Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Projekty sdílení zatím v Praze nevyčerpaly svůj potenciál

„Jsem asi deformovaná svou sociální bublinou. Znám Prahu jinak. Je to tím, že se pohybuji v komunitě lidí, která se snaží svět kolem sebe zlepšovat,“ říká v rozhovoru datová analytička Dita Přikrylová, 19. pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Štrumfa

20. 2. 2018 15:30
"Sdílená ekonomika"

Vážená autorko, já si myslím, že celá slavná sdílená ekonomika je vlastně jen pokus o obcházení zákonů a vyhlášek, eventuálně metoda na získávání dotací, pod rouškou a za pomoci nových technologií. To co popisujete je obyčejná půjčovna kol na cestování po městě s využitím chytrých telefonů. Uber je dopravní služba stejně jako taxi (pouze bez pravidel a regulace). Airbnb je opět pouze pronájem bytů či domů. Vše se to tváří "sdíleně" (jinými slovy neziskově, alespoň tak to možná i vznikalo), ale neprostá většina to dělá za účelem zisku, ale bez zdanění. Zkuste se nad tím zamyslet.

0 0
možnosti
Praha není místem pro experimenty...

...nudících se singles. Tahle věta - Když už ji někdo má, je asi nejlepší se odstěhovat někam za Prahu.- je nejlepším důkazem o asociální úchylnosti té paní. Doporučuji, aby se dotyčná se svými přáteli odstěhovali někam za Prahu a tam si zakládali komposty.

Jenže ono je to asi jinak - módní kecy jsou nejlepší zástěrkou pro "podnikání" snažící se přisát na veřejné rozpočty.

0 0
možnosti

18. 2. 2018 13:34
Asi jsme moc staří, ale nemáme "chytré" telefony

jen ty blbé, kterými lze zejména telefonovat, možná i poslat short messiges, tedy SMS, takže si nemůžeme kupovat ani uber ani kola. Ostatně bohužel jako děti jsme se na kole jezdit neučili, neměli jsme tehdy peníze na kola, takže teď už se nenaučíme. Bydlíme v Praze, ale bohužel vše není pěšky dostupné a také nohy nám moc neslouží, takže musíme jezdit autem. Zatím můžeme. Co s námi? Do kompostu? Možná komunitního...

0 0
možnosti

K. Potoček

18. 2. 2018 12:40
projekty

Doprava - tramvaje každých 5 minut, autobusi kolem 10 minut. Hlava mi nebere, proč si potom řada pražáků veze zadek v autě a pak nadávají na ucpané ulice. Pokud se jedná o provoz služeb, to je jiné.

0 0
možnosti
Re: projekty

Pane Potočku, nejprve si zopakujte pravopis a pak se vydejte do reality.

Ostatně, naprostá většina těch aut jsou lidé bydlící za Prahou (jak doporučuje ta chytrá paní) a do Prahy jezdících do práce autem, neb to je

a) flexibilnější

b) spousta firem pochopila, že tím, že dají zaměstnancům jako bonus auto, udělají jim radost a ještě ušetří na daních a odvodech na zdravotní a sociální pojištění...

0 0
možnosti

A. Nikoloki

18. 2. 2018 11:22
Jedině na kole!

Tak bojler na záda, brašnu s vercajkem přes rameno a šup na kole instalovat zákazníkovi teplou vodu ;-) ...

0 0
možnosti