Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škola už dávno nemá monopol na informace a vzdělávání

„Školství se snaží v mezích možností improvizovat, ale stále víc mu ujíždí vlak. V době prudkých změn, inovací a digitálních technologií nevystačíte s tím, že učíte 20 let staré věci 30 let starými pedagogickými metodami! Pro mnoho dětí je škola muzeem,“ říká v rozhovoru školský expert Miroslav Hřebecký.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Alex77

17. 9. 2018 15:01
Škola není jenom vzdělávání.

"Kdo prospívá ve vědění, ale ztrácí na mravech, více ztrácí než prospívá" J.A.Komenský

0 0
možnosti

Alex77

17. 9. 2018 14:57
Škola není jenom vzdělávání.

"Kdo prospívá ve vědění, ale ztrácí na mravech, více ztrácí než prospívá" J.A.Komenský ...

0 0
možnosti
Blbosti

Státní maturitu tu nemáme od dob ministra Dobeše. Ta se začala připravovat v devadesátých letech, "pilotní ověřování" proběhlo v roce 1998! A několik dalších věcí je tvrzeno v rozporu s reálnými fakty.

Co se týká pedagogických fakult, ty byly mimo mísu už před 40 lety, lidi se znalostí praxe tam člověk musel hledat s lucernou. Ale upřímně řečeno, ono by potřebovalo od základů znovu postavit celé vysoké školství, zejména to veřejné. Taková UK už začíná být ostudou ve světovém měřítku. Problém je v tom, že "akademici" si pod heslem "veřejnoprávnosti" zprivatizovali státní vysoké školy, zajistili přísun prostředků ze státního rozpočtu ("To se nám to hoduje, když nám lidé půjčují.") a různé klany si rozdávají sinekury a platy, přičemž studenti jsou na psledním místě jejich zájmu.

EDUin a jiné aktivistické kliky to ovšem nezachrání, ti by rádi dosáhli něčeho podobného jako bratrstva z veřejných VŠ - trvalého přísunu veřejných peněz na podivné experimenty se vzděláváním dětí. Výsledky vid

0 0
možnosti

J. Křivan

17. 9. 2018 11:39
Re: Blbosti

BINGO!

0 0
možnosti

16. 9. 2018 16:42
Děkuji

Kvalitní rozhovor.

Zvlášť bych zdůraznil absenci celospolečenského shody na tom, kam má škola u nás směřovat, a nutnost prolíná í formálního a neformálního vzdělávání - to co se dítě naučí v oddíle, je pro něj dnes leckdy důležitější, než to, co se naučil ve škole.

0 0
možnosti

J. Křivan

16. 9. 2018 0:27
Co říci,

bohužel.

0 0
možnosti