Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Spontánní start projektu Markething.cz

  14:04

Studenti Univerzity Karlovy naostro spustili vlastní web, který sleduje hlavní události a trendy v marketingu, médiích, reklamě a PR.

foto: Česká pozice

Dovolujeme si upozornit na projekt Markething.cz. Nový web zaměřený na komunikaci založili, obsahem ho „krmí“ a o jeho provoz se starají studenti a absolventi oboru marketingová komunikace a PR stejnojmenné katedry Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.

Dle odborné garantky a spoluzakladatelky webu Denisy Kasl Kollmannové vznikl projekt zcela spontánně: studentům chyběl zdroj informací, který by sledoval hlavní trendy v oboru, zprávy z aktuálních výzkumů, odborné i názorové komentáře – a byl přitom dostupný on-line a zdarma. „Na trhu sice existuje řada komerčních médií s podobným zaměřením, některé z nich však působí v rámci reklamních a komunikačních agentur, takže se mohou vyhýbat kritice určitých témat nebo kampaní. My jsme nezávislý, neziskový projekt, na kterém všichni pracujeme ve svém volném čase bez nároku na honorář,“ dodává Kasl Kollmannová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR, která vznik projektu zaštítila.

Markething.cz je nezávislý, neziskový projekt, na kterém všichni pracují ve svém volném čase bez nároku na honorářOd ledna 2012 fungoval Markething.cz v beta verzi, do ostrého provozu přešel v pondělí 2. dubna. Od počátku roku se podařilo nasbírat přes dvanáct stovek fanoušků na vlastní facebookové stránce a počet návštěvníků prý konstatně roste – nyní jich dle aktuální tiskové zprávy na „studentský“ web denně zavítá mezi třemi a čtyřmi stovkami a čtenost nejpopulárnějších článků se blíží k tisícovce zhlédnutí.

Jak stojí v tiskové zprávě projektu, Markething.cz „neslouží pouze jako zdroj informací pro širší veřejnost, plní rovněž funkci publikační platformy pro vybrané studentské práce, bude využíván jako učební pomůcka pro odborné semináře a v neposlední řadě slouží i k vnější prezentaci oboru“.

Z dosud publikovaných článků na webu Markething.cz stojí za povšimnutí:

  • V sekci Marketing rozbor, proč velkolepě plánovaný projekt evropského Disney Parku ve Francii v polovině devadesátých let téměř zkrachoval, přičemž dnes jej navštíví přes patnáct milionů návštěvníků ročně.
  • V sekci PR článek na aktuálně diskutované téma, jak může PR agentura dodržet klientovi slíbený počet článků, když jejich otištění nezávisí jen na agentuře, ale na mnoha dalších okolnostech?
  • V sekci Komunikace pohled na kampaň Kony 2012 neziskové organizace Invisible Children, která na počátku března oblétla svět i sociální sítě (půlhodinový dokument o ugandském válečném zločinci Josephu Konym se stal nejrychleji se šířícím videem vůbec).
  • V sekci Reklama upozornění na nejnovější propagační spot značky Cartier, který během tří a půl minut plných speciálních efektů provede diváka celou historií luxusního brandu a ukáže jeho nejznámější šperky.
  • V sekci Média případová studie na téma politické komunikace před referendem ke změně volebního systému do dolní sněmovny ve Velké Británii v roce 2011.
Autor: