Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Prosadí-li se v Německu elektromobily, obrátí to českou ekonomiku

Dnes se na výrobě spalovacích motorů podílejí stovky českých firem. Eletromotory jsou oproti tomu jednodušší a jejich výrobu mohou převzít roboti. A ti stojí v Německu stejně jako u nás, takže čeští subdodavatelé nebudou třeba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ELEKTRIKA VERSUS VODÍK,

A co technologie vodíku, nedovedu si předsatavit tisíce elektromobilů u nás se stavající výrobou elektřtiny.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

15. 8. 2019 13:58
Nevím

"Jak tedy přesvědčit zahraniční firmy, aby u nás zůstaly a investovaly?

.

Článek pořád vyznívá tak, abychom dělali pod někým. Pokud nasupuje elektromobilita, je logické, že základem kromě elektromotorů budou akumulátory. Opravdu nemáme firmu, která by se do toho mohla pustit vlastními silami, příp. s podporou státu? Ideálně nejen výrobu akumulátorů, ale i jejich ekologická likvidace. To je přeci jistý kšeft!

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

15. 8. 2019 13:47
Řekl bych, že otázka má znít

Prosadí se v Německu elektromobily nebo se dřív zhroutí síť ?

Mě pobavil postřeh v toho nesmírně progresivního Norska :

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?fbclid=IwAR1Y0Pzuwu388_fNyB9hTfoI4NkZfRURDzc46h05oyVc4RnMacLwwF_j5EU

0 0
možnosti
JT

15. 8. 2019 9:02
Jaderne elektrarny jsou sazka na jistotu

Nemci pak jeste budou prosit, aby si mohli koupit nasi drahou elektrinu.

0 0
možnosti
JK

J. Křivan

14. 8. 2019 13:53
Elektromobily babo raď

Kdo dnes dokáže odhadnout zda ano či ne a kdy, zítra nebo za 20, 30 let? Myšlenka je lákavá problémů taky dost. Sám automobil bude podstatně jednodušší, ale akumulátory zatím ještě nejsou to pravé ořechové. Kdo z nás by však před 15 roky věřil, že lze tak rychle nahradit staré televizory za nové s nižší spotřebou a větší obrazovkou. Klasické žárovky také zmizely v průběhu desetiletí. Pro nás spíš šance sázka na jaderné elektrárny.

0 0
možnosti
JZ

J. Zima 869

14. 8. 2019 14:05
Re: Elektromobily babo raď

Tohle je klasický omyl lidí, co nemají technické vzdělání a tak kladou rovnítko mezi vývoj televizí a nebo LED žárovek a akumulátorů (ne baterií!) pro elektromobily. Zatímco u těch ostatních věcí jde jen o aplikaci již vyvinutých technologií a známých principů, dnešní akumulátory jsou omezovány zásadními fyzikálními limity a je otázkou, zda se podaří nějaký průlomový objev, který by je řádově posunul k vyšší kapacitě. Poslední objev ion-li technologie je ze 70. let minulého století. Je to něco podobného jako s raketovými motory. Na jejich podstatě se od 60. let také nic zásadně nezměnilo.

0 0
možnosti
JS

J. Schneider

14. 8. 2019 12:13
Není třeba stahovat kalhoty, brod je ještě daleko

... a kdoví, jestli tudy půjde cesta. Rozhodně však stojí za zamyšlení otázka, kolik aut Němci ve svých továrnách (ať už jsou kdekoli) vyrábějí pro trh, který by se mohl "elektromobilizovat", a kolik pro trhy ostatní, co celém světě, kde zavádění elektromobilů je nyní iluzorní. Soudím, že spalovací motory jen tak hned z výrobního programu automobilek nezmizí.

0 0
možnosti
MW

14. 8. 2019 10:53
Zavirani elektraren v Nemecku

Tak tuhle logiku nechapu: "rozhodnutí německé kancléřky Angely Merkelové o ústupu od uhelných elektráren i jádra znamená rezolutní tah k elektromobilitě". Kde se ty el. auta asi budou dobijet, kdyz se zavrou jaderne a uhelne elektrarny??? To pak zbyde elektrina jenom na sviceni v domacnostech a to jen pokud bude svitit slunce a foukat vitr.....

0 0
možnosti
J

Jirkav

14. 8. 2019 15:28
Re: Zavirani elektraren v Nemecku

mají přeci Temelín a Dukovany ;-)

0 0
možnosti