a průměr jde rychle dolů. Podle mého názoru není řešením ani změkčování požadavků, ani úprava studijních programů (i když ta by čas od času měla probíhat a probíhá). Řešení vidím v tom, aby se snížil počet studentů jak na středních školách, tak na VŠ tak, aby tam byli studenti, které studium opravdu zajímá. Učitelé by měli více času, a také snahy se jim opravdu věnovat. Nedělejme si iluze, samé Einsteiny nevychováme (Gaussova křivka platí i zde), ale mohli bychom alespoň zvrátit trend...

Re: uroven absolventu

A navíc, dobrý a šikovný řemeslník je lepší než mnohý "vystudovaný" inženýr. vyučených odborníků drasticky ubývá, přičemž přibývá maturantů, kteří nic neumí. Potom se není co divit, když na univerzitách "studují" takoví jedinci jak např. Mikuláš Minář, Benjamín Roll či Jiří-Jakub Zévl.

Studenty nebaví, co se ve školách učí?

Tak proč tedy studují? Nikdo je přece k tomu nenutí. Klidně si mohou jít vydělávat na živobytí prací. Naštěstí je hodně studentů, které jejich studium baví. Ti, které to nebaví, mohou například zakládat všelijaké neziskové organizace typu Milion chvilek pro anarchii a jim podobné. Jejich vůdcové jsou také bývalí studenti, které jejich studium asi nebavilo. A takví "studenti" nám potom budou vykládat, jak máme žít a koho máme podporovat. měli by si vzít příklad ze studentů z roku 1989, kterým šlo o smysluplnou věc.

Re: Studenty nebaví, co se ve školách učí?

přesně.

Maturita bez matematiky je jen cár papíru

Možná by pomohlo těm co nematurují z matematiky přiznat ukončené středoškolské vzděláni jiným dokumentem.

Studenti

Stačí si přehrát pár předválečných filmových komedií o studentech a zjistit, že studenti měli vždy školu rádi jako ti současní, když budou tvrdit, že jsou nejchytřejší, ale nepochopená generace.

Školy hodně přitvrdit!

Škola není od toho, aby naučila věci potřebné pro život (snad kromě dovednosti čtení), ale aby naučila děti přimět se vykonávat rozmanité úkoly, povětšinou nepříjemné, protože přesně tak je to i v životě. Neznám nikoho, kdo má pohodovou práci, ve které si může vybírat co bude dělat. Naopak. Téměř každý musíme denně vykonávat i nepříjemné úkoly. Ale čím tvrdšími školami si kdo prošel, tím méně jej práce trápí. To je prostě fakt. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.

Co se týče matematiky a jestli by měla být povinná u maturity, tak si myslím, že jde o perfektní společenský nástroj ke srážení sebevědomí. V životě je sice úplně k ničemu (až na pár výjimek jako jsou výzkumní pracovníci, vývojáři software apod.), ale pro potřeby "třídění" populace na "lepší" a "horší" je skvělá. Ti, kteří nezvládnou matematiku, by mohli být více ochotni pracovat rukama, stavět, vyrábět, montovat. Školy bych hodně přitvrdil. Dělníků totiž jinak nebude nikdy dost.

Re: Školy hodně přitvrdit!

Matematika, když už nic jiného, učí studenty a děti logicky uvažovat. To, jak je vidět na "studentech"v Praze a Brně chybí těmto jako koze drbání nejvíce. Je to vidět na všelijakých akcích skupiny Milion chvilek pro anarchii, která jen štve lidi proti sobě. Matematiku na ně, na "studenty" náboženství.

Angazovana slecna

Nejak ji nedochazi jedna vec Do skoly nechodi proto, aby ji to bavilo, ale aby se neco naucila. A ve svem veku vubec netusi o cem je zivot a co bude potrebovat. Ale ona se zabyva spolecenskymi obory, takze to bude spis jen takova kecalistka, ktera se uplatni budto ve statni sprave nebo neziskovce. Nebo jeste lepe, brzo se vda a bude mit spousty deti.

Re: Angazovana slecna

souhlas

Za vypracovaný úkol mě nepochválí

To se mi snad jenom zdá. Kam se asi dostaneme s takovýmhle myšlením ? Nikdo jí nepochválí za vypracovaný úkol. No mě taky nikdo nepochválí, že jezdím po 99% času předpisově ale jen něco přehlédnu a jsou tam policajti tak platím pokutu.

To co je v osnovách je společný základ vědění a znalostí. Nikdo nikomu nebrání si mimo to studovat to co mě více baví. A jak říká klasik : Není umění dělat to, co mě baví ale hledat zalíbení v tom co dělám.

Tihle mladí jsou plní arogance a chybí jim aspoň trocha pokory.

Ale u těch mladých bych to ještě pochopil.Ale ne u těch dospělých co je v tom podporují.

Já si myslím,

že již dnes názory studentů ovlivňují výuku, a dobrý kantor k tomu jistě přihlíží. Jenže jak může student, který má minimum zkušeností říkat na střední nebo dokonce základní škole, co se bude učit. To je prostě absurdní.

Matematika je základ věd, každý maturant by měl mít slušný přehled. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale základní úroveň maturity z matematiky není pro průměrně nadaného žáka žádný problém. Neúspěšnost spočívá spíše v tom, že na to celou dobu kašlou. Zrušit maturitu z matematiky znamená klesnout s úrovní o dva až tři stupně. Nikdo totiž studenta nedonutí, aby se jen tak matematice věnoval. To je prostě fakt. Tečka.

S moderní historií je to podobné. Když má student zájem, a to bych chtěl zdůraznit, pak existuje tolik studijních materiálů, že se vám z toho zatočí hlava. Tak ať se nevymlouvají neustále na kantory. Statisticky vzato, lepší kantory mít společnost stejně nebude a na platech to zas až tak nezáleží, i když na slušnou životní úroveň mají samozřejmě nárok.

Re: Já si myslím,

Absurdní je téměř vše, co se u nás děje. Povětšinou za to ovšem nemohou studenti, ale novináři. Všelijaké zločince a anarchisty nazývají ativisty, svými články a mediálními názory podporují všelijaké protistátní neziskové organizace typu TI , Milion chvilek a pod.Nedělají nic jiného než že štvou lidi proti sobě a volně tak soutěží v barvách politických stran, zejména některých z těch opozičních (ODS, TOP 09, KDUČSL, Pirátů a STAN). Pokud si kdokoliv klidně sedne a hlouběji se nad věcí zamyslí, musí nutně dojít k názoru, že téněř každý vznikající problém má ve svém počátečním vzniku nějaký novinářský článek či vystoupení nějakého moderátora v televizi či rozhlase. Pokud by novináři nerozeštvávali lidi mnoho problémů by ani nevzniklo.Žijí ze spekulací a ze zveřejňování povětšinou hloupých názorů a ne z pravdivého informování společnosti o věcech obecných. A tady je zakopaný pes!

Re: Já si myslím,

Souhlas, a proto je nutné, ta protektorátní, neposlouchat.

Zalez

Jde mně mráz po zádech, protože jsem to zažil na vlastní kůži.Tahle blběnka ani netuší, co vlastně rozjíždí.

Re: Zalez

Novodobí svazáci svazáci.. Nebo také analogie s Rudými gardami v Číně.