Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Sdílené dopravní prostředky jsou nedílnou součástí přepravy ve městech

Auto přestává být statusovým symbolem, což spolu s chytrými aplikacemi radikálně změnilo dopravu ve velkých městech. Zdaleka nejde jen o sdílení aut, ale i skútrů, koloběžek, bicyklů, elektrokol, elektrických auta a dalších dopravních prostředků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže když mi starý rodič v noci zavolá, že nemůže dýchat nebo něco takového, tak udělám co? Začnu shánět, jestli náhodou není někde volné auto na carsharing? A co dál? Aha, musím už mít koupenýza desetitisíce supermobil se všemi potřebnými funkcemi a platit měsíčně r služby nějakému operátorovi. A pak, když budu mít štěstí, najdu i volný vůz. Projdu se k němu, půlhodinka ostré chůze je zdravá. Dojedu ke stařičkému rodiči, co špatně dýchal, ale už špatně nedýchá, protože nedýchá vůbec. No fakt bezva.

0 0
možnosti

Auto je symbolem svobody. Pokud ale města dělají vše možné, aby motoristům provoz vozidla znepříjemnila, tak je možné, že si část lidí ve velkoměstech tento symbol odpustí. Kde jsou časy, kdy v Praze bylo možné autem bez problémů přijet k divadlu v centru a zaparkovat tam.

0 0
možnosti

Patřím ke generaci, kdy to tak bylo. Jenže, doba se změnila. Dnes řidiče šikanují na každém rohu. Svazují je vyhlášky, nařízení a předpisy. Do toho různé poplatky a daně. A pak vyjedete a vzdálenost, kterou byste ujel normálně za deset minut, jedete hodinu. Tak se ptám, kde je ta svoboda? Jsem přesvědčen, že sdílená ekonomika je správný směr vývoje, a nejen v dopravě. A cestování na větší vzdálenosti, určitě vlakem. I rychlovlakem. Jenže my jsme u nás v době kamenné. Je mně líto, že to tolik lidí nechápe.

0 0
možnosti