Diskuze
Školy by již neměly produkovat poslušné občany, ale hybatele změn
Děkujeme za pochopení.
L76u61d13m45i47l19a 17K66a97š90p45a14r77o21v96á
No, že je třeba děti někam umístit, když rodiče hákují v práci, je možná na prvním místě dnes, ale ne v historii. Například Marii Terezii šlo o to, aby její vojáci zvládali základy němčiny, aby bylo možné jim vůbec velet, a lid obecný základy čtení a psaní, protože negramoti nebyli s to zvládat pokročilejší zemědělství, o počínajících továrnách nemluvě. Hlídání dětí, to ji ani nenapadlo. A co se kázně týče, ukázněnost byla až donedávna považována za žádoucí. Dnes žádoucí není, protože 70 pohlaví, pryč s očkováním, matematika je zbytečná, česky umět nemusíme atdatd.
J12u81r54a59j 65V50á41c16l12a66v51í47k
Byť ne úplně, ale v zásadě souhlasím s panem Krajíčkem. S touto výhradou: Škola by se neměla zaměřovat na praktické znalosti, ale na schopnost myslet a osvojení společného kulturního dědictví lidu. A to je ta spousta "nezáživností". Prostě bez znalostí například nitranských knížat, Jana Husa, Bílé hory, Mnichova, české mluvnice a chemického názvosloví, nezískáme pocit sounáležitosti a potom to teprve bude cochcárna!
Zásadní potíž je v tom, že to je v rozporu s požadavky liberální společnosti (ideologů) - tady pan profesor jakoby vůbec nechápal, která bije. Proto ty jeho fantastické návrhy mohou vést pouze k rozkladu vzdělávání. A takový cíl mu také ideologové uložili.
D48a84v24i68d 44K70r11a94j44í56č36e91k
Pan profesor nepochopil filosofii učení a vyučování. To, že se mají žáci ve škole něco naučit je v pořadí až čtvrtá položka.
1. Po nástupu průmyslové revoluce bylo potřeba vyřešit problém, co s dětmi, když rodiče hákují v práci. Takže zabezpečovací detence ve škole bylo ideální řešení.
2. Dítě je potřeba naučit poslušnosti a řádu. Škola se svým systémem nátlaku a trestů je k tomu ideální.
3. Dítě se musí naučit se učit a vytrénovat paměť - a ideální je učit ho na něčem nezáživném, k životu nepotřebném.
4. A až na jednom z posledních míst je naučit dítě něčemu vhodnému, co v životě uplatní.
A nakonec - pokud nebude v populací o hodně víc než 80 % poslušných občanů, spadne civilizace do příjemného chaosu a anarchie, protože každý hybatel směru si určí vlastní směr a budeme tu mít roztomilou cochcárnu.